Gå til innhold

Kamelas dagbok


kamela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var like lys våken når jeg traff puta igjen, siste gangen jeg så på klokka var den 3. :forvirret:

18 arbeidsdager igjen av året. Kjedelig å gå på jobb i dag, ville heller vært hjemme og kost meg med julestemningen i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med å sovne i går, så jeg er litt trøtt i dag... Håper du fikk sove godt når du endelig sovnet!

Jeg skulle forresten også gjerne vært hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere som er hjemmekjære, jeg storkoser meg ihvertfall i all julepynten nå om dagen.

Var greit å treffe puta i går kveld, sovnet fra filmen vi så på, men det gjorde ikke så mye.

Middagen i går var fiskesuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere som er hjemmekjære, jeg storkoser meg ihvertfall i all julepynten nå om dagen.

 

Var greit å treffe puta i går kveld, sovnet fra filmen vi så på, men det gjorde ikke så mye.

Middagen i går var fiskesuppe.

Ja, jeg trives også godt hjemme :) Vi har ikke så mye julepynt, planlegger å kjøpe litt og å finne frem fra esker. Men har ikke hatt så mye tid enda.

Fiskesuppe.. har aldri vært noen stor favoritt hos meg... Den beste fisken er nok stekt makrell :) Vi hadde juleskinke til middag i går, vi. Det var godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskesuppe er av de bedre variantene av fisk, synes jeg. Frossenpakke med litt ekstra fiskepudding, en fløteskvett, gulrøtter og purre.

Kunne jeg velge, hadde det ikke stått mye fisk på menyen her i huset :ler:

Dagens middag var meksikansk gryte. Greit nok, hverken mer eller mindre. Ble mett, ihvertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tror jeg det blir tid for et lite sykehjemsbesøk. Legger det gjerne til tiden mellom vår middag og kveldsmat på sykehjemmet, da blir det en times tid, og det er passe. Kanksje litt julehandle med poden etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gildes svenske kjøttboller til middag, peppersaus, erter og poteter. Kjøttbollene var veldig gode!

Etter middag dro poden og jeg på sykehjemsbesøk. Fikk hengt opp bilder på veggene og pyntet til jul. Spiste pepperkaker og julesjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble invitert i juleselskap hos svigermor i går. Vi har ikke akkurat noe godt forhold, for å si det forsiktig.

Hvis poden skal av gårde til tante og onkel med faren sin, har jeg bestemt meg for å strekke meg og si ja hvis det kan bli på samme dag. Poden vil ihvertfall ikke, og jeg har ikke tenkt å tvinge han. Er selvfølgelig heller ikke aktuelt å dra bort på middag mens han er hjemme.

Lyst til dette ? NEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med juleselskapet - på den ene eller andre måten :)

Det hørtes koselig ut med sykehjem-besøk! Trives hun på det nye stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har ikke noen klar formening om at hun har flyttet på seg igjen, men når de kjente bildene kom opp på veggen var hun ihvertfall veldig fornøyd. Var bare hvite vegger uten en spiker eller noe til å henge bilder på, så jeg fikk banket godt og lenge!

Tror hun trives på sitt rom med sine kjente ting rundt seg, selv om hun vet at dette ikke er hjemme og av og til snakker om at hun skal hjem.

Torsdag og fridag i går, ostepølser og slottspoteter til middag. Tror kanskje jeg må gå gjennom dagboka mi og sette opp siste måneds meny for å dokumentere pølseinntaket :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det var den 4. pølsemiddagen i løpet av en måned ( + at vi hadde det en lørdagskveld vi var sultne).

Trenger å komme på noe nytt for å få litt variasjon i middagene våre, det har lett for å bli det samme om og om igjen! Jeg har kjøpt juleskinke i dag, tenkte kanskje å ha den med ris, god saus og grønnsaker på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, Irie!

Neida, det er nok mye jeg kunne klare 4 ganger på en måned, bare det at jeg ikke er så veldig glad i pølser :forklar:

Middagen fredag var hamburgere og stekt potet av et eller annet slag, og det er alltid godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg takket ja til middag hos svigermor 1. juledag, kjenner allerede at jeg ikke gleder meg, men da har jeg gjort et forsøk, ihvertfall. Poden skal på middagsbesøk med faren sin før han kommer hjem på kvelden.

Rollene litt byttet om hos oss i kveld, jeg sitter ved PC'n og han foran tv'n, det pleier å være motsatt. Men nå har jeg vel surra nok her inne for i dag, tenker jeg.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sint!

Mannen og jeg (med hvert vårt barn på 10 og 11 år) har vært enige om at de ikke skulle får tv eller pc på rommet. Nå har jeg akkurat fått høre at min svigermor kjøper pc til sitt barnebarn i julepresang. Dette er ok for mannen min. Jeg er sint fordi han har skiftet mening på dette punktet, og ikke har tatt noen diskusjon med meg om det, synes det er helt greit.

For meg handler det om hva vi er enige om, men nå heter det plutselig at jeg får gjøre som jeg vil. :kjempesinna: . Selv om våre unger ikke er søsken mener jeg at vi må ha en viss form for likebehandling her i huset hvor vi bestemmer. Saken hadde vært en hel annen dersom han hadde tatt en diskusjon om det i forkant, men nå heter det at moren hans kjøper hva hun vil til barnebarnet til jul. Men det er jo han som kjøper for henne og som også må akseptere hva vi synes er greit her i huset.

Dette handler ikke om at ikke vi har råd til å kjøpe en pc til hver av ungene hvis vi synes at de skulel behandles likt, men at vi faktisk har vært enige om at de ikke skulle ha det!

Jeg synes dette blir urettferdig og ender sikkert opp med å kjøpe pc til poden, men prisippet hans gjør meg rasende!

Noen som kan sette ting litt på plass for meg, si at jeg tar feil og komme med gode argumenter for det, så gjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fryktelig sint fordi en avtale ikke lenger er en avtale, det vi har vært enige om gjelder bare til han ikke er enig lenger og har skiftet mening, og det er ikke noe nytt.

Lurer på om det samme gjelder julebaksten jeg skal i gang med i morgen, var også noe vi var enige om, kanskje jeg ikke er enig i morgen, og heller vil ta det en annen dag?

Kvelden er helt klart ødelagt og stemningen i huset er på bånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får masse svar på innlegget i barn og familie om det som skjer her nå, det hjelper meg litt, ikke bare jeg som er urimelig, skjønner jeg. Mannen sitter sur som ei padde i sofaen og irriterer seg over klapring på tastaturet og at jeg sitter på disse kjerringgreiene. :kjempesinna: DUST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan sette ting litt på plass for meg, si at jeg tar feil og komme med gode argumenter for det, så gjerne det.

Jeg kan nok ikke det, dessverre... For jeg er enig med deg. Man må jo si fra når man skifter mening og snakke om det, ikke bare bryte avtalen. Jeg hadde hvertfall krevd en forklaring på hvorfor han skiftet mening. Kanskje han hadde noen gode argumenter... men da hadde han vel kommet med dem allerede...

Lykke til, i alle fall! Og :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Ninen.

Tror ikke han har noen gode argumenter, det bare passer sånn for han, begynner å skjønne det med at menn og kvinner er på forskjellige planeter, og at menn tydeligvis er alenehersker på sin.

Begynner å trekke sammenligninger med PlayStation og andre ting ungene har ønsket seg og fått oppgjennom tidene, men det er ikke det samme. Vi snakker om noe vi har vært enige om at de ikke skulle få enda!

Har fortalt min pode at hvis det andre barnet får noe sånt som pc eller tv til jul, vel, så får han det etter jul. Jeg synes dette er helt feil måte å gjøre det på, men tror ikke jeg rekker å få til noe før jul, og dette blir for urettferdig til at jeg kan forsvare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...