Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden


Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått pensumboken min og kan begynne å lese igjen. Ligger en måned bak tidsskjemaet allerede :sukk: Dagens mål er å lese kapittel 2, samt å sette opp en ny leseplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg endelig fått pensumboken min og kan begynne å lese igjen. Ligger en måned bak tidsskjemaet allerede :sukk: Dagens mål er å lese kapittel 2, samt å sette opp en ny leseplan.

Godt å høre at det er noen andre enn meg som ikke ligger helt etter tidsplanen :P Men har vært relativt flink i helgen, så hvis jeg fortsetter sånn Kan dette gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for dagen:

1PM: Forelesning

2PM: Hjem, innom butikk på veien

2.30PM: Lese, lese, lese! Midterm på onsdag, har en del å komme gjennom. Heldigvis er den en take home-midterm.

Husk å lage middag i løpet av ettermiddagen!

7.30PM: Trening, og så er det kvelden.

Jeg må gjennom alle kapitlene i Fast Food Nation, samt pensum i Soc. of Culture i løpet av i dag og i morgen. Yeah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle så gjerne lest pensum og får dårlig samvittighet når jeg leser her inne! Hadde det ikke vært for alskens prosjektarbeider så hadde jeg kunne lest, men istedet må jeg sitte og kløyve gjennom alt av databaser for å finne artikler. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle så gjerne lest pensum og får dårlig samvittighet når jeg leser her inne! Hadde det ikke vært for alskens prosjektarbeider så hadde jeg kunne lest, men istedet må jeg sitte og kløyve gjennom alt av databaser for å finne artikler. :(

IKKE få dårlig samvittighet! Jeg ligger ikke godt ann i det hele tatt, og du kan vel tenke deg grunnen til at det er så få her inne?? --- folk har ikke begynt enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skryte av at jeg er halvveis, både i forelesninger og pensum. Jeg skal prøve å ta denne leserytmen med meg hjem igjen, men jeg regner vel med at når jeg er tilbake i Oslo er det mye mer fristende med lange kaffepauser framfor en svett lesesal...

Jeg har hvertfall lært at 80 sider pensum til en forelesning som er halvparten så lang som det de er hjemme er helt overlevbart. Man må bare gjøre det.

Den store forskjellen er jo at her har man faktisk lyst til å lese pensum, fordi professorene bruker pensumet som et utgangspunkt, snakker litt og skaper diskusjon og engasjement. Hjemme har jeg dessverre alt for mange ganger vært borti en foreleser som nærmest leser ordrett fra pensum jeg nettopp har lest. Veldig lite motiverende!

Jeg aner ikke hva karakterene mine blir dette halvåret. Antakelig ville jeg gjort det bedre hjemme. Men jeg ville ikke vært denne opplevelsen foruten. For meg er en C her mer verdt enn en B hjemme. :jepp:

Og så til det kjipe med studieopphold i utlandet:

Jeg har midterm! En skal leveres på onsdag, også har jeg en annen under forelesning på fredag. 20 multiple chioce-spørsmål og to mini-essays. Hadde et slikt mini-essay i dag, og det er jammen ikke lett å skrive en sides essay som skal inneholde noe vettugt på engelsk på 7,5 min. :sukk:

Må få tid til å lese litt organisasjonsteori innimellom også. Åh, som jeg gleder meg til fredag ettermiddag!

Tidlig opp i morgen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så til det kjipe med studieopphold i utlandet:

Jeg har midterm! En skal leveres på onsdag, også har jeg en annen under forelesning på fredag. 20 multiple chioce-spørsmål og to mini-essays. Hadde et slikt mini-essay i dag, og det er jammen ikke lett å skrive en sides essay som skal inneholde noe vettugt på engelsk på 7,5 min. :sukk:

Må få tid til å lese litt organisasjonsteori innimellom også. Åh, som jeg gleder meg til fredag ettermiddag!

Tidlig opp i morgen ja.

Paren: ja, det er bare å lese, men som du sier, er mye bedre med en kaffekopp enn en svett lesesal så da er det ikke alltid så enkelt å få fokuset.

Hvor i utlandet studerer du ? jeg studerer i Nederland =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skryte av at jeg er halvveis, både i forelesninger og pensum. Jeg skal prøve å ta denne leserytmen med meg hjem igjen, men jeg regner vel med at når jeg er tilbake i Oslo er det mye mer fristende med lange kaffepauser framfor en svett lesesal...

Jeg har hvertfall lært at 80 sider pensum til en forelesning som er halvparten så lang som det de er hjemme er helt overlevbart. Man må bare gjøre det.

Den store forskjellen er jo at her har man faktisk lyst til å lese pensum, fordi professorene bruker pensumet som et utgangspunkt, snakker litt og skaper diskusjon og engasjement. Hjemme har jeg dessverre alt for mange ganger vært borti en foreleser som nærmest leser ordrett fra pensum jeg nettopp har lest. Veldig lite motiverende!

Jeg aner ikke hva karakterene mine blir dette halvåret. Antakelig ville jeg gjort det bedre hjemme. Men jeg ville ikke vært denne opplevelsen foruten. For meg er en C her mer verdt enn en B hjemme. :jepp:

Så flink du har vært! Og opplevelser og erfaringer fra utlandet er så mye mer verdt enn den ene bokstaven man får på vitnemålet :jepp: Alle burde dra et år til utlandet, mener nå jeg.

Utrolig kjipt med forelesere som bare leser opp pensum og går igjennom hjemmeoppgavene på tavlen. Får en til å lure på hvorfor man i det hele tatt gidder å dukke opp. Nesten like ille er det med de som ikke følger studieplanen. Jeg er et skikkelig ordensmenneske, og liker å legge opp leseplanen på begynnelsen av semesteret, og blir frustrert av forelesere som ikke følger sitt eget opplegg en gang.

Jeg får vel skryte litt av meg selv også. Det er nå to uker siden jeg fikk pensumboken, og jeg et godt igang med kapittel 5! Nå er jo alltid de første kapittlene litt enklere, men stoffet er spennende og jeg gleder meg faktisk til å åpne boken. Håper jeg klarer å holde motivasjonen oppe. Kanskje jeg til og med klarer å ta eksamen i juni (må bare få lagt inn ammepause...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paren: ja, det er bare å lese, men som du sier, er mye bedre med en kaffekopp enn en svett lesesal så da er det ikke alltid så enkelt å få fokuset.

Hvor i utlandet studerer du ? jeg studerer i Nederland =)

Jeg studerer på et av toppuniversitetene i USA. :jepp: Er her bare i et halvt år, kunne gjerne vært her lenger om det ikke hadde vært forhold hjemme som drar meg hjem i mai ;)

Så flink du har vært! Og opplevelser og erfaringer fra utlandet er så mye mer verdt enn den ene bokstaven man får på vitnemålet :jepp: Alle burde dra et år til utlandet, mener nå jeg.

Utrolig kjipt med forelesere som bare leser opp pensum og går igjennom hjemmeoppgavene på tavlen. Får en til å lure på hvorfor man i det hele tatt gidder å dukke opp. Nesten like ille er det med de som ikke følger studieplanen. Jeg er et skikkelig ordensmenneske, og liker å legge opp leseplanen på begynnelsen av semesteret, og blir frustrert av forelesere som ikke følger sitt eget opplegg en gang.

Jeg får vel skryte litt av meg selv også. Det er nå to uker siden jeg fikk pensumboken, og jeg et godt igang med kapittel 5! Nå er jo alltid de første kapittlene litt enklere, men stoffet er spennende og jeg gleder meg faktisk til å åpne boken. Håper jeg klarer å holde motivasjonen oppe. Kanskje jeg til og med klarer å ta eksamen i juni (må bare få lagt inn ammepause...)

En av de verste foreleserne jeg har vært borti var hun som fant ut at hun skulle bruke sin egen bok når hun forberedte seg til forelesning, og ikke de to som vi hadde på pensumlisten. Hennes bok var ca 10 år eldre enn de vi hadde lest, og manglet derfor en hel del. Eller kanskje hun som faktisk leste ordrett fra sin egen bok (hun hadde tatt kopier fra boken og gulet ut).

I dag skal jeg oppdrive et bibliotek og campe der resten av dagen. Det skal ikke stå på åpningstidene - her er det oppe til 2 pm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mål å komme gjennom HELE pensum før påske :) Så blir det repetering og jobbing med gamle eksamensoppgaver etter påske, frem mot eksamener i mai...

Dette blir to HARDE uker, men så blir det jo afterski med god samvittighet i ferien da :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var også kapittel 6 lest, og jeg halvveis (ihvertfall hvis man bare teller anntall kapittler :fnise: ) Begynner å tro at det skal gå bra å ta eksamen :Nikke:

Nå ksla jeg ut og gå en tur i det fine været, og heller lese mer ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med midterms! I dag blir det tur til San Francisco for å slappe av, så plukker jeg opp pensumtråden i morgen.

Er glad jeg har midterm egentlig, i tillegg til å teste kunnskaper underveis så gir det deg en sjanse til å finne ut hva man bør jobbe mer med. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter å ikke ha rørt bøkene mine på over en uke har jeg endelig satt meg ned med innsendingsoppgaven. Har kladdet et svar til alle spørsmålene og er rimelig fornøyd :jepp: Nå mangler bare å kurekturlese og formatere slik at det ser pent og oversiktlig ut (og passe på at jeg ikke har skrevet noe dumt!). Mulig jeg utsetter det til imorgen, for nå skal jeg gå og finne en belønnings-sjokolade.

God påske til alle sammen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ikke ha rørt bøkene mine på over en uke har jeg endelig satt meg ned med innsendingsoppgaven. Har kladdet et svar til alle spørsmålene og er rimelig fornøyd :jepp: Nå mangler bare å kurekturlese og formatere slik at det ser pent og oversiktlig ut (og passe på at jeg ikke har skrevet noe dumt!). Mulig jeg utsetter det til imorgen, for nå skal jeg gå og finne en belønnings-sjokolade.

Og der var oppgaven sendt inn! :bolledeig: Var et punkt jeg ikke klarte å svare på, men ellers tror jeg alt er mer eller mindre riktig.

Så nå blir det belønnings-sjokolade og påskeferie med god samvittighe :jepp: Håper resten av gjengen her klarer å holde seg til sine leseplaner og at påsken ikke blir ødelagt av hverken for mye lesing eller dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, på tide å ta fatt i bøkene tenker jeg.. hatt besøk av mamma en uke nå så har ikke blitt noe!

Noen andre som skal forsøke å komme seg tidlig til lesesalen i morra? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har vært på kontorplassen min siden ca 09 og satt i gang med å lese artikler. Har lest ferdig én nå, har to til jeg skal igjennom helst før lunsj kl 12. Skal skrive utkast til en oppgave som skal inn før sommerferien, men jeg vil helst bli ferdig med det i god tid før det siden jeg har eksamen i to store fag i juni. Så planen var egentlig å sende utkast til veileder innen søndag, men det spørs vel... Kanskje mandag/tirsdag er et litt mer realistisk mål?

Lykke til alle som leser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...