Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
For å sette det litt på spissen så er det nok slik at usa styrer det meste i "vesten", og særdeles på etteretningsfronten.

Så hvorfor var da Russland, Frankrike og Tyskland på den andre siden i spørsmålet om Irak 2?

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke bare gjest.
Skrevet

Så hvorfor var da Russland, Frankrike og Tyskland på den andre siden i spørsmålet om Irak 2?

Frankrike er jo noe for seg selv, heldigvis.

Men nå har jo denne Merkel madammen fått makten i Tyskland, og landet er igjen satt ut av egenutformelig, selvstengig politisk spill, svært trist.

"Fornyelse av det transatlantiske samarbeid" er jo svært viktig for hennes regjering.

Men Tyskland hadde jo agenter i Irak under deres forrige regjering, off-the-record.

Russland har noe markeringsbehov, men vil nok ikke tørre å gå inn for å bygge noen motpol mot USA.

Skrevet
Men nå har jo denne Merkel madammen fått makten i Tyskland, og landet er igjen satt ut av egenutformelig, selvstengig  politisk spill, svært trist.

"Fornyelse av det transatlantiske samarbeid" er jo svært viktig for hennes regjering.

Men Tyskland hadde jo agenter i Irak under deres forrige regjering, off-the-record.

Så egenutformelig selvstendig politikk betyr at en må være i opposisjon til Amerika til en hver tid? Selv om det betyr at en går i mot sitt eget lands strategiske interesser?

Gjest ikke bare gjest.
Skrevet

Først og fremst et annet lands strategiske interesser.

Skrevet
Først og fremst et annet lands strategiske interesser.

Så Amerika og Tyskland kan ikke ha sammenfallende strategiske interesser?

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva disse "interessene" går ut på og hvilke metoder som benyttes (ref hovedinnlegget ang Venezuelas president, Hugo Chavez og president Bush.

Hvis det er "interesse" for å skape kaos og massedrap hver eneste dag slik som Irak, Afghanistan, Libanon, etc, etc, synes jeg "sammefallende interesser" ikke er et gode.

Gjest ikke bare gjest.
Skrevet

Nei, men landenes politikere muligens.

Skrevet
Nei, men landenes politikere muligens.

Så landene Amerika og Tyskland deler ikke en strategisk interesse i energi sikkerhet? Noe som alle politikerer i både Tyskland og Amerika deler, noe som for så vidt de fleste land og politikker deler.

Skrevet
Så landene Amerika og Tyskland deler ikke en strategisk interesse i energi sikkerhet? Noe som alle politikerer i både Tyskland og Amerika deler, noe som for så vidt de fleste land og politikker deler.

Landene Amerika? Tror ikke Hugo Chavez er enig i at Venezuela er en del av USA..

USA, gjør verden litt varmere..energi.

Jeg ser ikke politikerne som rettmessige representanter for de land de representerer, men må forholde meg til de triste realiteter.

Tyskland kan klare seg uten USA dersom viljen hadde vært til stede, ikke bare opportunismen.

Skrevet (endret)
Landene Amerika?

Landene Amerika og Tyskland. Amerika er et effektivt åte for å finne ut hvem en diskuterer med.

Jeg ser ikke politikerne som rettmessige representanter for de land de representerer, men må forholde meg til de triste realiteter.

Merkel og Bush er valg av flertallet av befolkningen i landene sine. Hvis dette ikke er de rettmessige representantene for landet, hvem er de som da som er de rettmessige representantene? Endret av talin
Skrevet
Landene Amerika og Tyskland. Amerika er et effektivt åte for å finne ut hvem en diskuterer med.

Merkel og Bush er valg av flertallet av befolkningen i landene sine. Hvis dette ikke er de rettmessige representantene for landet, hvem er de som da som er de rettmessige representantene?

At jeg er "ikke bare gjest." er ingen statshemmelighet

Valgt? Valg bygd på frykt, løyner, penger, og manipulasjon!

De rettmessige representantene er "folket", USAs regime hater "folket"!

Skrevet
Landene Amerika? Tror ikke Hugo Chavez er enig i at Venezuela er en del av USA..

USA, gjør verden litt varmere..energi.

Tyskland kan klare seg uten USA dersom viljen hadde vært til stede,  ikke bare opportunismen.

Ja, jeg er visst en glemsk gjest òg..

Skrevet
De rettmessige representantene er "folket", USAs regime hater "folket"!

Bare synsing eller sitter du på bevis?

Skrevet

Bare synsing eller sitter du på bevis?

Dette er elementærkunnskap.

Makthaverne frykter og hater folket.

Jeg har ingen illusjoner om å få overbevist deg, men som "internasjonalist" vet jeg dette ganske så klart.

Skrevet

Synsing.

Eller resultat av mange års observering og kritisk selvstendig tankegang.

Skrevet
Eller resultat av mange års observering og kritisk selvstendig tankegang.

Bør du da ikke være istand til å hoste opp noe emperi?

Skrevet

Du glemte Israel.

Det var dine ord.

Denne tråden relaterer seg til Chavez sin omtale av Bush. Jeg ser ikke bort ifra at noen vil omtale Isralske politikere på samme måte, men det synes som om Chavez i denne omgang begrenser det til USA's president.

Noen mener at en slik beskrivelse er "å kalle en spade for en spade", mens andre er totalt uenig. Dessuten er det grupperinger som mener at slike beskrivelser ikke er egnet i politiske kretser uansett hvor riktig eller uriktig de er.

At store deler (sansynligvis mesteparten av verden) er uenig i i Bush sin krigspolitikk er det liten tvil om. At mange vil beskrive Bush på samme måte som Chavez er det heller ingen tvil om. Spørsmålet er om politikere bør beskrive politiske motstandere på denne måten.

Nå vet vi imidlertid at også Bush beskriver partier og personer som er uenig med hans politikk/meninger på tilsvarende måte (terrorister, "massedrapsmann", ondskapsfull diktator, etc, etc). Det er vel av den grunn forstålig at motstanderene svarer med tilsvarende beskrivelse.

Skrevet
Det var dine ord.

Bare forsøkte å være hjelpsom. Siden den du alltid nevner Israel og palestina i samme slenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...