lilly73 Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Min sønn på 6 år og 8 mnd tisser fremdeles i sengen, og jeg og min mann lurer på om vi skal bruke bleie om natten på gutten vår, ettersom sengen nesten blir gjennomvåt hver natt, og ettersom vi stresser nok som det er om morgenen før vi skal på jobb og han skal på skolen, er det ikke noe særlig å måtte skifte sengetøy hver eneste morgen. Hva i alle dager skal vi gjøre? Vi har nesten bestemt oss for å bruke bleie. Sønnen liker ikke å våkne opp med våt dyne og vått laken hver morgen, og ønsker å bruke bleie. Det er jo tross alt bedre det enn å våkne opp gjennomvåt av tiss hver morgen. Men jeg lurer bare på hva dere synes? Har dere lignende erfaringer? Hvilken bleie skal jeg bruke? Bruker dere Libero-bleier? Trenger en god nattbleie, med god oppsugningseffekt og som ikke lekker. Burde helst være trusebleie a la Up&Go. Kan noen hjelpe meg her?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 http://www.libero.no/Pages/Products/Produc...se.aspx?id=7904
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Sønnen min er ni år og har i perioder våte netter fremdeles. Nå skal han på utredning.
Sunbird Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Vi har også hatt det problemet en del med sønnen vår som snart er 8år. Så i vinter prøvde vi en sånn alarm som begynnte å ule når det kom litt urin på den. Da er det meningen at barnet skal våkne og gå på do. Hos oss fungerete det ikke, gutten sov like godt han, mens resten av familien ble lys våken. Så hos oss er problemet at han sover så tungt at han ikke våkner når han skal tisse. Vi hadde på forhånd snakket en del med gutten om dette, for han syntes heller ikke det var noe kjekt å våkne i våt seng nesten hver natt. Og bleier var ikke noe han ville prøve, så da ville vi prøve å unngå det. Det endte med at vi fikk noen tabellter i fra legen som han skulle ta hver kveld før han la seg i ett par mnd. Disse tabelletene skulle hemme urinproduksjonen noe. Hos oss fungerte dette veldig bra, med kun noen få uhell i løpet av de tre mnd vi prøvde dette. Etterpå så har det blitt mye bedre hos oss. Tidligere hadde vi i perioder våt seng hver natt, mens det nå er bare en natt inni mellom at det blir vått. Og det er jo til å leve med. Sjekk ut siden www. torrhelenatten.no, der finnes det mye interresant lesning. Lykke til
Gjest EvaL Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Min sønn på 6 år og 8 mnd tisser fremdeles i sengen, og jeg og min mann lurer på om vi skal bruke bleie om natten på gutten vår, ettersom sengen nesten blir gjennomvåt hver natt, og ettersom vi stresser nok som det er om morgenen før vi skal på jobb og han skal på skolen, er det ikke noe særlig å måtte skifte sengetøy hver eneste morgen. Hva i alle dager skal vi gjøre? Vi har nesten bestemt oss for å bruke bleie. Sønnen liker ikke å våkne opp med våt dyne og vått laken hver morgen, og ønsker å bruke bleie. Det er jo tross alt bedre det enn å våkne opp gjennomvåt av tiss hver morgen. Men jeg lurer bare på hva dere synes? Har dere lignende erfaringer? Hvilken bleie skal jeg bruke? Bruker dere Libero-bleier? Trenger en god nattbleie, med god oppsugningseffekt og som ikke lekker. Burde helst være trusebleie a la Up&Go. Kan noen hjelpe meg her? ← Syns dere har tatt en god avgjørelse om å ha bleier på han om natten igjen, det har ingen hensikt i å la han ligge uten beskyttelse når det sliter sånn på alle parter som du beskriver her. Når gutten selv også vil bruke bleie, ja da er det ingenting å lure på. I gamle dager var det slik at man mente at barna IKKE skulle bruke bleier, fordi da ville de aldri bli tørre. Man mente at barna måtte oppleve hvor ubehagelig det var å bli våt eller sove i en våt seng, på den måten ville de slutte å tisse på seg. Vel, nyere undersøkelser viser at barns om sover uten bleie, ikke blir noe fortere tørre enn de som sover med bleie. Når det gjelder bleier så har man jo mange muligheter faktisk. Enten kan man bruke de største bleiene til Libero (om disse fortsatt passer, går jo helt opp til 30 kg) i form av trusebleien Up & Go, eller de vanlige bleiene som festes med borrelås. Disse bleiene får man jo kjøpt i alle matbutikker. Men i den senere tid har det jo også kommet et par trusebleier på markedet, beregnet på større barn som er sengevætere. Disse skal likne på og gi følelsen av å være truser (har mye mindre fyll enn vanlige bleier) slik at barnet ikke skal oppleve de som bleier. Vi har ikke prøvd disse på våre barn, så jeg vet ikke om de holder tett dersom gutten deres tisser mye. Disse bleiene heter DryNites og Libero Night Comfort. Problemet er at disse bleiene foreløpig kun selges i noen få butikker som har ekstrea stort utvalg. DryNites selges kun på Meny og Coop OBS, mens Libero Night Comfort selges foreløpig kun på ICA Maxi ( http://www.libero.no/Pages/Products/Produc...y.aspx?id=7920) Et annet alternativ som er vel så bra, enkelt og rimelig, er å kjøpe bleier på apoteket. Men dette fordrer at dere får blå resept av legen deres, noe dere har krav på til en gutt på deres alder. Da kan man hente ut inkontinens produkter til kun en liten egenandel. Det finnes her mange bleietyper å velge mellom, og jeg kan anbefale Tena sine vanlige bleier eller trusebleier. Ta en tur på apoteket så får dere vareprøver med hjem.
Gjest Mor til sengevæter Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Hvilken bleie skal jeg bruke? Bruker dere Libero-bleier? Trenger en god nattbleie, med god oppsugningseffekt og som ikke lekker. Burde helst være trusebleie a la Up&Go. ← Jeg er redd det kan bli en kræsj mellom ønsket om en tykk, sikker nattbleie og ønsket om å bruke trusebleie. Ser i en annen tråd at du etterlyser plastbleier, og min erfaring er i hvertfall at trusebleier ikke holder mål til et stort barn som tisser mye i løpet av en natt. Vi har erfart at trusebleier ikke er godt nok for sengevæteren her i huset, selv ikke trusebleiene fra Tena som en her anbefalte. Nei, bestill vareprøver fra Tena eller Attends, de har bleier som er plastbelagte og som tåler store mengder urin. Dere vil ikke oppleve noen lekkasjer ved å ha disse bleiene på poden. Eneste aberet er at de festes med taper da.
lilly73 Skrevet 5. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2006 Syns dere har tatt en god avgjørelse om å ha bleier på han om natten igjen, det har ingen hensikt i å la han ligge uten beskyttelse når det sliter sånn på alle parter som du beskriver her. Når gutten selv også vil bruke bleie, ja da er det ingenting å lure på. I gamle dager var det slik at man mente at barna IKKE skulle bruke bleier, fordi da ville de aldri bli tørre. Man mente at barna måtte oppleve hvor ubehagelig det var å bli våt eller sove i en våt seng, på den måten ville de slutte å tisse på seg. Vel, nyere undersøkelser viser at barns om sover uten bleie, ikke blir noe fortere tørre enn de som sover med bleie. Når det gjelder bleier så har man jo mange muligheter faktisk. Enten kan man bruke de største bleiene til Libero (om disse fortsatt passer, går jo helt opp til 30 kg) i form av trusebleien Up & Go, eller de vanlige bleiene som festes med borrelås. Disse bleiene får man jo kjøpt i alle matbutikker. Men i den senere tid har det jo også kommet et par trusebleier på markedet, beregnet på større barn som er sengevætere. Disse skal likne på og gi følelsen av å være truser (har mye mindre fyll enn vanlige bleier) slik at barnet ikke skal oppleve de som bleier. Vi har ikke prøvd disse på våre barn, så jeg vet ikke om de holder tett dersom gutten deres tisser mye. Disse bleiene heter DryNites og Libero Night Comfort. Problemet er at disse bleiene foreløpig kun selges i noen få butikker som har ekstrea stort utvalg. DryNites selges kun på Meny og Coop OBS, mens Libero Night Comfort selges foreløpig kun på ICA Maxi ( http://www.libero.no/Pages/Products/Produc...y.aspx?id=7920) Et annet alternativ som er vel så bra, enkelt og rimelig, er å kjøpe bleier på apoteket. Men dette fordrer at dere får blå resept av legen deres, noe dere har krav på til en gutt på deres alder. Da kan man hente ut inkontinens produkter til kun en liten egenandel. Det finnes her mange bleietyper å velge mellom, og jeg kan anbefale Tena sine vanlige bleier eller trusebleier. Ta en tur på apoteket så får dere vareprøver med hjem. ← Tusen takk for et langt og utfyllende svar! OK, ang. DryNites og Libero Night Comfort: er de for store for min sønn (han veier 28 kg)? Han tisser mye om natta, så han trenger i så fall en bleie som suger godt til seg væske og klarer og holde på den igjennom hele natta, og samtidig holde ham tørr. Har hørt at disse DryNites og Night Comfort-bleiene er temmelig dårlige, og lekker fort. Er de som ordentlige bleier på innsiden, men har kun en ytre overflate som på en truse? Og er de ikke dyre? Som sagt så veier min sønn 28 kg. Passer de største Up&Go-bleiene til han? Vil nemlig helst ha en trusebleie for de er så mye lettere, og da kan også ta dem av og på selv. Men egner den største Up&Go-bleien seg noe særlig som nattbleie for en som tisser mye om natta, eller passer den best til bruk om dagen da barn ikke tisser så mye av gangen? Hvor mye koster en pakke med Tena-bleier på apoteket, hvor mye er det i en pakke og hvilke størrelser er det på de? Og hva med oppsugningsevnen? Vil helst unngå å måtte gå til legen og få blå resept og så måtte kjøpe bleier på apoteket ettersom de stenger så tidlig og jeg og mannen min jobber noe sent (mens min sønn er på SFO). Da er det mye enklere å kjøpe bleier på matbutikken. Men må man, så må man.
lilly73 Skrevet 5. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2006 Jeg er redd det kan bli en kræsj mellom ønsket om en tykk, sikker nattbleie og ønsket om å bruke trusebleie. Ser i en annen tråd at du etterlyser plastbleier, og min erfaring er i hvertfall at trusebleier ikke holder mål til et stort barn som tisser mye i løpet av en natt. Vi har erfart at trusebleier ikke er godt nok for sengevæteren her i huset, selv ikke trusebleiene fra Tena som en her anbefalte. Nei, bestill vareprøver fra Tena eller Attends, de har bleier som er plastbelagte og som tåler store mengder urin. Dere vil ikke oppleve noen lekkasjer ved å ha disse bleiene på poden. Eneste aberet er at de festes med taper da. ← Oioi. Her bare renner svarene inn! Hadde ikke trodd at jeg ville få så rask respons! Hvor gammel er ungen din som tisser i sengen? Og hvilke bleier prøvde du på han, før du endte opp med Tena/Attends? Er ikke dette bleier man må ha blå resept for og må kjøpe på apoteket? Du nevner at Tena og Attends's bleier er plastbelagte og har teip; er det sånn borrelås-teip eller sånn vanlig teip sånn som i "gamle dager"? Og disse vareprøvene man kan bestille; kan man bestille det over internett og er det gratis? Eller må man ned på apoteket og få dem på blå respept?
Gjest Oppgitt Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Jeg syns dere skal ta til vettet og droppe disse bleie planene. Syns det er forferdelig at dere behandler barna deres som små babyer og har bleier på dem. Ville aldri ha gjort slikt mot mine barn.
Gjest Svanhild Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 De største Libero bleiene Junior XL Plus (ikke trusebleier) skal være store nok til din sønn, disse gjelder opp til 30 kg. Libero skriver selv om disse bleiene: "Bleier for store barn Dette er våre største bleier, som vi kaller Junior. De har en ekstra stor absorberende kjerne, som gjør dem sikrere mot lekkasje, selv om barnet tisser mye hver gang. Om natten kan dette være en god bleie, da tørt betyr fortsatt god nattesøvn." Du kan lese mer om de her: http://www.libero.no/Pages/Products/Produc...ry.aspx?id=7917 Kjøp disse og prøv de ut på han i natt da vel. De fungerer veldig fint på 7 åringen min som veier 28 kilo.
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #11 Skrevet 5. august 2006 Bleier fås på blå resept til barn over en viss alder, det samme med sengekladder (engangstisselaken) Minirin heter tablettene som hemmer nyrefunksjonen om natten, sønnen min har disse, og bruker de når han skal sove over hos noen. Som fex brukte han de da vi var i syden i sommer. De får man også på blåresept. Bivirkningnene er desverre tidvis ganske sterke, og viser seg bl a som spiseforstyrrelser, som jeg ser tendenser til hos sønnen min når han går på de mer enn et par netter på rad.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 Jeg syns dere skal ta til vettet og droppe disse bleie planene. Syns det er forferdelig at dere behandler barna deres som små babyer og har bleier på dem. Ville aldri ha gjort slikt mot mine barn. ← Snakker du til meg, eller flere? Og i så fall mener du det er galt å bruke bleier på barn i det hele tatt? Uansett er det ikke rart at det skal være så tabu å bruke bleier om natta når folk som deg skal være så fordømmende og hevde at bleier er for "babyer". Enkelte barn bruker tross alt lengre tid på å slutte å tisse i sengen, og det må man bare akseptere. Jeg vil også nevne at det ikke er noe galt med min 6-årige sønn; han er ingen liten baby bare fordi han tisser i senga om natta. Og ja, vi har prøvd flere metoder for å få han til å slutte med å tisse i senga, deriblant alarm og tabletter, uten at det funket noe særlig. Dessuten har dette problemet med å tisse i senga kun vært et stort problem i det siste; før tisset han bare av og til og var for det meste tørr. Derfor lurer vi nå på om vi skal bruke nattbleie og se hvordan det går. Det er jo ikke sånn at han liker å tisse i senga hver natt, og jeg har troen på at med tiden vil han avvenne seg den "uvanen" å tisse i senga. Men dette er noe som tar tid, og jeg har ikke troen på at man skal tvinge et barn til å slutte med bleie.
lilly73 Skrevet 5. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 5. august 2006 Snakker du til meg, eller flere? Og i så fall mener du det er galt å bruke bleier på barn i det hele tatt? Uansett er det ikke rart at det skal være så tabu å bruke bleier om natta når folk som deg skal være så fordømmende og hevde at bleier er for "babyer". Enkelte barn bruker tross alt lengre tid på å slutte å tisse i sengen, og det må man bare akseptere. Jeg vil også nevne at det ikke er noe galt med min 6-årige sønn; han er ingen liten baby bare fordi han tisser i senga om natta. Og ja, vi har prøvd flere metoder for å få han til å slutte med å tisse i senga, deriblant alarm og tabletter, uten at det funket noe særlig. Dessuten har dette problemet med å tisse i senga kun vært et stort problem i det siste; før tisset han bare av og til og var for det meste tørr. Derfor lurer vi nå på om vi skal bruke nattbleie og se hvordan det går. Det er jo ikke sånn at han liker å tisse i senga hver natt, og jeg har troen på at med tiden vil han avvenne seg den "uvanen" å tisse i senga. Men dette er noe som tar tid, og jeg har ikke troen på at man skal tvinge et barn til å slutte med bleie. ← Forøvrig var det meg, lilly73, som skrev det innlegget ovenfor. Trodde jeg var logget inn, men var visst ikke det alikavel.
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 5. august 2006 #14 Skrevet 5. august 2006 Jeg syns dere skal ta til vettet og droppe disse bleie planene. Syns det er forferdelig at dere behandler barna deres som små babyer og har bleier på dem. Ville aldri ha gjort slikt mot mine barn. ← ??? Men hva ville du ha gjordt dersom du hadde et barn som var sengevæter da?? La barnet bli klissvåt av sin egen urin natt etter natt helt til det stoppet av seg selv? Selvsagt skal foreldre vurdere situasjonen før de tar avgjørelsen om å bruke bleie på et så stort barn om natten, men min mening er at det er bedre enn å la barnet ligge i en gjennomvåt seng. Jeg var sengevæter til jeg var 7 år, og brukte bleie om natten helt frem til da. Min mor tok meg med til kiropraktor og jeg var til 5 behandlinger og etter det tisset jeg aldri i sengen igjen. Om det var behandlingene som stoppet sengevætingen, vet jeg ikke, men min mor er hellig overbevist Det er mange former for behandling i dag, men vær litt kritisk. Det er nødvendigvis ikke slik at det som hjelper for en, vil hjelpe for en annen. Lykke til! milla
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #15 Skrevet 5. august 2006 samboeren min for mange år siden var faktisk sengevæter,jeg kontaktet lege og fikk satt igang saker og ting,idag er han tørr idag og må bruke medisiner fordi hjernen rett og slett ikke registrere at blæra er full,at han er tissatrengt også merker han ikke at han tissa i senga heller. Svindyre nesedråper,hadde han måtte betale alt selv så var det snakk om 1500,- kr i mnd. Dette er plagsomt for den det gjelder,de gjør det ikke med vilje og hadde de kunne vært herre over situasjonen så hadde de vært tørre som alle andre. jeg har selv vært sengevæter til jeg var i 11-12 årsalderen og husker for et strev det var for både store og små.
Gjest Mor til sengevæter Skrevet 5. august 2006 #16 Skrevet 5. august 2006 Oioi. Her bare renner svarene inn! Hadde ikke trodd at jeg ville få så rask respons! Hvor gammel er ungen din som tisser i sengen? Og hvilke bleier prøvde du på han, før du endte opp med Tena/Attends? Er ikke dette bleier man må ha blå resept for og må kjøpe på apoteket? Du nevner at Tena og Attends's bleier er plastbelagte og har teip; er det sånn borrelås-teip eller sånn vanlig teip sånn som i "gamle dager"? Og disse vareprøvene man kan bestille; kan man bestille det over internett og er det gratis? Eller må man ned på apoteket og få dem på blå respept? ← Min sønn er 9 år og har vokst ut av de vanlige barnebleiene man får kjøpt i butikken, vi brukte forøvrig de vanlige bleiene til Libero (største størrelse) før vi måtte over til bleier fra apoteket. Først forsøkte vi her med trusebleier (Tena Pants) men de holdt overhodet ikke tett. Så forsøkte vi en rekk forskjellige tapebleier før vi ente opp med Tena Slip, den holder på det den skal Desverre så er det kun tape (som i gamle dager) på disse bleiene og ikke den praktiske borrelåsen som gjør at den kan åpnes og lukkes flere ganger. Dette er bleier du kan kjøpe, men da tror jeg de er svindyre. Vet egentlig ikke, men bare innbiller meg det, for selv betaler vi kun en egenandel fordi vi har fått blå resept av legen. Jeg tror faktisk det skal være mulig fortsatt å bestille vareprøver på internett og få disse tilsendt, vi gjorde i hvertfall det for noen år siden. Fikk en annonym konvolutt i posten med 2 stk bleier i. Du får gå inn på tena.no eller attends.no og se.Uansett kan du få bleieprøver ved å kontakte ett eller flere apoteker. Har de ikke tilgjengelig kan i hvert fall de skaffe deg dette. Litt bry er det jo å få tak i disse fremfor bare å kjøpe en pakke bleier når man alikevel er på butikken og handler, men da får man i hvert fall en sikker nattbleie som alle kan være fornøyde med.
lilly73 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #17 Skrevet 6. august 2006 Min sønn er 9 år og har vokst ut av de vanlige barnebleiene man får kjøpt i butikken, vi brukte forøvrig de vanlige bleiene til Libero (største størrelse) før vi måtte over til bleier fra apoteket. Først forsøkte vi her med trusebleier (Tena Pants) men de holdt overhodet ikke tett. Så forsøkte vi en rekk forskjellige tapebleier før vi ente opp med Tena Slip, den holder på det den skal Desverre så er det kun tape (som i gamle dager) på disse bleiene og ikke den praktiske borrelåsen som gjør at den kan åpnes og lukkes flere ganger. Dette er bleier du kan kjøpe, men da tror jeg de er svindyre. Vet egentlig ikke, men bare innbiller meg det, for selv betaler vi kun en egenandel fordi vi har fått blå resept av legen. Jeg tror faktisk det skal være mulig fortsatt å bestille vareprøver på internett og få disse tilsendt, vi gjorde i hvertfall det for noen år siden. Fikk en annonym konvolutt i posten med 2 stk bleier i. Du får gå inn på tena.no eller attends.no og se.Uansett kan du få bleieprøver ved å kontakte ett eller flere apoteker. Har de ikke tilgjengelig kan i hvert fall de skaffe deg dette. Litt bry er det jo å få tak i disse fremfor bare å kjøpe en pakke bleier når man alikevel er på butikken og handler, men da får man i hvert fall en sikker nattbleie som alle kan være fornøyde med. ← Hvor lenge brukte dere de vanlige Libero-bleiene på han før dere måtte bytte? Og lakk de noe særlig, eller holdt de helt tett? Kjøpte en pakke Libero Junior XL + til ungen igår, og prøvde de på han i natt. Den var rimelig full når vi sto opp idag tidlig, men han var like tørr. Men er nok redd for at han kommer til å bli for stor for de bleiene snart, ettersom han snart er 7 år og veier 28 kilo.
monja Skrevet 6. august 2006 #18 Skrevet 6. august 2006 (endret) Nå har Libero kommet med ny nattbleie: Libero Night Comfort. De finnes i to størrelser. Medium 20 - 37 kilo og Large 35 - 60 kilo. Endret 6. august 2006 av monja
Gjest EvaL Skrevet 6. august 2006 #19 Skrevet 6. august 2006 Tusen takk for et langt og utfyllende svar! ← Bare hyggelig om man ved hjelp av sine erfaringer kan gjør det lettere for andre å finne riktig løsning i bleiejungelen OK, ang. DryNites og Libero Night Comfort: er de for store for min sønn (han veier 28 kg)? Han tisser mye om natta, så han trenger i så fall en bleie som suger godt til seg væske og klarer og holde på den igjennom hele natta, og samtidig holde ham tørr. Har hørt at disse DryNites og Night Comfort-bleiene er temmelig dårlige, og lekker fort. Er de som ordentlige bleier på innsiden, men har kun en ytre overflate som på en truse? Og er de ikke dyre? ← Det man må huske på, er at både DryNites og Libero Night Comfort er laget for å være så diskre som mulig, de skal se altså se ut og føles som en truse. Det er lite fyll i disse bleiene, både foran i skrittet og bak over rompa. Da sier det seg egentlig selv at disse ikke kan fungere like godt som en ordentlig bleie, og på et barn som tisser my vil disse komme til å lekke. Fordelen med slike bleier er jo at barnet lett kan ta den av og på selv, og den er en glimrende løsning om barnet våkner og må på do om natten. Slike sengevæter bleier selges i små forpakkninger og er langt dyrere alternativ enn vanlige bleier. Begge merker selges i to størrelser: DryNites®: 4-7 år 17-30 kg eller 8-15 år 27-57 kg Libero Night Comfort medium 20-37 kg, og large 35-60 kg. Som sagt så veier min sønn 28 kg. Passer de største Up&Go-bleiene til han? Vil nemlig helst ha en trusebleie for de er så mye lettere, og da kan også ta dem av og på selv. Men egner den største Up&Go-bleien seg noe særlig som nattbleie for en som tisser mye om natta, eller passer den best til bruk om dagen da barn ikke tisser så mye av gangen? ← Det må du nesten bare prøve ut, det kommer helt ann på kroppsfasongen hans også. Det som er sikkert er at han vektmessig befinner seg over den anbefalte vektanmerkningen på Up&Go bleiene til Libero (men innenfor kategorien på de vanlige bleiene). Det er liten tvil om at de vanlige bleiene er mye mer "bleie" enn Up&Go da den er større og tykkere, og er beregnet for å tåle en lang natt med mye tissing. Hvor mye koster en pakke med Tena-bleier på apoteket, hvor mye er det i en pakke og hvilke størrelser er det på de? Og hva med oppsugningsevnen? Vil helst unngå å måtte gå til legen og få blå resept og så måtte kjøpe bleier på apoteket ettersom de stenger så tidlig og jeg og mannen min jobber noe sent (mens min sønn er på SFO). Da er det mye enklere å kjøpe bleier på matbutikken. Men må man, så må man. ← Nå får vi bleiene på blå resept så jeg er ikke helt sikkert hva prisen er for disse bleiene om man kjøper de til fullpris. Tror prisen ligger på rundt 150 kroner pakken (kanskje andre kan bekrefte dette?) Det er ca. 25-30 bleier i pakken avhengig av størrelsen så en pakke holder omtrent til en måneds forbruk. Disse bleiene kategoriseres ikke etter vekt som barnebleiene man kjøper i butikken, men etter livvidde. Vil tro at din 6 åring klarer seg fint med størrelse XSmall. Bleiene kan du om du bestiller på et apotek få levert hjem slik at du slipper å stikke innom apoteket. Når det gjelder oppsugningsevnen så er den helt topp. Dette er inkontinens produkter, så disse bleiene produsere jo med tanke på personer som har liten eller ingen kontroll på urinblæren. En bedre og sikrere nattbleie en disse skal man lete lenge for å finne. Men man må være klar over at disse bleiene jo ikke er særlig diskre, ungen får en bleierompe som er godt synlig under pyjamasen. Sier det bare så du er klar over dette, men det er kanskje ikke noe problem hos dere siden sønnen din jo selv ønsker å sove med bleie.
lilly73 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #20 Skrevet 6. august 2006 Nå har Libero kommet med ny nattbleie: Libero Night Comfort. De finnes i to størrelser. Medium 20 - 37 kilo og Large 35 - 60 kilo. ← Har hørt om disse og DryNites-trusebleiene, men jeg har også hørt om at disse bleiene er veldig dårlige på å suge til seg væske. Sannsynligvis ville denne bleien vært for dårlig for min sønn, ettersom han tisser relativt mye om natta og ikke bare "skvetter" litt. Derfor trenger vi å ha en bleie som er trygg og sikker, har god oppsugningsevne og som holder huden til barnet tørr gjennom hele natta, noe vi føler at den største Libero-bleia gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå