Gå til innhold

Hvorfor gifter norske kvinner seg med utlendinger?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny
Det smarteste jeg noen gang har gjort var å gifte meg med en indisk mann.

Jeg ville aldri ha funnet lignende blandt norske menn.

- Så omsorgsfull - så opptatt av familien - så snill - så dønn ærlig - så vanvittig lite egoistisk.

Jeg har noen samboerskap bak meg med norske menn. Jeg var MEGET bevisst da jeg valgte en mann fra en annen kultur. Jeg ville rett og slett ikke ha en nordmann...

Takk for den kulturelle forskjellen! Bedre kunne jeg ikke ha hatt det!

Hei Kom innom :)

Ja du har vært like heldig som meg du da,jeg kunne heller ikke få det bedre med en norsk mann.Jeg er glad jeg valgte en fra India . :)

Kulturforselen vil jeg si er en berikelse :blunke:

Namaste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg kjenner mange kristne menn som mener akkurat det....så kom ikke her!!!!!!!!!!!!!

Hvis det er sant har du en jobb å gjøre!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Er det noen som husker en tid tilbake da en norsk mann satt på tv og gråt fordi kona hans var forsvunnet...Og litt senere kommer det frem at han hadde drepe henne og kastet henne i elva...

Ehhh...

Han er ikke dømt enda, så kom ikke her... :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er evig nok å krangle med norske menn, om ikke kulturkonflikter også skal komme i mellom.

Men så har jeg aldri vært forelsket i en utlending, så jeg har ikke svar på hvordan jeg ville reagere. Men synes de ute på sjekkern, er litt for flørtete, da mister jeg lysta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynner det en rettsak i Bergen hvor en palestiner kjørte ned og derpte sin kone med fullt overlegg. Hennes tre måneder gamle datter blir livstruende skadet.  

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article128223

Kan heller ikke forstå at overskriften din passer inn her. Har dette noe med at norske kvinner gifter seg med utlendinger å gjøre. Tror neppe noen gifter seg med noen fordi de er utlendinger - men kanskje heller fordi de er glad i personen enten det er en utlending eller ikke.

Jeg tror også det er på tide at den norske befolkningen blir mer bevisst hva som skjer med en person som flykter hjemmenifra og må bo i et annet land. Sier ikke dette for å forsvare alle utlendinger i alt dem gjør. Mye er galt fra begge sider. Men prøv å se ting fra andre siden. At dere skulle flytte til pakistan og leve livet deres integrert i den kulturen. Avvisningen og alt som medfører. Vi må ikke glemme at mennesker har følelser og får reaksjoner på grunn av disse følelsene.

Kansje noen utlendinger har en tendens til å være sinna (det er der nordmenn og som har) og kanskje kan vi prøve å forstå hva det er som gjør at dem er så sinna og frustrerte at de reagerer så kraftig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må innrømme at jeg fant et par av innleggene i denne tråden temmelig provoserende. Greit nok at forumet heter 'Skråblikk og generaliseringer', men her har man vel passert grensen til fordommer et par ganger?

Hvorfor gifter noen seg med noen? Fordi de elsker vedkommende, forhåpentligvis. Hvordan kan det ha seg at noen gifter seg med en person som senere viser seg å være bortimot et monster? Kanskje fordi vedkommende skjulte sitt egentlige jeg, eller fordi han/hun som giftet seg med uvesenet tok for lett på det å bli kjent med sin potensielle ektefelle? Det første er det vanskelig å gardere seg mot. Folk som er riv, ruskende gale kan ofte være meget flinke til å skjule sine problemer. Punkt to kan man derimot gjøre noe med.

Ang. 'utlendinger' (og jeg har også en følelse av at dette ordet er ment å peke til andre enn finner og engelskmenn), så er det kanskje lettere å gå i fellen hvis partene har ulik kulturbakgrunn, fordi de potensielle ulikhetene som man ikke har fått avklart, kan være at mer fundamental art. Man går ut fra at den andre parten har den oppfatningen av forskjellige ting som er vanlig i samfunnet, og glemmer at vedkommende har bakgrunn fra et annet samfunn.

Poenget bør uansett være at man må finne ut om man har en felles verdiplattform FØR man inngår et ekteskap med noen, uansett kulturell bakgrunn. Det er for seint å bli enige om:

- hvorvidt man skal bo i Norge eller India

- om man skal ha 5 eller 0 barn

- om kvinnen bør være yrkesaktiv eller hjemmeværende

- om mannen skal hjelpe til med husarbeidet eller drikke øl og se på TV-sporten når han er hjemme

- om ungene skal oppdras som buddhister, muslimer eller den norske "anything goes"-varianten av kristendommen

...når man allerede er gift og barn nr. 1 er godt på vei. Man må faktisk ta av seg de rosa brillene og ta opp slike ting, ikke bare ta det for gitt at det som er selvfølgelig for en selv, er like selvfølgelig for den andre. Som det heter:

Don't assume.

'cause ASSUME

makes an ASS

out of U

and ME.

Scorer lavt på den romantiske skalaen, kanskje, men havner tilsvarende høyt på den realistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lady-M

Vær forsiktig med å bruke order "Utlending" hvis det er muslimer dere mener!

Blir så vanvittig provosert av en del her! Blir overrasket over hvor trangsynte en del folk er!

Hvorfor min mor giftet seg med en utlending fra Filippinene: Jo, fordi hun elsket ham! Fordi pappa er verdens snilleste, mest omtenksomme menneske som alltid setter andre før seg selv. De kunne ikke hatt et mer lykkelig ekteskap til døden skilte de ad...

Pappa har fått mye dritt-kommentarer etter seg... "Ta de pene norske jentene fra oss" osv.. Hvorfor kan ikke norske menn heller spørre seg selv hva de bør gjøre for å få de pene norske jentene! Heller se seg selv i speilet før man kritiserer andre. :x

Jeg har opplevd rasismen på kroppen og vet hvordan det er å bli satt i bås fordi man er mørkhudet.

hilsen sinna lille-degos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...