Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden


Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Paren_*

Jeg er fortsatt syk og tar det rolig, men hadde et par obligatoriske innleveringer i dag. Gleder meg til å bli friskere så jeg kan ta opp lesingen igjen. Holder meg unna lesesalen inntil videre, irriterer meg så fælt over folk som snufser der, så jeg har ikke lyst til å være den som snufser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest sånn passe i dag, men skulle gjerne sett at det ble mer. Det er spesielt kjedelig med ting som tar unødvendig lang tid og lære seg, men som er definisjonen på eksamensrelevant :( Nå er det bare litt over 20 dager igjen, og det ligger ikke sånn himla bra ann.. Hadde vært ok om det bare hadde vært en eksamen, men det er desverre to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt syk og tar det rolig, men hadde et par obligatoriske innleveringer i dag. Gleder meg til å bli friskere så jeg kan ta opp lesingen igjen. Holder meg unna lesesalen inntil videre, irriterer meg så fælt over folk som snufser der, så jeg har ikke lyst til å være den som snufser!

Hold deg hjemme til du er helt frisk, ikke kun for din egen skyld, men for andres også. Jeg endte opp syk i hele september med influensa og komplikasjoner av den pga det var kun plass ved en som snufset og det rant feber av han i forelesningssalen. Og jeg blir lett smittet av andre. Paranoid :sjenert:

Er det mange som har eksamen i oktober? Er det midtsemester eller virkelig eksamen? I såfall får dere ha lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som har eksamen i oktober? Er det midtsemester eller virkelig eksamen? I såfall får dere ha lykke til! :)

Jeg har eksamen i slutten og oktober og i januar. Så, det blir vel midtsemester som du kaller det. Egentlig litt deilig med mindre pensum per gang, men det blir også mange og ofte eksamen.. Blir to i oktober og to i januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tre artikler på meg i dag. Litt labert i forhold til i går, men i går tok jeg visst litt av. Kanskje jeg leste litt mer nøye i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Paren_*
Hold deg hjemme til du er helt frisk, ikke kun for din egen skyld, men for andres også. Jeg endte opp syk i hele september med influensa og komplikasjoner av den pga det var kun plass ved en som snufset og det rant feber av han i forelesningssalen. Og jeg blir lett smittet av andre. Paranoid :sjenert:

Er det mange som har eksamen i oktober? Er det midtsemester eller virkelig eksamen? I såfall får dere ha lykke til! :)

Hadde jeg vært influensasyk hadde jeg klart holdt meg hjemme. Antakelig hadde jeg vært så slapp og dårlig at noe annet enn senga som oppholdssted hadde vært uaktuelt. Jeg er en del bedre i dag, så har vært en tur på Blindern på forelesning.

Satser på å få lest noe i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt motivasjon hadde vært fint...

Jeg driver og leser dataanalyse og har ikke spesielt lyst... Har lest første delen på en time.. Woohoo.. Og skrevet notater. Ligger ikke bak i faget, men skriver mine egne notater slik at det sitter... Og i morgen blir det vel det vel fysikk igjen....

Kan jeg være så snill og ta en pause i dag, så leser jeg heller på søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink, lest i mange timer.. Ikke alle like produktive, sånn læremessig, men det er i alle fall noe! Alt er vel bedre enn ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere andre her?

Jeg har de siste ukene vært flink til å lese, men nå er leselysten helt borte og eksamen nærmer seg faretruende.. Leselysten er totelt forsvunnet og jeg sliter med å komme meg gjennom siste del av pensum.. Lurer på om jeg bare skal grave meg et lite hull og forsvinne en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tanna_*

Det går egentlig rimelig bra med lesingen, spesielt disse siste dagene. Nå er det under 7 uker til eksamen så det er da enda godt! Venter bare på at den store forståelsen skal inntreffe.

Setter meg dristige, men overkommelige, lesemål. Beregner 5-7 minutter per side og det passer rimelig bra. I dag ble jeg sittende en time ekstra for å bli helt ferdig med et kapittel som rett og slett var drepen!

Hvordan jeg skal pugge anatomien er jeg ikke sikker på helt ennå. Begynne med skjelett og div. fossa og foramen i hodeskallen og så musklene. Vener og nerver til sist kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med oppgaveskriving... skal inn på fredag.. sendte nettopp kjæresten til å kjøpe ben og jerry's og pepsi max ;) Er nok ikke ferdig før sent i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig med to monstereksamener i slutten av september (eller, har kun fått sensur på den ene, men regner med at den andre også går bra, så jeg regner meg som ferdig med de ;))

Nå har vi hatt undervisning i et nytt fag i ca. 4 uker, og selv om jeg lovte meg selv at jeg skulle lese fra første dag, har det ikke skjedd...at jeg aldri lærer... Men har i hvert fall begynt så smått. Jeg jobber absolutt best under press!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en uke igjen til å levere begge semesteroppgavene mine - men jeg er godt i gang føler jeg. Forhåpentligvis går det bra. I dag har jeg tatt fri, orker ikke skrive når jeg er umotivert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ferdig med to monstereksamener i slutten av september (eller, har kun fått sensur på den ene, men regner med at den andre også går bra, så jeg regner meg som ferdig med de ;))

Nå har vi hatt undervisning i et nytt fag i ca. 4 uker, og selv om jeg lovte meg selv at jeg skulle lese fra første dag, har det ikke skjedd...at jeg aldri lærer... Men har i hvert fall begynt så smått. Jeg jobber absolutt best under press!

Ja, det er utrolig, hvordan man aldri lærer! Jeg har en ny monstereksamen i januar, så håper jeg klarer å begynne å lese meg opp allerede en uke etter mine to førstkommende eksamner, må jo få litt pause også. Hadde bare vært så deilig å reise hjem på juleferie og vite at jeg i det mindste har litt kontroll på pensum, så jeg kan nyte ferien litt mer, men er redd det må bli mye lesing i jula også, men mindre det er akuratt det jeg trenger som lokkemiddel for å lese gjevent og trutt :gjeiper:

Gratulerer med bestått eksamen, håper den andre går som ønsket/forventet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Blæææ! Jeg har hjemmeeksamen i dag til og med torsdag. :bond: Vet ikke hvilken oppgave jeg skal velge og hva jeg skal skrive.... :sukk:

Velg den du føler deg mest komfortabel med! :)

Jeg har nettopp levert to semesteroppgaver.. sjoo.. lettelse å ha levert og så får man håpe på at det er godkjent! Nå skal jeg lage kakao og se litt tv før hardkjøret begynner.. eksamenslesing! :O

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Argh! Jeg er så lite effektiv og fordriver bare fjas for tiden. Full skjerpings! En monstereksamen om knappe 6 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Paren_*
Argh! Jeg er så lite effektiv og fordriver bare fjas for tiden. Full skjerpings! En monstereksamen om knappe 6 uker...

Vi sitter i samme båt tror jeg!

Tre uker til første eksamen, da starter helvetesuka. Fire timers eksamen på onsdag, seks timers eksamen på mandag og tredagers hjemmeeksamen fra tirsdag til torsdag.

Så kommer det en rolig toukersperiode hvor jeg tenkte å oppdatere meg på forrige høstsemesters pensum. Så en ny sekstimers.

Og så juleferie!

Men aller først.. PBL-innlevering i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tanna_*

uff. Nei jeg misunner ingen hjemmeeksamener.

Jeg kan faktisk skrive at jeg har vært veldig flink i dag og relativt flink de foregående ukene. Men i helgen har jeg lyst å ta litt lese"fri" (skal jobbe med litt "lettere" stoff) så da må jeg være på skolen til kl. 18 hver dag og lese denne uken. Lurer på å sitte et par timer lengre i morgen fordi jeg får ikke begynt å lese før kl. 13 pga undervisning.

Det er i grunn litt koselig og sosialt å lese til eksamen, litt som å gå til en arbeidsplass. I dag la jeg igjen arbeidet på skolen, og DET var lurt! Har begynt å ta med meg restemiddag på skolen som kan varmes i mikroen - det var også lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...