Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trodde konseptet var å kåre et IDOL jeg ikke et "kan godt bli om en del år og med en del erfaring" - Idol...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig få som blir kjent og populære over natta Lasse, det vet du sikkert, og det vet nok dommerene og produsentene også. Man kan ikke vite på nåværende tidspunkt hvordan personen som vinner vil bli tatt i mot av publikum.

Skrevet

Hvis ikke en person som flere ganger i uken har kommet inn i stuene til publikum, pluss fått løfte om en platekontrakt klarer å bli kjent, hvem i alle himmelens dager skal klare det da?

Spørsmålet er hvor lenge "idolet" forblir kjent, hvis personen ikke klarer å vise talent, musikalitet, utstråling, alt det som kjente personer har i seg og jobbet hardt for å få vist frem.

Skrevet
Morten Abel og Espen Lind var ikke verdens beste som tenåringer de heller.

Men de har alltid kunnet å synge, og det er mer enn man kan si om de fleste deltagerne i Idol

Skrevet

Når jeg skrev "kjent" mente jeg jo å være kjent som artist da, ikke som deltaker i Idol, regna med at man skjønte det ut fra hva jeg skrev.......men men.

Klart at personen nå blir kjent som vinneren av Idol, senere vil han/hun mulignes bli kjent som sanger, kanskje bli populær bland publikum hvem vet.

Skrevet

Men de har alltid kunnet å synge, og det er mer enn man kan si om de fleste deltagerne i Idol

For det første så er det få av deltagerene du har hørt synge skikkelig (om ikke du er med på showet da) For det er flere av deltagerene vi bare har fått høre en ørliten snutt av, og det er for lite til å kunne utale seg om at personen ikke kan synge.

For det andre tror jeg nok værken Espen Lind eller Morten Abel var så gode som de er nå da de var 16.

Skrevet

Det forandrer vel uansett ikke at dette er en idol-konkurranse, "vil du bli Norges neste idol....".

Et idol er vel tenkt å skulle være mer enn en døgnflue. Men hvis platen ikke blir bra, hvis det ikke blir bevist at vinneren kan synge, da er det sannsynligvis over og ut. Det skal mye til at vinneren får en ny mulighet etter noen år.

Jeg mener fremdeles at det vi har hørt ikke viser noen som har DET, selv om vi ser lite av alle. Hvis de ikke er gode nok når de er 16, da bør de ikke vinne nå. Kanskje de blir bedre senere. Kanskje det er en eldre, mer moden sanger som vinner. Juryen kommer ikke til å sitte på gjerdet og vente på at noen blir "gode nok".

Skrevet
Juryen kommer ikke til å sitte på gjerdet og vente på at noen blir "gode nok".

Kanskje ikke juryen, men markedet kan være der senere for en person som har fått et spark bak og kommet igang med noe. Kan hende at dette bare er første steg på stigen for en person som senere blir til noe.

Jeg tror ikke vi kan sitte her å dømme om de er "gode nok" eller ikke. Det er flere av deltagerene vi ikke har sett mer en 15 sekunder av, hvordan kan dere dømme noen etter 15 sekunder?

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, og jeg snakker nå om de vi så på fredag. Da hørte vi mer enn femten sekunder, og det imponerte ikke meg i alle fall. Forøvrig mener jeg at femten sekunder er nok til å merke om noen er gode eller ikke.

Skrevet

Ja, på fredag var det 10 av 50 som sang......kanskje litt få for å uttale seg om ALLE....

De fleste synger jo også kjent låter, det blir jo noe helt annet når de kommer med egne låter (selvlagde eller ikke), og når vinneren skal utgi plate, så kommer jo ikke den til å inneholde "all by my self" og "stand by me".

Synes dere er veldig til å dømme folk før dere egentlig vet hva dere snakker om.

Skrevet

De fleste synger jo også kjent låter, det blir jo noe helt annet når de kommer med egne låter (selvlagde eller ikke), og når vinneren skal utgi plate, så kommer jo ikke den til å inneholde "all by my self" og "stand by me".

Det der er et viktig poeng! Det sier seg jo egentlig selv at de fleste faller gjennom sammenlignet med store stjerner, som f eks Robbie Williams. Enten høres det for tamt ut eller så er man så vant til å høre den kjente versjonen at man synes alle andre høres dumme ut, selv om den som fremfører synger veldig bra. Så det blir noe helt annet å høre idolet fremføre helt nye låter, tilpasset vedkommendes stemme, den dagen man kommer så langt.

Skrevet

Jeg dømmer ikke alle, jeg sier bare at jeg ikke synes de ti som var med på fredag sang rent!

Skrevet

hvis det ikke blir bevist at vinneren kan synge, da er det sannsynligvis over og ut. Det skal mye til at vinneren får en ny mulighet etter noen år.

det betyr apselutt ikke at det er over og ut. Se på Espen Lind, jeg synes i allefall ikke at han var så mye å skryte av da han ga ut "Prepare To Be Swayed" i 1995 sammenlignet med i dag.

Skrevet

Jeg synes det er rart at noen mennesker ikke kjenner sin egen begrensning. Det er SÅ mange som har stilt opp i IDOL, som absolutt ikke kan synge. Hva er det som gjør at de stiller opp på noe slikt? Hmm... det skulle jeg gjerne visst. :-?

Skrevet

det betyr apselutt ikke at det er over og ut. Se på Espen Lind, jeg synes i allefall ikke at han var så mye å skryte av da han ga ut "Prepare To Be Swayed" i 1995 sammenlignet med i dag.

tror ikke vi skal blande ham opp i dette!... Han er 100% self made, og komponerer sin egen musikk....

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg skjønner ikke, og kan ikke fatte og begripe om jeg så legger min beste godvilje til hvor Orji er flink til å synge hen...

Jeg syns Anette og Guro var flinke jeg..

Skrevet
:hoho: neste gang skal jeg melde meg på, da får vi hvertfall noe å diskutere. Kan absolutt definitivt ikke synge noe som helst som høres normalt ut.. :hoho:
Skrevet

Vi kan melde oss på sammen Arwen, så kan vi synge duett :ler: Vinner vi da vettu :hoho:

Skrevet

Da har vi en avtale. Blir dødsbra. Hva med hero? Ganske enkel sang for oss nybegynnere det..

Skrevet
:hoho: Ja,den kan vi ta. Spesielt hvis vi bruker samme toneart som M.Carey, og alle de hyleseansene. Da blir det jammen knall :ler: Slår Espen Lind og Morten Abel rett ned i støvlene :kul:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...