Gå til innhold

Hvorfor gifter norske kvinner seg med utlendinger?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trist og makaber sak det der... Men jeg reagerer litt på overskriften din. Selv om eller flere palestinere (eller hvilket nasjonalitet det måtte være) dreper sin kone, betyr vel ikke dette at alle utenlandske menn er kapable til å foreta seg noe lignende. Det finnes også norske menn som dreper konene sine, uten at jeg synes vi skal skal fraråde norske kvinner å gifte seg med norske menn av den grunn.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg tror jeg skjønner hva Bergensjenten mener, det er påfallende mange "dumme" kvinner som gifter seg med muslimer som klarer og overbevise dem om at de er så liberale som det går an.... etter giftermålet så vips.... så er de fanget i fella.

Dette skjer gang etter gang men det virker ikke som om kvinner har skjønt at det faktisk er farlig og innlate seg med muslimske menn. Enda så mye fokus det har vært på dette de siste årene.

Jada, jeg vet godt at mishandling også forekommer i ekteskap med norske menn, men de fleste norske menn er ikke oppdratt til å mene at vold mot kvinner er helt greit.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert blitt skeptisk hvis dattern min eller noen av de ygre søstrene mine kom hjem med en med muslimsk bakgrunn. men man kan jo ikke si at alle er sånn. og det finnes jammen meg mange norske mannfolk som ikke er det spor bedre. men det er klart at kvinnesynet gennerelet er anderledes her enn i mange muslimske land.

Men det er jo noe som heter at kjærlighet gjør blind, og det gjør jo at man kanskje bortforklarer noen dårlige vaner hos den andre i begynnelsen.

Og jeg regner med at det er like stor variasjon på mannfolkene fra muslimske land som på de fra Norge, så man finner helt sikkert alt fra de kjempesnille tøffelene til de brutale konemisshandleren der også, som hos nordmenn.

Men man kan jo være forsiktig og tørre og åpne øynene før man gifter seg med en som har muslimsk bakgrunn, men det bør man jo ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon så er det langt fler norske i Bergen Kretsfengsel som sitter fengslet for drap/mishandling av ektefelle enn det er utenlandske.

Men når en nordmann dreper sin kjære, eller mishandler henne, så er det ikke like interessant å skrive stort om i avisene.

Man skal ikke basere sine meninger på alt media kommer trekkende med, hvertfall ikke når sjansene er store for at det er en helt annen sannhet der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første, så er det stor forskjell på utlendinger! Det er for lettvint å spørre hvorfor norske kvinner gifter seg med utlendinger, også trekke inn èn pakistaner som har drept kona si for å argumentere for sin sak!

Den største gruppen utlendinger i norge er etter hva jeg kan erindre svensker, og jeg er sammen med en selv, han er skrekkelig ufarlig!

Og når det gjelder muslimer, så er det like stor forskjell på muslimer som det er på kristne! Noen er fanatiske muslimer, som noen er fanatisk kristne! Noen kaller seg det bare, men lever likt med resten av samfunnet rundt seg, dette gjelder også muslimer!

Noen muslimske land er i veldig liten grad nedverdigende mot kvinner, andre er veldig undertrykkende! Dette kan vi faktisk se i kristendommen også, men ikke fullt like ofte.

Jeg har flere venninder som har vært sammen med muslimer, og en mor som er kjæreste med en muslim, finnes ikke noe fare i noen av de forholdene!

Jeg hadde selv undersøkt mer om kulturen og religionen til en evt partner dersom jeg hadde møtt en muslim eller en utlending med annen kultur en meg selv, jeg hadde nok dessverre vært mer forsiktig, fordi jeg ikke hadde kjent til alt som følger med ett parforhold på samme måten jeg gjør med en norsk eller nordisk. Men jeg hadde ikke sett noen grunn til å ikke gifte meg med en PERSON jeg følte meg trygg med, og som jeg elsket. Uansett om han var kristen eller muslim.

Tenk litt videre, det er mange normenn som står for og gjør ting jeg ikke vil bli dømt for, slik er det også med muslimer, selv om vi ikke kjenner deres kultur, og ikke forstår alle forskjellene, så gir det oss ikke rett til å dømme dem alle sammen. I like liten grad som vi liker at muslimer dømmer oss til horer og billige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei :D

Drittsekk er en drittsekk nemlig det går ikke på farge eller religion.Dere drar inn muslim er at de er så farlige,huff huff.Vi kan kan vel ta en tur til det mørke Vestlandet og se hvordan kristendommen har blitt praktisert der borte.Kristene som er langt ute på venstresiden er like ille som muslimer er det.Jeg er gift med en utlending og han er kristen.Til spørsmålet hvorfor norske kvinner gifter seg med en utlending er at vi elsker han.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det noen kaller dumhet er det andre som kaller kjærlighet... Selv har jeg valgt å leve sammen med min samboer pga grunn av at jeg er glad i han og trives sammen med han, og jeg har ingen grunn til å tro at kvinner som velger å leve sammen med en mann med en annen kulturell bakgrunn enn seg selv har andre motiver en det. Selvfølgelig er det dumt å gifte seg med en mann (eller kvinne for den saks skyld) som senere viser seg å være en morder. Men dumt??? Noen vil sikkert hevde at man VET at risikoen er større ved å gifte seg med en med en annen kulturell bakgrunn, men skal man fortrenge det man føler pga en udokumentert statistikk, artikler man har lest, filmer man har sett???

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er en vond sak.Jeg gikk i klasse med henne i 4 år og kjente henne godt.Faren er sjømann lik meg.

Hun var snill og full av liv,husker jeg.Jeg ble ganske lang i masken og lei meg da jeg fikk vite at det var henne....jeg var ikke klar over det,var på havet da det hendte.

Det spesielle i denne saken,og grunnen til at NN vil få så hard straff,er at han rygget tilbake over henne,etter først å ha kjørt over henne.Jeg har truffet gamle klassevenninner i ettertid,som fortalte at datteren ble ganske hardt skadet.Jeg er ikke sikker på hvem som har henne nå...men han har jo søkt om foreldreretten over henne.Noe som aldri vil skje.

Jeg orker ikke ha noen videre formening om dette her og nå,sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.

jeg kommer fra ei lita bygd hvor en mann knivstakk kjæresten sin til döde, en annen truet med å skyte sin ekskjæreste og endte opp med å drepe seg på rommet hennes og nå er en tredje siktet for å ha kvelt samboeren sin -

alle disse er norske - og det lengste de noen gang har vært er til sverige (sannsynligvis, skal ikke ta munnen for full her..)

Det blir for enkelt å si at folk er dumme som gifter seg med utlendinger (som visst i denne sammenhengen bare betyr muslimer?), når det er så mange nordmenn som så visst kan å være slemme med kjærestene/konene sine.

Har selv vært sammen med utlendinger - islandske og engelske - og har ikke hatt noen betenkeligheter med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indianlady skrev:

Vi kan kan vel ta en tur til det mørke Vestlandet og se hvordan kristendommen har blitt praktisert der borte.

Heheyyyy..... det MØRKE vestlandet? Nå synes jeg at du er litt ufin mot oss altså! Greit nok, det noen mørke skyer rett som det er, ganske ofte i grunnen, men ikke "tramp" på vestlendinger fordi du vil heve andre religioner!

*Kunne ikke dy meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bør vel alle tenke oss grundig om før vi gifter oss, uansett hudfarge, religion eller fødeland. Folk med forskjellig kulturbakgrunn kan nok ha noen flere utfordringer, men det er da unntaksvis at noen blir drept her i landet. Og hva med de norske menn som dreper? Skal vi da kalle dem kristne fundamentalister? Eller kanskje norske menn? Og hvis vi kaller dem norske menn; Skal vi da advare norske jenter mot å gifte seg med norske menn?

Her kan vi trekke strikken så langt vi bare vil: Hvis vi advarer norske jenter mot å gifte seg med norske og utenlandske menn, hvem skal de da gifte seg med? Norske kvinner?

Personlig vil jeg advare norske kvinner mot å gifte seg med fundamentalistiske menn, og det kan være kristne, muslimske eller andre som kommer inn under den kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste norske kvinner gifter seg vel med en mann pga kjærlighet, eller?

Hvorfor er det verre å gifte seg med en "utlending" (som det så rundt blir kalt her) enn med en norsk HV-soldat da? Det har jo vært flere HV-soldater som har meiet ned familiene sine det siste året.

MEN:

Det er ikke noe feil av jentene å undersøke litt om "utlendingens" kultur tidlig i forholdet til mannen.

Man bør orientere seg litt i kulturen og samfunnet i landet han kommer fra - uansett hvor norsk han virker - og uansett hvor mange generasjoner familien har levd her.

Mest for å kunne klarlegge potensielle områder for uenighet raskt, og for å forstå reaksjonsmønsteret til han og hans familie. Ikke for å finne ut at dette er farlig og trekke seg unna.

For eksempel er det viktig å vite om svensker at de er misunnelige på oss nordmenn - om dansker at de elsker middager som varer i 4 timer og om engelskmenn at de ikke liker solen. Slike ting er VIKTIGE å vite når du kommer på besøk til svigers... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon så er det langt fler norske i Bergen Kretsfengsel som sitter fengslet for drap/mishandling av ektefelle enn det er utenlandske.

..men dersom en regner ut prosentandelen norske/utenlandske menn her i Norge så er for mange utenlandske menn i forhold til antall som er bosatt i Norge - kontra det antall nordmenn vi har i landet som sitter inne for dette.

Til orientering er Bergen Kretsfengsel stengt for lenge siden. Bergen Landsfengsel derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Typisk, hver gang vi får høre om en muslim som dreper kona si eller lignende så snakker folk som om ALLE muslimer gjør det! Begynner å lure på hva folk tror om meg, som også har en muslim til kjæreste. Som nevnt tidligere, drittsekker finner vi overalt, de kommer i forskjellige farger og fasonger.

Enig i det Aline og Indian lady sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet dere hva. Jeg er veldig enig med flertallet her; heldigvis! Man kan da ikke komme med ett slikt sporsmaal paa grunnlag av at man leser i avisen at en palestiner har kjort over dama si! Som flere har sagt her; hva med alle nordmenn som dreper konene sine da?

Jeg har hatt 4 lengre forhold i mitt liv:

1) Nordmann

2) Palestiner (ja, tenk det dere!!!)

3) Kurder

4) Min naavaerende; som er amerikaner.

Det er vanskelig for meg aa si at den ene var verre enn den andre; og alle bruddene med mine ex'er skjedde pga naturlige aarsaker; som at jeg flyttet til utlandet etc. Selv om de fleste mennesker jeg snakker med sier at: "ja,ja Ellen- det ble vel slutt fordi at han var jo muslim, og det ble for store forskjeller."

Jeg prover aa forklare at det er mange grunner til at det ble slutt mellom oss; like mange grunner som at det blir slutt mellom en norsk kvinne og en norsk mann.

Om jeg hadde betenkeligheter med aa vaere sammen med en muslim? Nei, ikke i det hele tatt. Faktisk behandlet disse to meg med en respekt, forstaaelse og kjaerlighet som man maa lete lenge etter i Norge. Hadde de ett daarligere kvinnesyn enn nordmannen og amerikaneren jeg naa er sammen med? Nei, absolutt ikke.

Jeg er sammen med en mann pga kjaerlighet og vennskap, og religion og hudfarge spiller overhodet ingen rolle- saa lenge det er en skikkelig mann!

Jeg blir igjen veldig sjokkert, lei meg og trist over hvilke holdninger, og mangel paa kunnskap enkelte mennesker har.

Ellen.

P.S Enkelte her ymter frempaa at innvandrere er mere kriminelle enn andre. Jeg skrev ett innlegg om nettopp dette for ett par dager siden under temaet: "Atter en gang er det skjedd noe tragisk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anie Uinlogget

Jada, jeg vet godt at mishandling også forekommer i ekteskap med norske menn, men de fleste norske menn er ikke oppdratt til å mene at vold mot kvinner er helt greit.  

Milla

Nei norske menn er ikke det - de er bare syke i hodet .

Er det noen som husker en tid tilbake da en norsk mann satt på tv og gråt fordi kona hans var forsvunnet...Og litt senere kommer det frem at han hadde drepe henne og kastet henne i elva...

Ellers er jeg av den oppfatning at man blir sammens med dem man blir sammens med pga av kjærlighet.

Det blir for dumt å fokusere på hudfarge når noe tragisk skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khalid Hagen

Det er et ufravikelig faktum at 100 % av de mennene som dreper ektefellene sine er MENN. Det er videre stor sannsynlighet for at omtrent 87,9 % av disse mennene drikker kaffe.

Med andre ord; hold dere unna menn som drikker kaffe, så er sjansen for å bli drept nede i 12,1 %!

Statistikk er en fin ting!

Men Aline, da... - en SVENSKE?? Hrmf!

*Det er bedre med ti palestinere på taket enn carl i hagen!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...