Gå til innhold

Vi lengter etter vårt kjærlighetsbarn


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelou

:vinke:

Gudmorra!

Jeje.Så var det tooorsdag. Jeg har en heftig jobbeuke denne uka, så dagene har stort sett bare gått i ett. I går fikk vi endelig tid til litt :kline::humpe: ,men så mye som O jobber for tida,skulle det ikke forundre meg det døyt at de små svømmergutta er slått for tida.Ser fram til en god og lang juleferie,jeg. :sjarmor:

Ellers driver jeg og forbereder bursdagen til søstra mi,som skal avholdes her i morgen. Det blir fajitas til middag,og så blir det kaker og brus etterpå (selvsagt champagnebrus). Nesten barnebursdag. :ler:

Men nå skal jeg mekke etpar rundstykker og se noe hjernekvelende tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Satser på at forventningene dine blir innfridd,Glow. :sjarmor::klem:

Jeg/vi har takk og lov ikke kommet til det stadiet( fins det,forresten??) der vi ser for oss små babysokker mens vi :humpe: .Dèt hadde vært for ille. Ikke heller driver jeg og tenker "befrukt, befrukt!"

:ler::ler::ler:

*latteranfall av mine egne tåpelige skriverier*

Nei,vi koser først og fremst fordi vi vil nettop det,og sånn skal det forbli. Jeg skal ALDRI sende tekstmeldinger av typen "har eggløsning nå-kom hjem og pul!" . :ler:

*og jeg bruker aldri å si "pul" heller * :sjenert:

Hallo....så mye merkelig jeg lirer av meg i dag. :sjenert:

Håper søsterbursdagen blir koselig.Hun blir 20, så da syns jeg det var på sin plass med en skikkelig markering.Egentlig burde vi drukket oss sanseløse på champis,men jeg har ikke råd til ørten flasker akkurat nå, og i tillegg er jeg dårlig på å drikke meg sanseløs, så det så. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

I dag har jeg kledd meg relativt aaavslappet for jobbdagen:

*plommefarget velourbukse

* en enkel sort kjole/tunikasak over

*og en lang svart cardigan med belte i "joggedressmateriale" over det igjen

og så pynter jeg opp med et lilla perlekjede og hårbøyle.Jeg skal være der hele ettermiddagen og kvelden,og følte STERKT for å ha på meg noe behagelig i dag.Jeg er så stilig de andre dagene,nemlig. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:vinke:

Dette er en delig helg! :hjerte:

Har sovet godt,etter en kjempefin feiring av søsters bursdag i går,og nå er vi nettop kommet hjem fra handling. Har kjøpt en svær ribbe som skal serveres i morgen ("jukesjulaften" for Olavs søster) og den gleder jeg meg til .Skal serveres med brune poteter,rødkål,svisker og stekte eplebåter....:sikle:

Og ellers; JEG HAR FÅTT FATT I CHRISTMAS KAKE-oppskrifta!!! :hoppe: Så nå skal jeg straksens inn i boka til Fjellrypa og legge den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

I dag feirer vi Reservejul. :sjarmor:

Søstra til O er her og kommer ikke til jul,så da syns vi det var litt kjekt å ha en slags julehelg når hun er på besøk. I går var det lutefisk (jeg er fersk lutefiskspiser og vet ikke heeelt hva jeg syns :sjenert: ) , i dag blir det ribbe. Heldigvis har vi vært og gått lang og god tur på Ladestien i forkant,så da slipper vi å ha så dårlig samvittighet for at vi driver og trøkker i oss. :ler:

Denne helga har totalt sett vært kanondeilig.O og jeg er nesten nyforelskede fortsatt,og alt er bare helt herlig. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers; JEG HAR FÅTT FATT I CHRISTMAS KAKE-oppskrifta!!! :hoppe: Så nå skal jeg straksens inn i boka til Fjellrypa og legge den igjen.

Og den ser kjempegod ut! Jeg viste den til Ørnen i går, og vi var skjønt enige i at den må prøves.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:nisse: Christmas cake :nisse:

(passer til en kakeform på 24cm/diam.)

240 g smør

240 gr. brunt sukker (det "myke" brune sukkeret)

5-6 egg

2 ss mørk sirup

360 g hvetemel

3 ts bakepulver

et "klype" natron

en "klype" salt

1 ts "mixed spice" (her bruker hun kanel,kardemomme,nellik,ingefær)

ca 1 kg (jada) blandet,tørket frukt;rosiner,korinter,sukat,aprikoser,..etter smak.

120 gr syltet kirsebær eller coctailbær om syltede kirsebær ikke fås tak i

120 gr malte mandler

revet skall av 1 sitron

4ss sitronsaft,brandy,eller whiskey, som absolutt blir best.

Rør smør og sukker.Ha i egg vekselsvis med mel og det andre tørre.Bruk litt av melet til å blande i frukten,så synker den ikke til bunns i kaken.Stekes midt i ovnen, først en time på 170 grader,så en time på 150 grader.Legg eventuelt bakepapir over for å forhindre at kaken blir for mørk.

Pakkes inn, oppbevares i tett boks i minimum 1 mnd. før spising.

Før spising:

Smør kaken med tynt lag aprikos-syltetøy (som lim mellom kake og marsipan),og dekk med et raust lag marsipan.Her pleier hun å bruke hjemmelaget marsipan-den butikkjøpte er for søt)

Så er det den tradisjonelle glasuuuuuuren som skal på toppen av det hele:

Royal icing

3 eggehviter

1 liten spiseskje sitronsaft

ca750 gr melis (siktet)

Ha hviter og saft i en skål.Pisk til det skummer,og ha gradvis melisen i,ca 1 ss av gangen.Pisk godt mellom hver skje.Fortsett å piske til glasuren er så stiv at den kan holdes i "topper" (firm peaks,ifølge den strenge kokeboka,hihi).Smør utover kaken,bruk en gaffel til å lage "ujevn snø"-mønster.Glasuren blir så stiv at den kan fint brukes til å lage dekorasjoner på kaken-bare fantasien setter stopp.

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

heyhey,Glow! Håper du og får en kjempesuper dag! :klem:

Sitter her og daffer,vel vitende om alt husarbeidet som må gjøres.Hvor er den lille hus-slaven min når jeg trenger den? Og for ikke å snakke om hvor er tørketrommel når man trenger det? Med alle tørkestativene blir stua seende ut som noe skummelt noe. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Eplekake,namnam! Det spiste jeg i går! :sikle: Og sunt,ja, det er jo som å spise ren frukt! :sjarmor:

*spiser en klementin*

Barneproduksjonsøvelse er verdig og rett.Skal man ende opp med en perfekt prototype,må man regne med litt øvelse i forkant,man kan ikke bare slumse i vei. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Jepp,Glow,det er neste år! :hoppe: Det blir i månedskiftet mai/juni,og nå må vi snart få fingeren ut og få booket lokale og tinghus!

Satser på at det er en liten bebis på innsiden da,som skaper en kledelig liten kul. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelou

Dere er nå bra skjønne,jenter! :ler::klem::klem:

Jada,her skal vi stå på for prosjektet! :hoppe:

Tenk om mikrolou får O's nydelige grønnbrune øyne.....:hjerte:

Gleder meg til å holde til i prøvedagboka di en gang,Glow, der tenker jeg det skal gå unna!:hoppe:

Og gleder meg til din dagbok også, Bellanice. :)

I dag har jeg vært på juleshoppern! Kan ikke skrive for mye om hva jeg har kjøpt,siden en potensiell gavemottaker er fast leser av boka,men jeg er godt fornøyd. Fikk fatt i en fiiin skjorte til min lille bror også.

Men nå skal jeg lage noe middag!O står allerede ved grytene. :sjarmor:

...uten mat og drikke,ingen :humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rimelig smålyst på kul på magen jeg også, men regner med det kanskje går litt over når jeg har fått besøkt venninna mi med to små barn som visstnok er helt hypre for tida.

Kjempefin kjole, liker den stilen, det er så romantisk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...