Gå til innhold

Kan en moderator ta en titt her.


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Ok, men hvordan skal man da sørge for at alle overholder denne anbefalingen?

Det skal alle og enhver sørge for selv. Jeg prøver å skrive minst mulig tvetydig, nettopp fordi jeg ikke liker å bli misforstått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal alle og enhver sørge for selv. Jeg prøver å skrive minst mulig tvetydig, nettopp fordi jeg ikke liker å bli misforstått ;)

Det er en fin tanke Ciara, men ikke gjennomførbart. Du vet utmerket godt selv at man ikke kan kontrollere hva andre mennesker gjør eller tenker - derfor må man tåle å forholde seg til sånt som Yme skrev.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin tanke Ciara, men ikke gjennomførbart.  Du vet utmerket godt selv at man ikke kan kontrollere hva andre mennesker gjør eller tenker - derfor må man tåle å forholde seg til sånt som Yme skrev.

Nei, jeg kan jo ikke bestemme hvordan Yme skriver. Men jeg vil gjette at dersom Yme skrev innlegget som tøys, så vil han kanskje tenke seg om når han ser hvilke reaksjoner innlegget hans faktisk fikk. Håper jeg da ;)

Og jeg er helt enig i at man bør prøve å ta minst mulig personlig på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Dette har vi sett eksempler på før også. Noen har skrevet noe på tull og det er blitt tatt fullt alvorlig. Det har også vært eksempler på at noen har skrevet noe på tull og fått masse kritikk og sletting av spøken mens andre har skrevet det samme i fullt alvor uten at det er blitt slettet. Det blir da klaget på at moderatorene forskjellsbehandler. De av oss som har lest en del av Ymes innlegg skjønte nok at han tullet, mens det gjorde kanskje ikke de som ikke har det. Da er spørsmålet; skal man være nødt til å "kjenne" alle brukerne for å vite hva de mener? Hvis det var en annen bruker som skrev det samme som Yme, kanskje en uregistrert, hadde ikke da mange flere tolket det som et personangrep?

Å skrive på foraer og å være moderator på foraer er ikke lett nettopp fordi sånne ting oppstår. Alle skriver forskjellig og alle tolker ting forskjellig. Til syvende og sist så tror jeg det hadde vært til alles beste om alle prøvde å være mest mulig tydelig på når de tuller og når de ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at jeg får beskjed da.... :ironi: (der kom ironiflagget, gitt!)

Hva med å sifra til meg, først? Det er helt klart at jeg bare kødda. Må jeg virkelig putte ironiflagg i ALLE inleggene mine, for at folk skal fostå at jeg kødder?

Hadde jeg fått en PM av hu som blei fornærma, så hadde jeg fjærna det glatt, men det gidder jeg faktisk ikke nå.

Er det virkelig meninga at jeg skal sitte å tenke gjennom hver tråd jeg skriver, tilfelle enleraan kansje kan se på det som personangrep? Det syns jeg bare blir for dumt.

Når man leser meldinger i ett forum, så velger man selv hvordan man tolker dem, så folk som velger å tolke det negativt (du har aldri vært dust mot meg, så det er ingen grund til at jeg skal være dust mot deg), trenger kansje å tenke seg om 2 ganger.

Også syns jeg det blir litt dumt å skrive "hååh, dette er personangrep! Du er lite dust da!" Å svare noen, som du syns var teit pga personangrep, med ett personangrep. Jepp! Kjempe fjeeeaaant :klappe::ler:

Se her, forresten

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=234485

Å fytti, jeg kaller alle for møkkamennesker! PERSONANGREP!!! Å hærregud, så ond jeg er...

Edit: Tenkte jeg bare sku sette inn noen ironiflagg her, så jeg har noen til gode. :ironi::ironi::ironi::ironi::ironi::ironi::ironi::ironi:

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt viktig at brukerene får se hva som absolutt ikke burde være tillatt! Jeg synes ikke det gjær noe at dette igger åpent. Da kunne jo Yme ha skrevet det jævlige svaret sitt på PM også, hvis det er slik vi skal ha det.

Det er noe av det verste jævlige svaret jeg har lest på lenge. Jeg fatter bare ikke at det går an og være så jævlig.

Skal en person gjøre seg sine meninger viktigere og "riktigere" enn andre?

Altså, for og være direkte...hadde jeg drevet et forum, hvor noen kom med et så jævlig språk til andre, hadde personen blitt utestengt øyeblikkelig!

Clementine fortjener en unnskyldning på det sterkestre!

...sier du mens du fyrer løs "j"-ordet opptil flere ganger. Før du kritiserer andre, bør du først se litt på deg selv. Jeg syns det er sirekte ubehagelig å være vitne til slikt skittent språk.

"du ser flisen i din brors øye, men ikke bjelken i ditt eget...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint, Yme, at du mener ar reglene skal gjelde alle andre enn deg, for alle vet jo at du er ironisk og ikke slem i det hele tatt! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint, Yme, at du mener ar reglene skal gjelde alle andre enn deg, for alle vet jo at du er ironisk og ikke slem i det hele tatt! :ironi:

Ånei, ett personanngrep!

Døh... Jeg bryter ikke reglene med deg jeg skriver, din spade! Hvor står det at man ikke har lov til å kødde og være ironisk, hmm? Med det innleget du skreiv der, så bryter jo du faktisk reglene selv, ditt bøllefrø!

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Er det virkelig meninga at jeg skal sitte å tenke gjennom hver tråd jeg skriver, tilfelle enleraan kansje kan se på det som personangrep? Det syns jeg bare blir for dumt. 

Sjøl er jeg veldig kritisk til det jeg poster her, for det kan være lett å misforstå det folk man ikke kjenner skriver.

Jeg leser alltid gjennom det jeg har skrevet før jeg trykker på 'post innlegget'-knappen, og jeg syns ikke det er for dumt.

Hvis du syns det er for dumt får du faktisk bare takle at noen blir fornærma på deg, og tar det opp på Ris og ros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...ic=234387&st=20

Hva er poenget med å svare slik?

Jeg syns det er utrivelig å få et slikt svar. Folk kan være så uenige de vil, men dette var ikke greit. Det er forøvrig heller ikke et sitat fra et sted som det antydes i en annen tråd.

Jeg tror egentlig du er fornærma fordi Yme latterliggjorde svaret ditt. Et svar som du sikkert har brukt lang tid på, og var skikkelig fornøyd med selv. Noe du ikke burde være, siden det var den mest meningsløse smørja jeg har lest på lenge.

Takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl er jeg veldig kritisk til det jeg poster her, for det kan være lett å misforstå det folk man ikke kjenner skriver.

Jeg leser alltid gjennom det jeg har skrevet før jeg trykker på 'post innlegget'-knappen, og jeg syns ikke det er for dumt.

Hvis du syns det er for dumt får du faktisk bare takle at noen blir fornærma på deg, og tar det opp på Ris og ros.

Mja! Det er greit at folk misforstår, såklart, men de kan ta det opp med meg først, for da kan jeg faktisk gjøre noe med det :) Det var jo bare tilfeldig at jeg fant den tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, ett personanngrep!

Døh... Jeg bryter ikke reglene med deg jeg skriver, din spade! Hvor står det at man ikke har lov til å kødde og være ironisk, hmm? Med det innleget du skreiv der, så bryter jo du faktisk reglene selv, ditt bøllefrø!

Så lenge du viser kødding og ironi med smileys, er det helt greit. Akkurat som jeg gjorde med ironi-flagget. Noen spade har jeg aldri vært, men jeg kan være litt av et petimeter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden het i utgangspunktet YME etellerannet. Men ble endret da noen mente mod burde se på den, eller noe sånt. :)

Syns den kunne fortsette å hete det da. Det kunne likesågreit stått "Yme, din svette fhaan! Nå hører du her, ellers må du dø!", da hadde jeg hvertfall sett at det var retta til meg, for det var jo bare flaks at jeg så det nå ;)

Å hva er vel vits med sån her trå, hvis man ikke får lov til å krangle litt?? hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om jeg føler meg støtt eller ikke av at folk ikke forsto at svaret til Yme var en spøk.

Det var vel ikke poenget heller? At det var en spøk altså? Det er vel ikke lov til å skrive akkurat hva man vil bare fordi det tilsynelatende er en spøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke at det var en spøk. Jeg har aldri diskutert med Yme, ei heller finlest tråder h*n er deltaker i.

Jeg har diskutert på div. nettfora i mange år, men har enda ikke utviklet telepatiske evner, som gjør at jeg med en gang jeg ser et innlegg automatisk tenker: "aha, dette var en spøk!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan jo ikke bestemme hvordan Yme skriver. Men jeg vil gjette at dersom Yme skrev innlegget som tøys, så vil han kanskje tenke seg om når han ser hvilke reaksjoner innlegget hans faktisk fikk. Håper jeg da ;)

Og jeg er helt enig i at man bør prøve å ta minst mulig personlig på nettet.

Nettopp - vi kan ikke bestemme hvordan noen andre enn oss selv skal oppføre oss. Sånn er det på nett og sånn er det irl.

Å diskutere hvorvidt folk burde endre oppførsel utfra en reaksjon, fører vel ingen steder? Jeg ønsker meg en verden uten fattigdom og feil bruk av makt, men tror du det hjelper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det var en spøk. Jeg har aldri diskutert med Yme, ei heller finlest tråder h*n er deltaker i.

Jeg har diskutert på div. nettfora i mange år, men har enda ikke utviklet telepatiske evner, som gjør at jeg med en gang jeg ser et innlegg automatisk tenker: "aha, dette var en spøk!"

For meg er ikke det relevant. Tåler man ikke folk med sterke uttrykk bør man ikke frekventere åpne fora ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det var en spøk. Jeg har aldri diskutert med Yme, ei heller finlest tråder h*n er deltaker i.

Jeg har diskutert på div. nettfora i mange år, men har enda ikke utviklet telepatiske evner, som gjør at jeg med en gang jeg ser et innlegg automatisk tenker: "aha, dette var en spøk!"

Så siden jeg oppfattet/antok at det var en spøk ut fra kontekst og uproporsjonal respons, så var det fordi jeg har utviklet telepatiske evner, og ikke utfra erfaring med nettdebatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...