Gå til innhold

Hvem eier barnas leker?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tenker at de speiler seg i foreldrene og at alle har negative sider, det vil alle barn måtte innse før eller siden uansett. Men det å ikke få klare svar gir grunn til spekulasjoner, og spekulasjonene er alltid verre enn sannheten. Og barn lar seg ikke lure, han vet selvfølgelig at det er noe, ellers hadde han hatt legoet sitt for lenge siden.

Så min mening er at holdningen din er god, men gjerningen lett kan virke mot sin hensikt. Og jeg opplever det vel som litt tatt ut av porporsjoner dette her.  Men for all del. Det er bare det jeg oppfatter og tenker.

Selvom jeg ikke svartmaler faren, betyr det ikke at jeg lyver for barnet mitt. Å finne balansegangen i å fortelle sannheten uten å svartmale er ikke enkel, men mange og lange års trening gir deg erfaring. Jeg lyver ikke til barna mine, jeg ønsker ikke at de på noe tidspunkt skal kunne ta meg i løgn, hvem skal de da kunne stole på når det virkelig gjelder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvorfor insisterer far på å beholde en leke barnet hans gjerne vil ha, er vel et bedre spørsmål? Når han ikke gidder å ha samvær?

Akkurat det, min kjære gjest, er det flere enn deg som gjerne skulle hatt svar på.

Kanskje det har noe med å gjøre at farens samboer har termin om tre uker? ;)

Skrevet

Barnas leker hører hjemme der de fikk leken.

2 år siden hxn så leken sist?

Kjøp bare en ny. Sparer mye irritasjon! ;)

Skrevet
Selvom jeg ikke svartmaler faren, betyr det ikke at jeg lyver for barnet mitt. Å finne balansegangen i å fortelle sannheten uten å svartmale er ikke enkel, men mange og lange års trening gir deg erfaring. Jeg lyver ikke til barna mine, jeg ønsker ikke at de på noe tidspunkt skal kunne ta meg i løgn, hvem skal de da kunne stole på når det virkelig gjelder?

Selvfølgelig skal du ikke lyve for barnet ditt. Men om du sier at jeg får ikke tak i leken fra far - så lyver du ikke. Og jeg er av den tro at å forsnille far i den hensikt at barnet ditt ikke skal føle seg som en dust (eller hva det var du sa :)) ikke har den virkningen du ønsker.

Men - vi har forskjellige meninger. Jeg er opptatt av realitet - veldig opptatt av realitet. Fordi jeg er av den tro at å forsøke forfine noe eller spare dem for ting, virker mot sin hensikt. Gi meg litt rom når jeg sier spare dem for ting, jeg mener selvfølgelig ikke at barn skal vite alt. Men de tingene de allerede forstår av seg selv tror jeg det er lurt at de får et svar på. Skjul gjerne de verste sannhetene, men jeg tror det er viktig å ha knagger å henge ting på, svar nok til å få en logisk sammenheng og slippe å spekulere over hva som egentlig er årsaken til alt.

Skrevet
Selvfølgelig skal du ikke lyve for barnet ditt. Men om du sier at jeg får ikke tak i leken fra far - så lyver du ikke. Og jeg er av den tro at å forsnille far i den hensikt at barnet ditt ikke skal føle seg som en dust (eller hva det var du sa :)) ikke har den virkningen du ønsker.

Men - vi har forskjellige meninger. Jeg er opptatt av realitet - veldig opptatt av realitet. Fordi jeg er av den tro at å  forsøke forfine noe eller spare dem for ting, virker mot sin hensikt.  Gi meg litt rom når jeg sier spare dem for ting, jeg mener selvfølgelig ikke at barn skal vite alt. Men de tingene de allerede forstår av seg selv tror jeg det er lurt at de får et svar på. Skjul gjerne de verste sannhetene, men jeg tror det er viktig å ha knagger å henge ting på, svar nok til å få en logisk sammenheng og slippe å spekulere over hva som egentlig er årsaken til alt.

Men da er vi igrunn helt enig ;)

Skrevet
Men da er vi igrunn helt enig ;)

Det er fordi vi er så utrolig lure. :)

Skrevet

Be mormor hente legoen, den har ikke noe hos faren å gjøre !!!

Skrevet

Det går nok ikke... Men mormor var ikke blid skal jeg si deg. Men som før sagt, det viktigste er å skåne ungen mot for mange ubehageligheter. Vi kunne risikere at far plutselig stod her på døra og hylte og skrek (det ville ikke være første gangen i tilfelle) og da tror jeg det er best å anse legoen som tapt.

Jeg ville bare egentlig høre om folket syns jeg var urimelig som mente at far burde levert legoen tilbake. Jeg har ikke fått det inntrykket her.

Skrevet

Så utrolig utrivelig.

Skulle ønske mormor kunne fyre seg litt opp her, men...

Håper lillemann har det fint :klem:

Skrevet (endret)
Be mormor hente legoen, den har ikke noe hos faren å gjøre !!!

:Nikke: Helt enig i at den ikke har noe å gjøre hos faren.

Jeg ville bare egentlig høre om folket syns jeg var urimelig som mente at far burde levert legoen tilbake. Jeg har ikke fått det inntrykket her.

Jeg synes ikke du er urimelig. Utifra det du seier, så får jeg inntrykk av at han holder legoen igjen for å "straffe" deg. Og det er bare så innmari feil! Når mor og far ikke er sammen, og ikke gode venner, så burde det være en sak mellom de to. Ikke begynne å bruke ungen på den måten.. Ungen burde stå i første rekke...

Synd at mange ikke tenker slik....

Endret av Loevinna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...