Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden


Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Tror man får det på de fleste butikker der man kjøper lærebøker og anatomisk atlas. Jeg skal kjøpe på sykehuset, de har en bokhandel der og det er der jeg har handlet alle skolesakene mine. Jeg vet det finnes forskjellige typer, f.eks. har Netter noen, og det er noen til boken Trail Guide To The Body. Jeg kommer nok til å kjøpe Netter sine, men kjenner egentlig ikke noe til de forskjellige, men har Netters atlas da :P Hva leser du siden du har anatomi? :)

Jeg leser om hjernen og hodet - og en god del kroppen, men mest det førstnevnte, tenkte jeg skulle titte om det muligens var noe lignende i den versjonen - :)

Edit: Så nå de hadde veldig mye relevant for meg :D *happy*

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hurra! Det gikk kjempebra på eksamen! Snakket med noen etterpå som sa den var vanskelig *klø seg i hodet* syns ikke jeg. Greit nok, jeg får nok ikke A - men dæven heller! Stryker noen på den eksamenen kan de ikke ha lest. Den var mye lettere enn jeg hadde trodd (hvis jeg ikke har misforstått totalt, da). Var redd det skulle være mange store spørsmål om store emner, men det var det ikke =) Bare ett stort stygt et, men da tok jeg en råkjangs og tippet :-p

Det er vel sånn at jeg stort sett er inne på noe selv om jeg ikke har riktig konklusjon, og da blir det nok ikke 0 poeng på noen av oppgavene - kanskje unntatt organisk kjemien.

håper det går bra med dere anndre i lesinge? Nå har jeg bare en minieksamen igjen, og på mandag begynner undervisningen i det faget - så nå har jeg fri i noen dager! Halleluja!

Juhu! Jeg fikk B og det er jeg fornøyd med i et så stort fag! (30 stp) Og i dag bestod jeg tannanatomien så da har jeg NESTEN sommerferie.. har litt lab de neste to ukene, men INGEN eksamen før til jul igjen. DEILIG!!

JEG ER 20% TANNLEGE!! hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Jeg fikk B og det er jeg fornøyd med i et så stort fag! (30 stp) Og i dag bestod jeg tannanatomien så da har jeg NESTEN sommerferie.. har litt lab de neste to ukene, men INGEN eksamen før til jul igjen. DEILIG!!

JEG ER 20% TANNLEGE!! hihi...

GRATULERER :5: 20 % tannleger er ikke værst!

(selv er det en måned til min eksamen.. og jeg burde virkelig begynne å lese :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tanna_*
GRATULERER :5: 20 % tannleger er ikke værst!

(selv er det en måned til min eksamen.. og jeg burde virkelig begynne å lese :sjenert:)

uff...eksamen i slutten av juni, hva er det for et djevelsk land du studerer i? Kan ikke være Norge?

Deilig med sommerferie, men gjett hva forsettet mitt for neste semester er? Lese jevnlig... hehe. Vi får se vi får se.... Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen vennligst banke inn i hodet mitt at det er under 1 uke til eksamen og at jeg ikke kan pensumet godt nok? Mannen har reist bort med ungen, slik at jeg kan få total ro til å lese hele helgen. Og hva gjør jeg? Jo, sitter og kaster bort tid på KG! Jeg trenger seriøst et spark bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff...eksamen i slutten av juni, hva er det for et djevelsk land du studerer i? Kan ikke være Norge?

Deilig med sommerferie, men gjett hva forsettet mitt for neste semester er? Lese jevnlig... hehe. Vi får se vi får se.... Lykke til da!

Jeg bor i et land som har sommerferien senere, altså mer sommerferie i august siden det pleier å være bedre vær på den tiden.. Men det er kjedelig når nesten alle jeg kjenner har sommerferie mens jeg må sitte å pugge ligamenter på kroppen..

Kan noen vennligst banke inn i hodet mitt at det er under 1 uke til eksamen og at jeg ikke kan pensumet godt nok? Mannen har reist bort med ungen, slik at jeg kan få total ro til å lese hele helgen. Og hva gjør jeg? Jo, sitter og kaster bort tid på KG! Jeg trenger seriøst et spark bak!

Vi kan ha en leselengstkonkurranse i morgen! Det er faktisk en stor sjanse for at du vinner.. Tror kanskje jeg må lage en plan for i morgen, sånn at jeg ikke sover bort dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dianah

Holder på å lese til en eksamen med pensum på nærmere 500 sider, to kompendier og fem fag. Har såvidt begynt, men det er fremdeles 16 dager igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest en 3. del av boken :danse: Det var riktignok den letteste 3.delen så imorgen og mandag blir værre. Men jeg er ganske sikker på at jeg kan alt dette ihvertfall.

Hva er en leselengst konkurranse? Jeg har lest 130 sider idag.

Lykke til Dianah! Sett opp en liste over hvor mye som skal leses hver dag, så skal du se at dette går bra. Litt starthjelp til liste: Lese 50 sider hver dag, da kommer du igjennom pensum på 10 dager. Så er det 1 dag til hvert kompendium. Da har du igjen fire dager til repitisjon på det du er dårligst til, og å løse gamle eksamensoppgaver. Skal du ha 5 eksamener eller bare 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en leselengst konkurranse? Jeg har lest 130 sider idag.

Tja, den delen hadde jeg ikke tenkt på :ler: Jeg leser nå anatomi, og der kan jeg fort bruke 15 miutter eller mer på en side.. Enn så lenge har jeg lest ca to timer, og håper på mer.. Det tilsvarer usle 6 sider i boken :sjenert: Kan ikke akkuratt si at dette går med stormskritt nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den delen hadde jeg ikke tenkt på :ler: Jeg leser nå anatomi, og der kan jeg fort bruke 15 miutter eller mer på en side.. Enn så lenge har jeg lest ca to timer, og håper på mer.. Det tilsvarer usle 6 sider i boken :sjenert: Kan ikke akkuratt si at dette går med stormskritt nei :(

Jeg leser til årsregnskap, og jobber som regnskapsfører, så det blir litt urettferdig hvis vi skal sammenligne side for side :fnise:

To timer er jo bra. Jeg vet ikke hvor mye jeg har lest, for jeg klarer ikke å sitte stille i lengre perioder. Reiser meg stadig vekk opp for å gjøre andre ting innimellom. Begynte å lese kl 9, og ble ferdig kl 18, men innimellom det har jeg handlet mat og gjort masse husarbeid.

Har du en plan for hvor mye du skal lese hver dag/uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser til årsregnskap, og jobber som regnskapsfører, så det blir litt urettferdig hvis vi skal sammenligne side for side :fnise:

To timer er jo bra. Jeg vet ikke hvor mye jeg har lest, for jeg klarer ikke å sitte stille i lengre perioder. Reiser meg stadig vekk opp for å gjøre andre ting innimellom. Begynte å lese kl 9, og ble ferdig kl 18, men innimellom det har jeg handlet mat og gjort masse husarbeid.

Har du en plan for hvor mye du skal lese hver dag/uke?

Har ingen plan nå, men i neste uke skal jeg begynne å lese ordentlig, altså sitte igjen på skolen og ta med mat.. For at jeg skal lese sånne dager som i dag må jeg ha en plan om når jeg begynner å lese, i dag var det kl 10, for hvis ikke blir den fort 12-13 før jeg kommer i gang.. Leser også somregel 30-45 minutter hver gang. Setter på en klokke som ringer når jeg får ta pauser.. Kanskje jeg må begynne å sette opp tidskjema på pauser også.. Æsj, høres kjedelig ut :gjeiper:

Endret av Aurela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dianah
Da har jeg lest en 3. del av boken :danse: Det var riktignok den letteste 3.delen så imorgen og mandag blir værre. Men jeg er ganske sikker på at jeg kan alt dette ihvertfall.

Hva er en leselengst konkurranse? Jeg har lest 130 sider idag.

Lykke til Dianah! Sett opp en liste over hvor mye som skal leses hver dag, så skal du se at dette går bra. Litt starthjelp til liste: Lese 50 sider hver dag, da kommer du igjennom pensum på 10 dager. Så er det 1 dag til hvert kompendium. Da har du igjen fire dager til repitisjon på det du er dårligst til, og å løse gamle eksamensoppgaver. Skal du ha 5 eksamener eller bare 1?

Takk. :)

Det er relevant praktiske fag og jeg føler at jeg har kontroll over mye av stoffet, så det går nok bra. Har lest 50 dager i dag, og satser på enda mer intens lesing i morgen.

Skal kun ha to eksamener og en mappeinnleveringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal det lese 10 kapitler! (har ganske korte kapitler i boken min). Noen andre som vil være med på å skrive dagens mål, og så kan oppdatere og heie og kjefte på hverandre ved behov?

Lesedagen min begynner NU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag skal det lese 10 kapitler! (har ganske korte kapitler i boken min). Noen andre som vil være med på å skrive dagens mål, og så kan oppdatere og heie og kjefte på hverandre ved behov?

Lesedagen min begynner NU!

I dag skal jeg på skolen å lese! Jeg vil lese, vi skal møtes 11, så jeg håper å holde på til minst 15. Det blir alltid mange pauser med den gjengen, så håper bare jeg klarer å konsentrere meg og at de andre vil sitte lenge å lese.. Blir ikke sittende alene på skolen om de går, det blir skummelt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får lest masse idag, Aurela, og at vennene dine fokuserer de også. Kan du alt om kroppen nå?

Jeg hat lest 6 kapitler, og kommet meg igjennom den først av de tingene jeg visste jeg måtte lese mer på. Det siste kapitlet jeg skal lese idag omhandler skatt, noe jeg synes er veldig vanskelig, og vet at teller mye på eksamen. Gruer meg :( Men først skal jeg belønne meg selv med en ordentlig pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får lest masse idag, Aurela, og at vennene dine fokuserer de også. Kan du alt om kroppen nå?

Jeg hat lest 6 kapitler, og kommet meg igjennom den først av de tingene jeg visste jeg måtte lese mer på. Det siste kapitlet jeg skal lese idag omhandler skatt, noe jeg synes er veldig vanskelig, og vet at teller mye på eksamen. Gruer meg :( Men først skal jeg belønne meg selv med en ordentlig pause.

6 kapitler er jo kjempebra da!

Vi holdt på ganske godt å lenge faktisk! Så nå kan jeg en del mer om ryggmargen, og litt om ligamentene som er det og sånt.. Er bare så himla mye å huske.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Noen som leser fag i ferien slik som jeg? :goodbye:

Har to store eksamener i slutten av september, og har regnet ut at det er ca. 1700 sider som skal leses før den tid...

Vanskelig å motivere seg for å lese i ferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tenkte jeg skulle prøve å få gang i denne tråden igjen!

Studiestart var denne uken for meg, og jeg er sånn ca ajour enn så lenge, ligger bare bak i et fag :S

I dag har jeg allerede lest litt over en times tid og er klar for dagens undervisning. Tror faktisk jeg har lest til i morgen også når jeg tenker meg om :) Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg være med her?

Dette semesteret har jeg lest ca et kapittel til sammen.

Nå har jeg tre fag, to i spesialpedagogikk og exfac, i tillegg skal jeg ta en 30-poengseksamen på nytt, så det blir å følge opp og repetere dette pensumet. Får ikke fulgt forelesningene i det faget, så da må jeg følge opp på lesefronten.

Planen for dagen er å lese litt før og etter trening. Lite stress på jobb i dag, så jeg har sett gjennom noen forelesningsnotater og gulet ut det jeg må sette meg litt inn i i 30-poengsfaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser til to store eksamener for tiden, den første er om 3 uker, og den andre en uke senere. Har laget meg en ambisiøs plan, hvor jeg leser hvert fag annenhver dag (cirka), og egentlig hadde planer om å lese begge lærebøkene (som er på 8-900 sider hver), men ser at dette kan bli vanskelig å overholde, siden jeg i tillegg må lese forelesningsnotater og gjøre gamle eksamensoppgaver. Så det blir nok å skumlese det meste, og konsentrere meg om det jeg tror er viktigst.

I dag har jeg vært på lesesalen siden ca. kl. 10, har hatt én time undervisning, og vært på to (lite informative) møter om andre ting, så jeg blir nok sittende til ca. kl.19.30-20. Har fått lest en del av det som sto på planen, men langt fra alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...