Gå til innhold

Hvorfor gifter norske kvinner seg med utlendinger?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg blir igjen veldig sjokkert, lei meg og trist over hvilke holdninger, og mangel paa kunnskap enkelte mennesker har.

Hei igjen lille Frøken Internasjonal. Nå synes jeg du oppfører deg som en skrekkelig bedreviter. Man er ikke mindre intelligent selv om man stiller spm. ved hvor lurt det egentlig er å gifte seg med en muslim- uansett hvor liberal han synes å være.

Jeg er født og oppvokst i Chicago og mens min far jobbet i UD bodde jeg også en tid i Midtøsten og fikk oppleve fundamentalismen på nært hold. Selv om jeg var veldig ung på den tiden så skjønte jeg at kvinner i dette landet var mindre verdt enn krøtter.

Jeg har også venner fra Midtøsten men de er alle kvinner, vennskap med muslimske menn har aldri fungert fordi de viser stor eietrang over deg selv om de kun er venner av deg og ikke noe mer.

Det er lov å bruke hodet selv om man er forelsket, men det virker ikke som om det synker inn hos norske kvinner at de faktisk må tenke seg om før de gifter seg med mennesker som har en helt annen bakgrunn og kultur, det er ikke rasisme, det kalles å bruke hodet.

Flere av mine beste venninner har hatt kjærester med muslimsk bakgrunn og det har aldri gått bra. De har alle endt med brudd og 2 av dem med politiet involvert. De muslimske guttene ville forandre jentene, de skulle slutt å gå ut, ikke gå på kino eller cafè,, kle seg mer dekkende, ikke snakke med andre gutter etc. typisk muslimsk oppførsel.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal mye til før jeg blir sammen med en muslim..

og det samme gjelder en fanatisk kristen.

Kunne ikke bodd med noen av delene. Uff..

-Madison..både muslim og kristendomrasist :ler:

neeida :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva Milla....jeg tror slettes ikke jeg er en bedreviter. Det var dine ord!

Men naa har det seg slik at jeg for tiden studerer til en doktorgrad hvor jeg fokuserer paa disse tingene, saa akkurat dette har jeg kanskje (?) bakgrunn for aa uttale meg om.

Milla skrev:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellen, du trenger ikke være bekymret over Milla. La det være hennes og hennes venners problem at de ikke har de sosiale kunnskapene som er nødvendig for å opprettholde vennskapsforhold...

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Morsomt dette her... La oss snu det... Hvorfor i ALL VERDEN gidder utlendinger å gifte seg med norske kvinner???

Det kan besvares med ett eneste ord; "Oppholdstillatelse"

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest indiangranny

Det kan besvares med ett eneste ord; "Oppholdstillatelse"

Milla

Hei Milla

Jeg skal fortelle deg en ting at ordet "oppholdstilatelse" er like utvannet som ordet "rasisme" når det gjelder utlendingers bruk av dette ord.En ting som du ikke veit at utlendinger som gifter seg med norske får ikke hjelp på sosiialkontoret.Vi før våre ektemenn til de får jobb og da hjelper de å dra lasset sammen med oss.Husk at ikke alle gifter seg på grunn av foedelene og det får de ikke når de er gift med etnisk norsk.Så ikke generaliser og dra alle over en kamm.De utlendingene er like forskjellige som de fingrene du har på hånda.Ha en fortreffelig aften nå skal vi spille Ludo.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bitteliten korreksjon, indianlady....

når papirmøllen er i orden, så vil faktisk en utenlandsk ektefelle ha de samme rettigheter langs lov om sosiale tjenester som enhver norsk borger.

Langt på vei de aller fleste ekteskap mellom hvem det nå enn måtte være inngås som følge av amorøse anliggender og genuine ønsker om å tilbringe resten av livet sammen.

Det er dog et faktum at noen ekteskap inngås som følge av at Norge er et godt land å bo i. Noen av disse ekteskap havner i avisen eller i øvrig media - og de virker såpass støtende på oss at fordomsmekanismene utløses, og vi kan av og til komme litt i skade for å se ethvert parforhold mellom en norsk borger og en utenlandsk borger under dette lys. Det er ille.

At en utlending skamslår sin kone betyr ikke at alle utlendinger gjør det. Det blir nesten som å hevde at all den tid de mennesker som bodde i det gamle Egypt er døde, så betyr det at alle døde er fra det Gamle Egypt. (en tvilsom sammenlikning,..tilgi meg den....det er sent på kvelden her.)

Føler media har en del skyld i dette. Jeg er ikke så sikker på at de egentlig fatter rekkevidden av virkningen av uttrykket "....av utenlandsk opprinnelse",........eller om de i noe som helst monn har tatt seg bryet med å diskutere bruken av det.

Milo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimske menn er drittsekker som tror di eier alle kvinner. (og siden alle kjenner NOEN som er slik, så gjelder dette alle muslimske menn, det er selvfølgelig bare min personlige mening, og har selvsagt ikkeno med fordommer å gjøre!)

Og Norske kvinner er horer som ligger med alt som har noe dinglende mellom beina. (vi vet alle at det finnes ganske mange både horer og kvinner som har ons., så på lik linje med første punkt, gjelder dette også da alle norske kvinner, igjen: personlig meninger har ingenting å gjøre med fordommer! man må da få mene???)

Kanskje vi passer sammen? Muslimske menn og norske kvinner? Kanskje nettopp VI passer best sammen?

Så kan jo norske, snille menn gifte seg med underkuede, snille, utenlandske kvinner. så lever alle lykkelig i alle sine dager????

ha ellers en fortreffelig dag.

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hvis du ikke har noe imot det Aline så vil jeg gjerne blir fritatt fra den regelen. Jeg hadde heller gått frivillig i døden enn å gifte meg med en muslim.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gifte deg med hvem du vil, Milla. Du står også fritt til å lage begrensninger for deg selv med hensyn til hvilken type menn du ønsker å dele livet ditt med, enten det gjelder meninger, hudfarge, religion e.l. Og du står fritt til å rakke ned på andre som ikke deler dine begrensninger, akkurat som andre står fritt til å rakke ned på deg pga dine begrensninger. Eller var det ikke slik det var? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Du har ett i det "Psst". Jeg kunne aldri giftet meg med en muslim pga. deres negative og umenneskelige kvinnesyn. Jeg trenger min frihet men skjønner jo at andre kvinner liker at mennene deres er mer "sjefete" enn hva jeg foretrekker.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest indiangranny

Hei Milo :D

Koslig å se at du hev deginn i debatten,så over til saken.Hvis de er har fått innvilget asylsøknad så får de alt.Jeg misunner dem ikke for det men slik er det ikke for de som får oppholdstilatelse og de må søke hvert år.for at mannen skal få oppholdstilatelse må kona kunne fø han den stunden til han har jobb.det synes jeg ikke er mer en riktig spør du meg. :D

Hvis han oppsøker sosialkontoret kan det gå utover oppholdstilatelsen.Jeg er enig at media har mye skyld i det nagative som skrives,og at nordmenn får piggene ut av det.Jeg har nok vært heldig og jeg kjente mann min i 10 år før jeg giftet meg med han.De får hjelp når de har betalt skatt og jobbet i landet i flere år.Vi er heldig som klarer oss selv uten støtte fra staten.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min förste reaksjon var å svare på det konkrete spörsmål som ble stilt: hvorfor jeg giftet meg med en utlending... Fordi jeg ELSKER ham!..... Så innså jeg at dette var tydeligvis nok en muslim-debatt!

Ut fra dette, kan jeg vel konkludere med at siden min mann ikke er muslim, så kan han heller ikke regnes som utlending....hm... Er ikke Finland utlandet? Tydeligvis ikke, siden "utlendinger" er små, mörke skumle menn med en fanatisk muslimsk tro, som utelukkende er ute etter å skade kvinner. Sist jeg sjekket var faktisk störstedelen av utlendingene i norge fra de nordiske land, men hvem henger seg opp i slike detaljer? Skal vi da forstå det slik at de som ikke skiller seg ut i mengden på grunn av hudfarge og klesdrakt egentlig er norske?

På den annen side var jeg en gang sammen med en aldeles psykopatisk trönder som absolutt skulle kartlegge hele livet mitt i sin iver etter å ha full kontroll. Betyr det at han var utlending? Er Tröndelag et eget land? Har ikke helt klart for meg hvilken religion han bekjente seg til (foruten selvdyrkelse), men begynner nå å tro at han må ha värt muslim...!

NÅÅÅÅ forstår jeg alt så mye bedre!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min förste reaksjon var å svare på det konkrete spörsmål som ble stilt: hvorfor jeg giftet meg med en utlending... Fordi jeg ELSKER ham!..... Så innså jeg at dette var tydeligvis nok en muslim-debatt!

Ut fra dette, kan jeg vel konkludere med at siden min mann ikke er muslim, så kan han heller ikke regnes som utlending....hm... Er ikke Finland utlandet? Tydeligvis ikke, siden "utlendinger" er små, mörke skumle menn med en fanatisk muslimsk tro, som utelukkende er ute etter å skade kvinner. Sist jeg sjekket var faktisk störstedelen av utlendingene i norge fra de nordiske land, men hvem henger seg opp i slike detaljer? Skal vi da forstå det slik at de som ikke skiller seg ut i mengden på grunn av hudfarge og klesdrakt egentlig er norske?

På den annen side var jeg en gang sammen med en aldeles psykopatisk trönder som absolutt skulle kartlegge hele livet mitt i sin iver etter å ha full kontroll. Betyr det at han var utlending? Er Tröndelag et eget land? Har ikke helt klart for meg hvilken religion han bekjente seg til (foruten selvdyrkelse), men begynner nå å tro at han må ha värt muslim...!

NÅÅÅÅ forstår jeg alt så mye bedre!!!  :D

DRITBRA :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det hva søren dere vil jenter,men det er vel mest sansynelig att menesker fra to helt forskellige kulturer og opvekst med hversin religion er en kilde til konflikt uansett hvor du bor.Att der er samfunn som er veldig maskulint er også et faktum og vist du som en utenforstående kvinne finner deg en mann fra denne opvekst er det ofte et problem å få tøyle deg og din frihetstrang.Eller deromkring,forening av to mennesker i kjærlihet mellom to kulturer krever utrolig mue av begge to.Kansje er det den som krever mest som har feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...