Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

..kan forresten nevne at vi var 21 personer som var kalt inn til opptaksprøver i dag. Av disse var det:

1 som ikke møtte

2 strøk på svømmingen

2 strøk på løpingen

..dette til orientering.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Konge Blackout !!!!!!!!!!!!!!

Godt jobbet, synd med hangups'ene, men ALT under 20 poeng er mer enn godt nok. Masse lykke til på intervjuet i morgen !!

:):):)

PS: hehehe, 1.47 på svømmingen? -jeg også :ler:

Endret av thacyoon
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig nå.. :ler:

Inatt drømte jeg om bommen.. At jeg hadde en annen sensor, og at jeg tok 16 så lett som bare det.. Ble ikke sliten engang.. Det er målet for neste gang.

Går på smertestillende pga en operasjon nå, så det skal sies at jeg har drømt veeeeldig mye rart i det siste.. Mulig det har en sammenheng :ler:

Skrevet
Spent på referat nå Boe og Blackout ! :)

Ok. Da er jeg først ut jeg;) :ironi:

Bakgrunn: Trodde aldri jeg skulle nå opptaket engang.Er generelt god fysisk form, men over vurderte meg selv litt i mnd før opptaket. Trodde ikke løpingen og svømmingen skulle bli noe stress. Men forrige uke da jeg testet meg så ble jeg noe bekymret.

Så til i dag: Det var to som ikke møtte i dag. Legundersøkelsen gikk fint, tiltross for at jeg har hatt astma. Han før meg ble nesten kastet ut pga dette. En ble sendt hjem etter legebesøket.

Kl 12: dykking, noen slet men alle klarte det til slutt. For meg gikk det helt fint. Svømming. Jeg siste man, to som røk før meg. Jeg tikket inn på 2.17. Greit nok da jeg har vært 8 ganger i bassenget.

Ned å dra dukken.Alle bestod her.

Hangups 10, spenst 2.44, benkpress 18ganger, og løping 30 runder. Dette gir vel en samlet poeng sum på 17 eller 18. Kan si meg fornøyd! :forvirret:

Det var et par som gav opp før løpingen så det var ca 6 som ikke kom igjennom denne dagen.

Jeg skal da til intervju i morgen litt ut på dagen, så jeg får vilt litt. Så nå etterhvert skal vi forberede oss til intervjuet i morgen. Alle intervjuene virke å være ganske ulike, så vanskelig å sammenligne. Men dette klarer vi også. ;)

Jeg gir en oppdatering i morgen jeg.

TAKK til dere!! :)

Skrevet

Gratulerer med gjennomført :klappe:

Og lykke til imorgen. Spent på oppdatering! :)

Skrevet

Da var intervjuet også ferdig. Det var noen hyggelige mennesker i opptaksnemnda, som flere av dere allerede har nevnt.

Fikk bla. spørsmål om jeg hadde opplevd noe tragisk eller noe som hadde satt meg på prøve, eller konflikter. Han (som hadde lest søknaden min) bladde mye i egenerklæringen min underveis, og stilte stort sett spørsmål fra det jeg hadde skrevet. Spurte også om hvor jeg så meg selv om 15 år, og om hvilken problemer jeg som politimann kunne komme oppi. Spurte også om negative/svake sider, mitt forhold til alkohol/rus og om jeg som politimann måtte endre meg som person i forhold til sånn som jeg er/oppfører meg i dag. De spurte også om jeg hadde søkt før og hvordan det gikk. Da fikk jeg en fin anledning til å fortelle alt jeg hadde gjort i mellomtiden, for å forbedre meg (og det er ikke lite) ;)

Da jeg gikk ut døren (fra møterommet) hadde jeg et stort smil om munnen. Tror det var fordi jeg følte at det gikk bra og ikke bare fordi jeg endelig var ferdig. :)

Så nå er det ikke så mye mer å gjøre enn å vente til juni…

Til boe: Grattis med de fysiske, og lykke til i morgen!! :klappe:

Skrevet
Ok. Da er jeg først ut jeg;) :ironi:

Bakgrunn: Trodde aldri jeg skulle nå opptaket engang.Er generelt god fysisk form, men over vurderte meg selv litt i mnd før opptaket. Trodde ikke løpingen og svømmingen skulle bli noe stress. Men forrige uke da jeg testet meg så ble jeg noe bekymret.

Så til i dag: Det var to som ikke møtte i dag. Legundersøkelsen gikk fint, tiltross for at jeg har hatt astma. Han før meg ble nesten kastet ut pga dette. En ble sendt hjem etter legebesøket.

Kl 12: dykking, noen slet men alle klarte det til slutt. For meg gikk det helt fint. Svømming. Jeg siste man, to som røk før meg. Jeg tikket inn på 2.17. Greit nok da jeg har vært 8 ganger i bassenget.

Ned å dra dukken.Alle bestod her.

Hangups 10, spenst 2.44, benkpress 18ganger, og løping 30 runder. Dette gir vel en samlet poeng sum på 17 eller 18. Kan si meg fornøyd! :forvirret:

Det var et par som gav opp før løpingen så det var ca 6 som ikke kom igjennom denne dagen.

Jeg skal da til intervju i morgen litt ut på dagen, så jeg får vilt litt. Så nå etterhvert skal vi forberede oss til intervjuet i morgen. Alle intervjuene virke å være ganske ulike, så vanskelig å sammenligne. Men dette klarer vi også. ;)

Jeg gir en oppdatering i morgen jeg.

TAKK til dere!! :)

Grattis Boe! Går så fint i morgen med skal du se! Skal tenke på deg!

Skrevet
Da var intervjuet også ferdig. Det var noen hyggelige mennesker i opptaksnemnda, som flere av dere allerede har nevnt.

Fikk bla. spørsmål om jeg hadde opplevd noe tragisk eller noe som hadde satt meg på prøve, eller konflikter. Han (som hadde lest søknaden min) bladde mye i egenerklæringen min underveis, og stilte stort sett spørsmål fra det jeg hadde skrevet. Spurte også om hvor jeg så meg selv om 15 år, og om hvilken problemer jeg som politimann kunne komme oppi. Spurte også om negative/svake sider, mitt forhold til alkohol/rus og om jeg som politimann måtte endre meg som person i forhold til sånn som jeg er/oppfører meg i dag. De spurte også om jeg hadde søkt før og hvordan det gikk. Da fikk jeg en fin anledning til å fortelle alt jeg hadde gjort i mellomtiden, for å forbedre meg (og det er ikke lite) ;)

Da jeg gikk ut døren (fra møterommet) hadde jeg et stort smil om munnen. Tror det var fordi jeg følte at det gikk bra og ikke bare fordi jeg endelig var ferdig. :)

Så nå er det ikke så mye mer å gjøre enn å vente til juni…

Til boe: Grattis med de fysiske, og lykke til i morgen!! :klappe:

Grattis Blackout! Deilig hva? Er så godt å være ferdig!! Nå er det bare den siste tolmodighetstesten igjen!!

Skrevet
Grattis Blackout! Deilig hva? Er så godt å være ferdig!! Nå er det bare den siste tolmodighetstesten igjen!!

Ja, nå kan jeg begynne å slappe av, selv om tankene mine fortsatt et opphengt i intervjuet.. :)

Er den noen som vet hvor mange det er, av de 1888 søkerne som ble kalt inn til opptaksprøver?

..og Opptaksnemda. Blir vi rangert på en eller annen skala (f.eks. fra 1-10) på intervjuet, eller blir vi kun vurdert som "skikket" eller "ikke skikket", slik at det er opp til PHS å plukke ut kandidatene etter konkurranse poeng. Er dette hemmelig informasjon eller er det bare meg som ikke har fått det med meg?

Skrevet
Ja, nå kan jeg begynne å slappe av, selv om tankene mine fortsatt et opphengt i intervjuet..  :)

Er den noen som vet hvor mange det er, av de 1888 søkerne som ble kalt inn til opptaksprøver?

..og Opptaksnemda. Blir vi rangert på en eller annen skala (f.eks. fra 1-10) på intervjuet, eller blir vi kun vurdert som "skikket" eller "ikke skikket", slik at det er opp til PHS å plukke ut kandidatene etter konkurranse poeng. Er dette hemmelig informasjon eller er det bare meg som ikke har fått det med meg?

Det er ca 1500 som blir kalt inn til opptaksprøver i år. Det jeg reagerer på er at det er så mange som stryker! Å at enkelte faktisk ikke vet hva som venter enn på dei fysiske testene! Uforståelig for meg, men ok.

Nemda ja.. hehe, jeg spurte så vidt hvordan dette fungerte. Da svarte de meg at det ikke var opp til dem å avgjøre, dei skulle sende papira videre . Vi hadde en fin og humoristiske tone, så jeg sa til dem på veg ut døren at : "jaja kan dere legge inn et godt ord for meg da?"

Dei smilte og lo, og sa at "jada det skal vi gjøre!"

Kan selvsagt ikke stole på dette...(dumt men..)men ellers vet jeg ikke hvordan det fungerer.

Spennende blir det anyway!

Skrevet

Gratulerer Blackout med gjennomført opptaksprosess - sant det er deilig å legge det bak seg? Du kommer sikkert de neste dagene gruble på intervjuet (det gjør vi alle :) ), men det går over. Jeg tror nemnda gir enten skikket/ikke skikket - så rangerer PHS kandidatene etter konkurransepoeng.

Boe, gratulerer med bestått fysiske tester, og lykke til på intervju. Vær deg selv, og 101% åpen og ærlig.

Blackout, nå er det på tide å nyte litt voksen-brus :ler:

Skrevet
Gratulerer Blackout med gjennomført opptaksprosess - sant det er deilig å legge det bak seg? Du kommer sikkert de neste dagene gruble på intervjuet (det gjør vi alle  :) ), men det går over. Jeg tror nemnda gir enten skikket/ikke skikket - så rangerer PHS kandidatene etter konkurransepoeng.

Boe, gratulerer med bestått fysiske tester, og lykke til på intervju. Vær deg selv, og 101% åpen og ærlig.

Blackout, nå er det på tide å nyte litt voksen-brus :ler:

:)  :)  :)

He he he, ja en aldri så liten feiring må vel være passende nå, før den store feiringen i juni? Voksen-brus. Er det sånn med bobbler som vi blir svimmel av?:ler:

Ok da, men husk, ikke i for store mengder, eller på offentlig sted! ;) Nå må vi oppføre oss vet du :ler::)

Skrevet
He he he, ja en aldri så liten feiring må vel være passende nå, før den store feiringen i juni?  Voksen-brus. Er det sånn med bobbler som vi blir svimmel av?:ler:

Ok da, men husk, ikke i for store mengder, eller på offentlig sted! ;) Nå må vi oppføre oss vet du :ler::)

:vetikke: Det har ikke jeg sett..

Skrevet (endret)
Voksen-brus. Er det sånn med bobbler som vi blir svimmel av?:ler:

Svimmel? Neida, du blir ikke svimmel hvis du lener hodet bakover, holder pusten, står på ett bein, lukker øynene og tenker på alle svarene dine under intervjuet :legrine:

Endret av thacyoon
Skrevet

Til alle Facebook-nerder, sånn som meg, så er det en egen gruppe for de som vil bli politi. Meld dere inn :)

Skrevet
Til alle Facebook-nerder, sånn som meg, så er det en egen gruppe for de som vil bli politi. Meld dere inn :)

Done and done ;)

Skrevet (endret)

Facebook?

Det høres skummelt ut, tenk om jeg forelsker meg i alle de søte (ehhh...tøffe) politikvinnene....og så kommer jeg ikke inn, huff nei.

Endret av thacyoon
Gjest Marie81
Skrevet
Facebook?

Det høres skummelt ut, tenk om jeg forelsker meg i alle de søte (ehhh...tøffe) politikvinnene....og så kommer jeg ikke inn, huff nei.

:ler:

Skrevet (endret)
Facebook?

:ler:

Voksen-brusen er som skapt for de tilfeller det kreves litt ekstra effort for å komme over en gitt begivenhet, i fortiden, nåtiden eller i fremtiden.

You'll get over it eventually..

Endret av Vihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...