Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #101 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Ah, jeg ble skikkelig motivert da jeg leste denne traden og haper a komme igang om 2 uker ca. Jeg bor i Sveits og skal hjem til Norge pa besök na sa da skal jeg kjöpe boka! Nar jeg kommer hjem igjen henger jeg meg pa ogsa! Hurra! Jeg ammer men det skulle vel ikke vaere noe problem det med denne dietten skulle det vel? Man spiser jo ikke lite? ← Jeg synes kanskje det kan bli litt lite kalorier enkelte dager om man ikke passer på. Du som ammer bør ha rundt 500 kcal ekstra pr dag, det er viktig å få i seg nok kalorier når man ammer. Vet ikke om en ren SB diet er det rette for deg med tanke på amming, særlig om du fullammer. Tenker da på at det er nesten ikke karbohydrat i kosten de to første ukene. (Pluss at man spiser en del bønner og linser som kan gi luft i magen) Jeg skal sjekke etter i boka om det står noe om amming og SB. Endret 12. september 2006 av Marillia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 12. september 2006 #102 Del Skrevet 12. september 2006 Tips! Youghurt naturell og litt Heistads jordbærsyltetøy (sukkerfri) supert etter trening. Jeg heiv oppi noen solsikkefrø bare for å få noe å tygge på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*CHOUCHOU* Skrevet 12. september 2006 #103 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg synes kanskje det kan bli litt lite kalorier enkelte dager om man ikke passer på. Du som ammer bør ha rundt 500 kcal ekstra pr dag, det er viktig å få i seg nok kalorier når man ammer. Vet ikke om en ren SB diet er det rette for deg med tanke på amming, særlig om du fullammer. Tenker da på at det er nesten ikke karbohydrat i kosten de to første ukene. (Pluss at man spiser en del bønner og linser som kan gi luft i magen) Jeg skal sjekke etter i boka om det står noe om amming og SB. ← Tusen takk det er snilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nurken_* Skrevet 12. september 2006 #104 Del Skrevet 12. september 2006 Idag har jeg fallt noe så voldsomt....sukk... har fråtset i pannekaker, lagd på hvetemel selvsagt....sukk...og snakk om å gidde å bruke søtningsmiddel på? Neida, jeg pøste på med sukker...! Stønn...Nå sitter jeg her med mageknip og er oppgitt over meg selv. begynner bli lei.....har lyst på alt det jeg ikke får spise. Er i fase to. Stønn. Mangler 1,7 kilo før jeg faktisk er i mål. Hvorfor er de siste kiloene så tøffe å få vekk? Møkk-lei-hilsen fra trådstarter'n..... Håper forresten høre fra noen andre som har sklidd ut innimellom....og har det i såfall vist seg på vekta? ikke tale om at jeg begynner forfra på fase en iallefall...får heller skjerpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bubbel Skrevet 12. september 2006 #105 Del Skrevet 12. september 2006 henger meg på den med å skli ut. Jeg har vært på mækkær'n med barna i dag. og jeg spiste ikke salat for å si det sånn. er i fase 2 jeg også. skal bli skjerpings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nurken_* Skrevet 12. september 2006 #106 Del Skrevet 12. september 2006 henger meg på den med å skli ut. Jeg har vært på mækkær'n med barna i dag. og jeg spiste ikke salat for å si det sånn. er i fase 2 jeg også. skal bli skjerpings. ← "Godt" å høre flere sklir ut, men bubbel, vi kan ikke fortsette slik Vi får skjerpe oss og fortsatt motivere hverandre, alle som en, her i denne tråden. Syns faktisk det funker å kunne "snakke" med andre her... Hvor mange kilo har du igjen, bubbel? Fase to er jo liksom den fasen man skal være i til man er fornøyd.....jaja.....blir vel noen uker til på meg hverfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 12. september 2006 #107 Del Skrevet 12. september 2006 Tjolahopp, stå på alle små og store (sic!) Ta frem klærne dere ikke passer som motivasjon..Eller se på klær på nett, det som dere VIL ha når dere er der dere ønsker!! Hjelper også å se på den listen over det man KAN spise, altså fokusere på det som er lovlig, istede for det man ikke kan ha. Men èn dag/måltid med utskeielse er vel ok..?? Hilsen meg som nettopp har begynt..hehe! Høy i hatten nå ja, om to dager sitter jeg vel og fråtser i alskens ulovlig mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bubbel Skrevet 12. september 2006 #108 Del Skrevet 12. september 2006 jeg har nok ca 6 kg igjen. ikke morro å sprekke nå assa. Men går tilbake til fase 1 gjør jeg ikke.... så skal skjerpe meg ...jeg lover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyskjerrig!!! Skrevet 12. september 2006 #109 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg prøver å legge det inn en gang til, siden det ser ut som om det er en del aktivitet her nå... "Heisann alle SB-slankere! Nå har jeg lest hele tråden her... Men jeg lurer på om jeg har forstått det rett...: Er det slik at en kan spise HVA en vil, NÅR en vil og hvor MYE en vil av de forskjellige matvarene i de forskjellige fasene? Slik at om jeg tar utgangspunkt i den listen som er på side 3, og mekker sammen middag og andre måltider utifra den lista, så er det på en måte ingen begrensinger på hvor mange egg jeg har i omeletten foreksempel? Dette hørest gange bra ut egentlig. Har en del kilo som skal av... Men hvordan er det når du slutter på dietten da? Er det varig kostomlegging, slik at du fortsetter å spise det du spiser i fase 2 og slik? Eller går du over på "normal" mat igjen etter så og så lang tid? Ble mye på en gang dette her, men jeg lurer på å begynne... Er det kanskje noe lignende som dr. Atkins? Klem fra en som ble VELDIG nyskjerrig på denne "dietten"! " Håpar på svar!!! På forhond: Takk takk takk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 12. september 2006 #110 Del Skrevet 12. september 2006 Siste gjest! Mange av spørsmålene dine får du svar om du leser tråden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 13. september 2006 #111 Del Skrevet 13. september 2006 Møkk-lei-hilsen fra trådstarter'n..... Håper forresten høre fra noen andre som har sklidd ut innimellom....og har det i såfall vist seg på vekta? ikke tale om at jeg begynner forfra på fase en iallefall...får heller skjerpe meg. ← ..og jeg som ikke har skrevet noe på en stund, nettopp av samme grunn..... Jeg jobber mye for tiden, reiser mye med jobben, sliter veldig med å finne en normal-situasjon med mat og trening midt oppe i hotellopphold, finere middager og sjokoladefristelser rundt hvert hjørne.... Kan liksom ikke begynne på fase 1 hver gang jeg detter av, for da blir det bare egg og sjokolade i hele høst Så idag er det forsøk på ny frisk. Realistisk mål: En begrenset fase 2, dvs at jeg skal få lov til å spise litt grovbrød, litt lett-yoghurt og litt pasta/ris, og litt frukt, men ellers skal jeg være fornuftig ihht planen. Litt trening hver dag, mye vann og vitamintilskudd. Og heldigvis: vekta holder seg veldig stabilt. Har vippet mellom 59 og 60 i det siste, og i dagmorges veide jeg 60.00 - ikke verst siste uke tatt i betraktning. Om to og en halv uke skal jeg reise avgårde på en helgetur hvor jeg gjerne vil føle meg ekstra vel! *Minne meg selv på det hver gang jeg går forbi en sjokoladehylle* Til StoreSky: I fase 1 kan du ikke ha noen utskeielser på to uker, hvis du skal få maks uttelling og bli kvitt karbosuget/søtsuget. Jeg vet at det virker, men klarer bare å gjennomføre det når jeg har to ekstremt regemlessige og kontrollerte uker foran meg, og det ser dårlig ut fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #112 Del Skrevet 13. september 2006 Tusen takk det er snilt! ← Har skumlest boka, og det ser ikke ut til at det er nevnt noe om amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 13. september 2006 #113 Del Skrevet 13. september 2006 Johoo! ned ett kilo! trodde ikke mine egne øyner!! :O Men KAN jo være vann, men får lov å håpe, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 13. september 2006 #114 Del Skrevet 13. september 2006 Gratulerer Storesky... det er en begynnelse og det gir håp, 1 kg er 1 kg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 13. september 2006 #115 Del Skrevet 13. september 2006 Her var det skjedd mykje sia sist Eg er komt til dag 3, og de har gått ganske så fint, men har ikkje fått til noke trening I men eg har virkelig trua på ditta, i forhold til andre ting eg har lest om. Gleda meg som ein unge til fase to eg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 13. september 2006 #116 Del Skrevet 13. september 2006 En liten oppdatering fra denne kanten også. Ned to kilo siste uken og det er deilig Målet kommer nærmere og nærmere. En liten oppmuntring til dere som "sprekker". Om dette skjer regelmessig bør dere heller finne en dag hvor dere velger å sprekke. Selv har jeg jo holdt på i mange måneder nå, og har tatt en dag hver tredje ue hvor jeg har gikk blanke i alt som heter diett. Det har hjulpet meg til å holde motivasjonen oppe mellom. Trenger ikke sprekke så voldsomt Til deg som ammer. Du bør jo få i deg ekstra kalorier pga barnet og ammingen. Dette kan du fint klare om du tar en proteinshake eller to i løpet av dagen. Jeg bruker shake siden jeg trener så mye og rett og slett ikke klarer å komme opp i nok gjennom kostholdet. Du trenger heller ikke spise mye bønner og linser på denne dietten. Jeg er allergisk mot dette og nøtter, men klarer likevel å få til et balansert og godt kosthold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celiclya Skrevet 13. september 2006 #117 Del Skrevet 13. september 2006 Har bestilt boka nå og gleder meg til å starte. Det står helt sikkert i boka, men den kommer ikke før om noen dager og jeg lurer veldig mye på hva som skjer etter fase 2? Spiser man som før? (Forøvrig er ikke mitt kosthold årsaken til vektøkningen og jeg spiser veldig sunt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 13. september 2006 #118 Del Skrevet 13. september 2006 Har bestilt boka nå og gleder meg til å starte. Det står helt sikkert i boka, men den kommer ikke før om noen dager og jeg lurer veldig mye på hva som skjer etter fase 2? Spiser man som før? (Forøvrig er ikke mitt kosthold årsaken til vektøkningen og jeg spiser veldig sunt) ← Etter fase 2 er det fase 3 Fase 3 er det kostholdet du skal holde resten av livet. Det inneholder stort sett vanlig mat, men har begrensninger på noen mattyper. Du skal spise fullkornsprodukter til tre måltider om dagen, spise frukt etc. Egentlig så skal du bare holde deg unna raske karbohydrater og usunt fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 13. september 2006 #119 Del Skrevet 13. september 2006 Til lykkelige eks frue............. Ser ut som du er dreven i dette kostholdet,du har jo vært flink lenge!!! J har spist en lett is fra is bilen i dag uten å sjekke innholdet av karbohydrater!! Sjekker i frysern etterpå,noen som sa vi kunne spise denne? Ellers drikker jeg fun light saft er det ok?Isteden for pepsi max(har vært avhengig av det) Protein shake det hørtes litt spennende ut? Hvor får du kjøp det? Jeg trener også masse,1 x pr. dag denne uka,vanlig vis 3 ganger pr uke. Takk for svar er litt ny i dette "gamet" enda... og sluker all info jeg kan få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nurken_* Skrevet 13. september 2006 #120 Del Skrevet 13. september 2006 J har spist en lett is fra is bilen i dag uten å sjekke innholdet av karbohydrater!! Sjekker i frysern etterpå,noen som sa vi kunne spise denne? Ellers drikker jeg fun light saft er det ok?Isteden for pepsi max(har vært avhengig av det) ← Vi kan spise lettis fra isbilen. helt ok, det. Og fun light er supert. Selv skeier jeg ut med en med svært lit sukker fra lerum, men den er altså ikke helt sukkerfri...men knallgod og gul. Pepsi max er helt ok det og, men husk at lightbruser ofte øker søthungeren, så jeg ville begrenset meg til helgene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg