Gå til innhold

Hvilken BH str er du?


Gjest squeeky

Anbefalte innlegg

Jeg brkte alltid 75 b før, men nå er jeg egentlig en 75/80 C.. Fornøyd med det, jeg.. Deilig å ha pupper som sambo kan stupe nedi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bruker 65 D, har små pupper, men må ha såpass stor str. pga. litt hengete pupper etter 2 barn. Med mindre str. får jeg "dobbel pupper".

Men nå skal de opereres, så nå får jeg også "store, faste pupper" :) JIPPI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid trodd jeg var 70B, men var i en undertøysjappe, hvor jeg endte opp i 70C. Litt større cup, men får veldig bra kløft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte inn mine mål i tabellen på den bh-guide siden og de stemte overens med bh-størrelsen jeg bruker i dag faktisk.

Noen som har en logisk forklaring ellers på disse cupene og omkrinsene??

De fleste tabeller til å finne str går noe sånn som det her:

mål rundt ribbena= BH omkrets

72- 77= 75

78- 82= 80

83- 87= 85

88- 92= 90

Jeg måler 76cm rundt ribbena og bruker jeg str 75 i BH så krabber den oppover på ryggen. Derfor trenger jeg 70. Jeg har også vært på Lalina og fått anbefalt å bruke 70 i omkrets.

Derfor kan jeg anbefale de fleste å prøve BHer som er et hakk smalere i omkrets.

Så var det cup størrelsene da... En Bcup foreksempel er ikke noe gitt størrelse i seg selv, slik som flere tror. Cuppen på en 75B er like stor som cuppen på en annen 75B(det kan variere litt fra produsentene og fasongene).

Cuppen forandrer størrelse etter omkretsen på BHen. Cuppen til en 75B er like stor som cuppen til 70C, 65D, 80A, 85AA.

Derfor kan en som bruker(Norwegaen blue) 70D ha mindre pupper enn en som bruker 80C. Nettopp pga det jeg forklarte ovenfor: cuppen på 70D tilsvarer cuppen på 65DD, 75C, 80B.

Jeg tror at grunnen til at folk ikke har oppdaget dette av seg selv er at de bare ser etter BHer i sin egen størrelse i undertøysbutikkene..

Det er jo bare å ta en BH i størrelse 90A og en i 75D og sjekke om cuppene erlike store, for det er de...

Håper jeg fikk oppklart noe her...

Mvh Binna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue
:klø:

Jeg er helt LOST i denne tråden jenter/damer... Kan noen forklare meg hva som gjelder??? Liskat sier at 90B er for stort og at hun holder seg til 70E, er ikke E-cupen et hav større enn B-cupen??? Hvordan kan B være for stor?? Greit nok at den er kortere rundt ribbeina, men cupen da??

Jeg bruker 85C, den ene skulle helst hatt D-cup siden den er litt for stor til C, men den andre er for liten til D liksom... Om jeg skulle tatt på meg en E hadde jeg puppene mine hatt mye plass, men i en B hadde de ikke fått plass.. :klø:

HVordan kan pupper i en DD/E cup være mindre enn en C-cup?

Om dette stemmer, hvorfor sier du at du har mindre pupper i størrelse 65DD/E enn venninna di med 80C??? Siden du bruker mindre omkrets betyr det vel at du bruker større cup også, dermed større pupper??

Uff, jeg bare lurer, skjønner ingenting av dette her jeg! Kanskje jeg må ta meg en tur til en proff undertøysforretning i Bergen for å få veiledning... Jeg er kjempetakknemmelig for alle som vil gjøre et forsøk på å forklare meg  :sjenert:

Hehe, du høres ganske forvirra ut ja.

Som sagt, glem alt du har lært om cup størrelser. A er ikke nødvendigvis minst og J/K er ikke nødvendigvis størst. Cupstørrelsen er satt i forhold til omkretsen. Sett at du passer standarden 75B i cupen, men burde egentlig ha 65 i omkrets fordi 75B blir litt slarkete etterhvert. Da må du ned to omkrets størrelselser, og samtiding opp to cup størrelser for at cupstørrelsen skal være i forhold til omkretsen. Altså ender du opp med 65D. Så er det ikke sikkert det er rett heller, fordi mange har større pupper enn de tror, og noen har mindre pupper enn de tror.

Så, en som er ganske smal rundt ribbbeina, vil automatisk trenge en "stor" størrelse cup, ikke fordi hun har store pupper, men fordi cupen er mindre når omkretsen er mindre. Og ei som er videre rundt ribbbeina vil da trenge en "mindre" størrelse cup enn hun som er smal, ikke fordi hun har små pupper, men fordi cupen er større når omkretsen er større.

Rare greier.

Dessuten er det jo også forskjell på formen på puppene da. Mine er små, går jeg uten bh er jeg omtrent flatbrysta. Men de er litt...vide og fyldige for det. Venninna mi har med typisk store, "lange" og som virkelig legges merke til. Derfor oppleves hennes pupper som store og mine som små.

Den siden amandaslille, syntes jeg ikke er noe bra. Gå heller i skikkelig butikk og finn riktig størrelse. Den størrelsen jeg får opp på siden er 70A. Det hadde jo bare blitt helt latterlig, jeg vet helt sikkert at jeg ikke passer bhene jeg brukte som 13åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:

Jeg er helt LOST i denne tråden jenter/damer... Kan noen forklare meg hva som gjelder??? Liskat sier at 90B er for stort og at hun holder seg til 70E, er ikke E-cupen et hav større enn B-cupen??? Hvordan kan B være for stor?? Greit nok at den er kortere rundt ribbeina, men cupen da??

Jeg bruker 85C, den ene skulle helst hatt D-cup siden den er litt for stor til C, men den andre er for liten til D liksom... Om jeg skulle tatt på meg en E hadde jeg puppene mine hatt mye plass, men i en B hadde de ikke fått plass.. :klø:

HVordan kan pupper i en DD/E cup være mindre enn en C-cup?

Om dette stemmer, hvorfor sier du at du har mindre pupper i størrelse 65DD/E enn venninna di med 80C??? Siden du bruker mindre omkrets betyr det vel at du bruker større cup også, dermed større pupper??

Uff, jeg bare lurer, skjønner ingenting av dette her jeg! Kanskje jeg må ta meg en tur til en proff undertøysforretning i Bergen for å få veiledning... Jeg er kjempetakknemmelig for alle som vil gjøre et forsøk på å forklare meg  :sjenert:

Skålen er et uttrykk for forskjellen mellom omkretsen under puppene og midt på.

Skålstørrelsen er altså ikke konstant, men varierer med omkretsen under. Går du ned en størrelse i omkrets, må du gå opp en størrelse i skål. Skålen i 90B er altså helt lik skålen i 70E, siden 90B=85C=80D=75DD=70E. Dermed er puppene like store også.

80C=75D=70DD=65E, derfor er puppene til en med 80C større enn de til en med 65DD.

Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt å skjekke i en prof BH-butikk, vet noen om butikker i Oslo  som måler sånt?  :)

Lalina i Ullevålsveien på St.Hanshaugen er utrolig flinke til å hjelpe en med å finne riktig bhstørrelse.

Ser faktisk ut til at jeg har minst omkrets av alle her inne: 60E er størrelsen jeg bruker. Og jeg har ikke de største puppene i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Høhø den tabellen sa jeg bør bruke A, men av både A og B får jeg dobbelpupp :klø: er det det som er in nå eller?

70 A sa den. Jaggu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

men HELT lik cup kan det da ikke være.

før brukte jeg 75 og 80 a. prøvde 70b, og det var for stort. 75b kunne jeg bare glemme, selv om det tydeligvis skal være det samme som 80a.

bcupen var nemlig større _utover_, bredden var ok, men det var ikke nok pupp til å fylle den UT. mulig dette passer bedre på pupper som henger litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Norwegian Blue
bcupen var nemlig større _utover_, bredden var ok, men det var ikke nok pupp til å fylle den UT. mulig dette passer bedre på pupper som henger litt?

Det kan ha mer med type BH, det er ikke alle pupper som passer i alle typer BHer. En annen BH i samme størrelse kunne sikkert ha passe. Ihvertfall er det slik for meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Jeg er sannelig ikke sikker... For kjopte jeg alltid 75B og det passet fint, men naa er alle BHene mine for smaa :grine:

Helt greit med litt storre pupper, men stress med nye BHer... Tror jeg ogsaa maa dra i en ordentlig undertoysbutikk snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...