Gå til innhold

Kan en moderator ta en titt her.


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Poenget er at selv om man forstår at det er en spøk, kan man likevel bli såret. Og når man sier fra om dette bør man iallefall bli respektert, og ikke bli gjort narr av sånn som i denne tråden her.

jeg kalte hu en tapet-fetishist... Du er forresten en gravemaskin og morra di er ett akebrett!

Edit: Får så mange skrivefeil, i kampens hete!

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er utrolig fascinert av noe så teit sagt som det Yme klarte å klore ut av seg skulle bli tatt alvorlig. Jeg vet ikke om det er Yme, som ikke eier ord, eller trådstarter, som er en furten høne, som er den verste. Egentlig passer de kanskje godt sammen ;)

Dette er internett. Jeg slenger dritt til de jeg vil. Jeg forventer å få samme respekt tilbake. Noen tar seg selv fryktelig selvhøytidelig. Noen bør komme ned på jorden igjen og se seg selv for den en er. Man må tåle å høre litt, ingen kommer uskadd gjennom livet, og da spesielt ikke dersom hvert filleord skulle bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er internett. Jeg slenger dritt til de jeg vil. Jeg forventer å få samme respekt tilbake.

:ler: Du er nå søt også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå gråter trådstarter. :cry:

Neida, hun er her fremdeles og skriver som gjest.

Poenget er at selv om man forstår at det er en spøk, kan man likevel bli såret. Og når man sier fra om dette bør man iallefall bli respektert, og ikke bli gjort narr av sånn som i denne tråden her.

Hvis man skjønner at det er en spøk så lar man den gå, selv om man kanskje blir såret. Vedkommende som startet denne tråden skjønte helt klart ikke at det var en spøk.

Hvordan man kan såres av å bli kalt tapetfetisjist synes jeg er ganske utrolig.

Hva er egentlig en tapetfetisjist?

Ellers så har jo Yme bedt henne om unnskyldning, hun har godtatt den, og diskusjonen har tatt av på mer generelt grunnlag.

Humor og hva dette egentlig er kan man diskutere i det vide og det brede.

Men at noen er mer nærtagende enn andre, er det ingen tvil om - og jeg lurer; er det vi som har lærhud som hele tiden skal ta hensyn til de med silkehud?

Jeg lærte forresten noe lurt av moren min da jeg var barn, som jeg har lært videre til mine barn, og det er å le med hvis noen ler av deg. Da kommer du mye lettere ut av det. Det ER jo ikke noe moro å erte en som ikke lar seg erte, eller hva?

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Men det er likevel interessant at grensene for akseptabel oppførsel skal være så forskjellige på nett og i virkeligheten. Kan man da si at mobbing ikke eksisterer på nett?

Hvis Yme skrev "jeg må vennligst be deg holde kjeft, din tapet-fetisjist", så ville jeg ikke reagert på selve ordbruken, men mer på tonen i innlegget. Vet ikke om jeg hadde blitt lei meg, men hadde nok blitt litt overraska, ja. Det er faktisk forskjell på de brukerne som kjenner Yme, og de som ikke kjenner ham og humoren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er likevel interessant at grensene for akseptabel oppførsel skal være så forskjellige på nett og i virkeligheten. Kan man da si at mobbing ikke eksisterer på nett?

Hvis Yme skrev "jeg må vennligst be deg holde kjeft, din tapet-fetisjist", så ville jeg ikke reagert på selve ordbruken, men mer på tonen i innlegget. Vet ikke om jeg hadde blitt lei meg, men hadde nok blitt litt overraska, ja. Det er faktisk forskjell på de brukerne som kjenner Yme, og de som ikke kjenner ham og humoren hans.

Jeg skjønne hva du mener, for meg er det litt annerledes, fordi jeg kjenner ham og hører tonefallet han bruker når han skriver en sånn setning, og den høres vel omtrent ut som hvordan en eldre distingvert herre ville sagt: Må jeg be Dem sende mig sukkeret, Mr. James?

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at noen er mer nærtagende enn andre, er det ingen tvil om - og jeg lurer; er det vi som har lærhud som hele tiden skal ta hensyn til de med silkehud?

Man bør vel utvise hensyn her - slik man gjør i RL ? Dvs. kjenner man ikke vedkommende godt så er man litt forsiktig med å slenge med leppa - da gjør man det hvertfall på en veldig tyyyyydelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel utvise hensyn her - slik man gjør i RL ? Dvs. kjenner man ikke vedkommende godt så er man litt forsiktig med å slenge med leppa - da gjør man det hvertfall på en veldig tyyyyydelig måte.

Nettopp - og hva som er tydelig humor for én, er tydeligvis fullstendig utilgivelig drittkasting for en annen.

For å unngå sånt må man rett og slett la være å slenge med leppa noensinne.

Uansett hva man skriver kan NOEN ta seg nær av det. Til og med dette jeg skriver i dette innlegget er jeg sikker på at noen tar innover seg og føler er stilet direkte til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel utvise hensyn her - slik man gjør i RL ? Dvs. kjenner man ikke vedkommende godt så er man litt forsiktig med å slenge med leppa - da gjør man det hvertfall på en veldig tyyyyydelig måte.

Det er jeg enig i, men kan det bli mer tydelig enn i det omtalte tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp - og hva som er tydelig humor for én, er tydeligvis fullstendig utilgivelig drittkasting for en annen.

For å unngå sånt må man rett og slett la være å slenge med leppa noensinne.

Uansett hva man skriver kan NOEN ta seg nær av det. Til og med dette jeg skriver i dette innlegget er jeg sikker på at noen tar innover seg og føler er stilet direkte til dem.

:grine: Nå tar jeg meg fryktelig nær av at du bruker ord som slenge med leppa og drittkasting. Jeg er oppvokst i et gudsfryktig hjem og jeg er ikke vant med å høre sånne sterke uttrykk.

:ironi::ironi: (Bare sånn for sikkerhetsskyld slik at jeg ikke tråkker noen på tærne..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel utvise hensyn her - slik man gjør i RL ? Dvs. kjenner man ikke vedkommende godt så er man litt forsiktig med å slenge med leppa - da gjør man det hvertfall på en veldig tyyyyydelig måte.

Ja men det kunne da knapt bli tydeligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men kan det bli mer tydelig enn i det omtalte tilfellet?

Tydeligvis - noen må ha ironiflagg og blunkesmiley for å skjønne at ting ikke egentlig er vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten

Men så er det noe med kor tråden står også då, og denne sto på snikk- snakk. Syns det også bør inn i den prinsipielle debatten her. Personleg har eg absolutt ikkje noko forhold til Yme, men las den opprinnelege debatten før den blei moderert, og personleg hadde eg flirt av den replikken. Det er meg, og det er individuelt. Men å bli kalt tapet- fetisjist på snikk- snakk trur eg, heilt personleg, at eg ville ha takla ganske greit altså.

Og du gjest som har blitt mobba; Det er ikkje skam i å be om hjelp. Dersom du er så prega av barndommen din som det kan verke som, bør du be om hjelp. Godt mulig mobbarane dine alt har bedt om hjelp, det er uansett ikkje noko du kan bestemme eller påvirke. Du må gjer det som er best for deg i framtida, og slik som du kjem fram her så treng du nåken å snakke med. Og det er ikkje vondt meint, berre som eit tips frå nokon som har litt erfaring frå mobbing og konsekvensar av mobbing. Lukke til ;)

Edit: Trykkleif

Endret av attegløyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man bør vel utvise hensyn her - slik man gjør i RL ? Dvs. kjenner man ikke vedkommende godt så er man litt forsiktig med å slenge med leppa - da gjør man det hvertfall på en veldig tyyyyydelig måte.

Som i RL bør man også se an situasjonen. Og dette var en snikk-snakk tråd, full av tøys og en rimelig lett tone fra begynnelsen.

Å reagere slik på denne tråden blir som om man er på fest i RL, og sitter rundt ett bord hvor alle tøyser og flåser, og plutselig bli dødelig fornærma over ett eller annet.

Og dersom man vet med seg selv at man ikke tåler røff humor, så lar man være å utsette seg selv for slike fester eller tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart - ingen starter en sånn tråd, får så mye motbør UTEN og følge med på utviklingen.

Den verste "motbøren" kommer fra en ganske liten gjeng da, de fleste andre er iallefall litt mer forståelsesfulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns du var UFIN jeg Yme.

makan til dårligere oppførsel skal man lete lenge etter. SKAM DEG!

Brekt hengelås!

Den verste "motbøren" kommer fra en ganske liten gjeng da, de fleste andre er iallefall litt mer forståelsesfulle ;)

Tapetfetishist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...