Gå til innhold

*nora*'s dagbok


*nora*

Anbefalte innlegg

Takk for hilsener :-) Kjekt at noen gidder skrive her, selv om jeg er veldig sløv selv. Men da får jeg jo et push...

Har vært ute og måket snø nå, det er skikkelig julevær ute! :nisse: Gleder meg til jul, gleder meg til å pynte treet med ungene og til julaftenmorgen når de får julesokkene sine. Har lagt ned masse arbeid i dem i år, skal liksom kompensere for ting som har skjedd nå før jul... Faen, det er pyton å være mor! Ikke for det, jeg nyter virkelig førjulstida, og føler ikke jeg "kjøper glede" med å være raus med julesokkene, men det er så mye dritt, faens dritt!!

Nå er det snart to måneder siden jeg takket farvel til mannen min, og flyttet ut. Det er egentlig en prosess som har tatt lang tid, og jeg var virkelig klar for det. Og faktisk trodde jeg mannen var klar for det også. Vi har slitt veldig de siste årene, og det meste bunner i dårlig kommunikasjon. Jeg har vært så sliten av å kjempe for forholdet, og endelig har jeg klart å slite meg løs, og kjemper nå for å bygge opp ett liv alene, selvsagt med ungene. Mannen ville ha delt omsorg, og det har han fått, så nå har vi ungene hver vår uke. Fungerer igrunnen ok.

Orker ikke skriv mer akkurat nå, trenger en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Takk for meget hyggelig innlegg fra deg :)

Og klart, du vil nok få høre mer om henne! Og det er jo klart jeg skriver fint om henner også, umulig å gjøre noe annet, hun er jo så vakker og nydelig, og vekker følelser i meg som jeg ikke trodde var mulig.

Synd å høre at det ikke har fungert med deg og mannen din, men igjen så er det godt å høre at du faktisk klarer å ta et valg, og gjør det som du føler er riktig for deg.

Blir nesten litt stolt jeg :)

God jul, håper du får kost deg masse!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var dagen kommet! Julaften... Synes den er like magisk nå som da jeg var barn, jeg! Og bare det å sanse ungenes glede og forventning er jo kjempestort! Håper de får en strålende julaften! Håper faren gjør som han har lovet, kommer til oss i kveld. Men er redd han ikke vil gjøre det, er inni en egoistisk verden for tiden. Vi lovet ungene at vi skulle være sammen i jula, og har trodd det helt til for bare et par dager siden. Da kunne han plutselig ikke likevel. Har ikke sagt det til ungene, mener han må gjøre det, eventuellt at vi forteller det ilag.

Akkurat nå er de iallefall lykkelig uvitende om at kanskje ikke kvelden blir som de har trodd. Vi skal snart på besøk til ex-svigers, det er en juletradisjon vi har. Regner med de får se faren der iallefall, og kjenner jeg de rett, gir de ikke slipp på han! Så kanskje de klarer smelte hjertet hans så han blir med på kvelden.

På en slik kveld må man kunne legge seg selv til side og gjøre det beste for ungene!

Uansett, det legger ingen demper på min julestemning, er bare litt nervøs for hvordan ungene vil ta det.

Nei, slutte å syte nå! Ut å skli på akebrett :-)

God jul alle sammen :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, deilige julefred... Hadde tenkt å ta KG-fri i jula, iallefall 1. juledag for den er liksom litt "hellig", men ungene koser seg med Flåklypa på tv, så da sniker jeg meg til littegrann :-)

Vi hadde en fin juleaften i går, selv om det gikk som jeg fryktet- far dukket ikke opp! Ikke engang til det tradisjonelle treffet hos ex-svigers møtte han opp! Ungene ble kjempeskuffet, og ventet og ventet på han! Kunne han ikke i det minste ringt til de og gitt beskjed da? Typisk mannfolk(sorry generaliseringa!) å kun tenke på seg selv!!

Jaja, han gjør vel opp igjen for seg. Det er bare så vondt å se at ungene blir skuffet. Bortsett fra en savnet far gikk alt greit for seg. Er mye pakkestress, da! Husker selv når jeg var liten, hvor spennende det var, og hvor utrolig kjedelig å vente på å få åpne!! Idag har vi slappet av, ungene lekt med sine gaver, og jeg hengt opp bilder og pakket ut mine gaver. Har ikke en spesiell gave jeg kan trekke frem som var den beste, for de aller fleste lå mye omtanke i, og var ting jeg trengte eller ønsket meg.

Nå skal jeg få i småtrollene litt kveldsmat (du verden så mye godterier de har spist idag...) og få dem i loppekassen. Tenkte jeg skulle kose meg med fyr i ovnen, levende lys og Kevin Costner danser med ulver i kveld. Forresten, er det bare jeg som innbiller meg det, eller bruker alltid Danser med ulver gå første juledag/en dag i julen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet ikke om den filmen. Men det er mulig. Er jo klassiker da :)

Det er ikke søta mi som er rar, det er henne. Det er to forskjellige jenter, og derfor jeg er så forvirret, fortvilet men dog lykkelig.

Søta mi er aldri rar, hun vet hva hun vil og vil ha, hun vil jo ha meg. Det er bare jeg som er rar,fordi henne forvirrer meg, og nå har henne blitt merkelig.

sukk

men som du sier, jeg finner nok utav det.

Men hjelper det nå?? Nei...

synd med faren, fint at dere koste dere uansett

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja, Bustetroll, den kjærligheten er ikke enkel! Akkurat nå tenker jeg at jeg aldri kommer til å finne kjærligheten igjen. Akkurat nå ønsker jeg ingen mann i mitt liv, er bare deilig å få fred, men regner med at lysten kommer etter hvert. Eller kanskje jeg kan skaffe meg en elsker? Og ha helt uforpliktende sex... Kommer nok til å savne nærhet, varme og det hverdagslige for det, tenker jeg.

I dag har vi spist middag hos foreldrene mine. Det ble en veldig koselig stund. Vi har også lekt en del i snøen. Har jo bare sittet inne i 2 dager, rart hvor doven en blir av det! Guttene sovnet som stein tidlig i kveld, utslitt etter strabasene i snøen.

I morgen kommer x'en og henter ungene. Gleder meg og gruer meg på samme tid til at de skal reise. Skal bli godt å få orden i "heimen" igjen. Men regner med at når jeg har fått ryddet bort leker, klær og vasket kommer savnet for fullt. Og ekstra vanskelig blir det nå fordi det er jul, og han er så sinna. Meninga var at vi skulle være sammen nå i romjula, feire julaften og nyttårsaften ilag, men det ser mørkt ut. Jeg har bestemt meg for å bare holde meg stille i bakgrunnen, og vente på at han tar initiativet, for ellers gjør jeg bare vondt verre og det går ut over ungene.

Er invitert på fest i kveld, hadde vært moro å fått luftet seg litt, men syns det ble for dumt når det er siste kveld jeg har med ungene på en uke. De er forståelig nok ikke helt fortrolige med situasjonen enda, og trenger tid sammen med meg. Det blir da endelig tid nok til å feste senere, når de er hos pappan!

Har forresten fått meg en jobb. Riktignok bare vikariat, og deltid, men likevel. I vinterhalvåret jobber jeg kun ekstra og er vikar forskjellige steder, mens sommerhalvåret har jeg full jobb. Denne nye jobben er faste dager for uken, så da slipper jeg å våkne til telefoner om morgenen og kan planlegge tiden min bedre. Blir spennende, for det er noe helt nytt som jeg aldri har gjort før!

Får hive meg rundt og lage til kveldsmat, eldstejenta har overnattingsbesøk i kveld, og de må få noe mat i skrotten før de kryper til køys.

Ha en fin kveld, da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:cry: Har levert ungene hos pappan nå. Vi hadde en koselig stund sammen alle fem, men så måtte jeg reise. Både eldstegutt og prinsessa har gruet seg i hele dag til å reise, de synes vi har hatt det så fint sammen denne uka. Minstemann har savna pappaen sin fælt, så han ble hentet tidligere i dag.

Jeg kunne se smerten deres, alle tre, men verst (utad) var det for eldstegutt. Hele ansiktet var preget av sorg. Han har snakket litt idag om at mamma og pappa var kjærester før, og sånn vil han ha det igjen (han er 4,5 år). Virker ikke som noen av barna kan huske hvor mye vi kranglet da vi bodde sammen. Dette er helt forferdelig, jeg gjør alt for ungene mine, bortsett fra å flytte sammen med mannen igjen. Det ønsker jeg ikke, det orker jeg ikke. Trives i min lille leilighet, synes alt fungerer bedre enn noen gang, eneste "skår i gleden" er at ungene tar det så tungt. Det vil si, det går greit med de, men som de fleste andre skilsmissebarn vil de helst at mamma og pappa skal være sammen. Nå har det ikke gått så lang tid, men likevel frykter jeg at sorgen deres vil vare til evig tid... Vær så snill, fortell meg at det ikke er sånn!

Herregud, tenk at voksne frivillig gjør dette mot barna sine! Det har hendt at jeg har lurt på om det virkelig er verdt all smerten og sorgen, men dessverre kan jeg ikke leve sammen med deres far. Jeg elsker han ikke, og orker ikke mer av han som en ektemann. Som en venn er greit nok, vi hater ikke hverandre og har hatt masse fine episoder i lag. Hva kan vi som foreldre gjøre for at dette skal bli bedre for våre små? For at de ikke skal få varige men av det? Trenger de bare tid, eller kan vi gjøre noe mer håndfast?

Det som slo meg da jeg reiste fra dem nå, er at det hadde vært bedre om de bodde mer fast hos meg, og hadde faste helger/overnattinger hos faren, og ellers kunne reise til han når de ville. Kanskje vi kunne ha delt de? At minstemann bodde hos faren og de to eldste hos meg? Men han vil dessverre ikke diskutere det engang, og jeg burde vel bare vært glad til at han ønsker å være mest mulig med barna sine. Samtidig så føler jeg at det er noe spesiellt med en mamma, det er jo jeg som har vært der for de i alle år. Blir sprø av å tenke på dette, og går med konstant dårlig samvittighet!

Jeg merker jeg er en bedre mor nå, enn da vi bodde isammen. Riktignok er jeg bare deltidsmamma sånn fysisk, men overskuddet er større fordi jeg slipper å ha mannen å forholde meg til, og irritere meg over. Dermed kan jeg fokusere mer på ungene, vie dem all min tid når de først er hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

--------------------------------------------------------------------------------

*nora* skrev:

Ha, kan umulig være like mye stress med oss damer som med menn, eller?

Gud, du skulle bare ha visst du!!

Damer er ikke enkle å forholde seg til, og av og til må jeg innrømme at jeg bare har lyst å spytte på de før jeg går videre

Det er vel ikke noe plass det er med sjalusi og drama enn i lesbe miljøet. Ta i går foreksempel, var ute en tur. Pratet først med ei som jeg traff der,etterpå sto jeg med ei god vennine av meg en stund. Senere fikk ho jeg prata med først fullstendig spader,fordi jeg pratet med vennina mi. Kjefta og smalt. Slik er det nesten alltid i miljøet. Ingenting er tolrerbart, og bare man prater med ei anna dame er man løs.

Stress ja, så jeg holder meg vanligvis litt utenfor miljøet jeg!

Æsj, heldigvis har jeg ikke sett så mange pille seg i nesen.

FYSJ!

Som du sier selv også, i forhold til dette med barna, er at det er nytt sant. Gi dem litt tid så blir det enklere. Senere når de blir litt eldre kan de kansje forstå litt mer om hvorfor slikt skjer, og de vil sikkert se forandringene hos deg også, og lære etterhvert at dette kansje er det beste for alle parter.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god klem, Bustetroll! :klem2:

Det er godt å bare få alt ut, kjenner det letter så mye! Har skrevet en lang mail til en venninne nå, kombinert klage-sutre og julehilsningsmail... :tommelsmil: . Så nå går alt så mye bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt internett på to dager her, så nå begynte jeg å bli rimelig desperat! Men endelig dukka det opp forbindelse igjen, gitt :-). Blir liksom litt småavhengig av å motta og sende mail flere ganger for dagen(minimum en gang!) og nett sjekke litt på nettet, feks nye meldinger på KG.

I kveld får jeg besøk av en venninne. Vi skal drikke vin, høre god musikk og sladre om ting som har skjedd siden sist vi traff hverandre. Det gleder jeg meg veldig til! Egentlig skulle en annen venninne være med også, men hun er utslitt av nattevåk, amming og sjuke unger. Istedet reiste vi til byen i går og kjøpte pizza med ungene. Var koselig det også!

Har ryddet huset idag, føler jeg begynner å komme i orden her nå, er blitt riktig så koselig:o) Nå driver jeg og lager middag. På menyen i dag står det ekte, hjemmelagede fløtegratinerte poteter, biff (mørbrad), peppersaus, ovnsstekte tomater (også gratinerte), broccoli,. løk og sopp! Gleder meg veldig til å spise!! Potetene står i ovnen nå, tar litt tid med dem... Skulle nesten drukket et godt glass rødvin til også, men jeg har lovet min bror å kjøre han på en fest om noen timer, så jeg får vente med vinen til i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som feiler værgudene for tida da?? Nå pøser regnet ned igjen, og jeg blir i skikkelig dårlig humør! Det var jo så fint, skikkelig vintervær, passelig med snø og 5 minusgrader. Jaja, får la være å syte, jeg skal jo tilbringe kvelden hjemme, trenger ikke gå utforbi døra. Men likevel... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Riktig godt nyttår vennen :)

Hadde du en fin feiring?

Jeg har hatt en ekstremt flott start på året, men det har ført med seg store forandringer og forvirringer,så dette kan bli spennende!

Er det bare bra med deg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Yes!! Endelig tilbake på nett!! Det har vært ute av drift over en måned nå, men endelig fikk de fiksa det. Kan ikke skjønne at ting skal ta sånn tid, og jeg som er så avhengig av internett... Men, altså, nå er jeg på nett igjen!!! :hoppe:

Skriver mer senere, har mye å ta igjen med mail osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så fint å få hørt fra deg igjen :)

Godt å ha deg tilbake.

venter spent på oppdateringer fra deg også, hva styrer *Nora* med fortiden?

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem2: Klem til deg også, bustetroll :-) . Joda, det gåt greit nok her! Livet mitt er riktignok ikke fullt så spennende som ditt er for tiden, men jeg LEVER, altså er jeg! Og skal vel være fornøyd med det, tro jeg. Iallefall akkurat nå!

Har akkurat kommet hjem, har vært med en venninne gjeng og sett "Dirty Dancing 2". Syntes ikke filmen var så ille, jeg, ble i godt humør av den, og satt og smilte nesten under hele filmen tror jeg. Og det er jammen godt å smile, dere :P !! Er "barneløs" denne uka, og prøver finne glede i alt! Orker ikke deppe, det gjør meg nemlig ikke lykkeligere, ei heller sterkere. Og jeg må være sterk for barna mine når de kommer til meg igjen! Det er ikke noe problem, det altså, men jeg må nett skrive det ned så jeg husker det til en annen gang!

Ellers? Skjer det noe spesiellt? Ikke egentlig, men har faktisk fått meg noen knull i det siste, og det er bra! Seksuell frustrasjon er det verste jeg vet! Så trenger vi ikke snakke så høyt om at det er eks'en jeg har knulla, da... <For det er ikke sååå kult, liksom... Men er ikke litt klar for å gå på by'n å få meg noe enda, og så er det liksom trygt og godt å ha sex med en man kjenner godt. Skal innrømme en ting, at med engang det er "gjort", vil jeg bare ha han fortest mulig ut av døra... Er jeg stygg da? Har nemlig ikke følelser for fyren. Og er vi hos han, går jeg så fort mine behov er tilfredstilt :-? . Skal slutte med det, vet det er dumt, har faktisk ikke hatt sex på over en uke nå. Men gudene skal vite at jeg har jammen hatt lyst :oops: .

Jaja, sukk sukk... Merker det begynner å bli vår, og kjenner på hele kroppen at jeg er klar for å møte verden igjen, bli litt sosial. Venner klager, sier jeg murer meg inne. Gjør jo på en måte det, har ikke orka å ta så mye kontakt, men murer meg inne det gjør jeg ikke! Orkar bare ikke være så mye med dem som var oss (meg og han) nære. Ha litt avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedtime :danse: ! Har sett "Frustrerte fruer" nå, synes faktisk den serien er ganske morsom. Skal tidlig opp i morgen, på jobb, så tenkte å legge meg å lese nå. blir ofte til at jeg leser et par timer på senga, så det blir fort sent... Natta, alle sammen :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette diktet i dag når jeg ryddet harddisken, syntes det var så fint at jeg vil dele det med flere:o). Vet ikke hvem som har skrevet det.

:hjerte:~ Self Control ~:hjerte:

I've heard it said don't go to bed

while hanging on to sorrow,

you may not have the chance to laugh

with those you love tomorrow.

You may not mean the words you speak

when anger takes its toll,

you may regret your actions

once you've lost your self-control.

When you've lost your temper

and you've said some hurtful things,

think about the heartache

that your actions sometime bring.

You'll never get those moments back,

such precious time to waste,

and all because of things you said

in anger and in haste.

So if you're loving someone

and your pride has settled in,

you may not ever have the chance

to say to them again...

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig! Har vært på jobb i dag, og da jeg kom hjem vasket og ryddet jeg hele leiligheten og fyrte i ovnen, så nå er det så koselig her, atte :-)

Driver på og lager meg middag, fann noen rester i frysen - hjemmelagede karbonader og fløtegratinerte poteter - som jeg skal varme opp, også har jeg kjøpt en tomat jeg vil ovnssteke og ha til. Litt stekt løk og paprika blir det vel også, sammen med dampkokte broccolibuketter. For meg er dette litt "helge" mat, men det er dårlig med penger for tiden så da passer det fint å spise opp rester fra fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...