Gå til innhold

Kan en moderator ta en titt her.


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest LilSweetie
Man trenger ikke å ha humor for å være menneskekjenner size]

Men det hjelper.....

Men det er likevel interessant at grensene for akseptabel oppførsel skal være så forskjellige på nett og i virkeligheten. Kan man da si at mobbing ikke eksisterer på nett?

Hvis Yme skrev "jeg må vennligst be deg holde kjeft, din tapet-fetisjist", så ville jeg ikke reagert på selve ordbruken, men mer på tonen i innlegget. Vet ikke om jeg hadde blitt lei meg, men hadde nok blitt litt overraska, ja. Det er faktisk forskjell på de brukerne som kjenner Yme, og de som ikke kjenner ham og humoren hans.

Jeg er enig i at det ikke skal vaere helt forskjellige regler paa internett og irl, men dette hadde da kunnet passert veldig godt begge steder?

Som Eir sier:

Som i RL bør man også se an situasjonen. Og dette var en snikk-snakk tråd, full av tøys og en rimelig lett tone fra begynnelsen.

Å reagere slik på denne tråden blir som om man er på fest i RL, og sitter rundt ett bord hvor alle tøyser og flåser, og plutselig bli dødelig fornærma over ett eller annet.

Og dersom man vet med seg selv at man ikke tåler røff humor, så lar man være å utsette seg selv for slike fester eller tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er at selv om man forstår at det er en spøk, kan man likevel bli såret. Og når man sier fra om dette bør man iallefall bli respektert, og ikke bli gjort narr av sånn som i denne tråden her.

Denne følelsen satt iallefall jeg igjen med etter å ha lest denne tråden. Nå burde kanskje TS forstått at det var en spøk og tenkt seg om et par-tre ganger ekstra før hun reagerte, men det er likevel ingen grunn til at fanklubben til Yme skal hive seg rundt og gjøre det hele mange ganger verre for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er useriøs yme. skjerp deg og ikke vær slem mot andre som bare vil deg godt.

Ja, jeg beklager. Blir du glad igjen om jeg byr deg på middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne følelsen satt iallefall jeg igjen med etter å ha lest denne tråden. Nå burde kanskje TS forstått at det var en spøk og tenkt seg om et par-tre ganger ekstra før hun reagerte, men det er likevel ingen grunn til at fanklubben til Yme skal hive seg rundt og gjøre det hele mange ganger verre for henne.

Har jeg en fanklubb?? JIPPI!!!

Det er forresten ingen som har angrepet henne. Det bare vært en diskusjon gående, hvor folk debaterer litt om hva man tar seg nær av og ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se sånn ut ja ;)

Men jeg synes iallefall at dere har vært litt unødvendig krasse (ikke du Yme) mot en person som visst var såret.

Men dersom det ikke er temaet lenger skal jeg slutte å mase om det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan se sånn ut ja ;)

Men jeg synes iallefall at dere har vært litt unødvendig krasse (ikke du Yme) mot en person som visst var såret.

Men dersom det ikke er temaet lenger skal jeg slutte å mase om det jeg.

Slapp aaag! Det går så bra så. Jeg er glad i deg, jeg :) (men bare fordi grønn er yndlingsfargen min!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå sånt må man rett og slett la være å slenge med leppa noensinne.

Uansett hva man skriver kan NOEN ta seg nær av det. Til og med dette jeg skriver i dette innlegget er jeg sikker på at noen tar innover seg og føler er stilet direkte til dem.

Det er vel ingen som sier man ikke skal slenge med leppa - men som jeg skriver , kjenner man ikke vedkommende bør man være sikker på at man uttaler seg slik at ingen misforstår. Jeg aner ikke om Yme og TS kjenner hverandre.

TS og Yme fikk vel ordnet opp i det som var problemet i denne tråden. Så er det mange som fortsetter her med å si man må tåle alt. Jeg mener vel man bør tåle litt - men man må også tåle å få kommentarer til det man skriver - på godt og vondt. Mange som er utrolig 'tøffe' her. Alle har vel områder vi er tøffe på - og andre områder hvor vi kan være mer nærtagende.

Noen tar seg nær av det ene - andre av annet. Noen tar seg feks. nær av kritiske kommentarer i dagbøker. Alt bør man vel prøve å ta hensyn til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da ikke noe med fancluben til verken den ene eller andre å gjøre. Som mange her nyter å si: "vi er på nett". Det vil si at det alltid er noen der ute som kan bli fornærma uansett om det dreier seg om tapetfetishister, innvandringspolitikk eller julepynt. Skal man alltid ta hensyn til det vil det til slutt ikke være mulig å åpne kjeften.

For meg er det ubegripelig at noen kan ta seg nær av det som åpenbart er en forsøk på fleip - og som atpåtil er postet på et av de mindre seriøse underforaene(hvis det skal være målestokk for hva som er lov og ikke lov her, så hadde det ikke vært mange postene som fikk stå igjen), men greit nok, det er gjort og så vidt jeg vet har Yme og TS skværet opp seg i mellom.

Alikevel er det noen her som føler at de har rett til å være dommer og bøddel og nå snur øksa mot Yme. Hvor er alle mobbeforkjemperne da? Det er greit å bruke fine ord når det gagner ens eget synspunkt!

Yes folkens, vi er på nett og det er lov til å bruke hodet før man poster. Det betyr imidlertid også at man bør tenke seg om to ganger før man roper ulv. Det er veldig greit å si at "fysj skam deg. tenker du ikke på at noen kan ta seg nær av det du skriver på nett", men går ikke dette begge veier?

Vi sitter foran hver vår dataskjerm og hemningene er kanskje litt løsere fordi vi ikke ser mottakeren, men samtidig er det snakk om en haug ukjente folk på et diskusjonsforum. Hvordan kan man ta seg nær av utsagn fra folk en ikke kjenner?(Og før noen butter inn, nei, jeg mener ikke at vi skal godta utsagn som er klare overtramp som personsjikane, forfølgelse osv.)

Det er trist hvis dette er en realitet for noen, men da bør man kanskje vurdere å forlate internett for en stund, nettopp fordi man nesten må regne med å få seg en på trynet nå og da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp aaag! Det går så bra så. Jeg er glad i deg, jeg :) (men bare fordi grønn er yndlingsfargen min!)

:klø:

Vet du, jeg blir ikke enig med meg selv om du er ironisk nå eller ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Nå tar jeg meg fryktelig nær av at du bruker ord som slenge med leppa og drittkasting. Jeg er oppvokst i et gudsfryktig hjem og jeg er ikke vant med å høre sånne sterke uttrykk.

:ironi:  :ironi: (Bare sånn for sikkerhetsskyld slik at jeg ikke tråkker noen på tærne..)

Haha, vet du hva? Jeg skjønte at du var ironisk lenge før jeg fikk scrollet ned og fant ironiflaggene dine...

Den verste "motbøren" kommer fra en ganske liten gjeng da, de fleste andre er iallefall litt mer forståelsesfulle ;)

Nå har jeg lest igjennom hele tråden en gang for å se hvor mye motbør TS egentlig fikk, og jeg fant veldig lite.

Tråden handler igrunnen om hva man bør tåle og at nett er nett. Og når alt kommer til alt tror jeg Yme er den som har fått direkte og personlig motbør, mer enn TS. But guess what? Han er like blid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yme og Clementine har gjort opp, så slutt med kranglingen.

Dere er kverulanter hele gjengen. 

:ironi:

Jeg kan aldri se ironiflagg i øynene igjen :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TILSLAGSORD: Tapet

ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving):

tape't n3 (gj ty. fra it., lat. 'teppe, duk', opph iransk)

  1  innvendig dekorativ veggbekledning av tekstil, papir, kunststoff e l

  2 bringe på t-et (eg om duk på forhandlingsbordet) bringe på bane, ta til å snakke om el. behandle / ha, være, stå på t-et på programmet

Ordet 'fetishist' finnes ikke i Bokmålsordboka. Men kanskje du tenker på en annen form, se nedenfor:

oversikt over grammatiske koder osv......

Uff ja.Mobbingen nå til dags har nådd nye,uante høyder.Hva skal det bli med menneskeslekten på denne jord til slutt???

Det var jammen annerledes på den tiden jeg og bestemor var ung :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler igrunnen om hva man bør tåle og at nett er nett. Og når alt kommer til alt tror jeg Yme er den som har fått direkte og personlig motbør, mer enn TS.  But guess what? Han er like blid  ;)

Det er fordi han ikke vet bedre. Det var ikke en spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...