Gå til innhold

Ny South Beach-tråd

Nurken

Anbefalte innlegg

Jeg drikker mye fun light iste da... og har jo alikevell gått ned!!

Men hvor mye er lov???? vet ikke jeg...

Tror nok det er litt viktig å trene /bevege seg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har vært litt til og fra på SB i det siste , var på vekta i dg og har jaggu gått ned 4kg. så fra mandag blir det på igjen med fase 1. men jeg gruer meg til de hersens egga.

men skal nok overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært litt til og fra på SB i det siste , var på vekta i dg og har jaggu gått ned 4kg. så fra mandag blir det på igjen med fase 1. men jeg gruer meg til de hersens egga.

men skal nok overleve.

Hei bubbel! :) Da kan vi følge hverandre litt opp fra mandag av. Jeg har bestemt meg for å gå tilbake til fase en fra mandag av, jeg også. Sliter med den siste halvannen kiloen, og har jeg satt meg et mål, så SKAL jeg klare det. Det er sånn jeg er ;)

Hvor mye har du igjen før målet? Og ja, de hersens egga blir pytonium, men overlever vel for en liten tid.....kanskje...muligens...Må iallefall prøve.

jeg har allerede skeiet ut denne helgen på noe som ikke lgner det man kan spise i fase to uansett, så da er det bedre å stramme seg skikkelig opp og tilbake i fase en til mandag. Denne helgen tar jeg fri fra hele SB...beklager å måtte si det, men det er både selskaper og alt det der, pluss at mannen og jeg har ett års jubileum i morgen, så da må det jo feires...

Vel, vi tastes :) God helg alle :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn ca 6-7 kg igjen

så her er det nok å ta av.....

Men jeg lurer på om jeg kan ta en proteinshake til frokost blandet i vann selvfølgelig, istedet for egga. hvis jeg følger resten av SB slavisk i fase 1.

Noen som har en mening om det ????

tror nemlig jeg sprekker hvis jeg må ha i meg de egga igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh!  :klappe: Tenk det, ned sååå mange størrelser. Du er jommen flink, da!

Ble helt imponert her nå! :)

Hvor mye har du igjen å gå ned, LEF? Er det sånn som meg, tro, som bare har en ussel halvannen kilo igjen? Ikke lett syns jeg....den siste lille kneika.

uansett, lykke til.  :)

Hei Nurken :) Takk for gode ord. Jo det er utrolig mange størrelser, har vel ikke vært i den størrelsen siden jeg var 15 :overrasket: Og det er utrolig deilig.

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg har å gå ned nå, jeg er fortsatt ikke fornøyd med fettprosenten min, den bør ned 3-5 prosent til. Hvor mye det blir i kilo aner jeg ikke. Fortsetter til jeg når målet med fettprosenten :)

Du har helt rett de siste kiloene er gjenstridige, det virker som om de sitter dønn. Men med tanke på at kroppen har kvittet seg med mye i løpet av kanskje kort tid så er det ikke så rart. Kroppene våre er jo bygd for å holde igjen til dårligere tider.

Ser du skal ta en uke på fase 1 igjen. Om ikke det siste forsvinner da vil jeg anbefale deg å gå over i fase 3 en periode, og så ta en fase 1 på nytt da. Kan tenkes at kroppen din har nådd et platå og må venne seg til din nåværende vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Lykkelig Eks-Frue, kjempebra!! Hvor lenge har du holdt på nå?

Takk :) Har holdt på siden mars/april er det vel om jeg ikke husker helt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen oppskrifter fra meg :)

Dampede noriruller med reker (25 ruller)

500 g skrelte rå reker

1,5 ss fiskesaus

1 ss sake

2 ss hakket frisk koriander

1 stort friskt kaffirlimeblad, finrevet

1 ss limejuice

2 ts søt chilisaus

1 eggehvite, lettpisket

5 noriark

Dipp:

0,5 dl sake

0,5 dl aoyasaus

1 ss mirin

1 ss limejuice

Kjør reker, fiskesaus, sake, koriander, kaffirlimeblad, limejuice og søt chilisaus i en kjøkkenmaskin til det blir glatt. Tilett eggehviten, og kjør i noen få sekunder til det er så vidt blandet.

Legg noriarkene på benken. Fordel litt blanding på hvert ark, la det stå igjen en kant i den ene enden. Tull bladene hardt sammen, dekk til, og sett dem i kjøleskapet en time. Renskjær endene med en skarp knic, og skjer deretter rullene i skiver.

Kle en dampgryte med bambus. Fordel rullene i gryten, legg på lokk, og damp dem over en wok med småkokoende vann.Pass på at bunnen av dampgryten ikke kommer i kontakt med vannet. Damp i 5 minutter eller til alt er gjennomvarmt.

Lag dippen. Bland alle ingrediensene godt sammen i en liten bolle. Server til norirullene.

Pr. rull: 4 g protein, 0,5 g fett, 0,5 g karbohydrater, 0,5 g kostfiber, 23 kcal

Fisk med ingefær (4 porsj.)

1 ss peanøttolje

1 liten løk i tynne skiver

3 ts malt koriander

600 g hvit fiskefilet

1 ss fersk ingefær

1 ts finhakket grønn chili, uten frø

2 ss limejuice

2 ss korianderblader

Varm en wok til den er svært varm. Tilsett olje, og vend woken til bunnen er dkket. Tilsett løk og stek den i 4 minutter, eller til den er myk og gyllen. Tilsett malt koriander, og stek i 1-2 minutter til blandingen er duftende. Tilsett fisk, ingefær og chili, og stek det i 5-7 minutter til fisken er gjennomstekt. Rør inn limejuice og smak til.

Pr. porsj: 30 g protein, 9 g fett, 1 g karbohydrater, 0,4 g kostfiber, 214 kcal

Endret av Lykkelig eks-frue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg unner meg litt kos på lørdag, dvs i dag.

Har tatt et glass rødvin og skal ha litt fløtepotet til middag.

Jeg veide meg ikke før start, litt dumt kanskje men... Hvertfall har jeg gått ned 8,1 kilo siden 1/8, og den siste uken-halvannen har jeg misnket 6 cm rundt livet.

Jeg får på meg buksene jeg brukte før den siste graviditeten, men det er et par kilo til de sitter sånn som jeg vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Misty: 8 kilo på under to mnd! fantastisk!!! Må jo være en utrolig god følelse å komme inn i de gamle buksene!!

:klappe:

Lyst å dele noen tips med oss begynnere..?

Dere som er lei av egg, MÅ dere spise egg da?? hva med stekte grønnsaker, tunfisk/kylling/ost. salat med bønner i? etc etc

Men fy farao så flinke dere er ass!!

ps. er det noen som har mislykkets med dette..? altså fulgt fase 1 og 2, men ikke gått ned..?

Er det "farlig" å være i fase 1 for lenge..?? synes jeg har gått ned så lite nemlig. (og det FØR jeg skal ut i kveld..usj) Nåja, må være nøjd med å faktisk gått ned endel, pluss i centimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget Misty
:overrasket:

Misty: 8 kilo på under to mnd! fantastisk!!! Må jo være en utrolig god følelse å komme inn i de gamle buksene!!

Lyst å dele noen tips med oss begynnere..?

Det er egentlig ikke noe hokus pokus asså.

Men jeg tror at det hjalp å begynne å jobbe igjen. Blir mer faste måltider og færre kaffeslaberas :ler:

Og mye mer bevegelse. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle medslankere :)

Nå har jeg laget 4 kaker og middag til 10 stykker. Selv om jeg slanker meg får vel disse andre få lov til å spise kake ;)

Får håpe jeg selv klarer å holde meg helt unna kakene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine::grine::grine::grine::grine::grine::grine::grine:

Hjelpe meg! I helgen tok min viljestyrke slutt...Vi har hatt besøk, vi har hatt jubileum..og i det hele tatt en haug av gode unnskyldninger... :ironi:

Vet dere hva jeg har klart å stappe i meg denne helgen? Stikk i strid med hele South beach? Joda, here goes:

Pizza, sørlandschips, banansjokolader, kokosboller, sjokoladekake, is, kakao med sukker, brus med sukker, melkesjokolade, lakris og poteter! Tenk det...sååååå mye har jeg syndet i helgen! Og det verste av alt er at det ikke vises mer enn 100 gram opp på vekta! hadde tippet en hel kilo jeg....

Skrekk og gru, sånn kan det gå når man har gått for lenge på SB og ikke så mye som sett på hverken sjokolade, snop og poteter for den saks skyld. Sprakk totalt!!!!! :sur::tristbla::grine:

Nå er det UTEN TVIL rett på fase en i morgen. Det var uansett planen for å komme den siste halvannen kiloen til veggs, men makan til oppladning. Stønn. NÅ skal jeg klare det.

Har tatt av maaange kilo på kort tid, så egentlig burde jeg ikke sutre...men jeg skal klare å nå trivselsvekta mi, som jeg ikke har nådd på flere år.

jaja....la merke til at boble, eller var det bubbel, også skal på fase en igjen, så da så....

Men si meg, er det flere her som har hatt SÅ store utskeielser for så å gå tilbake til fase en?? Er det vanlig å sprekke av og til. Jeg for min del sprakk nå etter hele fem uker, og nesten 9 kilo ned....kanskje ikke så galt det? Eller? :sjenert:

jaja....dette ble en liten utblåsning og et hjertesukk i fra det blide(surt i dag) sørland....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edr det ingen som har noe peil på om det er greit å bytte ut egg med protein-shake ?

Se på innholdet. Er det sukker i, så kan du ikke ta den. Er det mel kan du heller ikke...men proteiner i seg selv er jo samme grunn til hvorfor vi skal spise egg, så kanskje det ikke er så galt? Skjønner forresten godt du vurderer det i stedet for å bli så lei av egg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... i helgen har jeg "skeiet" ut litt,med vingummi fra barnas lørdags gotteri og litt is til dessert når vi var på søndags middag!!!! :sur:

Jeg synes det er såååå vanskelig å ta seg inn igjen....Kroppen vil bare ha mere,mere.... :frustrert: Blir så oppgitt!!!

Merker at jeg kunne tenke meg mere snop,men hjelp meg og tenke at jo mere en spiser jo værre er det!!Min intuisjon er sånn at når en ført har sprukket er det bare å spise mere!!!Jeg MÅ STOPPE nå!!! :frustrert:

Mandag har j vært på fase 1 i 2 uker!!!

Må vel prøve å fortsette litt utover uka,så kanskje gå litt over til fase 2 til helgen....

Sånn tenker jeg da :forvirret:

Nurken,jeg er i samme båt som deg!! ;) Nytt mot i morgen......

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme plan som deg miss..

Har drukket x antall liter øl i går/natt, hehe. Poteter, gulerøtter, saus (med hvetemel i) tyttebærsyltetøy idag til middagen (lammestek hos mamma)

Så jeg skal ikke over på noe fase 2 før tidligst onsdag. Men FY som jeg har lyst på en brødskive!!

Kake/godis har jeg ikke noe problemer med, har blitt veldig sukker var - fort for søtt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, godt å høre at det ikke bare er meg som skeier ut av og til og som sliter med søtbehovet innimellom....Men altså, jeg må jo si at : søtbehov og utskeielser til tross: Vi er flinke, ikke sant jenter! :)

I dag begynner jeg på fase en igjen...stønn...har nettopp fortært et bedre måltid med egg (not....!)...Må overleve dette en stund. To kilo skal bort (har visst gått litt opp i vekt grunnet min søt-mumsing i helgen)

Lykke til dere andre og! Ny uke, nye muligheter! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, ny uke nye muligheter. Setter nå inn dødsstøtet for de siste kiloene som ligger på magen. Tar et par uker nå på streng fase 1. Jeg vil ned de siste kiloene før en større operasjon, for etter det får jeg ikke lov til å trene på en stund.

I samme slengen må jeg stumpe røyken i morgen :sjenert: Så her blir det beinharde uker fremover, men jeg skal klare det. Operasjonen er motivasjonsfaktor stor nok egentlig. Og ikke minst helsegevinsten da ;)

Ha en feiende flott uke jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...