Gå til innhold

Hvem eier barnas leker?

Fremhevede innlegg

Skrevet
:klø:  Klarer du ikke å tenke selv?

Og jeg mener at har man kjøpt en gave og gitt bort, så er det mottaker sin eiendel, og mottaker bestemmer over den.  Giver kan ikke bestemme mer mener jeg.

Og jo, jeg kan tenke selv. Jeg bare lurte på om noen hadde litt andre innfallsvinkler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal jeg bare si til gutten at faren nekter han å få igjen leken?

Ja - hvis det er det som er sannheten.

Tror du at du gjør sønnen din en tjeneste ved å bidra til at konflikten opprettholdes?

Skrevet
Ja - hvis det er det som er sannheten.

Tror du at du gjør sønnen din en tjeneste ved å bidra til at konflikten opprettholdes?

Unnskyld meg men er du tjukk i huet?? :klø:

Jeg sier jo at jeg IKKE vil lage konflikt, jeg vi hjelpe unge på best mulig måte.

Skrevet

Hva slags leke er det snakk om?

Koster den ikke allverden, så tror jeg jammenmeg jeg hadde gått ut og kjøpt en ny, for å slippe å såre barnet. Og latt barnet leve i troen på at det var den samme.

Skrevet
Unnskyld meg men er du tjukk i huet?? :klø:

Jeg sier jo at jeg IKKE vil lage konflikt, jeg vi hjelpe unge på best mulig måte.

Er visst litt vanskelig dette.

Hvis du over lang tid gnåler om dette, så vil det bli et konfliktnivå mellom far og sønn uansett. Iflg. deg har dette emd legoen pågått med jevne mellomrom i to år. Ikke at jeg kan forstå hvordan en så litenn gutt kan opprettholde noe sånt over to år, men det er en annen sak.

Hvis du vil din sønns beste, så legger du saken død nå. Legoen blir hos far - ferdig med det. Ok, så er det et nederlag for sønn, men er du en god mor - så lærer du ditt barn å takle nederlag.

Et legosett barnet fikk som 7 åring, og som han ikke har lekt med på to år er det ikke noe stort tap å miste tilgangen til - hvis da ikke mor osv.

Skrevet

Stakkars barn! Tenk å sitte på ett sted og savne en leke som er på et annet sted, nok et eksempel på at barna rammes unødvendig pga foreldrenes ønske om å dele barnet i to, som om det var en gjenstand. Nei, la barnet ha alle lekene hos bostedsforelder, og la alt samvær foregå der. Dette er jeg sikker på er til det beste for barnet, la den andre forelderen komme på besøk istedet. Tull at barn og leker skal deles. Hva har barnet best av? Joda, samvær med begge. Men barnet trenger ikke nødvendigvis overnattingssamvær med den andre forelderen.

Skrevet

Koster den ikke allverden, så tror jeg jammenmeg jeg hadde gått ut og kjøpt en ny, for å slippe å såre barnet. Og latt barnet leve i troen på at det var den samme.

:overrasket: Ja, da bygger man opp god tillit hos barnet. I tillegg gjør man jo barnet en stor tjeneste ved å skjerme det for livets små og store sårheter. :ironi:
Skrevet

Det er et legobyggesett til over tusen kroner.

Han har spurt etter det innimellom, og jeg har sagt at det ligger hos faren. Nå i det siste har han sagt at han vil ha det igjen og bedt meg ringe far. Det har jeg gjort og far sier nei.

Spørsmålet er om jeg skal fortelle ungen at faren sier nei og ikke vil gi det fra seg, eller om jeg skal ta opp kampen med far.

JEG gnåler ikke. Jeg syns du er ganske ufin, gjest.

Skrevet
Så helt konkret:

Når mormor har kjøpt en leke. Og lillemann har hatt den med til faren. Og samværet med faren opphørte for to år siden. Og lillemann gjerne vil ha igjen leken sin. Og det ikke skal være noe samvær i overskuelig fremtid. Bør far uten videre overlevere leken da?

Selvsagt!

Skrevet
Det er et legobyggesett til over tusen kroner.

Han har spurt etter det innimellom, og jeg har sagt at det ligger hos faren. Nå i det siste har han sagt at han vil ha det igjen og bedt meg ringe far. Det har jeg gjort og far sier nei.

Spørsmålet er om jeg skal fortelle ungen at faren sier nei og ikke vil gi det fra seg, eller om jeg skal ta opp kampen med far.

JEG gnåler ikke. Jeg syns du er ganske ufin, gjest.

Drit i gjesten, Evelina. Tydeligvis noen som har behov for å "ta deg" en gang for alle. Drit i lego'en også, dersom en kamp med far ikke fører fram. Og er det verdt det? Si til sønnen din at: Nå går vi og kjøper et lignende byggesett, så gjør dere det og er ferdige med saken. 1.000 kroner for å få denne saken ut av verden tror jeg er en god investering, for alle. Er far så smålig, så drit i han. Dette vil du ikke bruke energi på, Evelina. Bruk det heller på sønnen din!

:klem:

Skrevet
Drit i gjesten, Evelina. Tydeligvis noen som har behov for å "ta deg" en gang for alle. Drit i lego'en også, dersom en kamp med far ikke fører fram. Og er det verdt det? Si til sønnen din at: Nå går vi og kjøper et lignende byggesett, så gjør dere det og er ferdige med saken. 1.000 kroner for å få denne saken ut av verden tror jeg er en god investering, for alle. Er far så smålig, så drit i han. Dette vil du ikke bruke energi på, Evelina. Bruk det heller på sønnen din!

Normalt ville man gjort det på den måten ja ;)
Skrevet
Drit i gjesten, Evelina. Tydeligvis noen som har behov for å "ta deg" en gang for alle.

Hi hi det lar seg ikke gjøre :ler:

Drit i lego'en også, dersom en kamp med far ikke fører fram. Og er det verdt det? Si til sønnen din at: Nå går vi og kjøper et lignende byggesett, så gjør dere det og er ferdige med saken. 1.000 kroner for å få denne saken ut av verden tror jeg er en god investering, for alle. Er far så smålig, så drit i han. Dette vil du ikke bruke energi på, Evelina. Bruk det heller på sønnen din!

Ok, takk skal du ha, kloke ord :)

Skrevet
:overrasket:  Ja, da bygger man opp god tillit hos barnet.  I tillegg gjør man jo barnet en stor tjeneste ved å skjerme det for livets små og store sårheter. :ironi:

Flere barn skulle vært skånet fra foreldrenes idiotiske fighter.

Dette er ikke en kamp om leken men en prinsippsak fra faren som går utover barnet.

Skrevet
Flere barn skulle vært skånet fra foreldrenes idiotiske fighter.

Dette er ikke en kamp om leken men en prinsippsak fra faren som går utover barnet.

Eller mor.
Skrevet

Jeg er helt enig i at denne tråden reiser en interessant problemstilling, foreldre som bruker barna i sin hatkamp mot hverandre.

Skrevet
Er dette en leke som far har veldig stor glede av når han er alene eller??  ;)

:ler: Nå måtte jeg le :ler:

Skrevet
Nei, det er faren som holder den tilbake.

Vel - husk at vi bare har fått en side av den saken ;)
Skrevet

Det er vel bare en side å se det fra når leken ligger hos far, vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...