Gå til innhold

*nora*'s dagbok


*nora*

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å skrive dagbok. Har gjort det i RL, men det begynner å bli en stund siden, har liksom aldri tid... Men siden jeg bare innom KG daglig, fant jeg ut at kanskje dette var rette plassen å knote ned litt om dagens begivenheter (??), vel, ærlig talt så er det vel ikke begivenhetene det er mest av i min verden. Har ihvertfall ikke lært å sette pris på dem. Synes dagene stort sett er de samme, og avogtil tar jeg meg i å "grue" meg til neste dag, fordi den sannsynligvis blir kjedelig...:roll:

Men-man må jo gjøre noe selv, for å få det bedre! På nyttårsaften lagde jeg meg noen helt private forsett, med mål som jeg kan klare.

-bli mer sosial

-trene

-ta vare på hud og kropp

-ha mer og bedre sex

Og jeg har begynt bra! ...føler jeg selv iallefall. Mine to gutter på 2.5 pg vel 1 år, har tatt mye av energien min de siste årene, føler jeg har gått gravid og ammet i evigheter! Men nå er de blitt "store", nesten ferdig med amming, og de sover (stort sett) bedre om natta. Så da er det mammas tur å slå ut håret :kul: Neida, skal ikke flippe ut, men nyttårsforsettene mine skal jeg holde! SKal skrive mer om hva jeg gjør og hvordan, men nå må jeg nytte sjansen mens minstemann sover, til å rydde opp litt her! Ligger ett berg med klær og venter, og frokosten står enda fremme :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
Gjest Mzfire

Håper du klarer å fullføre forsettene dine da :) Mitt var at jeg skulle ta av noen kilo og det er det jeg holder på nå...

Har ikke sett deg her så ofte på Kg, stemmer det eller? Jeg er her ganske ofte, nesten hver dag jeg.

Vil ellers bare ønske deg en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hadde helt glemt dagboken min, jeg... Men nyttårsforsettene er ikke glemt! Dvs, treninga har det blitt så som så med... :oops: Jeg kommer liksom ikke helt igang, og nå er det jo "for sent" med tanke på bikinisesongen.

Jeg har for anledning sommeren kjøpt ny peeling til kroppen, en anticellulite krem (neida, jeg tror ikke den virker, men den gjør huden kjempemyk og deilig!) og en ny neglelakk, veldig spesiell farge som skal fremheve brunfargen. Så i kveld tenkte jeg å fjerne gammel neglelakk på fingre og tær, legge meg i badekaret med en god bok og virkelig slappe av! Ta en rask dusj etterpå for å peele kroppen og skylle av badevannet, og smøre meg inn med kremen. Tilslutt skal jeg legge den nye neglelakken.

Jeg er fisker-enke for tiden. Mannen min er en ivrig hobby-fisker, og nå som elvene har åpnet for fiske, stikker han av hver kveld for å prøve lykken. Sjelden han får noe napp, men han treffer visst mye kjekke folk og trives med det, så da er det vel ikke så nøye med fisken :D

Selv synes jeg det er deilig å få han ut av huset, da kan jeg gjøre slike "egoistiske" ting som nevnt ovenfor! Når ungene er i seng og mannen forduftet, da storkoser jeg meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*kremt* Jeg har herved sluttet å spise sjokolade, etter å ha hentet inspirasjon fra Scampi's dagbok...

Så får vi inderlig håpe at jeg klarer dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Lykke til med dagboka. Jeg har selv en dagbok hvor jeg skal prøve å skrive hver dag. Jeg får se hvor lenge jeg klarer det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på jobb, måtte bare logg meg på nettet først, jeg venter spent på skattepengene!! Får igjen en god slump penger, tror jeg :hoppe: Kjenner jeg har lyst å bruke pengene opp på bare ufornuftige ting... Kan vel ikke det heller, er redd det forsvinner i regninger og ting som er svært nødvendige! Akk ja, slik er vel livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Heisann nora! Må jo gjengjelde litt og skrive en hilsen til deg i dagboka di! Håper dette "prosjektet" som dagbokskriving er kan virke positivt, for ihvertfall jeg trenger å få lufta ut litt innimellom (kan jo ikke gjøre gubben helt gal heller :ler: ) Du får ha lykke til med kuttet! Vi kan jo passe på hverandre litt?! :) Du skal i alle fall få de beste ønsker om en riktig god helg fra meg som nå skal stupe ned i vaskebøtta :o huffåhuff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Nå er jeg rimelig stolt av meg selv, gitt! Har ikke spist sjokolade i dag, selv om suget er inn i h*****e sterkt!! Klarte til å med å gå forbi godtehylla på butikken i dag. Eller :oops: kjøpte meg en eske med sukkerfri lacryl eller noe i den dur. Tenkte det ville ta det verste suget!

Ellers så har jeg ikke gjort så mye å skryte av i dag. Skulle ha tatt fredagsvasken av huset, men etter å ha vært på jobb, orker jeg rett og slett ikke. Tenkte å slappe av litt foran dataskjermen, også får vi se hva som skjer etterpå, det trengst iallefall en oppshining!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag!! Helg!! :D Endelig!! Har vært på jobb i dag, og det var faktisk litt småkjedelig. Nå er jeg sliten...

Har en pizzadeig som står og hever, det er obligatorisk å ha pizza til barne-tv på lørdagskvelden. Mmmm, gleder meg til å spise den med ungene i dag, skal gå på kjøkkenet straks å sette den i ovnen, og lage ferdig Tzatsiki'en og salat som vi skal ha ved siden av, kjempegodt!

Sprakk forresten i dag... :cry: Kjøpte meg en Cuba sjokolade. Men kanskje det ikke gjør så mye, det er jo lørdag og allting... Har ikke kjøpt lørdagsgodt i dag, så kan vel kanskje unne meg den lille sjokoladen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, nå har jeg spist alt for mye pizza, -igjen :lol: Jeg er helt håpløs med overspising på lørdagskveldene!! Men godt var det!

Tenkte jeg skulle lette samvittigheten litt og gå meg en tur. Det er lett duskregn ute, og ikke så altfor kaldt og da synes jeg det er deilig og forfriskende å gå seg en tur.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, har sovet lenge i dag, og hatt en lang og god frokost med mann og barn. Nå er Mannen ute og jobber i hagen, og jeg skal liksom rydde inne... :-? Har en haug med klær jeg skulle tatt opp kampen med, men bare innom KG først... :lol:

Jeg gleder meg sånn, for om vel en uke reiser jeg og Mannen på ferie (... om 5 dager kan kalles ferie...?) alene uten barn :hoppe: Han vet jo ingenting enda, men jeg tipper han blir kjempeglad!! Skal bli så godt å komme seg vekk litt nå, vi har hatt noen tøffe vinter- og vårmåneder, der igrunnnen det meste har gått galt :( En ferie ordner ikke opp i problemene, men kan få ting litt på avstand og kanskje gi oss krefter til å heve hodet og stå oppreist igjen.

Nei, får hive meg over klærne, slik at jeg får gå ut i fine været jeg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jobbet en goood stund! Phuh, det er viktig å ta pauser innimellom :wink: . Har mye igjen å gjøre, for det dukker liksom opp nye ting etter hvert som jeg klarer å få ting unna!

*bretter opp armene og trør til igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med et lite avbrekk uten barn 8)

Så flink du er på morgenkvisten da :D

Har ikke kommet ut av pysjen ennå jeg.. Sitter å prøver å finne på noe å gjøre i dag :-?

Ha en fortsatt fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt en fin dag (så langt)... Været har vært så bra at vi tok en forskudd på St.hansaften, grillet ytrefilet, masse gode grønnsaket og hasselbachpoteter... Nydelig god mat! Etterpå tok vi med oss ungene og gikk en tur, og så stekte vi vafler ute på terrassen til kveldsmat. Nå "raser" ungene fra seg litt, skal øyeblikk i badekaret og vakse av seg skitten, også er det i seng.

Jeg tenkte jeg skulle søke litt på nettet etter restplasser i Syden eller lignende, min mor kunne tenkt seg å ta en uke en plass en er "garantert" fint vær. Hun føler seg ikke så sikker på internett, så jeg foreslo jeg kunne hjelpe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ungene vel i seng! De er kjempeskjønne og herlige, men jammen er det deilig når freden senker seg i huset etter leggetid... :lol: Blir nesten enda mere glad i dem da...

Tenkte jeg skulle ta på meg litt varmere klær nå, og sette meg ut på terrassen med noe godt å drikke og bare slappe av! Har avtalt med ei venninne å reise på shopping i morgen, jeg har ventet forgjeves på skattepengene siden fredag, og krysser fingrene for at de er kommet til i morgen!! Og da må jeg bare bruke pitte-litte granne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk besøk av min beste venninne i går kveld, og vi satt og jattet til langt på natt. :D Kjempekos!!

I dag har det regnet, så jeg og ungene hadde en særdeles rolig morgen. Satt og så barne-tv på NRK til 1030 og bare daffa i sofaen. Så tok jeg meg en tur innom nettbanken, og endelig! Skattepengene hadde dukket opp, og kontoen bestod av et femsifret tall :D Det har vi feira med å reise på shopping, fikk dessverre ikke handla noe til meg selv, men ungene var strålende fornøyde!! Jeg kan handle til meg senere når mannen og jeg skal på alene-ferie i neste uke ( :hoppe: )

Senere i dag har vi vært med venner og familie og grilla nydelig mat! Været var ikke så voldsomt bra, men vi satt tørt under tak, og ungene har storkost seg! De var ikke litt klare engang for å legge seg, men når vi putta dem under dyna i sted tror jeg de syntes det var deilig, de slokna iallefall med engang... Håper bare de sover lenge i morgen :-? .

Mannen og jeg tenkte å avslutte denne sommernatta med å dusje, fyre i peisen, og hvem vet hva mer som kan skje da... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...OG REGNET ØSER NED... :roll: Synes det hadde vært moro med litt sol etterhvert, jeg! Savner varme, lange, late sommerdager... Nå er alt bare vått, vått, vått! Jaja, for meg spiller det egentlig ikke så stor rolle akkurat i dag, nå skal jeg på jobb, så jeg merker ikke noe til været likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...