Gå til innhold

Bare må ha det!

Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Gjest Sille
I dag skal jeg ned i byen etter jobb og bare sose. Fikk lønn i går, men hadde et par monsterregninger som måtte betales, så de store utskeielsene tror jeg ikke det blir denne måneden. Har noen gaver som skal kjøpes og sendes i dag, pluss at jeg skal se meg litt rundt etter cardigan/genser/topp som er anvendelig, men som ikke er i ull el. lign. Oppdaget her om dagen at jeg har mest varme klær, så nå må jeg ut og finne noe mer lett og sommerlig. Ikke meg i mot :sjarmor:

Jeg fant, jeg fant :ler: Det ble til en hvit cardigan fra merket Soaked in Luxury. V-hals med blondekant, små knapper hele veien ned og et tynt bånd som knyttes like under bysten. Den blir fin å ha utover våren og sommeren :tommel:

Kjøpte dessuten fire aviser, Elle, Henne og KK. Kjempefornøyd. Nå kan påsken bare komme ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sille

Forresten noen som vet hvordan man endrer overskriften på dagboka? Dette er jo ikke en shoppedagbok lengre... det bare virker sånn noen ganger...

:klø:

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Moderatorene kan kanskje hjelpe deg med å endre overskrift?

Men hvordan får du så liten skrift? Får ikke mindre enn dette, jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Frk. Grønn, jeg har svart deg i din egen dagbok :)

Må si at dette har vært tidenes mest avslappa påske. Og jeg har nytt, og nyter, hvert sekund av den. Vi har hatt masser av tid til alt vi ville ha god tid til, f.eks. lange koselige frokoster. Det er så godt å ikke skulle noe hele tiden. Ellers er man alltid så på farten, man er alltid på vei, tankene er allerede forsvunnet til det neste man skal gjøre. Man når ikke å være til stede i det man gjør her og nå.

Det er akkurat det jeg føler jeg har hatt tid til disse fridagene. Vært tilstede i nuet, hvor platt og klisjeaktig det enn høres ut. Det har gjort godt, for kropp og sjel :-D :smilbla:

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å beynne å jobbe igjen etter dette :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Da har jeg lest ut boka mi, og bakt rundstykker på si'. De ble knakende gode :)

Sitter her og moter meg opp til en spinningtime om et par timer. Før den tid må jeg ha oppdatert CV'en min og skrevet en søknad. Tror jeg trenger en :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Fikk jeg gjort det jeg hadde planlagt i påsken? (utenom store doser avslapping)

Påskeplaner:

* Lese minst en krimbok JEPP

* Kjøpe et tonn med påskeutgaver av magasiner ol. JEPP

* Sortere, justere og brenne bildene våre fra dataen og over på CD. Gjerne fremkalle også dersom tid. NOPE

* Bestemme og bestille overnatting i Edinburgh til sommeren JEPP

* Se "Etter bryllupet" samt legge inn bestilling på/kjøpe Sopranos eller Six Feet Under. JEPP

* Trene på det lokale treningssenteret hvor medlemsskapet har ligget brakk de siste månedene. JEPP

* Rydde i boden. Sortere flasker, glass, metallavfall, gamle klær ol. og kjøre på dynga. JEPP

* Lære meg en gang for alle hvordan jeg laster ned musikk fra nettet til dataen og fra dataen til mp3-spilleren. NÆSJ

* Fylle ut og levere selvangivelsen. JEPP

* Huske å minne sambo på å skifte dekk på bilen. JEPP

* Være ute. Gå på ski, nyte sola. NJA

* Oppdatere CV, skrive søknad og sende den. NESTEN FERDIG

* Unngå å surfe altfor mye på nettet... KUNNE VÆRT VERRE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topp-tre ønskeliste:

* kajakk

* sykkel

* iPod

* kaffemaskin

Og større lønning...

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort det spøtt fornuftig i dag.

Surfet på nettet, lest bok og sett på TV. Og nå er det jammen meg straks kvelden. Må legge meg tidlig, må være opplagt til å holde forelesning i morgen.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har tre av de som skulle til forelesning i dag meldt frafall pga. omgangssyke. De tre deltakerne var til stede under forelesningen i går *gulp*

Nå krysses alt som krysses kan for at jeg ikke får det. Blir kvalm bare ved tanken. Hater omgangssyken! :forvirret:

Veit om ei som komme til å vaske hendene sine kontinuerlig i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så kom ikke venninnen min hjem fra andre siden av jordkloden i dag, grunnet kansellerte flyavganger.

Jeg som hadde gledet meg så sinnsykt til å være sammen med henne i helga, er 10 mnd. siden sist jeg så henne :tristbla:

Får heller glede meg til neste helg, men det er jo så leeenge til.

------

Denne helga har jeg tenkt å være UTE. Det er jo meldt så vanvittig fint vær. Tipper vi tar en halv dag på utekafè i Oslo :sjarmor: (inkl. litt shopping?)

Dessuten blir det en tur på Stenersenmuseet (kan jo ikke være ute hele tida ;) ), har visstnok flotte fotografi-utstillinger for tida. Det blir bra. Trenger litt kultur nå, lenge siden sist.

Dessuten skal kondisen jobbes med. Spinning i kveld, spinning i morgen formiddag. Kanskje litt styrke hvis jeg gidder.

Og så blir det vel tid til drømmerier. Vi står i en situasjon hvor vi kanskje, kanskje skal flytte, og da blir det kjøp av leilighet. Vi er hyppige gjester på finn.no, for å si det sånn. :)

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser litt her jeg... :sjenert:

Padler du?

Skal padle ei uke i sommer er planen. Har liksom ikke så mye erfaring, men sambo er ganske dreven. Padleturen ifjor i havkajakk gikk greit - iallefall etter den første timen av den første turen :sinna: ! Var rimelig oppgitt på pedaler og ror da!

Håper på bedre tur i år ettersom man har fått litt mer erfaring (learning by doing)...

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger sniklesere, jeg ;)

Jeg har padlet ganske mye havkajakk de siste par somrene, men kun i Danmark, fordi det er der vi har to kajakker tilgjengelig. Har blitt helt bitt av basillen, så nå ønsker vi våre egne. :)

Ble så overrasket over hvor lett det var, farten man fikk og at styremekanismen var "en smule" enklere enn i kano. (Vi har ror med pedaler - helt genialt)

Hadde noen fantastisk flotte turer i fjor sommer i 30 grader, hvor vi lastet kajakkene med god mat og drikke, solkrem og badehåndkle, og padlet til vår helt egen sandstrand laaangt fra andre mennesker *drømmer meg bort*

Har aldri prøvd elvepadling, men hadde vært morsomt å prøvd det hvis jeg bare fant en elv som var rolig nok ;)

Har forresten en drøm om å padle Helgelandskysten. Er så vanvittig vakkert der :hjerter:

Hvor skal dere padle til sommeren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det alt for lenge siden jeg har vært innom! Jeg er ikke noe flink til å bruke mine innlegg... :sjenert:

Har du hørt noe mer om den nye jobben? Det hørtes veldig interessant og utfordrende ut å bygge opp en ny avdeling! Krysser fingrene for at du får den! :) Og så spennende med leilighetskjøp! Hva slags leilighet er dere ute etter?

Har dere kjøpt kajakker? Jeg har store planer om å få prøvd meg på kajakkpadling på hytta i sommer. Pappa kjøpte kajakk i fjor, og til og med mamma syntes det var gøy - så da vil jeg tippe at jeg liker det også! Så jeg håper den flytter ned på hytta for sommeren - kajakken, altså. Det virker så moro! Noe litt annet enn å ro vår bittelille Putte. (Vi har motorbåt også, da, en god, gammel Askeladd, men den er ikke akkurat laget for roing. :ler: )

Har venninnen din kommet seg hjem? Jeg hadde håpet å se en av mine beste venninner i påsken, men så ble hun opptatt med sin syke bestemor hele ferien... :( Er det en venninne som er permanent i utlandet?

Fikk du vært ute i det fine været i helgen, da? Det var jo helt nydelig... En venninne av meg som for tiden befinner seg i Nederland hadde vært på stranden på lørdag! :overrasket: Ganske sprøtt, det er tross alt bare april...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det alt for lenge siden jeg har vært innom! Jeg er ikke noe flink til å bruke mine innlegg... :sjenert:

Så hyggelig med besøk! :)

Har du hørt noe mer om den nye jobben? Det hørtes veldig interessant og utfordrende ut å bygge opp en ny avdeling! Krysser fingrene for at du får den! :) Og så spennende med leilighetskjøp! Hva slags leilighet er dere ute etter?

Det er überspennende for tiden - endelig avgjørelse tas ikke før om to uker, men i følge sjefen "stiller jeg sterkt", så da er det bare å håpe på at det er sterkt nok...

Vi leter etter minimum en tre-roms, et ekstra soverom eller to er et krav da vi ikke har familie herfra. Dessuten er vi litt opptatte av beliggenheten, dvs. ikke midt i et lyskryss, gjerne pittelitt utenfor selve sentrumskjernen sånn at det er muligheter for å være ute. Så balkong/terrasse/hageflekk bør det være. Dessuten må leiligheta være lys og luftig med mye eller store vinduer. Og sentralt i form at det er en gåtur el. kjapp sykkeltur til f.eks. jernbanestasjonen, for det er i nærheten av den at den nye avdelingen skal ligge ;) (Også er det et pluss hvis det er muligheter for vedfyring & leiligheten har ekte tregulv. Kravstore? Vi? :sjenert: )

Har dere kjøpt kajakker? Jeg har store planer om å få prøvd meg på kajakkpadling på hytta i sommer. Pappa kjøpte kajakk i fjor, og til og med mamma syntes det var gøy - så da vil jeg tippe at jeg liker det også! Så jeg håper den flytter ned på hytta for sommeren - kajakken, altså. Det virker så moro! Noe litt annet enn å ro vår bittelille Putte. (Vi har motorbåt også, da, en god, gammel Askeladd, men den er ikke akkurat laget for roing. :ler: )

Ah - da har du noe å glede deg til! Det er helt herlig. Man kommer til steder hvor ingen andre kommer, da det ofte er for grunt for andre båtfolk (les: motorbåt). Og det er luksus! Hvor har dere hytte da?

Vi ligger i harde forhandlinger om kajakkjøp, det er sambo som tar seg av den biten, så jeg er litt i tvil om status. Er hans familiemedlemmer han forhandler med da, så vi får se ;)

Har venninnen din kommet seg hjem? Jeg hadde håpet å se en av mine beste venninner i påsken, men så ble hun opptatt med sin syke bestemor hele ferien... :( Er det en venninne som er permanent i utlandet?

Nope, hun kommer ikke før torsdag, men da henter jeg henne på flyplassen og bringer henne rett hit, hvor hun skal være en liten ukes tid. I prinsippet bor hun permanent på den andre siden av kloden, men hun leker vel med tanken på å komme hjem igjen. Jeg er veldig god på å være enig med henne i akkurat det ;)

Fikk du vært ute i det fine været i helgen, da? Det var jo helt nydelig... En venninne av meg som for tiden befinner seg i Nederland hadde vært på stranden på lørdag! :overrasket: Ganske sprøtt, det er tross alt bare april...

Jeg er rød i panna og på brystet. Lå som noen slakt på en benk på Aker Brygge hele søndag, kun avbrutt av en kjapp (men meget interessant) tur på Stenersenmuseet. Og kake på Pascal! :)

[/quote

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er så sinnsykt sulten nå. Tror ikke jeg hadde overlevd ett sekund lengre om vi ikke hadde hatt lunsj nå klokka halv tolv.

Skriver handleliste, og gleder meg til lasagne i dag (nevnte jeg at jeg var sulten ja?) ;) Rekker akkurat å spise før vi skal kjøre inn til Ullevål og besøke min kjære onkel som er innlagt der nå.

Jogget meg forresten en tur i går kveld, og fikk bekreftet at jeg fremdeles synes det er helt usannsynlig gørr. Liker å være i aktivitet, og gjør gladelig alt annet enn å jogge. Gi meg en ball, så kunne jeg nok løpt til månen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jogget meg forresten en tur i går kveld, og fikk bekreftet at jeg fremdeles synes det er helt usannsynlig gørr.

Der sa du det :ler: !

Vi skal padle litt nordpå, der vi bor - så jeg tror jeg skal få meg noen testturer med havkajakk før den tid, slik at det ikke blir som i fjor. Greit med noen korte treningsturer, så innstillinger og koordinasjonen blir riktig. :ler:

Har nettopp stått opp... Skal på jobb om halvannen time, men sola skinner så vakkert i dag, at jeg har mest lyst på skitur... (også mye morsommere enn jogging :tommel: )

Ha en fin dag!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det :ler: !

Vi skal padle litt nordpå, der vi bor - så jeg tror jeg skal få meg noen testturer med havkajakk før den tid, slik at det ikke blir som i fjor. Greit med noen korte treningsturer, så innstillinger og koordinasjonen blir riktig. :ler:

Har nettopp stått opp... Skal på jobb om halvannen time, men sola skinner så vakkert i dag, at jeg har mest lyst på skitur... (også mye morsommere enn jogging :tommel: )

Ha en fin dag!

:kose:

Helt enig i at skigåing er mye morsommere enn løping! Her nede er det bare litt vanskelig å få til, lenge siden snøen forsvant...

---

Jeg har vært på jobbintervju i dag. I forbindelse med den jobben jeg ble oppfordret til å søke på. Sjefen min hadde en kollega med seg, så det var kollegaen som intervjuet meg. Vanskelig å si hvordan det gikk, fikk vel vist litt, men spørsmålet er jo bare om det er det de er ute etter.

Håper jeg klarte å kvalifisere meg til intervjurunde 2, i det minste.

Har skikkelig storrengjøring her nå. Pinlig lenge siden sist, og i morgen får vi gjester, så nå kan det ikke utsettes lengre *tørker støv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ikke lyst til å være på jobb i dag, når jeg fikk venninnebesøk inkl. baby i går. Vi har kost oss så, og det beste av alt er at dette bare er starten :) Hun skal være hos oss i nesten en hel uke :):)

Etter jobb blir det kafètur på oss jentene, mens sambo skulle drikke fredagsøl med kollegaer. Blir så kooooos :-D :-D

Det er helg!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...