Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eksamen nærmer seg med stormskritt - første er 18 mai og siste 3 juni. Har fire eksamener; burde ha lest masse nå, men jeg har uheldigvis klart å få blærekatarr og feber :fnise: Perfekt timing! Håper det gir seg fort, så jeg kan komme tilbake til lesinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da?...

Går ikke så bra med lesing for tiden.. Men i neste uke skal jeg være flinkere og bli igjen på skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Lesingen går dønn dårlig! Nettopp fått ny jobb med masse jeg må sette meg inn i der, noe som går litt ut over skolearbeid siden jeg er sliten etter jobbinga. Prøver å snike inn tid til venner, kjæreste og trening, men det er ikke lett når døgnet har for få timer :( Har vært oppe siden halv 7 i dag og prøvd å lese.. gikk bra i 6 timer, men så datt jeg helt ut! Er så smått igang igjen nå, men kjenner øynene ikke vil mere.. hehe

KAFFEKAFFEKAFFE!

Hvordan går det med søndagslesingen folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj! Lesingen går dønn dårlig! Nettopp fått ny jobb med masse jeg må sette meg inn i der, noe som går litt ut over skolearbeid siden jeg er sliten etter jobbinga. Prøver å snike inn tid til venner, kjæreste og trening, men det er ikke lett når døgnet har for få timer :( Har vært oppe siden halv 7 i dag og prøvd å lese.. gikk bra i 6 timer, men så datt jeg helt ut! Er så smått igang igjen nå, men kjenner øynene ikke vil mere.. hehe

KAFFEKAFFEKAFFE!

Hvordan går det med søndagslesingen folkens?

6 timer er jo en masse det da!! Kunne ønske jeg hadde lest i seks timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer er jo en masse det da!! Kunne ønske jeg hadde lest i seks timer..

Hehe, ja, flaks i dag ;) Kunne ønske jeg kunne klart det hver dag.. I morra klarer jeg sikkert ingentingen, og med jeg sikkert kommer til å tenke at jeg var sååååå flink på søndagen, så da kan jeg ta det litt roligere, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksamen i morra..

detta går bra, aldri i verda

Lykke til! Når du får eksamensoppgaven kan du gjerne mer enn du tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tanna_*

Okay! Lesing begynner igjen til uken! Da får jeg vite hva som er pensum til iniminieksamenen i slutten av måneden... 5 stp. vi er ikke begynt engang *rolleyes* så det er ikke min feil at vi ikke er begynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til hvordan jeg bedre kan huske hva jeg leser? Leser til eksamen i et fag jeg synes er forferdelig kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til hvordan jeg bedre kan huske hva jeg leser? Leser til eksamen i et fag jeg synes er forferdelig kjedelig..

Er det lesefag eller oppgavefag? Skal du huske vanskelige ord? Eller det store bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lesefag eller oppgavefag? Skal du huske vanskelige ord? Eller det store bildet?

Lesefag. En del detaljer og nye ord å lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mange tips så trenger jeg litt hjelp til å huske anatiomien. Altså: lesefag med mange vansklige ord. Det er også en del bilder i boken, men de er dårlige, så tror ikke de "teller".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesefag. En del detaljer og nye ord å lære seg.

Hvis du har mange tips så trenger jeg litt hjelp til å huske anatiomien. Altså: lesefag med mange vansklige ord. Det er også en del bilder i boken, men de er dårlige, så tror ikke de "teller".

For å huske vanskelige ord lager jeg quizkort! Klipper ut i fine farger, skriver det vanskelige ordet på forsiden, og hva det betyr bak. Quizzer meg selv, eller får andre til å quizze meg, eller quizzer sammen med likesinnede i klassen til ordene sitter!

Når det gjelder anatomien ville jeg gjort det på samme måte, men du kunne f.eks fått noen kopier av bilder uten navn på, så kan du tegne og skrive inn navnene, gjør dette flere ganger, og tro meg det sitter :)

For å få det store bildet i ting bruker jeg å dele inn pensum i hoveddeler, lager et system på veggen, hehe, hvor jeg under hver hoveddel henger opp små lapper med stikkord, på den måten klarer jeg å se sammenhengen fra den ene hoveddelen til den andre. Og da er det lettere å forstå sammenhengen i pensum også.

Hehe, ja, det er litt kaos på hybelen i eksamenstiden, med masse lapper på veggen og quizlapper i bukselomma, men det funker for min del! Er jo ikke sikkert den metoden vil funke for andre tho :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips Caramela! Har planer om å kjøpe anatmomikort snart, det er kort med bilder av to-tre ting og på baksiden er svaret.. Er bare litt dyrt :sjenert: Ser for meg leiligheten din nå, pleier nemlig å fylle veggene her med sånne. For øyeblikket er det kun noen notater og store tegninger av lymfocytter på veggene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Caramela! Har planer om å kjøpe anatmomikort snart, det er kort med bilder av to-tre ting og på baksiden er svaret.. Er bare litt dyrt :sjenert: Ser for meg leiligheten din nå, pleier nemlig å fylle veggene her med sånne. For øyeblikket er det kun noen notater og store tegninger av lymfocytter på veggene :ler:

Hahah.. Da vi var 14 var det Leonardo Dicaprio, nå er det lymfocytter og oversiktsbilde over middelalderhistorien! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i slike kort? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i slike kort? :)

Tror man får det på de fleste butikker der man kjøper lærebøker og anatomisk atlas. Jeg skal kjøpe på sykehuset, de har en bokhandel der og det er der jeg har handlet alle skolesakene mine. Jeg vet det finnes forskjellige typer, f.eks. har Netter noen, og det er noen til boken Trail Guide To The Body. Jeg kommer nok til å kjøpe Netter sine, men kjenner egentlig ikke noe til de forskjellige, men har Netters atlas da :P Hva leser du siden du har anatomi? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...