Gå til innhold

TTHV-tråden


*Lene*

Anbefalte innlegg

Jeg spiser vanlig grovbrød, kneipp eller "donald-brød". Det samme som barna liker best. Ikke finere brødtype enn kneipp, ihvertfall.

Brunost spiser jeg ikke hver dag, men er veldig godt av og til. I dag tok jeg meg en ekstra skive sammen med vanlig mellom-måltid nå kl. 14. Pålegg var smøreost (vanlig, ikke mager).

Hvordan får jeg i meg proteiner om kvelden, uten at det blir for mye mat /kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig viktig å spise litt etter trening.

Musklene trenger proteiner for å restituere seg.

Forbrenningen øker dermed.

Så vær så snill jenter, ikke dropp det ;)

Det viktigste er at man får i seg litt, man trenger ikke legge i seg til man blir stapp mett!

I går var jeg på dancestep, var veldig tungt.

Hadde gangsperre etter langrennsturen :overrasket:

I dag blir det pakking, for i morgen har jeg fri, og skal på jentetur på hytta!

GOOOOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK da blir det mat etter treningen :)

er kesam med vanilhe sunt??

var på spinning i går og har treningsfri i dag.

Hørtes deilig ut med jentetur lene alltid hysteriskt morsomt :ler::klem:

kos dere alle mann i helga!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alltid etter trening - er livredd for at kroppen skal tro det er hungersnød i landet og setter ned forbrenningen. Pleier å ta 2 skiver (eller middag, hvis jeg ikke har hatt det tidligere på dagen).

I går var det aerobic 2, og det var bare delvis bra. Programmet var greit nok, men jeg blir så sur når man legger opp til masse jogg og høye kneløft i stedet for å kjøre programmet rundt mange ganger. Det er jo programmet som er poenget med aerobic! I alle fall for meg...

Det hjalp litt å spise en kule is til dessert etterpå :-)

Ønsker dere alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, bra helg. Litt for mye boller, men ellers ganske OK.

I dag er det trening igjen. Jeg har fått tilbakemelding på at treningstimene mine gjerne kan være litt mer utfordrende for kondisen, så jeg skal prøve å kjøre opp tempo litt i dag. Håper jeg henger med selv, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble plutselig endring i treninstiden min i dag så det blir vel ikke trening før onsdagen......... etter boller i går og kake på jobb i dag... blir spennende å se vekta i morgen ja!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: "glemte" veie meg i dag jeg :sjenert:

Men lover, skal gjøre det når jeg kommer hjem..

Skal trene spinning i dag :)

I går løp jeg en halv time, for så å trene step styrke 70 min. Så alt i alt, en bra treningsøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen nedgang å melde om denne uka. Men jeg kan melde at jeg er utrolig støl etter treninga i går, og det frister ikke å trene i dag igjen. Men det skal jeg jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang på halvt kilo, jeeesss!

Spinning i går. Hard økt, og i dag blir det kun gåtur.

Det ser ut til at spising etter treningene hjelper på vektreduksjonen! Rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra, pellegrino! Jeg vet ikke om spising etter trening har direkte med vektnedgangen å gjøre, men det viser vel i alle fall at du kan spise med verdens beste samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Spising kan hjelpe på vektnedgangen hvis man trener mye, det hjelper på restitusjonen, dermed på gjenoppbyggingen av muskler og da også på hvileforbrenningen. Jeg sier ikke at det blir revolusjonerende resultater, men tror det kan ha innvirkning. Endring av spisevaner hjelper ofte når man når platået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise etter trening er kjempeviktig.

Kroppen/musklene trenger da mer "påfyll" for ¨å fortsette forbrenningen og påbegynne restitusjonen.

At man letter går ned i vekt, tror jeg absolutt på!

Forbrenning jenter!!!

La ned 1 time spinning i går, svettet sikkert 10 liter (følte sånn ihvertfall)

Men utrolig morsom time, og jeg får virkelig max ut av tirsdags spinningen!

I dag skal jeg på dancestep igjen, tenkte løpe en halvtime først!

Ha en strålende dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marie81

Hei!

Ny i denne tråden, virker som det er mange ivrige trenere her :)

Lurte på om dere kunne hjelpe meg med et matinntak-spørsmål?

Har aldri telt kalorier, men prøver å spise sunt og variert. Trener hver dag (er flink til å spise proteiner) og

har begynte å lure på om jeg spiser for lite.

Hvor mange kalorier ca trenger man hver dag?

Satt og regnet litt for meg selv i går. Kom frem til at jeg hadde spist ca. 1950 kalorier i løpet av dagen. Trente en del i går (spinning, styrke + luftetur med hunden) og et sted på nettet fortalte at jeg hadde forbrent ca. 750 kalorier på dette.

Har jeg da spist for lite? Ønsker ikke å gå ned i vekt (og gjør det heller ikke med mitt matinntak/trening), men synes jeg ser for lite fremgang i treningen og lurer på om det kan være fordi jeg spiser for lite...? Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marie81

Det høres ut som du får i deg nok kalorier. Men spørsmålet er vel om det er de riktige kaloriene?

Du sier du ikke får fremgang i treningen, dvs du ikke merker at formen blir bedre eller?

Hva trener du? variert?

Hva spiser du i løpet av en dag f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie81: Det vil også være interessant å vite hva du veier/hvor høy du er. Lave og tynne jenter trenger mindre kalorier enn de større. Logisk nok.

Jeg synes under 2000 kcal høres lite ut hvis man trener mye og ikke ønsker å gå ned i vekt. Men jeg er ikke ekspert, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Takk for tilbakemeldinger :)

Treninge min ser ca slik ut for tiden: spinning 3 ganger i uka, svømming 2 ganger i uka, jogger 1 gang i uka. Trener styrke fire ganger i uka (noen dager hvor jeg trener både kondisjon og styrke). I tillegg går jeg ca. 1 time tur med hunden (totalt) hver dag.

I løpet av en dag spiser jeg rugbrød, all-bran, knekkebrød, fiskepålegg, egg, mais, salat rent kyllingkjøtt, to frukt (eple/banan/appelsin/aprikoser), spiser mye grønnsaker til middag + noe gulrot/kålrot ellers, noe nøtter, drikker melk til frokost, ellers bare vann. Spiser alltid karbohydrater etter treningsøkt (banan eller bixit-bar). Av og til har jeg poteter til middag, en sjelden gang ris. Prøver å spise fet fisk til middag 1 gang pr. uke og rødt kjøtt 1 gang pr.uke.

Er ca 172 cm høy. Vekten min er relativt høy, ant. pga muskler og massiv beinbygning.. :) Vekten min holder seg veldig stabil selv om jeg spiser mye/lite en periode.

Kondissjonstrening fungerer godt, men synes jeg har hatt veldig lite fremgang på styrken de siste månedene selv om jeg prøver å legge på mer vekter etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...