Mathias Skrevet 24. februar 2003 #81 Skrevet 24. februar 2003 @lfa, du synes ikke hun kan kalles noe som ligner på OVERVEKTIF vel???.. Deter ikke tvil om at utseendet har mye å si nei, trist men slik er det... Jeg kjenner flere jeg som er flotte musikere, men som ikke har utseendet med seg... De kan lage låter som blir brukt av andre, som synger og spiller dårligere enn de selv gjør...
@lfa Skrevet 24. februar 2003 #82 Skrevet 24. februar 2003 @lfa' date=' du synes ikke hun kan kalles noe som ligner på OVERVEKTIG vel???.. [/quote'] Vel... hun er større enn meg, og jeg har heller ingen modellkropp... Men jeg må jo få si at det er helt horribelt at man vurderer kroppfasong og utseende i et program som dette. Det er jo tross alt stemmen som teller... Hjelper lite med en slank kropp og et "perfekt" utseende hvis man synger som et dass... :-? Men siden utstråling også er en avgjørende faktor, så der det jo logisk at de selvsikre med god tro på seg selv, kanskje vil oppnå høyere resultat enn de mer usikre...?
Mathias Skrevet 24. februar 2003 #83 Skrevet 24. februar 2003 Nå er vel modeller ikke helt bra målestokk, radmagre som de er... Men nok om det. At utseendet betyr vel så mye som stemme er jo et faktum... Se bare på utviklingen i videoene... Jentene er nå snart kommet til det stadiet at de viser kjønnet sitt synes jeg... Alt for å selge.... samtidig viser livekonserter at teknologien har kommet så langt at man kan fikse veldig mye i studio.... Kjenner flere lydmenn, og de bryr seg ikke så mye over falske toner lengre, hverken på stemme eller instrument... Det kan nemlig bare rettes på.... Så det vi kan kalle vesen og utsråling betyr nok veldig veldig mye ja....
coda Skrevet 24. februar 2003 #84 Skrevet 24. februar 2003 Men jeg lurer på en ting. Fredag kveld ble jeg mot normalen sittende hjemme, og fikk dermed med meg denne episoden. Vile juryen tippet de samme hvis de selv hadde bestemt hvem som skulle videre? Eller tipper de slik de gjør fordi de vet at det er fjortisjentene som bestemmer, og da teller andre ting enn det de selv ville lagt vekt på? Igjen ble jeg mildt oppgitt over juryen. "Det fønker ikke for meg, ass, sorry". "Du knekker ikke koden ass". "Du ser *** bra ut, ass, men det blir bare for mye for meg....ass..." "Du fåkke lissom helt stemmen ut av halsen". Mangelen på saklige argumenter reiser seg opp foran min tv-skjerm som et forstyrrende tårn! Det er SÅ mange måter å si ting på! Hvorfor nødvendigvis si det på den mest subjektive og nedlatende måten? ...eh...kanskje jeg er med på å skape svaret selv, i og med at jeg tross alt deltar i en diskusjon om programmet...
@lfa Skrevet 24. februar 2003 #85 Skrevet 24. februar 2003 Nei, jeg liker heller ikke radmagre modellkropper... :blunke: Og, ja jeg er klar over at man kan få til det utroligste når det gjelder sangstemmer... Jeg fikk også fin sangstemme en gang... Når det gjelder juryen, så synes jeg ikke de er så veldig nedlatende. Men som sagt så har jeg ikke sett så mange episoder av dette, så det kan jo være jeg har gått glipp av noe. :blunke: Deltar man i et slikt program, bør man også tåle å høre at man kanskje ikke har så fantastisk stemme likevel... Det er stor forskjell på å synge en sang på jente/gutterommet og å være så god at man faktisk kan oppnå noe med sangen. Det jeg la merke til, var at kjemien mellom sang og piano ikke stemte helt hos enkelte... det syntes jeg var morsomt...
Ruby Skrevet 1. mars 2003 Forfatter #87 Skrevet 1. mars 2003 Rebecca og Tone gikk videre, og de var de beste synes jeg! Heiet også på Adele, synes at hun hadde RÅ stemme, men Rebecca er knallflink!
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2003 #88 Skrevet 1. mars 2003 Jeg skulle ønske at juryen ikke kommenterte fremførelsene i det hele tatt nå. Det blir så kjedelig når de som vinner er de juryen som har sagt bør gå videre. Slik har det jo vært alle tre gangene.
Bimbo Skrevet 1. mars 2003 #89 Skrevet 1. mars 2003 Enig i at det bør være helt og holdent opp til publikum å bestemme hvem som skal gå videre, det er jo vi som en gang skal kjøpe cden til det kommende idol. Men når det er sagt, så kan nok juryen skille ut talentene fra mengden bedre enn oss, og det er fint at de kommenterer. Tror ikke det påvirker stemmeresultatet drastisk. Når det er sagt må jeg bare innrømme, ikke stygt ment, at jeg aldri i mitt levende live hadde kjøpt en cd av Rebecca. Sorry, men jeg kan ikke se henne som popstjerne i det hele tatt Er den stemmen en av de ti beste blant 3500 som var på audition?! Det er over min fatteevne (men så er jeg jo ganske bimbo også da)
Bimbo Skrevet 1. mars 2003 #90 Skrevet 1. mars 2003 Selvfølgelig teller utseende. En sangartist må ha bra stemme, men et idol skal faktisk være både sangartist og et "forbilde" for unge. Et idol er ikke en artist men et produkt. Det skal være en person som kan få småjenter til å svime av, en person som vi vanlige dødelige skal ønske å være, en vi ser opp til. Et skikkelig idol gir ikke bare ut musikk, men "Britney-dukker" tyggis med bilde, dataspill om seg selv osv. Image is everything.
Ignite Skrevet 1. mars 2003 #91 Skrevet 1. mars 2003 Rebecca var da kjempegod! Må bare presisere at jeg ikke kommer til å kjøpe noen cd som gis av det idolet som velges dersom musikken blir slik som f.eks. cape eller six (popstars).
Ruby Skrevet 2. mars 2003 Forfatter #92 Skrevet 2. mars 2003 Jeg synes også Rebecca var kjempegod, og hadde den aller beste fremførelsen. Og tenk på hvor bra stemmen hennes kommer til å bli i årene fremover, hun har mye å vokse på!!!
Jinx Skrevet 2. mars 2003 #93 Skrevet 2. mars 2003 Enig i at det bør være helt og holdent opp til publikum å bestemme hvem som skal gå videre' date=' det er jo vi som en gang skal kjøpe cden til det kommende idol. Men når det er sagt, så kan nok juryen skille ut talentene fra mengden bedre enn oss, og det er fint at de kommenterer. Tror ikke det påvirker stemmeresultatet drastisk. Når det er sagt må jeg bare innrømme, ikke stygt ment, at jeg aldri i mitt levende live hadde kjøpt en cd av Rebecca. Sorry, men jeg kan ikke se henne som popstjerne i det hele tatt http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_sad.gif' alt=':('> Er den stemmen en av de ti beste blant 3500 som var på audition?! Det er over min fatteevne (men så er jeg jo ganske bimbo også da) Det er noe av det dummeste utspillet jeg har hørt !?! "aldri i mitt levende live hadde kjøpt en cd av Rebecca" Jenta har DEN stemmen, og vil nå langt uavhengig av Idol.. Du har ihvertfall ikke peiling på musikk det skal være sikkert !! Går ikke an å si noe sånt i forkant, når du ikke har peiling på hva du snakker om.. :x
blå Skrevet 3. mars 2003 #94 Skrevet 3. mars 2003 Egentlig er vel ikke stemmen alt heller, det kommer jo litt ann på hva slags musikk personen kommer til å gi ut. De kommer jo ikke til å gi ut en CD med cover-låter slik de egentlig gjør i konkuransen. Jeg har aldri kjøpt en CD ene og alene fordi artisten har god stemme.
Babyface Skrevet 3. mars 2003 #95 Skrevet 3. mars 2003 Du har ihvertfall ikke peiling på musikk det skal være sikkert !! Går ikke an å si noe sånt i forkant, når du ikke har peiling på hva du snakker om.. :x Det må da være lov å kommentere hva man liker og ikke liker uten å bli slaktet for det?! Synes det er drøyt at du hevder at Bimbo ikke har peiling på musikk, det er da individuelt hva man liker. Hvem utropte forresten deg til ekspert? Jeg har heller ikke sansen for Rebecca, jeg synes stemmen hennes er tam og jeg liker ikke klangen i den. Hvis hun vinner Idol er det derfor lite sannsynlig at jeg kommer til å kjøpe cd av henne, hvis da ikke melodiene er ekstremt bra og veier opp for stemmen. Selv likte jeg stemmen til Adele best av de som var med på fredag. Selvsagt teller utseende i en slik konkurranse, men det er tydeligvis (og gudskjelov) ikke det eneste som teller. For da tviler jeg på at Rebecca hadde gått videre.
Gjest Mzfire Skrevet 3. mars 2003 #96 Skrevet 3. mars 2003 Jeg er enig med deg Babyface i alt du sier her. Jeg må si jeg ble overrasket over at hun Rebecca kom videre og ble en av vinnerne. Jeg har da fått med meg noen episoder av Idol, og jeg må si jeg ble skuffet over at hun kom med. Helt klart at stemmen ikke er alt som de går etter. Hun hadde ikke den beste stemmen. Men hun hadde utstråling. Det teller mye. Ellers må det være lov å få si sin mening uten å være musikk-ekspert her. I så fall skulle ingen av oss fått uttalt oss her!
brum Skrevet 3. mars 2003 #97 Skrevet 3. mars 2003 Jeg har sett noe på det men kan ikke akkurat si at jeg følger med på det. Har en veninne som er helt hekta og må innrømme at jeg ofte ikke aner hva og hvem hun prater om.
Tullerusk Skrevet 3. mars 2003 #98 Skrevet 3. mars 2003 Enig i at det bør være helt og holdent opp til publikum å bestemme hvem som skal gå videre' date=' det er jo vi som en gang skal kjøpe cden til det kommende idol. Men når det er sagt, så kan nok juryen skille ut talentene fra mengden bedre enn oss, og det er fint at de kommenterer. Tror ikke det påvirker stemmeresultatet drastisk. Når det er sagt må jeg bare innrømme, ikke stygt ment, at jeg aldri i mitt levende live hadde kjøpt en cd av Rebecca. Sorry, men jeg kan ikke se henne som popstjerne i det hele tatt Er den stemmen en av de ti beste blant 3500 som var på audition?! Det er over min fatteevne (men så er jeg jo ganske bimbo også da)[/quote'] Enig med deg, bortsett fra det om bimbo da! :D
Kid-a Skrevet 3. mars 2003 #99 Skrevet 3. mars 2003 Rebecca er fæl! Hun har en helt vanlig, gjennomsnittlig stemme, hun synger rent, og det er alt. Synes dessuten skrikinga hennes er slitsom, og hun lyser fjortis. Æsj! Kid-a
Jinx Skrevet 3. mars 2003 #100 Skrevet 3. mars 2003 Det må da være lov å kommentere hva man liker og ikke liker uten å bli slaktet for det?! Synes det er drøyt at du hevder at Bimbo ikke har peiling på musikk, det er da individuelt hva man liker. Hvem utropte forresten deg til ekspert? Jeg har heller ikke sansen for Rebecca, jeg synes stemmen hennes er tam og jeg liker ikke klangen i den. Hvis hun vinner Idol er det derfor lite sannsynlig at jeg kommer til å kjøpe cd av henne, hvis da ikke melodiene er ekstremt bra og veier opp for stemmen. Selv likte jeg stemmen til Adele best av de som var med på fredag. Selvsagt teller utseende i en slik konkurranse, men det er tydeligvis (og gudskjelov) ikke det eneste som teller. For da tviler jeg på at Rebecca hadde gått videre. Jeg mener at man ikke kan si noe så teit som at man aldri skal kjøpe en cd av noen, en cd som ikke engang er utgitt !!!!!??!!! Det er det samme som å si til noen : Jeg skal aldri kjøpe boken din Det er ikke JEG som er på bærtur her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå