Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det slo meg sist gang jeg så på IDOL at det er kun de som har fått mest oppmerksomhet på TV tidligere som går videre. Mange av de som er i finalene nå har vi jo nesten ikke sett på TV i det hele tatt. (Til og med ha ene dommeren husket ikke en av semifinalistene i et av programmene)

Dommernes måte å påvirke de som stemmer på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes heller ikke Rebecca utmerket seg noe særlig, hun var helt grei liksom, men ser ikke henne for meg som noe idol....Hun har altfor spe stemme, og sånn som hun hyler, så blir vel stemmebånda ganske slitte tilslutt! :ler: Er mange flere av de som sang forrige fredag som burde gått videre i stedet for henne!

Skrevet

David gikk videre i går. Tragisk! Tipper 12-16-årige jenter stemte ham fram.

Skrevet

Men han andre var jævli flink da... Men hva vet jeg, har jo ifølge jinx ikke peiling på musikk.

Skrevet

Kurt gjorde det BRA. Utrolig stemme!

Men jeg tror ikke at han kommer til å vinne.

David er nok hverken gammel nok eller bra nok til å bli "superstjerne", men han smelter sikkert endel ungpiker (og tydeligvis litt eldre jenter også :ler: Ref. en annen tråd).

Skrevet

Synes Kurt hadde dritbra stemme, super kontroll, og bra gjennomført sang. Tror nesten det er min favoritt til nå:) men har nok dessverre ikke utseende til å vinne. Synd å si det, men.... Alle vet jo at utseendet teller- en hel del

Skrevet

Kurt var utrolig flink! Men jeg hadde håpet at hun med selvlaget sang (silje) gikk videre i stedet for David.

Skrevet

Kurt var suveren, og David var dårligere enn flere av jentene...

Jeg trekker forøvrig tilbake mye av det jeg har skrevet tidligere om nivået!.... Denne gruppa var veldig veldig bra!.... :wink:

Skrevet

For meg var det ehlt ufattelig at ikke Franscesca gikk videre, og at David kom med..... Han var jo ikke særlig bra. Men min andre favoritt Kurt kom i alle fall med, og det er bra. Lurer på hvordan selve finalen foregår, om den går over flere runder eller om de bare skal synge en gang, og at de får en vinner ut av det? Noen som vet?

Skrevet

Vi har nok mange programmer foran oss før det blir kåret en vinner, er redd jeg blir dritlei før den tid.

Trodde det var finale ikke neste fredag men uka etter, men nei ikke iflg

tv2.no

"Første fase er program 1-7. Her begynner vi med innspillinger fra de fire audition-byene Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo.

I andre fase, som er fra program 8-12, begynner live-avstemmingene for å finne de ti siste finalistene.

De ti finalistene utgjør tredje fase, og vi følger dem gjennom ni programmer. En deltaker blir stemt ut hver uke, og vi står igjen med en vinner som kåres i program 21. Det siste programmet er viet vinneren. I programmet følger vi vinneren gjennom sin første uke som popstjerne. I programmet får vi besøk av tidligere deltakere, gode og dårlige, dommerene oppsummerer sine opplevelser og kjente artister kommer til å stå på scenen."

Skrevet
For meg var det ehlt ufattelig at ikke Franscesca gikk videre

Ja, da ble jeg forbanna!!!!

Jeg har hele tida ansett henne som en favoritt!

Skrevet

Franscesca var kjempeflink...Men siden hun ikke var noe glansbilde, så ble hun ikke med videre...Er så jævlig kjipt!!!! Men sånn er det bare....

Skrevet

Franscesca hadde fin stemme, men GUD hvor hun overdrev. Ble litt slitsomt å høre på, synes jeg. Veldig synd, for stemmen var jo veldig bra uten alt "krimskramset"

Min favoritt var Kurt!

Skrevet

Franscesca hadde helt klart en god stemme, men jeg tviler på om hun røk ut pga utseendet. De er ute etter en pop-stjerne og hun hører nok heller hjemme i en annen kategori. Når hun i tillegg sier at hun synger sånn automatisk, så lover ikke det godt akkurat.

Er enig i at David ikke var på topp når det kommer til stemme, men han ser jo ut som en pop-stjerne da.. og jeg tviler på at han vinner.

Gjest Miss Fishy
Skrevet
Franscesca var kjempeflink...Men siden hun ikke var noe glansbilde, så ble hun ikke med videre...Er så jævlig kjipt!!!! Men sånn er det bare....

Eeehhh... og årsaken til at Kurt da ble valgt ut er???

Jeg tror vi denne gangen fikk demonstrert at:

1) Et bra utseendet gjør at du kan komme langt selv om du ikke er best til det du gjør. (= David)

2) Et dårlig utseende betyr ikke noe dersom du er flink nok til det du gjør. (= Kurt)

Syns for øvrig Kurt var utrolig bra. Ikke bare til å synge, men som type.

Gjest Anonymous
Skrevet

Desverre er sannheten litt kiip..... Utseende betyr mye mer for jenter enn for gutter. Gutter kan fortere gli gjennom med glimt i øyet, morsom og sjarmerende. Jenter må oftere være pene og søte.

Skrevet

Jeg lurer på hvem som stemte på David! Det var ikke bare Franshesca som var bedre enn ham! Men hun burde definitivt kommet videre! Selv om jeg forstod hva dommerne mente, hun ødela litt for seg selv. Har jo en fantastisk stemme uten så mye frasjering eller hva de kalte det. Synes David så veldig ung og fløtepusaktig ut jeg da!

Gjest Miss Fishy
Skrevet
Desverre er sannheten litt kiip..... Utseende betyr mye mer for jenter enn for gutter. Gutter kan fortere gli gjennom med glimt i øyet, morsom og sjarmerende. Jenter må oftere være pene og søte.

Snakker du nå om verden generelt, eller snakker du om pop-idoler? I verden generelt mener jeg det er tilsvarende for gutter og jenter.. (altså: det hjelper definitivt å være pen, men det funker også med et godt nok talent innenfor det du driver med). Innenfor musikk-verdenen er jeg litt usikker... Finnes eksempler på det meste... Elton John... Hanne Boel... Enrique Iglesias... Britney Spears.. Sminke hjelper ofte på mange kvinners utseende... I Idol er det f.eks. mange som ikke ser noe spesielt ut i det hele tatt, men som blir kjempesøte med sminke og stasjings.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...