Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden


Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

I dag har jeg lest grundig gjennom kapittelet om ledd og notert fire sider i word. Tror jeg har sittet hvertfal tre timer, men har ikke tatt tiden i dag. Tenker jeg skal jobbe meg gjennom noen enkle (forhåpentligvis nå som jeg har lest) oppgaver mens jeg følger sånn halvveis med på tv nå. Er fornøyd med i dag, siden jeg har gjort det jeg skulle.. (Men har dog ikke rukket/orket å være sosial da.. :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk hjem fra skolen litt før fire i dag. Har jo sittet der hele dagen, men føler ikke jeg klarte å konsentrere meg særlig bra. Lite utbytte og mye brukt tid =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest masterstudent

Jeg trenger flere spark bak!

Skal levere et "fullstendig" utkast av masteroppgaven nå på fredag, og har plutselig stagnert helt. Tok meg en frihelg for å se om det hjalp, men nå sitter jeg her og glor på et word-dokument igjen og klarer fremdeles ikke å bruke hjernen. Mest lyst til å bare gå hjem, men jeg skal holde meg på lesesalen i det minste. Se om inspirasjonen og motivasjonen tar meg!

Uff.. noen andre her som skriver masteroppgave? Det er mye verre enn jeg hadde innbilt meg, gitt.

Går jo opp og ned da, typisk at det skal gå skikkelig ned når jeg har mest å gjøre.

Tips og råd, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skriver ikke masteroppgave så jeg har ikke peiling... gruer meg til min allerede, og det er over to år til!

Flink i dag også!

kom meg ikke på skolen før 11 så frem til kl. 14-15 gikk det greit, men etterpå var det rett og slett helt på trynet. Gikk hjem kl. 18 så jeg har i hvertfall holdt ut i 7 timer.

I morgen MÅ jeg komme meg på skolen tidligere, tror det skal gå greit fordi min kjære må opp tidlig også. I dag måtte jeg hjelpe han med noe datagreier slik at jeg ble senere enn beregnet, men ikke i morgen, nei!! Satser på 8 timer i morgen, såpass må nesten til.

Kanskje, KANSKJE jeg skal prøve å få gjort unna en time.. har endel igjen på et kapittel om lipider og membranproteiner... grr. Det er gørr, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa. Håper masterstudent finner inspirasjonen! Det aller verste er når man vil, men får det ikke til.

Vært på tur i en uke, ikke lest noe hele uka, men jeg har lest både til og fra på toget. Så i alt fire enorme kp. Fant ut at jeg klarte å konse kjempebra på toget, ingen andre ting å gjøre, så.. man har ikke valg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært noe flink denne uka, men begynner nå å få virkelig eksamensangst!! Sånn om jeg kommer til å bestå-angst :S Får håpe det klarer å sette fart på leselysten!

I dag dro jeg på skolen en time før vi begynte for å lese, satt igjen i tre timer også, men kan vel si at det maks var to timer med produktiv lesing. Nå skal jeg spise og vaske klær og litt sånn, men før kvelden er ommme skal jeg har gjort ferdig noen spørsmål i fysiologi siden jeg skal møte en annen kl 08.30 i morgen for å lese/repitere dem sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffa. Håper masterstudent finner inspirasjonen! Det aller verste er når man vil, men får det ikke til.

Vært på tur i en uke, ikke lest noe hele uka, men jeg har lest både til og fra på toget. Så i alt fire enorme kp. Fant ut at jeg klarte å konse kjempebra på toget, ingen andre ting å gjøre, så.. man har ikke valg :P

Klarer ikke lese på de "hurtig"togene (signaturtog) fra bergen til oslo. Hvis jeg er heldig så går det kanskje et sånt gammelt skrangletog, og da kan jeg lese - men jeg blir så fryktelig kvalm på signaturtogene :( ikke kan jeg lese i bil heller. Misunnelig på dere som klarer det altså!

Skriver at i dag har jeg lest fra 10 til 18.30 og jeg har vært effektig og kjempekonsentrert nesten hele tiden. Kjempebra!!

Kunne egentlig ha blitt litt til, men jeg måtte hjem for å vaske litt klær og sånt, kan ikke gjøre det etter kl 22 her jeg bor. Grr.. jeg er sånn som liker å gjøre husarbeid midt på natten.. gleder meg allerede til å flytte i hus :P selv om jeg da får dobbelt så lang tid på vei til skolen.

Aurela - 2 (4) timer er mer enn ingenting, da! Bedre i morgen, da skal du jo tidlig på skolen og har masssssser av tid etter kollokvien ;) ikke sant? Husk, snart er det helg?

Det er så deilig å kunne gå hjem fra skolen og ikke ha den evinnelig "jeg skulle ha lest mer" samvittigheten =) prøv det du også! *bananglis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke lese på de "hurtig"togene (signaturtog) fra bergen til oslo. Hvis jeg er heldig så går det kanskje et sånt gammelt skrangletog, og da kan jeg lese - men jeg blir så fryktelig kvalm på signaturtogene :( ikke kan jeg lese i bil heller. Misunnelig på dere som klarer det altså!

Skriver at i dag har jeg lest fra 10 til 18.30 og jeg har vært effektig og kjempekonsentrert nesten hele tiden. Kjempebra!!

Kunne egentlig ha blitt litt til, men jeg måtte hjem for å vaske litt klær og sånt, kan ikke gjøre det etter kl 22 her jeg bor. Grr.. jeg er sånn som liker å gjøre husarbeid midt på natten.. gleder meg allerede til å flytte i hus :P selv om jeg da får dobbelt så lang tid på vei til skolen.

Aurela - 2 (4) timer er mer enn ingenting, da! Bedre i morgen, da skal du jo tidlig på skolen og har masssssser av tid etter kollokvien ;) ikke sant? Husk, snart er det helg?

Det er så deilig å kunne gå hjem fra skolen og ikke ha den evinnelig "jeg skulle ha lest mer" samvittigheten =) prøv det du også! *bananglis*

Jeg har også vasket klær i dag, hele tre maskiner :ler: Men altså, blir ikke noe helg her i gården, kanskje en kino eller en tur på fredagsbar etter skolen på fredag, men ikke mer.. Eksamen nærmer seg med sinnsyktestormskritt!!

Hvordan går det med din eksamensangst, har du ikke eksamen 3. eller noe? Så mye som du leser nå vil jeg tro det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vasket klær i dag, hele tre maskiner :ler: Men altså, blir ikke noe helg her i gården, kanskje en kino eller en tur på fredagsbar etter skolen på fredag, men ikke mer.. Eksamen nærmer seg med sinnsyktestormskritt!!

Hvordan går det med din eksamensangst, har du ikke eksamen 3. eller noe? Så mye som du leser nå vil jeg tro det skal gå bra :)

Jo, 3. april. Men jeg leser til en mye større en 6. mai samtidig. I dag leste jeg til den første fra 10-14 og den andre fra 14-18.30. Den 6 mai har jeg ikke angst for (slik som mange andre), men den 3. april blir jeg helt dårlig av å tenke på.

Statistikk... uff. Skal bli glad når jeg er ferdig med den. Den er virkelig en gledesdreper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, 3. april. Men jeg leser til en mye større en 6. mai samtidig. I dag leste jeg til den første fra 10-14 og den andre fra 14-18.30. Den 6 mai har jeg ikke angst for (slik som mange andre), men den 3. april blir jeg helt dårlig av å tenke på.

Statistikk... uff. Skal bli glad når jeg er ferdig med den. Den er virkelig en gledesdreper!

Isj.. Jeg har også eksamen 6. mai. Har satt de andre fagene mine på vent (har fire fag i vår, men er nesten ferdig med pensum i to av fagene), for å prøve å komme meg gjennom alt pensum... :sukk:

Skriver notater fra kapitlene på macen, og synes det er sååå vanskelig å konsentrere seg ordentlig. Blir lissom skriving og KG om hverandre... :sjenert: Har sitti på lesesalen fra 8-15 i dag da, men likevel - ikke så bra lesing som det burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj.. Jeg har også eksamen 6. mai. Har satt de andre fagene mine på vent (har fire fag i vår, men er nesten ferdig med pensum i to av fagene), for å prøve å komme meg gjennom alt pensum... :sukk:

Skriver notater fra kapitlene på macen, og synes det er sååå vanskelig å konsentrere seg ordentlig. Blir lissom skriving og KG om hverandre... :sjenert: Har sitti på lesesalen fra 8-15 i dag da, men likevel - ikke så bra lesing som det burde.

nei, noen dager er det verre med konsentrasjonen enn andre - i går var jeg helt på tur, men i dag var jeg i skikkelig konse-modus og det er godt!

kanskje du får mer ut av dagen i morgen =) det er pga internett jeg bare MÅ ut av huset for å lese, noe annet funker ikke! Og når jeg sitter på lesesalen i 6-7 timer så vet jeg i hvertfall at jeg har prøvd og trenger ikke ha dårlig samvittighet om utbyttet har vært dårlig og konsentrasjonen bortevekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, noen dager er det verre med konsentrasjonen enn andre - i går var jeg helt på tur, men i dag var jeg i skikkelig konse-modus og det er godt!

kanskje du får mer ut av dagen i morgen =) det er pga internett jeg bare MÅ ut av huset for å lese, noe annet funker ikke! Og når jeg sitter på lesesalen i 6-7 timer så vet jeg i hvertfall at jeg har prøvd og trenger ikke ha dårlig samvittighet om utbyttet har vært dårlig og konsentrasjonen bortevekk!

Ja, prøver meg igjen i morgen. :) Når det er trådløst internett på lesesalen og man har med seg laptop, ja da er det dessverre vanskelig å slippe unna. Og notater må jeg nesten skrive i word også, så blir ikke så lett å komme vekk fra det ekstremt distraherende internettet akkurat.

Det er sant også. Å ha sitter 6 timer på lesesalen hjelper på samvittigheten. Og noe får man stort sett gjort. Godt er det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig det beste er å lese 2t veldig konsentrert, så finne på noe annet, lese 2t til etc. Føler at når jeg sitter i 6-8t i strekk blir det ikke alltid like effektivt, og selv om jeg føler iblant at jeg har sittet der lenge, så har jeg ikke gjort så mye som jeg burde ;p Uff, tilbake til lesingen nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forsåvidt enig, selv om samme problemet melder seg med to timers intervaller for min del - internett. :gjeiper:

Og det blir dessverre så fullt på lesesalen utover dagen at å gå frem og tilbake ikke er helt aktuelt for meg.

Men, det er vel bare å ta seg selv i nakken. Ønsker alle lykke til med eksamenslesing! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig dag i dag, får bruke den til noe annet nyttig enn lesing. Husarbeid og jobben som jeg hadde tenkt å ta i morgen formiddag..

så får jeg satse på en god, lang dag i morgen! Gutten min skal tidlig opp og på jobb, og da går vi sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super lesedag her i gården!

Satt på skolen fra 09-18 i dag, fått gjort masse oppgaver og begynner å få litt snøring på pensum i det faget, sånn litt hvertfall!!

Jeg satser på en bra dag i morgen også, planen er et kapittel i sykdomslære i morgen, selv om det er fredag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Super lesedag her i gården!

Satt på skolen fra 09-18 i dag, fått gjort masse oppgaver og begynner å få litt snøring på pensum i det faget, sånn litt hvertfall!!

Jeg satser på en bra dag i morgen også, planen er et kapittel i sykdomslære i morgen, selv om det er fredag :(

Ja, i morgen blir en bra lesedag - selv om det er fredag! Dagen i dag var nyttig den også, nå trenger jeg kun å konse på lesingen i morgen *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i morgen blir en bra lesedag - selv om det er fredag! Dagen i dag var nyttig den også, nå trenger jeg kun å konse på lesingen i morgen *glede seg*

*glede seg*, akkuratt det jeg også tenker.. Gleder meg som en liten unge til å sitte på skolen både fredag, lørdag og søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en "skryte, hjelpe, sparke hverandre-tråd"... hvem vil sparke meg ut av senga kl. 8 i morgen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...