Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden


Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Kan jeg være med her?

Dette semesteret har jeg lest ca et kapittel til sammen.

Nå har jeg tre fag, to i spesialpedagogikk og exfac, i tillegg skal jeg ta en 30-poengseksamen på nytt, så det blir å følge opp og repetere dette pensumet. Får ikke fulgt forelesningene i det faget, så da må jeg følge opp på lesefronten.

Planen for dagen er å lese litt før og etter trening. Lite stress på jobb i dag, så jeg har sett gjennom noen forelesningsnotater og gulet ut det jeg må sette meg litt inn i i 30-poengsfaget.

Her er det bare å henge seg på! Høres ut som om du har en god del å lese på, misunner deg ikke der altså :gjeiper:

Jeg leser til to store eksamener for tiden, den første er om 3 uker, og den andre en uke senere. Har laget meg en ambisiøs plan, hvor jeg leser hvert fag annenhver dag (cirka), og egentlig hadde planer om å lese begge lærebøkene (som er på 8-900 sider hver), men ser at dette kan bli vanskelig å overholde, siden jeg i tillegg må lese forelesningsnotater og gjøre gamle eksamensoppgaver. Så det blir nok å skumlese det meste, og konsentrere meg om det jeg tror er viktigst.

I dag har jeg vært på lesesalen siden ca. kl. 10, har hatt én time undervisning, og vært på to (lite informative) møter om andre ting, så jeg blir nok sittende til ca. kl.19.30-20. Har fått lest en del av det som sto på planen, men langt fra alt...

Kan jeg spørre om hva slags fag du leser til? På universitetet/høyskole? Hørtes bare så mye og fort ut med eksamen om tre og fire uker.. Selv har jeg siste eksamen dette semestreret i januar, så det blir jo en morsom juleferie dette :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre om hva slags fag du leser til? På universitetet/høyskole? Hørtes bare så mye og fort ut med eksamen om tre og fire uker.. Selv har jeg siste eksamen dette semestreret i januar, så det blir jo en morsom juleferie dette :ironi:

Leser farmakologi og patologi. På universitet. Har hatt undervisning i dette over et par år sammen med andre fag, men har ikke fått lest så mye i de periodene siden jeg da har måttet lest til andre eksamener...

I dag skal jeg lese frem til kl. 18, så skal jeg ta meg en frikveld. Det skal bli godt :)

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å henge seg på! Høres ut som om du har en god del å lese på, misunner deg ikke der altså :gjeiper:

Jeg har stått i dette faget før, er bare veldig misfornøyd med karakteren ;) Fikk en E og vet at jeg kan gjøre det mye bedre. Valgte denne løsningen i stedet for å klage, en klage kan jo gå begge veier... Nå er ambisjonene minst C, helst B.

Huff, det er enda over 3 mnd til eksamen, men jeg er allerede stresset. Gleder meg til å trappe ned på jobben slik at jeg kan fokusere enda mer på studiene. Det er litt vanskelig å kombinere jobb/studier/trening/kjæreste. Men jeg vet jeg skal få det til å gå opp!

Hva studerer du, Aurela?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år, nytt pensum. Anatomi og fysiologi!

Noen som skal lese i dag?

Det er jo lørdag, men jeg er alene hjemme hele kvelden og det er jo så koselig å få gjort unna litt arbeid i fred og ro?

Leste 2 timer i går - litt i underkant av målet mitt så føler jeg må ta i et tak i dag og i morgen.

Satser på 2 t i dag og 2 t i morgen pluss trening begge dagene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det er flere som også leser i helgen da Tanna :ironi:

Jeg har lest urovekkende lite denne uken, men tenket å komme sterkere tilbake i helgen. I dag har jeg lest 2 x 45 minutter, etter en tur på butikken og etterlengtet lunsj skal jeg fortsette og håper på hvertfall en eller to timer til. Skal vel ut i dag, men vurdere å bare bli til vorset, siden jeg virkelig burde lese i morgen også. Her går det mest i anatomi, fysiologi og et udefinerbart fag med en gursom engelsk bok som dreper leselysten bare ved å se på den :(

Endret av Aurela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg har bronkitt og har hatt det siste uka, så det har blitt lite lesing og desto mer soving på meg uka som var.... :sjenert: Jeg som lå så bra an fra semesterstart i år! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere komme her og minne meg på at jeg burde lese :sjenert: Før sommeren meldte jeg meg opp til tre kurs med ambisjon om å ta tre eksamener til jul (nettkurs ved siden av full jobb). Lagde et stramt leseprogram som jeg fulgte hele juni og halve juli. Og så ble det ferie, og så var det mye å gjøre på jobb, og så...og så osv.

Har funnet frem bøkene igjen nå, men det blir nok bare to eksamener til jul. Får ta dne siste til våren :sukk: Men har startet allerede nå, og har endelig sent inn den første oppgaven idag (som jeg hadde kladdet ferdig i juli)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAIL!

Ingen lesing i dag - får ta det igjen i morgen formiddag når samboeren sover av seg nattevakten. I dag ble det litt rydding og vasking i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAIL!

Ingen lesing i dag - får ta det igjen i morgen formiddag når samboeren sover av seg nattevakten. I dag ble det litt rydding og vasking i stedet.

Her ble det ca 30 minutter til før jeg sovnet over anatomien.. Så.. Kommer sterkere tilbake i morgen jeg også.. Skal lese tre timer! Jeg skal, jeg skal, jeg skal!!

Endret av Aurela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 t lesing i formiddag så ut på joggetur! Har lært mye nytt om sansene våre! Øret er jammen meg et spennende organ!

Nå er klokken halv sju. Håper at jeg rekker et par timer til med lesing og at jeg ikke finner Grey's Anatomy eller noe slikt å se på.. grr.. det var det som skjedde i går! Dobbeltepisode og ny sesong. Ille for lesingen!

Nå tror jeg jeg skal lese om synssansen, om jeg ikke husker helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det blitt en lesefri helg. Har vært bortreist og har lagt igjen nettet, pensum og samvittigheten hjemme. I morgen planlegger jeg å bruke noen timer på lesesalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanna (utlogget?)

Det ble 1 time lesing. Satser på en liten halvtime til på sengen. Øyet og synssansen viser seg å være usannsynlig kjedelig.

Dropper forelesning i morgen fra 8-10. Gubben mumler og holder seg til det helt grunnleggende som jeg rett og slett har kunnet siden vk2 og på fredagens forelesning gikk jeg etter første halvdel på grunn av nettopp dette noe som var ganske irriterende fordi jeg hadde avbrutt en god konsentrasjonsøkt på lesesalen for å gå på forelesningen.

Så i morgen blir jeg hjemme. Regner med å klare å lese slik at jeg kompanserer for forelesningen + den tiden jeg ville lest på skolen (3 timer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag leste jeg 2 timer etter skolen.. Hadde vært perfekt om jeg leser en time til i kveld, men sjansen er liten for at det kommer til å skje.. Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste greit i går. Ble bare ferdig med det kapittelet jeg har holdt på med hele helgen, men det ble sinnnsykt kompliser på slutten. Bruke 1,5 t i går på 2-3 sider :(

Har vært på skolen i hele dag, men har hatt undervisning. Skal forsøke å klemme inn litt lesing og helle droppe turen jeg hadde planlagt. Det er jo STORM ute!!

Får ta en tur i morgen i stedet og heller lese i dag =Ø

Og så skal jeg være sosial! Haha.. det tar tid det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tiden på lesing er jeg usikker på, men jeg har lest to kapitler og en halv artikkel. Håper å bli ferdig med artikkelen samt skumlese en tynn bok vi skal ha om på forelesning i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ble det noen timer på lesesal. Fikk lest 2-3 artikler, samt litt om spesielle retningslinjer rundt tilpasset opplæring i bhg og vgs.

Opplevde i dag for første gang dette semesteret verdien rundt å være forberedt til forelesning, hehe!

I dag blir det å lese ferdig et kapittel før forelesning i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen i dag er å komme igjennom fire temaer i farmakologi, er ferdig med nr. 1, i gang med nr. 2. Blir det tid til mer, skal jeg gjøre et par eksamensoppgaver. Var på lesesalen kl 09, og regner med å sitte til 19-20-tiden.

God lesing, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen i dag er å komme igjennom fire temaer i farmakologi, er ferdig med nr. 1, i gang med nr. 2. Blir det tid til mer, skal jeg gjøre et par eksamensoppgaver. Var på lesesalen kl 09, og regner med å sitte til 19-20-tiden.

God lesing, alle sammen!

Så flink du er :klappe:

Har lest ca en og en halv time i dag, og tenkte å repetere litt anatomi til timen morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med statistikk. Har klart å lese ett delkapittel hver dag, men kjenner at jeg ikke klare forstå det som står. Regner oppgaver med å kopiere det som står i boken. Fortsetter jeg på denne måten er jeg redd eksamen ryker :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...