Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er ekkelt :)

:vinke: hei til alle som har vært innom :)

Sitter her og venter på foreldrene mine som skal komme fra gardermoen. De skulle ha vært her 3 timer siden, men flyet har ikke gått fra oslo ennå :overrasket:

I dag var siste arbeidsdagen min før jul. Litt rart å sitte her og ikke ha noe jobb. Vet liksom ikke hva jeg skal finne på. Strikke litt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så ekkelt med Tiny...

Håper dere får en fin jul nå, da, at foreldrene dine har kommet fram, og at dere kan kose dere uten flere skumle hendelser.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som ikke skulle jobbe i jula har nå sittet med en korrekturlesing i snart 14 timer. Fikk en telefon fredags kveld fra et byrå som var desperate. De hadde fått inn en dårlig jobb og kunden var ikke blid.

Greit nok det hvis de vil betale 450 kr i timen :sjarmor:

Har fått pyntet juletreet, Tiny har på seg juledrakta si og vi skal snart tusle på butikken og se om vi finner noe godt til dessert (noen spiste opp ostekaka :sjenert:)

God jul til alle som kommer innom!! :kalle:

post-11576-1198488688_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så mye innom her i det siste. Har hatt et par PC-frie dager og det har vært digg!

Men må vel inn med en oppdatering :)

Vi bestemte oss for å gå ut og kjøpe en ny TV i forgårs og i dag kom den. 40-tommers LCD widescreen TV. Sony Bravia. Samme merket som jeg har jobbet med på jobben tidligere i år så det var morsomt å bytte til norsk språk i menyen ;)

Vi hadde svigerinne, mann og barn på besøk i to dager. Det var utrolig godt når de reiste hjem. Blir helt stressa av både de voksne og barna. Alle 4 har hver sin Nintendo DS + de spilte hele dagen og kvelden på vår Nintendo Wii. Guttene var bare utenfor døra én gang når de sparket fotball på glassdørene våre. Foreldrene sa ikke noe til det, men etter tredje sparket gikk jeg selv og hentet de inn :frustrert:

Middag ville de ikke spise. Jeg tenker i mitt stille sinn at de ikke er vant til sunn mat for det de kjøpte inn til de fra matbutikken var pizza til lunsj, sjokolademelk, doughnuts, masse twist og juicedrikker med tilsatt sukker. Etter at de hadde puttet alt dette i de så forventet de at guttene skulle legge seg klokka 18! De gikk opp og ned trappa i 3 timer før de endelig sovnet, og da hadde de fått med seg Nintendo DS-ene opp.

At det går an ...

Ellers har vi begynt med MME på flaske til mini om dagen. Han får MM om morgenen og det er det. På dagen er han ikke interessert og siden han skal ha i seg minst 500 ml så blir det flaske. Han får det i koppen sin da, men det er helt greit det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

500 ml? Det var jammen mye! Når skjønningen bare får melk til måltidet så drikker hun mellom 200 og 260 ml

Her i Norge sies det at barna ikke skal få mer enn 1000 ml MME tilsammen på ett døgn... Kanskje det er annerledes der du er???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, samme her, men de anbefaler altså rundt 500-800 ml om dagen. Han koser seg veldig med flasken nå. Synes egentlig det er helt greit jeg. Men håper på å kunne beholde morgenammingen en stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Blander meg litt her jeg og. Minsten min har blitt så glad i grøt, så han får 2-3 grøtmåltider om dagen, disse er små, også prøver jeg å lure i han litt middag. Han får ikke pupp lenger, ville ikke ha, så han får bare MME, men da før hvert måltid, så er vel oppe i 800 ml i døgnet.

Har forresten tiny begynt å sitte på egen hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, han kan sitte alene nå. Eneste er at det er litt skummelt når han mister balansen så jeg må sitte ved siden av han ellers blir han lett skremt og sutrete ;)

Har kjøpt en del leker til han som han kan leke med mens han sitter (bl.a et tog og en boks med hull i som du putter ting gjennom). Dette hjelper han veldig når han skal lære og holde balansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det fort framover fra nå! Eldste min satt når hun var 7 mnd, da hun var 8 mnd kom hun seg framover ved å hoppe på rumpa, så ganske komisk ut:fnise: . Og da hun var 9 mnd krabbet hun vanlig. Så nå vil du merke hvor fort tida går. Plutselig en dag går han... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...