Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt riktig. Det er intet som gleder oss Bush-diggere mer enn død, fordervelse og menneskelig lidelse.

Helt sant altså.

Kan du fortelle oss som er uenig med dere hva det er som fasinerer ved å drepe uskyldige mennesker og skape kaos ingen synes å ha glede av ?

Det kommer stadig flere rapporter om at den form for "krig mot terrorisme" som Bush valgte har hatt stikk motsatt effekt. Nå dukker det stadig opp nye sympatiserende grupper av Al Qaida.

Hvilken gleder har Bush tilhengerene av å likvidere barn slik det har blitt gjort i Libanon den senere tid ?

hvorfor fordømmer ikke USA henrettelsene av 2000 sivile i flyktningeleirene Shabra og Shatilla.

Og hvilken glede har Bush tilhengerene av å terrorisere det Paelstinske folket (det som er igjen av tidligere angrep).

Hvilken verdensfred har Bush oppnådd ved å gå inn i Irak og Afghanistan ? og hvilke frihet har det medført for folket som bor der.

USA liker å se på seg selv som et slags verdenspoliti. Hvorfor grep de da ikke inn da jugoslaviske styrker henrettet sivile på Balkan ettersom de på dette tidspunktet alerede var tilstede med Apache kamphelikopter (men som de lot bli stående på bakken) ?

Hvorfor husker vi USA styrker aldri fra såkalte "fredsbevarende aktiviteter", men kun fra angrepskrig ?

Forklar meg hvilke gode resultater som er oppnådd vha krigspolitikken og som oppveier for at så mange tusen har blitt drept ? Jeg skjønner det ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så godt å se Bush-diggerne klynge seg sammen :ler:

Klynger meg heller sammen med Bush-diggere enn raddisser og hizbolla-sympatisører ;)

Skrevet
Jeg tror ingen her er hizbollasympatisører. Holdninger som: "dersom du ikke er MED meg, så er du imot meg" er meget enkel og aggressiv tenkning.

Det er nå slik at de fleste vanlige mennesker på denne jorden ønsker å ha fred. Helt sikkert du også. Men man trenger ikke å ta parti med noen for å ha en mening.

Min kommentar var i grunnen ment som et useriøst og tåpelig svar på et idiotisk og useriøst innlegg. Jeg tror oppriktig ikke at det er mange hizbolla-sympatisører blandt normalt oppegående mennesker.

Det går fint an å være uenig med begge sider, og kanskje støtte enkelte tiltak eller ytringer, mens andre tar man avstand fra.

Men det er ingen tvil om at USA har i årtider støttet kupp og kriger helt avhengig av egeninteresse i landene.

Joda. Amerikansk utenrikspolitikk på visse områder, spesielt med hensyn til Syd-Amerika har vært kritikkverdig.

Det er vel heller ingen tvil om at Bush ser på seg selv som "den gode" som skal redde verden mot "den onde". Han er overbevist om at han har Gud i ryggen, mens alle andre ikke har det.

Godt Bush har deg til å fortelle hva som er hans oppfatning av han selv, gud og hans egen hensikt ;)

Skrevet
USA liker å se på seg selv som et slags verdenspoliti. Hvorfor grep de da ikke inn da jugoslaviske styrker henrettet sivile på Balkan ettersom de på dette tidspunktet alerede var tilstede med Apache kamphelikopter (men som de lot bli stående på bakken) ?

Fordi da hadde USA gått til angrep på Serbia, uten et FN mandat. Da hadde USA etter enkeltes logikk vært de slemme.

Hvorfor husker vi USA styrker aldri fra såkalte "fredsbevarende aktiviteter", men kun fra angrepskrig ?

Les på US bidrag til SFOR og KFOR.

Skrevet
Kan du fortelle oss som er uenig med dere hva det er som fasinerer ved å drepe uskyldige mennesker og skape kaos ingen synes å ha glede av ?

Det kommer stadig flere rapporter om at den form for "krig mot terrorisme" som Bush valgte har hatt stikk motsatt effekt. Nå dukker det stadig opp nye sympatiserende grupper av Al Qaida.

Hvilken gleder har Bush tilhengerene av å likvidere barn slik det har blitt gjort i Libanon den senere tid ?

hvorfor fordømmer ikke USA henrettelsene av 2000 sivile i flyktningeleirene Shabra og Shatilla.

Og hvilken glede har Bush tilhengerene av å terrorisere det Paelstinske folket (det som er igjen av tidligere angrep).

Hvilken verdensfred har Bush oppnådd ved å gå inn i Irak og Afghanistan ? og hvilke frihet har det medført for folket som bor der.

Forklar meg hvilke gode resultater som er oppnådd vha krigspolitikken og som oppveier for at så mange tusen har blitt drept ? Jeg skjønner det ikke.

Du forstod vel at det jeg sa faktisk var ment som en spøk, selv om jeg ikke brukte ironi-flagget?

For nu tillegger du tilhengere av USA, Israel og Bush standpunkter som jeg tror kun eksisterer i fiendebildene den norske radikale venstresiden forestiller seg. ;)

Skrevet
Min kommentar var i grunnen ment som et useriøst og tåpelig svar på et idiotisk og useriøst innlegg. Jeg tror oppriktig ikke at det er mange hizbolla-sympatisører blandt normalt oppegående mennesker. 

Joda. Amerikansk utenrikspolitikk på visse områder, spesielt med hensyn til Syd-Amerika har vært kritikkverdig.

Godt Bush har deg til å fortelle hva som er hans oppfatning av han selv, gud og hans egen hensikt  ;)

Det tror jeg han klarer helt av seg selv. Jeg har ingen kommentar, annet enn et par link du kan se på før du uttaler deg om idioti og useriøshet.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=54334

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article469606.ece

og til slutt en liten minitest:

http://www.s-vev.no/svev.cfm?lang=nb&kat=S...d=32&uos_id=161

Skrevet
Jeg tror oppriktig ikke at det er mange hizbolla-sympatisører blandt normalt oppegående mennesker. 

Ikke mange normalt oppegående mennesker blandt usa og Israel-tilhengerene heller.

Skrevet (endret)

Hvis dere vil ha ordentlige politiske nyheter om USA burde dere ta titten innom http://www.counterpunch.org/

En ting jeg syns er litt festlig da, er at Bush liksom har erklært krigen i mor terror.

Hæ? Det var det jo R.Regan som gjorde. :forvirret:

Endret av Snasen C
Skrevet
Ikke mange normalt oppegående mennesker blandt usa og Israel-tilhengerene heller.

:hoho:

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Ser på meg selv som fremmed på jorden jeg, siden Guds rike ikke er av denne verden, så får livet føre meg med vinden her på jord, spre Guds kjærlighet for den er god når den blir forkynt rett. Men verden er under sine lover, skrevne og uskrevne. Og når lover kommer i kræsj med hverandre blir det krig og urettferdighet. Bare nåden kan drepe dette, tilgi, så skal du og bli tilgitt.

Men hvem vil vel være i egen kraft moralske, når verden er under moralsk forfall.

Dumme kristne som tror at vi lever i endetiden, jeg er av den dumme kristne.

Skrevet
Ikke moralsk oppegående, og det er tross alt det viktigste.

:ler::hoho:

Skrevet

Selvsagt. Vi vet jo alle at for å være moralsk oppegående og rettskaffen må man være på den radikale venstresiden. ;)

Skrevet
Det tror jeg han klarer helt av seg selv. Jeg har ingen kommentar, annet enn et par link du kan se på før du uttaler deg om idioti og useriøshet.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=54334

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article469606.ece

og til slutt en liten minitest:

http://www.s-vev.no/svev.cfm?lang=nb&kat=S...d=32&uos_id=161

To artikler fra en dårlig nettavis og VG er strengt tatt ikke nok for å overbevise meg. ;)

Skrevet
Hvis dere vil ha ordentlige politiske nyheter om USA burde dere ta titten innom http://www.counterpunch.org/

En ting jeg syns er litt festlig da, er at Bush liksom har erklært krigen i mor terror.

Hæ? Det var det jo R.Regan som gjorde.  :forvirret:

Ja, det sto mye forskjellig her. Leste artikkelen av Robert Jensen som hadde forsvart Chavez på nyhetene. Han hadde mottatt flere brev ala "Chavez burde hatt et skudd mellom øynene, og det skulle du også". Den ene mailen ble skrevet av en som er representert i U.S. politikk.

Han skriver også at Chavez har all grunn til å reagere all den tid han opplevde å bli kidnappet av mennesker med U.S.A i ryggen.

Når Chavez bruker slike kraftige ord, vet han at det kaller på oppmerksomhet.

Det er et godt virkemiddel for å bli hørt i media.

Gjest Alf Kaida
Skrevet
Ser på meg selv som fremmed på jorden jeg,...

Mye tyder på at du kan ha rett i det.

Skrevet
Selvsagt. Vi vet jo alle at for å være moralsk oppegående og rettskaffen må man være på den radikale venstresiden.  ;)

Jeg var og usa-tilhenger når jeg var 18.

Ei jente som hadde flyktet fra et land i Latin-America pga. usa sitt kupp der via stråmenn, fikk meg til å endre syn.

Skrevet
Selvsagt. Vi vet jo alle at for å være moralsk oppegående og rettskaffen må man være på den radikale venstresiden.  ;)

stort sett ;)

Skrevet

"My administration has been calling upon all the leaders in the—in the Middle East to do everything they can to stop the violence, to tell the different parties involved that peace will never happen." - 8/13/01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...