malle Skrevet 1. januar 2008 #2661 Del Skrevet 1. januar 2008 Godt nytt år, Mrs N! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 2. januar 2008 #2662 Del Skrevet 2. januar 2008 Sitter han? Det ser det ut til at det er et stykke igjen til her. Men det kommer vel en gang. Tror de er litt for opptatt av å undersøke ting til å ha tålmodighet til å sitte. Når jeg hører om sånne barn som de du hadde på besøk lurer jeg på hvor foreldrene er. Barna kan jo ikke ha det veldig bra når de ikke har noen grenser... Uansett - godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 3. januar 2008 #2663 Del Skrevet 3. januar 2008 Godt nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #2664 Del Skrevet 3. januar 2008 Godt nyttår ja! Lite tid her for tiden. Tiny er veldig slitsom for tiden. Han vil ikke sove så mye om dagen, kanskje 1 time til sammen. Når han er oppe så er han overalt. I dag fikk han tak i ledningen til gulvlampen og begynte å dra den bortover gulvet. Han prøver å krype for tiden, men har ikke skjønt at armene må flyttes samtidig som føttene, så i stedet tar han nesten baklengs salto Favorittaktiviteten for tiden er å ri på fanget til noen sånn at han kan få sitte og lage lyder. De har noen rare ideer av og til disse små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 3. januar 2008 #2665 Del Skrevet 3. januar 2008 Innom for å oppdatere meg etter juleferien. Huff, så skummelt med den episoden med Tiny. Godtat alt gikk bra. Har begynt å gi brødskive vi nå. og jeg er også redd han skal sette noe i halsen. Gått bra så langt, og han tygger veldig (utrolig søtt når de tygger og smatter forresten ), så får tro han klarer å mose det nok. Kjenner igjen at de begynner å bli mer krevende. Har ikke gjort annet enn å flytte unna ting i dag føler jeg. Hittil har han kun krabbet etter lekene sine, men nå har han funnet ut at det er jo så mye annet som er mer spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 3. januar 2008 #2666 Del Skrevet 3. januar 2008 Det er da en veldig så aktiv krabat du har fått. Ikke lenge til han kryper og går tenker jeg. Skal du ha han i barnehage etterhvert, eller skal du fortsette å ha han hjemme mens du jobber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #2667 Del Skrevet 3. januar 2008 Det er veldig slitsomt å ha han hjemme nå merker jeg. Ikke bare fordi han er så aktiv, men også fordi jeg er helt alene. Har ingen venner eller familie i nærheten som kan sitte barnevakt eller ta han for en time når jeg f.eks. skal i banken. Så det blir fort veldig slitsomt og en tur til banken tar en hel dags energi, både for meg og Tiny I ettermiddag har han virkelig gjort fremskritt med krypingen. Han kom seg fort rundt på badet. Først så han boksen med våtservietter, så la han merke til pudderet som sto 10 cm bak den og han ble veldig ivrig når han så enda flere bokser og flasker enda lenger unna. Nede i stua lå han på gulvet og dyttet seg mest bakover, men når jeg la en DVD på gulvet fremfor han fikk han virkelig fart på seg! Han har en rar forkjærlighet for DVD-er og fjernkontroller så disse brukes nå som lokkemiddel for å hjelpe til med krypingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malle Skrevet 3. januar 2008 #2668 Del Skrevet 3. januar 2008 Hos oss hoppet eldstemann bortover på rumpa i 2 mnd før hun begynte å krabbe ordentlig. Det var ganske komisk å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #2669 Del Skrevet 5. januar 2008 I følge mora mi så krøp jeg aldri. Bare hoppet bortover på rumpa I går kveld hadde vi en liten en som la seg kvart over 7 og bestemte seg for å stå opp igjen klokka 9. Prøvde å få han til å legge seg igjen i over en time, men til slutt gadd jeg ikke mer så han fikk ligge på senga til mamma og se på CSI Han kan ikke ligge i ro lenger da. Må hele tiden prøve på denne krabbingen som han øver seg på. Vanligvis går han bare rundt i ring da Men han er flink til å sitte. Kan sitte alene på gulvet nå uten at han blir engstelig. Faller over hvis han prøver å snu seg og ta noe da, men den balansen kommer vel til slutt. Ellers har vi (dvs. jeg ) bestemt at det nå er på tide å flytte til Norge. Har nå bodd 5 år i dette landet og har tilbrakt 8-10 timer alene hver dag, uten støtte fra familie eller venner. Det tar på til slutt det. Spesielt med mini. Jeg synes dessuten at det er urettferdig for han å ikke ha noen barn å leke med, ingen besteforeldre han kan være hos eller noe slikt. Tenker på 1 års dagen hans som helt sikkert feires med bare oss 3. Det er litt trist å tenke på. Problemet er jo at mannen har en veldig bra jobb her, som han ikke har så veldig lyst til å gi opp. Jeg prøver å la være å argumentere med at jeg har "gitt opp" 5 år av mitt liv og 2 av disse årene har jeg måttet bruke antidepressiver for å komme meg gjennom dagene. Et annet problem er at mannen ikke snakker norsk, og han er så treg til å lære seg det på egenhånd. Har sett på språkkurs, men det er ikke så mange av de. NAV tilbyr bare språkkurs for de som kommer utenfra EØS så det hjelper heller ikke (ikke at jeg kan skjønne hvorfor f.eks. engelske ikke skal få samme tilbudet som russiske innvandrere). Jeg vil helst flytte nå, men det vil nok ta flere måneder å selge huset her. Vi må også selge bilene og sikkert en del av de elektriske apparatene vi har. Oppholds/arbeidstillatelse er ikke et problem, men for å få det godkjent må vi ha en bolig i Norge. Det er helt umulig å begynne med kjøp av bolig i Norge når man ikke bor der, så da blir det snakk om leie. Men behandlingsperioden for oppholds/arbeidstillatelse (eller såkalt familiegjenforening) er 4 måneder! Det betyr at vi må betale leie i 4 måneder for en leilighet som vi ikke vil bruke! Det må finnes en vei utenom dette, men har ikke funnet på noe lurt til nå. Uansett.. Nå er det pizza! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 5. januar 2008 #2670 Del Skrevet 5. januar 2008 Forstår godt at du vil hjem til Norge. Savner familie jeg også, og de er bare 2,5 timers biltur herfra. Håper det ordner seg, slik at dere kan komme hitover fort. Trodde forresten at så lenge man tilhører et EU/EØS land så var det bare å flytte mellom de ulike landene jeg. Trodde ikke man behøvde oppholdstillatelse da. Forresten så er det visst vanlig at babyene sover mer urolig når de er midt i et utviklingsstrinn. F.eks når de skal lære å krabbe. Knerten holdt på med krabbing i søvne, men de siste dagene har han sovet bedre igjen. Alltid ett eller annet som forstyrrer søvnen føler jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 5. januar 2008 #2671 Del Skrevet 5. januar 2008 Skjønner godt at dere nå tenker på å flytte. Mamma bor 30 min unna, men synes det er langt nok med tanke på barnevakt og sånn Jeg visste ikke det med urolig søvn Frida! Det skal jeg jammen huske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 5. januar 2008 #2672 Del Skrevet 5. januar 2008 Håper dere får til å flytte på dere snart. Jeg har bestemt at jeg aldri skal flytte mer enn 45 min unna mamma og pappa, sånn på permanent basis. Nå bor vi 5-10 min med bil fra hverandre, og det er veldig fint. Det er så godt å ha et nettverk rundt seg. Vil du si noe om hvor i landet dere kommer til å flytte? (Nord-sør...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #2673 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Foreldrene mine og brødrene mine bor i Nord-Norge, så jeg vil helst dit. Men det er jo flest jobber for mannen i Oslo da. Har familie der og, men ikke av de aller nærmeste. Foreldrene mine bor på en øy da, så det er ikke mulig å bo nære de, uten å bo for nært for å si det sånn Men vi kan bo i byen hvor brødrene mine bor. Broren min venter en liten en med kjæresten til vinteren så det hadde jo vært en god lekekamerat for mini. Man kan fritt bevege seg mellom EU/EØS-landene ja, men han kan kun oppholde seg i 3 måneder i Norge uten oppholdstillatelse. Skjønner ikke helt hvorfor for jeg trengte ikke noen oppholdstillatelse for å bo her. Visste ikke det med at søvnen forstyrres når de utvikler seg. Det virker som om at det som plager han mest er at han snur seg på magen hele tiden. Jeg vet ikke om han egentlig vil snu seg på magen, men jeg finner han sånn hele tiden :klø: Endret 5. januar 2008 av Mrs N Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malle Skrevet 5. januar 2008 #2674 Del Skrevet 5. januar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #2675 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei malle Jeg har klart å miste mei tai-en! Jeg hadde den sist da vi var og kjøpte juletre midt i desember, og ingen har sett den siden da. Har letet i begge bilene, garasjen, skuret og alle rom i huset. Finner den ingen plass Fant en ny på e-bay, men de er dyyyre altså! 40 pund for en ny, og det tok meg 3 dager å finne en som ikke så ut som noe hippier har på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. januar 2008 #2676 Del Skrevet 6. januar 2008 Æsj, så irriterende. Hvis du har symaskin, er det ikke så vanskelig å sy en. Ligger oppskrift på tettinntil. Vi kjøpte en på e-bay, men den er helt håpløs å bære i. Gir ikke støtte i det hele tatt. Har en dyyyr fra en norsk produsent som jeg er veldig fornøyd med da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #2677 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Joda, har symaskin men har ikke stoff da. Og egentlig altfor lite tid til å sy. Den jeg hadde var kjempekjekk da. Håper den dukker opp igjen! Jeg fant faktisk en side i Storbritannia som selger mei tai til ganske rimelige priser. Får man lov til å linke sånne sider her tro? Jeg prøver.. funkyslings Endret 6. januar 2008 av Mrs N Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 7. januar 2008 #2678 Del Skrevet 7. januar 2008 Har du sett pm'en jeg har sendt deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #2679 Del Skrevet 7. januar 2008 Nei, sorry Tolbis, men nå har jeg sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #2680 Del Skrevet 7. januar 2008 Tror du ikke at det lille krapylet klarte å komme seg bak TV-en mens jeg var på kjøkkenet i dag tidlig? Han klarte å ta ut antenneledningen til Sky-boksen og satt og siklet på den når jeg kom inn Heldigvis er det ikke så mye strøm som går gjennom en sånn kabel. Nå har jeg lagt han i senga, men i stedet for å sove så ligger han og underholder seg selv med spilledåsen sin. Vi kjøpte han en sånn som henger på senga og spiller musikk, blinker med noe lys og til og med lyser opp et bilde i taket. De siste par dagene har han funnet ut hvordan han kan slå den på, så vi hører gjerne at han slår den på et par ganger om kvelden etter at vi har lagt han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå