Gå til innhold

TTHV-tråden


*Lene*

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin_

Får du ikke fremgang på styrken selv om du legger på mer vekt? Stagnasjon i treningen kan være et tegn på at kroppen har "vent seg til" treningen du gir den, men også på overtrening. Du trener veldig mye, så har ikke lyst å utelukke det med det første.

Får du i deg nok proteiner hver dag? Proteiner er ekstremt viktig for restitusjonen av musklene og økt styrke. Det samme er søvn, spesielt med de treningsmengdene du har. Det kan godt være at du må øke litt i matmengden når du har stagnert, for du forbrenner veldig mye kalorier per dag, også når du er i ro pga det høye aktivitetsnivået ditt.

Iberegnet hundeturene har du 17 økter i uken. Da er det EKSTREMT viktig å få i seg nok mat, nok proteiner og å sove nok. Det er også fort gjort å bli overtrent. Det kan godt være at du hadde hatt bedre fremgang av styrketrening f.eks. 3 ganger i uken (nå vet jeg ikke hvilken splitt du kjører eller om du tar hele kroppen hver gang) for at musklene skal få bedre tid til å komme seg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marie81

Tusen takk for svar Kristin :)

Prøver å bruke tyngre vekter, men opplever ofte at det blir for tungt og må gå tilbake igjen til "det vanlige". Kanskje jeg ikke er flink nok til å presse meg selv?

Sove er jeg ganske flink til nå om vinteren, ca. 7-8 timer.

Hm...kan hende jeg trener for mye ja. Deler opp styrken så trener ikke hele kroppen hver gang, men mulig kroppen allikvel ikke rekker å komme seg. Kan prøve å legge inn mer "fridager", men trives best med å trene hver dag så kan bli vanskelig :ler:

Noen tips til proteinmat? (tunfisk liker jeg ikke :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Kesam, kylling, magert svinekjøtt, egg og eggehviter, cottage cheese, fisk av alle slag, bønner og belgfrukter, listen er ganske lang :)

Endret av Kristin_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie81:

Høres ut som du får i deg for lite kalorier i forhold til treningsmengden.

Prøv å spise litt mer kaloririk mat, for å øke inntaket, eller spise flere små måltider.

Høres også ut som du trener litt i overkant mye, med flere økter om dagen.

Kroppen trenger å "komme" seg igjen, og høres ut som du kanskje sliter litt med dette.

Prøv å trappe ned litt på treningen, tren gjerne hver dag, men variert, slik at muskelgruppene rekker restituere seg igjen.

Håper du vil merke fremgang :)

I går trente jeg dancestep og løp 30 min først.

Var skikkelig sliten etterpå, deilig.

Tror jeg skal la kroppen hvile litt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Igjen - takker så mye for tilbakemeldinger :)

Skal prøve å spise litt mer. Og prøve å trene mindre :ler:

Dancestep? Det hørtes gøy ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Høres litt komisk ut ja.. Spis mer og tren mindre..

Måtte seffers trene igjen i går også. Så nå har det faktisk blitt trening hver dag.

Jeg får kjeft fra alle for at jeg trener for mye.

Men det gir meg så uendelig mye.. Jeg blir så godt humør av å trene, og jeg eeelsker å kjenne svetten drypper ned av haken og nesa mi! Da er jeg i den syvende himmel..hhe.

Gal? Ja, kanskje?

Ble 1 time spinning på meg da forresten.

I dag skal jeg ha treningsfri, har vasket hus og måkt snø utenfor huset. Så det får være dagens trim!

I morgen er det som vanlig dancestep!

Og ja, det er kjempegøy marie81

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marie81

*Lene* - kjenner meg igjen i det du skriver. Folk synes jeg også er gal - står opp tidlig for å reise og trene (og trener gjerne flere økter om dagen). Jeg synes også det er veldig gøy å trene, samt den følelsen det gir meg :)

Jeg har vært flink og bare hatt litt rolig styrke i dag. Imorgen og mandag skal jeg ha fri, søndag skal jeg svømme og ta lang badstu :) Håper kroppen blir fornøyd med den hvilen!

God helg alle ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

*Lene* Når du først har fått "runners high" (det kan man få på spinning også ja) blir man hekta! Jeg prøver å komme dit, men sliter med motivasjonen så det blir mest vekter på meg :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluen..

Trente i går, det ble 30 min løping på tredemøllen, og 70 min step styrke.

I dag har søs bursdag, så da blir det kake istedet for trening :grine:

Nedgang denne uken på meg: 300 gram! Yohooo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke i sus og dus, gikk det som forventet: En liten oppgang i dag. Men jeg lurer dessuten på om jeg vil bytte veiedag. Liker ikke å veie meg dagen etter trening. Vekta viser ofte mer da (eller innbiller jeg meg det?). I alle fall vil jeg prøve veiing på torsdager. Kommer tilbake da!

Er støl i rumpa etter noen krumspring i går, skal satse alt igjen i dag. Tror jeg må lage noen nye trinn (hvis jeg rekker det før kvelden), for jeg begynner å bli litt lei av programmet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei helenaa:

Hvis du konsekvent veier deg samme dag, og alltid trener dagen før, skal jo ikke det ha noe å si :)

Dance-step på meg i dag, og antagligvis 30 min jogging først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har vel kanskje rett i det, Lene. Men noen ganger er jeg "helt normal" etter trening, andre ganger er jeg veldig støl. Og jeg har fått for meg at jeg veier mer når jeg er støl. Sikkert bare en fiks ide jeg har fått, men likevel.

Nå har jeg jo uansett spist for mye til å gå ned, så kanskje det er på tide med en skjerpings snart.

Hadde to aerobictimer i går, så jeg var ganske kjørt. Men det var gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg meg igjen, og veier nå det samme som forrige uke. Håper det betyr at oppgangen på mandag ikke var reell.

Hvordan går det med dere andre?

lene, har du seriøst begynt å løpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: seriøst ja!

Hehe..jeg har begynt å løpe/jogge før noen av treningene.

Blir ca 30 min løping pr gang ca 1-2 ganger pr uke.

Får knall kondis av det da, spesielt når jeg kombinerer det med xyckling.

I går var jeg på 1 time spinning, og 40 mine core-styrke.

I dag får vi middagsgjester, så blir null trening dessverre.

Men i morgen er det min elskede dancestep som står på programmet.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello, girls.

Jeg har mistet litt grepet om hva som er å spise mye eller lite. Tror kanskje jeg spiser passe!? Er veldig flink til å spise regelmessig, men kunne nok blitt litt flinkere til å spise grønnsaker/frukt i stedet for godis. Men jeg spiser ikke mye når jeg skeier ut! Det blir spennende å se hva som skjer med vekta denne våren, jeg pleier gjerne å gå opp 3 kg før sommeren. Har ikke planer om det denne gang!

I dag er det trening, og jeg er klar for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vært litt still fra meg denne uken. Mnds rapportering på jobb=mYE jobbing.

Vært ekstra mye denne uken da, alle er nye, untatt meg. Så har vær "lærer" samt passet egne ting. Så har blitt lange kvelder på jobb!

Men i går kveld fikk jeg trent dancestep. Utrolig deilig.

Hadde skikkelige abstinenser.

I dag blir det en spinning time, med litt styrke først. :trene:

Til helgen reiser jeg bort med jentegjengen, og da blir det slalåm hele lørdagen!

HA EN STRÅLENDE DAG!

Helenaa: Vi holder vekten frem til sommeren, hehe. Eller går ned da (for min del ihvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg skal holde vekten! Eller gå ned. Det er jo fortsatt de magiske to kiloene som jeg aldri får av. Nå har jeg fått noen gratis prøvetimer på et annet senter, så da blir det i alle fall mer trening på meg. Jeg trener aldri mindre enn 2 ganger pr. uke, så det kan jeg være fornøyd med, men så spiser jeg mye også, da!

Men i går hadde vi tunfisk til middag og i dag blir det karbonadedeig, så nå er det ikke mye fett som får sneket seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mye action! Jeg kan melde om at vekta står på stedet hvil (dvs, jeg har gått litt ned, men det hadde jeg jo gått opp tidligere, så alt i alt veier jeg det samme som for noen uker siden). Det er bra.

Skal på trening i dag, håper å få til 3 økter denne uka. Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!

veeldi lite action ja......... pause alle mann.

her går d i influensa først meg selv så min lille datter som resulterer i lite trening å for mye søtt..... men ikee noe snop!!

vekta ligger på 73,2 å står vel helste stilt... satser på nedgang de neste ukene igjen mot påsken....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg har vært bortreist i helgen, så lite action fra min side.

Vært i Hemsedal, selvom været var mildt sagt bedritent fikk vi stått 2 timer fra 07.00 til 09.00 før den værste stormen satte inn. (frokostkjøring)

Søndag ble det ett par timers kjøring før vi satte nesen hjemover.

Mandag trente jeg step-styrke, i går gikk jeg 1 mil i knall været (etter jobb)

Og i dag er det dancestep som ståre på menyen.

Vekta mi har stått stille, og det er jeg fornøyd med. Ble tross alt en del drikking i helgen, samt litt småsping av diverse fy-varer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...