Gå til innhold

Kamelas dagbok


kamela

Anbefalte innlegg

Skjønner godt det er rart å plutselig være hjemme. Får håpe undersøkelsene fører frem til noe nyttig :)

Hjemmelagde kjøttboller høres forresten veldig godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og takk for visitten.

Kjøttbollene ble veldig gode, brukte en miks fra et eller annet og tilsatte kjøttdeigen. Må være lov å jukse litt ;)

Onsdag var det konferansetime, det var greit.

Fotpleietimen var behagelig, bestilte ny time i samme slengen.

Middager:

Onsdag grillpølser i brød

Torsdag kylling med ris og salat

Fredag pølsegryte som mannen falt pladask for:

grillpølser i biter, 1 fedd hvitløk, 1 chilipepper, 1 søtpaprika, 2 løk. Alt sure godt sammen i panna, krydres med litt ekstra chillipepper.

Serveres med makaroniskruer og revet ost.

Lørdag stekte mannen hamburgere,

og i dag hadde vi ostegrill med grønnsaker og pommes frites

Ser ut som om vi har spist pølserkvoten for en stund!

Endret av kamela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempevondt nedover benet når jeg våknet i dag, tok 2 paracet og la meg igjen. Hadde planer om å sitte på med mannen et stykke i dag, og gå hjem igjen, men det ble det jo ikke noe av da.

Men har vært ute og gått i en snau time etter det da, kjentes ikke så aller verst ut. Har også byttet en cd og hentet bilder, dagens store hendelser så langt.

Middagen i dag blir seibiff og fiskekaker, jeg tømmer fryseren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...følger ikke KG sommertid??

Tok forresten en kjøretur for å finne ut hvor jeg skal på MR i morgen, og det var lurt. Var alldeles ikke der jeg trodde det var, men nå er jeg uansett ikke kjent på Lillestrøm :ler:

Har ny time hos fysioterapeuten i morgen, skal sikkert strekkes litt og få noen nåler. Har fått mannen til å strekke litt forsiktig på meg, og det har vært veldig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det går så veldig fremover med meg, var vondt i går kveld/natt, og jeg har vært våken flere ganger. Men men....

I dag har vært en slitsom dag, jeg har gjort noe!

Startet med MR undersøkelsen. Var litt ekkelt å ligge inni trommelen, men "tenkte" meg gjennom noe som tok omtrent den tiden jeg skulle ligge der, og da gikk det greit!"

Var innom jobben en tur på vei hjem, måtte få underskrifter på et skjøte i forbindelse med skogen på hytta. Etterpå fikk jeg sendt det avgårde.

Og så har jeg tømt bankboksen til moren min og sagt opp den. Skulle gjøres, bare et tiltak å komme seg avgårde.

Og nå er det litt avslapping før jeg skal til fysioterapeuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror fysioterapien i går hjalp litt, kjentes ihvertall bedre ut på morgenen i dag. Startet med en lang tur, det gjorde godt. Etter turen var jeg og tok litt sol, hjelper litt på humøret å ikke være helt hvit, synes ikke akkurat jeg ser sprudlende ut for tiden.

Har bestilt frisørtime til i morgen, og så tenkte jeg at jeg skulle farge håret etterpå, da må det vel hjelpe ;)

Har vasket og hengt opp alt som lå i skittentøyskurven, det var deilig. Og nå er det så varmt og godt i været at det sikkert er tørt i morgen - godt å bli ferdig med det!

Har vært på besøk på sykehjemmet og feire burdagen til moren min. Spise kake og koste oss. Merker tydelig at hun blir mer redusert for hver gang, men det er jo dessverre bare sånn det er.

Hadde en laaaang telefonsamtale med en venninne, avtale at vi skal på besøk en av dagene til uka, det gleder jeg meg til. Blir litt ensomt å gå hjemme uten noen å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet gårsdagen med en deilig spasertur, og vasket jeg mesteparten av vinduene i huset. Tok det veldig pent, og brukte joggesko inne.

Klippet håret, men ble egentlig ikke så veldig fornøyd, tror jeg må kjøpe litt farge i dag, det bruker å hjelpe.

Middager

mandag (korreksjon) chili con carne laget etter Sjues mattips

tirsdag seifibb og fiskekaker med potet og grønnsaker

onsdag gryte med grønnsaker, poteter pølser/medisterkjøttboller og fullkorpasta

torsdag kyllingsalat

Nå ser jeg akkurat en kjempestor deig som stikker opp over vasken, skal bli kanelboller til poden og klassen hans senere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt akkurat siste plata inn for steking, da har jeg bakt 67 kanelsnurrer. De er bare så lekre og fristende der de ligger..... og så lukter det veldig godt i hele huset.

Ryggen/beinet kjennes ikke så ikke ut i dag, og har bare våknet en gang i natt, kanskje det går fremover? Skal til fysioterapeuten igjen i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt akkurat siste plata inn for steking, da har jeg bakt 67 kanelsnurrer.  De er bare så lekre og fristende der de ligger..... og så lukter det veldig godt i hele huset.

Ryggen/beinet kjennes ikke så ikke ut i dag, og har bare våknet en gang i natt, kanskje det går fremover?  Skal til fysioterapeuten igjen i dag også.

Får du så mange ut av en deig?? Hvor stor kjøkkenmaskin har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så hyggelig at dere var innom, Irie og Annie, gikk dere etter lukta :ler:

Ikke kjøkkenmaskin, men håndkraft og den store gode bakebollen fra Tupperware. Der går det fin en oppskift med utgangspunkt i 9 dl melk og 2 pakker gjær!

Læreren var kjempefornøyd, og det er alltid hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så er påsken snart slutt, har hatt deilige late dager, men har jo gjort noe småtteri.

Vært på kino med poden og sett mr. Bean (det beste er i grunnen vist på reklamen), vært på venninnebesøk (det var kjemepekoselig), poden har vært hos frisøren, poden har hatt en overnatting borte og har hatt besøk en natt, sett 4 Vam og Wennerød-filmer på DVD, spist masse god mat og godteri!

I morgen er det tid for fysioteripeuten igjen .- hadde 2 behandlinger forrige uke også. Formen er mye bedre, så jeg regner med at jeg skal begynne å jobbe litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det middagene igjen da.....synes det er så greit å gå tilbake for å se hva vi har hatt,

fredag

lørdag pølser og lomper

søndag kylling og nudelgryte

mandag fiskegrateng

tirsdag på besøk, spiste pølser, vi skulle egentlig grille, men det blåste bort

onsdag spaghetti og kjøttsaus

torsdag hamburgere

fredag marinert storefekjøtt med wokgrønnsaker. Kjøttet var alt for søtt!

lørdag meksikansk tomatsuppe med hvitløkbrød

søndag hjemmelaget pizza

mandag båndspaghetti med kjøttsaus med masse løk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere var innom, Irie og Annie, gikk dere etter lukta :ler:

Ikke kjøkkenmaskin, men håndkraft og den store gode bakebollen fra Tupperware.  Der går det fin en oppskift med utgangspunkt i 9 dl melk og 2 pakker gjær!

Læreren var kjempefornøyd, og det er alltid hyggelig.

Bake med håndkraft tror jeg ikke jeg skal gidde gitt... Er for lat. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Startet dagen hos fysioterapeuten, og ble strukket og fikk akkupunktur. Hun sier jeg skal være glad for at jeg merker fremgang, jeg synes det går fryktelig tregt.

Tatt av sengetøy og satt på en vaskemaskin, skal tørke av litt støv på lister på soverommet. Ryddet en skuff og fikk kastet litt småtteri.

Surt i dag også, selv om gradestokken viser +7, så jeg fyrer i peisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag plukket jeg årets første hvitveis, det må da være nesten en måned for tidlig?

Nydelig ute i dag, 8 grader og strålende sol. Har gått en tur på morgenen, det gjorde godt. Nå er det tid for legebesøk igjen, blir spennende å se hva hun mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legebesøk overstått. Skal såvidt begynne å jobbe litt på mandag, så tar vi det videre derfra. Var innom jobben en liten tur, greit å hilse på ;)

Jeg fikk påskeegg i år :hjerter_rundt:

Når vi hadde avlevert barna på onsdag kom mannen med en stor bukett med tulipaner til meg og beskjed om å lete etter påskeegg. Godt gjemt innimellom noen hyller fant jeg det. Kjempekoselig, har ikke fått siden jeg var barn.

Tirsdag karbonader med grønnsaker og poteter

Onsdag risengrynsgrøt (vi har igjen så utrolig mye melk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...