Gå til innhold

Kamelas dagbok


kamela

Anbefalte innlegg

Hyggelig å høre fra deg igjen, Ninen!

Blir fri etter lunch i morgen, bursdagspresanger og litt julehandel, og sikkert innom et sted og spise, Freiabursdagen han skal i blir nok mer søt mat enn middag!

Gleder oss begge to, må lage liste over hva vi skal handle i etttermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tirsdagsmiddagen ble spaghetti og kjøttsaus.

Kvelden gikk til avislesing og kos + handleliste for i dag.

Ikke akkurat julestemning utenfor vinduet i dag heller, begynner å bli lei av regnværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen i går ble pizza på Egon.

Sliten etter all shoppingen.

Podens lærer ringte i går. Ungene vil ha julebord i stedenfor samling med foreldre, så da blir det sånn. Synes det er helt ok, og så klassekontakt stiller jeg selvfølgelig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt oppstykket det her, ser jeg.

På lørdag får jeg venninebesøk, det skal bli koselig. Mamma til podens bestekompis, kompisen blir over fra lørdag til søndag. Vi hadde en laaaaang prat mens jeg ventet på at bursdagen skulle bli ferdig.

Freiabursdagen var fin, nok sjokolade og interessant tema. Ikke noen som fikk overdose og ble syke.

:ler:

Og i dag er det torsdag og frikveld og bare litt over en time igjen av arbeidsdagen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middagen i går var pølse og lompe.

Fikk telefon når jeg kom inn døra i går om at moren min hadde fått ny sykehjemsplass, og de ønsket flytting i dag!

Flytting skjer på mandag, det får da være grenser til hastverk.

Nå er det bare 1000 praktiske ting å ordne for å få til dette igjen, da, har gjort det 2 ganger det siste året.

Og så er poden syk, så jeg skal hente han hos faren nå.

God fredag så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi trygt plasssert i heimen. Poden ligger i senga og leser, formen ikke så ille, så det gir seg sikkert i dag.

Mandagens flytting av moren min er organisert, har leid inn hjelp et par timer, da skal det gå greit. Må bare huske på å ta med meg hammer og spiker sånn at jeg får noe opp på veggene på rommet hennes, tror kjente bilder er det som gjør at hun føler seg litt hjemme og oppfatter det som sitt.

Må huske omadressering av blader og aviser, og bestille flytting av telefonen.

Har strøket julegardiner, de jeg kjøpte i går var kjempefine.

Middagen i dag har jeg handlet, det blir hjemmestekte medisterkaker, poteter og grønnsaker.

Da er det bare å glede seg til morgendagen, Skal bli så kosellig med besøk. Middagen til i morgen er klar, lammestek og fløtegratinerte poteter. NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært kjempehyggelig!

Lørdag fikk vi besøk. Ungene spilte og koste seg, og vi jentene skravlet og koste oss. Var ute på litt shopping, og så var det hjem til deilig middag. Lammesteken var god, falt til og med i smak hos poden.

Kompisen ble til søndag, så i går var det taco til middag, og så kjørte vi gjesten halvveis hjem igjen. Ble enige om at vi må treffes en gang til før jul.

Og nå er det mandag og den store flyttedagen fra sykehjemmet. Skal straks i gang, har med meg masse søppelsekker og noen esker. Ønsker meg selv lykke til, gleder meg ikke så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er flyttingen gjennomført. Alle møblene fikk plass på rommet, og det ser greit ut. Har ikke foretatt stram oppstilling av ting, moren min er ikke av de mest ryddige, så ting er satt litt tilfeldig på bord osv. Avdelingssykepleieren virket veldig hyggelig, bor 3 oppganger bortenfor der moren min bodde før.

Må omadressere post osv osv.

Må også finne ut om det er lov å slå in spiker i veggene, så litt tomt ut.

Skal på besøk om noen dager, greit at hun slår seg litt til ro først.

Deilig å være tilbake på jobb igjen - er ikke så ofte jeg sier det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsmiddagen var koketorsk med gulrøtter og poteter.

På kvelden fikk jeg arbeidslyst. Tok ned den løse delen fra vifta over komfyren og fikk den i oppvaskmaskina. ÆSJ- SÅ MØKKETE DEN VAR! Og siden jeg var i gang, tok jeg like godt stekeovnen og kjøleskapet. Og så dro jeg fram disse og vaske bak/oppå, og så tok jeg veggene og bord og stoler.

Helt utslitt når klokka ble 21.30, men du verden så deilig å ha gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ned den løse delen fra vifta over komfyren og fikk den i oppvaskmaskina. ÆSJ- SÅ MØKKETE DEN VAR!

Det må jeg gjøre snart også... Kan ikke si jeg gleder meg.

Flott at flyttingen gikk bra! Håper hun vil trives på det nye stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ;) Jeg dyppa min i salmiakk før den kom i oppvaskmaskina, og det vannet ble tykt og gult.....

Tror flyttingen har gått greit for henne, en av sykepleierne er gammel nabo som faktisk kjente moren min, så det hadde visst vært hyggelig gjensyn med en hun husket :) Skal på besøk i morgen, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FAU møte på skolen i går, fort gjort, heldigvis. Ikke så mange som elsker å høre sin egen stemme, så da klarer vi å bli ferdige.

Tirsdagens middag var pølse og lompe (igjen :( ) deler vel ikke helt mannens entusiasme over den middagen, tror det er 5 dager siden sist vi hadde det

Endret av kamela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagsmiddagen var stekt fisk, crispies eller noe sånt.

Var på besøk hos moren min på sykehjemmet. Hun hadde ikke klart for seg at hun hadde flyttet, så det er forsåvidt greit nok.

I går hadde vi ikke fellesmiddag, så da benyttet jeg anledningen til å smake på årets ribbe. Helt enkelt med lefse til, det var godt det!

Og dagens middag var pasta i ostesaus med skinke og loff ved siden av. Ikke så spennende kanskje, men var lettvint og godt etter dagens julestrabaser.

Julaften her i huset feires 23. desember, siden ungene skal bort.

Så da blir det oss 4, svigermor og hennes tante på 94 og min gamle mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var årets ribbe god? Det var en god ide å prøvesmake. Må jo være sikker på at det man serverer er bra ;)

Det blir nok en koselig julaften. Når flere generasjoner er samlet synes jeg man får den beste julestemningen! (Snart kan ikke lillebror på 17 forsvare barnetittelen lenger... Kanskje på tide å begynne med produksjon av ny generasjon - min og mannens oppgave i så fall :ler: )

Du får trøste deg med at PMS snart går over i mensen :forvirret:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøsten Ninen, den trengte jeg.

Mensen kom idag, og da blir alt mye bedre (ikke riktig alt, da ;) , bare det at jeg ikke får sove.

Enig i at generasjonsjul kan være koselig, men hos oss blir det nok dessverre litt fordi at vi må ha det sånn, blir vel siste året med de to eldste på besøk.

Trodde ikke du var helt klar for å sette i gang med familieforøkelsen enda, men du har kanskje kommet på andre tanker ?

Jul med små barn er jo det aller koseligste, skulle på mange måter gjerne hatt den tiden tilbake, og gjerne med den erfaringen jeg har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det oppdatering på middagene:

Fredag pasta med ostesaus og skinke, lørdag ferdigpizza fra Domino. Det hotte pizzaen begynner å få så mye jalapenopepper at vi må sitte og plukke av, neste gang må vi prøve noe annet.

Søndagsmiddagen ble kinamat inntatt på kinarestauranten i Trondheimsveien, etter at vi hadde vært på Elkjøp og kjøpt oss ny støvsuger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...