Gå til innhold

Kamelas dagbok

kamela

Anbefalte innlegg

Dette er helt håpløst, vi skriker til hverandre og jeg snufser og griner, vurderer å avlyse all julefeiring akkurat nå.

Fellesting som står igjen å gjøre før jul (som han hittil har ønsket skal være felles, ikke jeg) er kjøp av juletre og pynting av tre. Og siden alle her i huset gjør som de vil og uten tanke på hva som er avtalt, tror jeg at jeg kjøper og pynter tre akkurat når det måtte passe meg, regner med at det går begge veier, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda :troest:

Stakk innom for å spørre om ting hadde ordnet seg... men det ser ikke sånn ut :tristbla:

Håper virkelig dere får en fin jul til slutt - og koselig stemning i hjemmet :klem:

Jeg har ikke akkurat så mange råd å gi. Jeg pleier vanligvis å sette meg ned og snakke rolig om ting når jeg er uenig med noen. Men da må jo begge helst være rolige...

Ønsker dere en så god søndagskveld som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for visitten, Ninen.

Nå vet jeg hva jeg ønsker meg til jul: En mann det går an å snakke rolig med :ler:

Kjennes ikke bra ut i det hele tatt det her, og det er det selvfølgelig ikke heller. Etter 3 1/2 år som samboere burde vi ikke ha det sånn, og det er ikke bra for noen av oss. Jeg er selvfølgelig langt fra feilfri, noe av problemet med meg er at jeg er alt for tålmodig, i motsetning til min mann hvor alt (som er av betydning for han) skal skje med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt håpløst, vi skriker til hverandre og jeg snufser og griner, vurderer å avlyse all julefeiring akkurat nå.

Fellesting som står igjen å gjøre før jul (som han hittil har ønsket skal være felles, ikke jeg) er kjøp av juletre og pynting av tre.  Og siden alle her i huset gjør som de vil og uten tanke på hva som er avtalt, tror jeg at jeg kjøper og pynter tre akkurat når det måtte passe meg, regner med at det går begge veier, det også.

DETTE var det mye kjent i! Heldigvis er det ikke sånn nå, men vi har hatt våre turer vi også. Vi har også hvert vårt barn...

Vil bare gi deg en :klem: og trøst deg med at det meste går over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andre har funnet løsninger på problemene, er det lov å spørre hvor mange år det tok :forvirret: ? Kom gjerne med gode tips!

Jeg skjønner jo at alt dette går i bølgedaler, jeg er godt voksen og har vært gift før, oppfatter mannen min dithen at ting ikke vil være likt, og det er jo riktig, men står også for at det vi har kontroll skal være likt. Handler ikke om hva svigermor gir barnebarnet gjennom året, det har vi akseptert, men nå var det faktisk mannens idè med denne pc'n, så svigermor har bare "overtatt" presangforslaget, og det blir bare en omgåelse av hele greia. Jeg lurer litt på om det er det som er meningen, for jeg får beskjed om at jeg ikke har noe med hva moren hans gir, og det er riktig, bare han ikke går på tvers av hva vi er enige om og aksepterer ting vi ikke vil(le) ha. Så må han gjerne snakke om HVIS moren bare hadde kjøpt uten å rådføre seg, men så er ikke tilfelle.

Det er mørkt og trist ute, og det stemmer godt med humøret. Skal på klassefest med poden i kveld, det blir sikkert bra!

Endret av kamela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min misliker sterkt at jeg sitter på KG og lufter problemer, den derre Kjerringdritten, fikk jeg høre i forbifarten i går. Han synes det er mye bedre at han sitter ved pc'n 2-3 timer hver dag og ser på bilder av sine hobbygreier, uvant at den blir okkupert av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis slipper jeg sånne kommentarer, selvom Sambo nok syns jeg bruker vel mye tid på KG til tider. Han har sine diskusjonsforum, så jeg har ikke dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemningen i heimen er noe bedre. Kanskje det begynner å gå opp et lyst for mannen min?

Pc'n er kjøpt på OBS og koster ca kr. 7000,-, såpass har han kunne formidle etterhvert.

Har gjentatt meg selv til det kjedsommelige hva det dreier seg om, det er ikke min lommebok (han mente at jeg kanskje synes det var ille mye penger) eller svigermors presang, det er hva vi var enige om, og hans måte å avvise å hjelpe meg på som er greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag l

ørdag hjemmelaget pizza

søndag pannekaker

mandag pizza på skolen

tirsdag stekt laks og poteter, gulrot og agurk

onsag medisterkaker. poteter, saus og grønnsaker

Har gjentatt meg selv til det kjedsommelige, og tror kanskje lyset har gått opp litt hos mannen min. Fungerer igjen på hjemmebane sånn nogenlunde, og det er ihvertfall godt.

Selv om det roer seg, blir selvfølgelig ikke sånne episoder glemt.

I dag er det torsdag, fri dag og helg, og julehandelen er ferdig, det lover godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en stort sett gjøre ingen ting dag, og det er deilig rett før jul! Laang frokost, aviser på senga, sport på tv. Dro i butikken og handlet aviser etter middagen ;)

Sett på Jan Werner programmet på tv, og på Hjartet på rette ....

Kosekveld, 15 lys tent rundt omkring i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufred i heimen er det verste som finnes. Etter den stor utblåsningen kommer gjerne det fryktelige stillheten.....men det ser bedre ut nå.

Lørdagens middag var svienfilet i sursøt saus, og i går hadde vi spaghetti.

I dag skal poden, ene datteren og jeg på førjulsvisitt på sykehjemmet. Skal ha med juleblomst, julegodt og litt annet. Tok med masse tøy til merking sist jeg var der, det ble jeg ferdig med i går, og så håper jeg vi rekker å merke noe når vi er der i dag, ellers forsvinner det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Var det hyggelig på sykehjemmet i går?

Jada, hadde med kaker, sjokolade og brus. :) Pyntet litt mer til jul, og fant frem juleantrekket som moren min skal ha på seg 23. når vi skal feire jul.

Gårsdagen middag ble en hamburger i bilen :hakeslepp: vi hadde det litt travelt.

I dag skal jeg møte venninnen min for utveksling av presanger. Hun blir kjørt til Strømmen og så henter vi dem der og tar en tur hjem, før vi kjører dem opp igjen litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, skal ha ordentlig julebesøk, du da ;)

Koste oss masse i går, julekakene fikk litt ben å gå på, det er bra! Og poden storkoste seg med et par timer med bestekompisen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...