Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å studere et semester eller to i utlandet. Har PHS studenter mulighet for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har alltid hatt lyst til å studere et semester eller to i utlandet. Har PHS studenter mulighet for det?

Tror ikke det du.........

Andre lover og slikt

skole , jobb ,skole

Skrevet

Nå som folk klarer seg gjennom nåløyet en etter en tenker jeg litt sannsynlighetsregning her.. 1888 søkere 4hundreognoen plasser?

liker ikke summen. De må ha noen videre utrangeringskriterier ettersom de ikke kan avise folk fordi de kun hadde 17 poeng eller fordi de ikke likte dem så godt på intervjuet .. Så teller denne poengsummen fra videregående virkelig. Da vil jo de gamle (meg) tjene på det med sinne 8 alderspoeng og hvis det skal være utellende.. , med mindre det er en primær og ordinær kvote her også.. er dere med?

Jeg forsår meg ikke heelt på hvordan jeg skal naile denne greia..jada bare vær meg selv jeg kjøper den.- men jeg har så god tid til å være kalkulativ og ekkel.. antagelig dumt.. dessuten klarer jeg bare 1 i benk nå, det går nedover! :sur:

Skrevet
Nå som folk klarer seg gjennom nåløyet en etter en tenker jeg litt sannsynlighetsregning her.. 1888 søkere 4hundreognoen plasser?

liker ikke summen. De må ha noen videre utrangeringskriterier ettersom de ikke kan avise folk fordi de kun hadde 17 poeng eller fordi de ikke likte dem så godt på intervjuet .. Så teller denne poengsummen fra videregående virkelig. Da vil jo de gamle (meg) tjene på det med sinne 8 alderspoeng og hvis det skal være utellende.. , med mindre det er en primær og ordinær kvote her også.. er dere med?

Jeg forstår meg ikke heelt på hvordan jeg skal naile denne greia..jada bare vær meg selv jeg kjøper den.- men jeg har så god tid til å være kalkulativ og ekkel.. antagelig dumt.. dessuten klarer jeg bare 1 i benk nå, det går nedover!  :sur:

Jeg vet faktisk ikke noe om dette selv, men jeg antar følgende:

Det at PHS skulle føyes inn i samme søkerekke som samordna opptak og være tilgjengelig på vanlig poenggrunnlag ble jo nedstemt. Dette fordi de ville ha muligheten til å skille ut personer som ikke var skikket.

Så jeg vil tro at dersom du har nok poeng til å bli innkalt til opptak, samt gjennomfører fysiske tester og intervju uten merknader går de mer på sin egen magefølelse enn på poeng. Nemnda har jo trening i å se sammenhenger, luke ut irrelevant informasjon, og å få deg til å si ting som avslører sanne sider av hvem du egentlig er. Så i mine øyne er det logisk at de tar en avgjørelse basert på sin oppfatning, ikke hvor mange poeng du har.

Tror dessuten ikke man opererer sekundært og primært, man stiller likt, det er også noe av utfordringen.

Det var dagens tankesmie

Og du Reverence; ta deg noen øl på lørdag, hvil på søndag, og kjør igang med et nytt treningsprogram på mandag! Si fra hvis du trenger noen råd eller støtte. Men du har to mnd på deg, og det er nok til å merke stooor fremgang.. :trene: Dermed trenger du ikke være redd for å dra det i land.. :)

Skrevet
Jeg vet faktisk ikke noe om dette selv, men jeg antar følgende:

Det at PHS skulle føyes inn i samme søkerekke som samordna opptak og være tilgjengelig på vanlig poenggrunnlag ble jo nedstemt. Dette fordi de ville ha muligheten til å skille ut personer som ikke var skikket.

Så jeg vil tro at dersom du har nok poeng til å bli innkalt til opptak, samt gjennomfører fysiske tester og intervju uten merknader går de mer på sin egen magefølelse enn på poeng. Nemnda har jo trening i å se sammenhenger, luke ut irrelevant informasjon, og å få deg til å si ting som avslører sanne sider av hvem du egentlig er. Så i mine øyne er det logisk at de tar en avgjørelse basert på sin oppfatning, ikke hvor mange poeng du har.

Tror dessuten ikke man opererer sekundært og primært, man stiller likt, det er også noe av utfordringen.

Det var dagens tankesmie

Og du Reverence; ta deg noen øl på lørdag, hvil på søndag, og kjør igang med et nytt treningsprogram på mandag! Si fra hvis du trenger noen råd eller støtte. Men du har to mnd på deg, og det er nok til å merke stooor fremgang..  :trene: Dermed trenger du ikke være redd for å dra det i land.. :)

Dette er som om jeg skulle ha sagt det selv. :)

lykke til;)

Skrevet

Tusen takk :) Og lykke til til deg også. Det går så fint så

Skrevet

Ah deilig.. Ferdig med fysiske tester og intervju. Fikk 18 poeng på det fysiske. Er fornøyd jeg:) Intervjuet Gikk også bra. De var kjempe hyggelige, spurte bare om "fine" spørsmål som jeg lett kunne svare på.

- Om hva jeg vil gjøre innenfor politiet

- Om politiets 7 særorganer

- Hvem jeg var

- Om jeg hadde en plan B hvis jeg ikke kom inn i år

- Hvorfor jeg syntes jeg passet som politi

- positive og negative sider

- Når mine negative sider kom til syne (Mitt sinne) :)

Noen fikk også spørsmål om justis departemanget, spørs hvem som intervjuet.

Alt i alt ikke noe å grue seg til, kjempe hyggelige folk som jobber på skolen.

Skrevet

Så bra M*J! :)

Gratulerer med vel overstått opptak!

Da er det tilbake i venteboksen med meg og Marie81.

Noen som vet hva som skjedde med Jon?

Skrevet
Ah deilig.. Ferdig med fysiske tester og intervju. Fikk 18 poeng på det fysiske. Er fornøyd jeg:) Intervjuet Gikk også bra. De var kjempe hyggelige, spurte bare om "fine" spørsmål som jeg lett kunne svare på.

- Om hva jeg vil gjøre innenfor politiet

- Om politiets 7 særorganer

- Hvem jeg var

- Om jeg hadde en plan B hvis jeg ikke kom inn i år

- Hvorfor jeg syntes jeg passet som politi

- positive og negative sider

- Når mine negative sider kom til syne (Mitt sinne) :)

Noen fikk også spørsmål om justis departemanget, spørs hvem som intervjuet.

Alt i alt ikke noe å grue seg til, kjempe hyggelige folk som jobber på skolen.

Grattis! :)

Skrevet

Heisann!

Har som mange andre søkt litt rundt på internett i forbindelse med opptak til PHS, og jeg kunne jo ikke unngå å legge merke til denne eminente tråden. Litt synd at jeg oppdaget den etter opptaksprøvene, for her er det utrolig mye bra råd, tips og ikke minst; utrolig flott motivering! Til den grad dere er representative for søkingskvota i år, virker det som at det er bra og positiv gjeng som står på dørterskelen for opptaket i år! :)

Var selv på opptaket i oslo på mandag og tirsdag og er sånn brukbart brukbart fornøyd med hvordan det gikk. Tok meg selv i å bli overfalt av nervefeen i det jeg gikk inn i rommet med nemda, men til tross for å fremstå som normalt nervøs svarte jeg greit og fornuftig på de spørsmålene de spurte og må jo bare håpe at jeg klarer å somle meg gjennom det største nåløyet de har hatt hittil.

Ang spm så gikk det stort sett i det som allerede er nevnt:

Fortelle om meg selv, litt om politiets oppbygning, hva etterforskning innebærer i tekniske trekk, hvilke utfordringer man kan møte på i tjenesten. Ble også spurt om å nevne noen svake sider i tillegg til de to jeg hadde nevnt i erklæringen - ble plutselig helt blank og begynte å 'skryte' på meg alvorlige mangler som egentlig ikke stemmer, hehe.

Men nemda var bare greie, så dere må bare instille hjernen på at det ikke er noe å grue seg til!

Gratulerer til dere som allerede er gjennom, og lykke til videre for dere som skal på opptak! ;)

Skrevet

Lars Thomas: Angående studier i utlandet, har jeg snakket med en som har spurt politiet om akkurat dette. Det er en mulighet å studere perioder i utlandet hvis det er relatert til ditt vidre arbeid i politiet. Men tror det er en mulighet bare etter man har gått de tre årene på skolen. USA og Russland er to av landene der de har små studier man kan ta i forbindelse med politi arbeid.

Men forsto det sånn at det var veldig uvanelig. Er ikke helt sikker på hvilke studier det er i landene. Men vet at du må søke om å studere der.

Skrevet

Til dere som har vært inne til fysiske tester:

Hvordan var ytelsen på "den store dagen" i forhold til prestasjonene på trening?

Skrevet
Heisann!

Gratulerer til dere som allerede er gjennom, og lykke til videre for dere som skal på opptak!  ;)

Hei! Takk for det og gratulerer og lykke til til deg også :)

Hyggelig at vi blir fler her.

Har tatt en chill pill  ;)

Nice ;)

Hvordan var ytelsen på "den store dagen" i forhold til prestasjonene på trening?

For min del var det akkurat som forventet.. Økte ca 5 cm på lengden, og løpingen gikk bedre enn antatt, men ellers var det så og si identiske resultater. Svømte på nøyaktig samme tid, bom og benk gikk som jeg trodde. Så lite endring med andre ord.

Gjest Marie81
Skrevet

Jeg gjorde det bedre på svømmedelen på opptaket (mye bedre tid og mindre sliten enn på trening). Løpetesten gikk dårligere på opptak (var litt sur i beina etter svømmedelen + tror ikke jeg fikk varmet opp nok). Styrkedelen (benk og bom) gikk likt som på trening.

Skrevet (endret)
Jeg gjorde det bedre på svømmedelen på opptaket (mye bedre tid og mindre sliten enn på trening). Løpetesten gikk dårligere på opptak (var litt sur i beina etter svømmedelen + tror ikke jeg fikk varmet opp nok). Styrkedelen (benk og bom) gikk likt som på trening.

Stemmer det at der er 11 uker til svar eller er den sånn ca :) ??

TAKK!!

edit; nå siterte jeg deg....

mente bare å skrive til deg! :)

Endret av boe
Skrevet

thacyoon: Jeg gjorde bedre på svømminga enn jeg pleier, men det var sikkert pga at hallen var halvert pga oppussing tror jeg. fikk bedre fart med alle frasparkene!

Lengde gjorde jeg det også bedre på pga det lille platået vi hoppet fra. Ellers gik alt etter planen.

Skrevet
thacyoon: Jeg gjorde bedre på svømminga enn jeg pleier, men det var sikkert pga at hallen var halvert pga oppussing tror jeg. fikk bedre fart med alle frasparkene!

Lengde gjorde jeg det også bedre på pga det lille platået vi hoppet fra. Ellers gik alt etter planen.

ok, og gratulerer med gjennomført (bestått) opptaksprøver :)

Kan en ha litt av skoen utenfor kanten på stille-lengde øvelsen?

Gjest Marie81
Skrevet
Stemmer det at der er 11 uker til svar eller er den sånn ca :) ??

TAKK!!

edit; nå siterte jeg deg....

mente bare å skrive til deg! :)

:) Fikk beskjed på opptak at svar ville mest sansynlig komme første uka i juni :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...