Gå til innhold

*nora*'s dagbok


*nora*

Anbefalte innlegg

Fikk uventet besøk av en venninne i sted, med en nyyyydelig liten ganske så ny baby!! Så nå har jeg kost masse! Det er deilig med sånne små babyer, kose, lukte og klemme... Men skal innrømme at det er deilig at det ikke er min også, at en bare kan levere dem tilbake når en blir lei :sjarmor: ...

Uansett, det var et utrolig koselig besøk, vi pratet masse om gamle dager (har kjent henne siden jeg var 2 år), og hva som har skjedd i livene våre siden sist. Mye å fortelle begge to, hun har blitt mamma og jeg alene! Selv om vi ikke bor så langt fra hverandre, er det sjelden vi ser hverandre. Men nå har vi lovet hverandre å holde kontakt, og bli flinkere å treffes. Jeg har jo all verdens av tid å springe på besøk til folk de ukene jeg ikke har barna, men det er merkelig hvor hjemmekjær jeg har blitt... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Pent. Diktet altså.

Eks sex er vel vanlig. Så lenge du syns det er ok, og det er på dine premisser er det vel greit? :P

Selv syns jeg sex er litt skummelt... Vanskelig å forklare, men det kan fort bli komplisert synes jeg. Men nå tenker jo jeg på,og over alt. Det er sikkert derfor.

Livet mitt er da ikke spennende. Bare slitsomt :P

Jeg vil også ha baby. Var på besøk hos en vennine for ikke så lenge siden, der det var en nesten høygravid dame. SÅ vakkert. Ble helt oppslukt jeg. Satt med de pittesmå hendene mine på den store magen kjempe lenge. Utrolig fascinerende.

Håper det blir en flott torsdag kjære du.

Stor bustis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-) !

Sov til 9 i dag, deilig... Ble selvsagt sittende oppe i går og se på Idol, selv om jeg var trøtt som bare det.

Har fri i dag, skal til fysioterapeut, og gjøre endel ærend.

Ute snør det! Har hatt vårfølelse nå en stund, ganske mildt, sol og i hagen begynner det å titte opp forskjellige vekster. Stakars, håper bare de overlever selv om de dukker opp på denne tida, kan jo enda bli ganske kaldt! Gleder meg til våren, sommeren, se hva som dukker opp i hagen her. Flyttet jo inn i november, og da var alt dekket med snø, vet liksom ikke hvordan ting ser ut enda. Mener det står noen ripsbusker her ute, håper det, får da skal jeg spørre huseier om å få plukke, og lage ripssaft! Surt, men godt :P !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opps, glemte å takke deg for besøk, kjære Bustis :kose: ! Takk, takk, kjempekoselig!

Joda sex er skummelt. Men ikke sammen med ex'en, for han kjenner jeg så godt. Men det blir kjempeskummelt å skal ha sex med en annen... Regner jo med at det skjer en gang, er jo ikke sååå gammel, og vil jo ikke leve som ei gammel jomfru resten av livet :-? .

Qluet er vel å være avslappet, ikke ta ting så høytidelig. Det er jo tross alt sex... Og burde være sååå naturlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, det snør og det snør. Men ikke slik tørr, fin snø, neida, svære, våte filler som klasker ned og gjør alt vått, vått, vått...

Fikk brev fra JURK i dag, gode råd til å sette opp en avtale mellom meg og ex'en. Synes ikke det var noen gode råd, jeg. Blir jo bare mer forvirret! Og han er ganske huga på at vi må få sette opp en avtale, slik at han vet hva han har å forholde seg til . Jeg er selvsagt også interessert i å rydde opp, men synes alt det der er så forbaska vanskelig! Er så ekkelt å skrive under på noe som kan kanskje kan angre på senere. Best å være sikker, liksom, og få alt med i en avtale for å være sikker! Får ta meg en surfetur på nettet, se om jeg finner noen gode råd der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Jippi! Jeg har fått en søster!!:hoppe:

Lillesøster da, regner jeg med? Koselig :kose:

Nå skal jeg gå en tur på besøk til mamma og pappa, se om det er liv i dem... Lenge siden sist nå, og de klager så fælt på at jeg aldri er der... Sukk... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt hekta på disse ordlekene igjen... Drev litt med det her for noen år siden, men nå har det tatt av igjen! Slitsom er det! Jaja, finnes verre problemer i verden!

Besøket hos mamma og pappa var faktisk ganske koselig :-) , Men tror ikke jeg skal reise dit oftere for det...

Fikk tekstmelding av ex'en i sted, minstegutt savnet mamma'n sin og ville kose. Var på vei til å springe med en gang, men han hadde visst sovnet... Det gjør meg vondt langt, langt inne. Vet jeg kommer til å tenke fælt på det i natt... Lurer på hvordan de to eldste har det også. De er ikke så åpne som minstemann, men bærer ting mer for seg selv. Ser pappa'n at de har det vondt? Koser han masse med de, hører på det de har å si?

Det har iallefall sluttet å snø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt å vite at man påfører barna sine smerte, og ikke kan gjøre for dem det som hadde vært best. Eller hadde det vært det beste? Er det det beste å leve sammen, for barnas skyld? Selv om det betyr krangling, ensomhet og ulykkelighet?

Tror det ikke, ikke egentlig. Jeg har det bra nå, min eneste smerte er barnas smerte. Med meg selv har jeg det bra, sånn ellers. Jeg vil leve alene, vil slappe av, vil føle meg hel, vil slippe redsel, slippe utryggheten...

Føler meg utilstrekkelig, føler meg trist. Føler jeg påfører barna smerte... De har ikke bedt om å bli født, de kan ikke velge, er prisgitt oss voksne, foreldrene sine... Vil at de skal vokse opp, føle seg trygge, bli selvstendige, være glade, lykkelige, le! Ha det moro, og føle glede, fra innerst til ytterst!

Kan du huske den følelsen? Glede fra innerst til ytterst? Den gleden som er altoppslukende, og så voldsom at man nesten ikke kan puste? Man er så glad at man nesten griner?

Barndommen... Skal være noe spesiellt, noe godt. Noe man kan tenke tilbake på og minnes med glede... Klarer man å gi barna sine det de trenger? Kan det bli lykkelige mennesker av skilsmisse barn? Hva gjør det med barna når de må savne pappa. Må savne mamma? Når de ligger om kveldene og lurer på hva mamma gjør på nå. Er mamma glad i meg? Hvorfor vil ikke mamma være sammen med meg?

Hva tenker de små? Hva kan jeg gjøre for å lette smerten ders? Hva kan pappa'en gjøre? Hvordan kan vi være helt sikre på at de ikke har skyldfølelse for det som er skjedd? At de forstår at dette er en "voksenting", som de faktisk ikke kan styre, og som de ikke er skyld i i det hele tatt?

Hvordan få de til å forstå at mamma og pappa elsker de mer enn alt annet i hele verden (men ikke så mye at de kan få bo sammen med både mamma og pappa, i det samme huset...) Hyklere... Egoister...

Kan ikke skrive mer her nå, var dumt av meg å fortsette å skrive. Nå kommer iallefall tankene til å kverne i natt... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære storesøster ;)

Det gjør vondt å lese de siste innleggene dine fordi jeg merker at du har det vondt. Jeg kjenner deg på meg når jeg leser fordi smerten lyser ut av linjene. Jeg kan ikke forstå hvordan det er,og jeg kan ikke forstå hvordan det føles, men en ting vet jeg veldig sikkert. I lengden har de det mye, mye bedre med en mor som har det bra og som er tilfreds med tilværelsen sin. Det vil de ikke kunne ha i et forhold der ting ikke fungerer og der ene eller begge parter vil ut. Prøv å tenk på dette, prøv å fokser på det.

Det som eventuelt går an er å besøke dem når de er hos faren? At dere eventuelt møtes alle sammen en fast dag i uken,eller noe slikt,til middag eller noe annet. Slik at barna ser at dere kan treffes, og at dere fortsatt elsker dem selv om dere ikke kan leve sammen resten av livet som mann og kone.

Jeg skjønner at du tenker på barna,men både jeg og du vet at de har det best med foreldre som har det fint både med seg selv og tilværelsen,og det sier du jo at du har det veldig bra nå. Det merker de, helt sikkert.

Jeg er her,hvis du trenger å prate,selv om jeg kansje ikke klarer å forstå så mye.

Fint at du hadde det alright hos foreldrene dine forresten! :)

Nå må lille bustis prøve å sove. Håper inderlig du sover kjempe søtt.

:kose:

Veldig stor :klem: fra lillesøs ;)

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke ord, lillesøster!

Det du sier, er slik jeg tenker selv også...

Har faktisk sovet ganske bra. Var en tur ut og røykte før jeg la meg, traff på naboen. Hun er ei søt dame, med mange tunge tanker og problemer, men det som er så fint med henne er at hun alltid er sprudlende! Hun fikk meg til å le bort knuten i magen, og fikk tankene inn på andre ting. Utrolig hva en latter kan gjøre!

Skal på jobb nå, men kommer til å skrive mer senere i kveld, har fått masse sms av ex'en i natt og dag tidlig...

Ha en fin dag, alle som måtte poppe innom her i dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg!

Stress dag på jobb idag, men det er igrunnen litt godt, for då går tida så fort!

Har vondt i ryggen nå, sikker etter behandlingen i går. Er invitert til to venninner i dag, men vet ikke om jeg gidder å reise til noen av dem... Har bare lyst å slappe av, gjøre ingenting...

God jenta var innom i sted, for å hente forskjellig. Kjempekoselig, godt å se henne igjen. Hun kunne fortelle meg at hun var syk på onsdag. Lurer på hvorfor ikke ex'en har nevnt det. Fortalte at hun måtte gå på skolen, på tross av at hun spydde, for pappa ikke kunne være hjemme fra jobb... Men jeg kunne jo vært hjemme... Synes han kan si ifra, bare sende en sms eller noe, når barna er syke. (for han sender jo sms for alt mulig annet...) For det om det ikke er "min uke", vil jeg jo gjerne vite hvordan barna har det, og om de er syke. Kanskje det hadde vært godt for dem å kose litt med mamma når de ikke er i form!? Jeg bruker iallefall alltid gi han beskjed hvis det er noe spesiellt...

Nevnte jeg fikk meldinger i natt. Våknet heldigvis ikke av dem, for da hadde jeg sikkert ikke fått sove. En masse dritt om at han har det så vondt, han er forlatt og ungene har det sååå jævlig... Trykker meg ned i søla med disse meldingene! Jeg er lei, vil bare ha fred! Jeg er ikke interessert i å høre hvordan han har det, jeg kan dessverre ikke være den som skal støtte han nå. Vi har vært i møte med barnevernet, og de sier han må oppsøke hjelp, hos en psykolog eller noe for å få hjelp til sine problem. Han forteller meg hvor langt nede han er, og at han ikke klarer ta seg av ungene. Jeg sier da til han at jeg kan ta dem, til han føler seg ovenpå igjen, for ungene er ikke tjent med en sliten pappa. Ikke har han noe igjen for det heller. Men da fyker han i været, sinna som en tyrk; jeg skal faen ikke ta fra han ungene... Sukk, det er jo ikke det jeg vil...

Dette blir en klage-sutre dagbok, føler jeg... Kan liksom ikke snakke med noen om disse problemene, vil ikke snakke "dritt" om han til andre, for jeg er så livredd for at det skal bli noe bråk. Derfor holder jeg kjeft og smiler fint. Men det tærer på! De fleste vennene mine er våre felles, og da mener jeg det blir så feil å gå til dem for å få råd... Føler jeg vil sette dem i en vanskelig situasjon, og at det ikke er realt mot han. Selv om jeg vet at han gjør det. Må få meg nye venner. Når våren kommer. Da skal jeg finne på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bustis, kjære lillesøs :wink: .

Til å begynne med, da jeg hadde flyttet ut, inviterte jeg han på middag. Kjempestas for ungene! Men det ble så feil, for han ville kose og klemme mens ungene så på og det mener jeg bare forvirrer dem! Dessuten blir jeg kvalm av å kysse fyren :tunge1: (jada, det er noe annet å ha sex, man trengr faktisk ikke kysse da!). Hvis jeg ikke ville kose, skulle han snakke om alvorlige ting, eller han satt og surmulte. Kjempehyggelig det da! Han kunne starte en krangel med ungene som tilhører, fordi han visste da at jeg ville legge meg flat, jeg hater nemlig krangling i ungers nærvær!!

Nei, nå gidder jeg rett og slett ikke tenke mer på det, skal logge meg av nettet og finne på noe helt annet, noe gøy! Og er det ikke gøy så skal det bli det!!

Jada!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære storesøster

Hadde du en koselig fredagskveld?

Jeg drakk masse øl og krangla.

Jeg må inrømme at jeg blir litt sint på denne x din. Jeg skulle gjerne hatt en lang alvorsprat med ham altså. GRRR. Syns han virker barnslig og umoden i mange situasjoner, greit at han er såret,savner deg og har det vondt,men hvis han virkelig oppfører seg slik som du forteller i barnas nærvær er han bare egoistisk.

Kjenner jeg ble en smule irritert nå ja.

Ja, noen ganger er tankene så altfor tunge, da må man bare dele de opp og løfte litt av gangen. Prøver man lenge nok og hardt nok går det bedre og man blir sterkere etterhvert.

Syns ikke du syter og klager,selvfølgelig må du lufte tankene og få ut litt frustrasjon og irritasjon, det må alle av og til. Klag så mye du vil du ;) Jeg liker at andre klaging,og det tror jeg andre liker også- da ser man at alle sutrer og klager avogtil,så er man ikke alene :P

Håper lørdagen blir god.Planer søster?

God :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å komme hit og se at du har vært innom!

Har vært å shoppa i dag! Det vil si, mamma har shoppet til meg. Hun var virkelig i det gavmilde hjørnet i dag, har kjøpt gardiner til stua, soverommet mitt og ungene sitt, gardinstenger, persienner, you name it! Så nå blir det så koselig her atte! Hadde egentlig ikke tenkt å ha gardiner, syntes vinduene var fine nok i seg selv, men jammen "luner" det litt, blir liksom litt mer personlig og koslig... Og det beste av alt! Nå kan ingen se inn på meg når jeg sover... :wink:

Fredagskvelden... Hmm, jo da, greit nok. Ble til at jeg glodde Idol. Skuffa over at David gikk ut, han så nemlig så snill ut! Men, men, ingen sorg for det! Skulle på besøk til ei venninne (og to) men orka ikke. Fikk telefon av ei anna venninne utpå kvelden, og det var kjempekoselig! Hun har opplevd mye vondt med sin ex, og forstår meg på en måte. Dessuten har hun endel kontakt med min ex, og er den som "alvors-prater" med han når han er på bærtur. Utrolig nok har han vært ærlig med henne og fortalt om de dumme sms'ene han har sendt meg, og de andre dumme tingene han har gjort mot meg! Det synes jeg var litt deilig, for da høres det ikke så sytete ut når jeg forteller, for hun visste jo faktisk at det var sant! Grunnen til at han gjorde det, fortalte hun, er at han elsker meg så høyt :roll: . Han tror visst også at jeg skal komme tilbake bare han forandrer seg og er snill... Hallo!!?? Jeg vil ikke at han skal forandre seg. Vil heller ikke at han skal bli snill! Er det noe han er, så er det snill! Trenger en mann med litt tak i jeg :wink: . Poenget er at vi har vokst fra hverandre, og ser forskjellig på ting, og krangler! Derfor brudd (blant annet). Jaja, han skulle iallefall vente på meg til jeg var klar, og holde seg unna andre damer.

Problemet er at han ønsker jeg skal holde meg unna andre menn også... Men det kan jeg ikke love!

Nå skal jeg rydde litt, eller kanskje muligens sove litt... Har ikke helt bestemt meg. Så skal jeg lage meg noe god mat, og deretter har jeg lyst å drikke meg full! Vet ikke om jeg går ut, men vil bare slappe av i kroppen, få en deilig alkohol rus... Jada, høres sikkert fjortis ut, men slik er det bare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hikk, ja da var jeg godt nedi første glasset!! Har dusja og pynta meg, og nå ringte ei venninne(hu samma som i går kveld). Hadde så lyst at jeg skulle ta meg en tur, dele ei vinflaske. Har ikke helt bestemt meg, men tror det blir til at jeg reiser en tur til henne. Litt vondt, for hun har tre barn omtrent på samme alder som mine, så det blir jo litt rart... Men kanskje de har lagt seg?? Lov å håpe.

Ble ikke noe voldsom middagslaging her i kveld, gitt. Men hjemmelaget pizza er jo ikke så verst da. Spiste pizza og så på leirskolen på NRK1, for det er det jeg bruker gjøre når ungene er her...

Sitter på soverommet mitt nå, det ble skikkelig kult med nye gardiner! Begynner å bli litt stil over ting, rart med det når en ikke har så god råd og skal få litt nytt og mye gammelt, arvet osv til å passe sammen. Men med malekost ordner det meste seg. Gleder meg til det blir litt varmere i været, for da skal jeg bære ut stuebordet, slipe og beise det. Er et gammelt som jeg har arvet av betemoren min for mange år siden. Men er sikker på at det blir like fint som nytt om jeg peiser på noen strøk!

Ok, opp av kontorstolen, back to the drinking... :wink: . Ha en strålende lørdagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Formen er vel ikke dårlig etter alkohyler i går søs?

Ville bare gratulere deg med morsdagen jeg :dagensrose:

Lillesøsbustis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...