Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei vennen!

Glad for at du virker ganske sikker i din sak nå - og begynner å se etter eget sted å bo! Tror det kommer til å gjøre deg godt - og ting blir sikkert litt enklere når du tar noen avgjørelser og føler ta ting skjer.

Moro at du har fått enda flere intervjuer - da er det nok snart din tur! :wink:

Fint å høre fra deg igjen - håper du stikker innom snart igjen!

Og du - det er bare EN Diva her på Kg! :Nikke:

Ha en fin dag - og lykke til med leilighetsjakten!

:klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du - det er bare EN Diva her på Kg! :Nikke:

Så sant som det er sagt.

Så godt å høre at ting løsner litt for deg. Både med tanke på det hjemlige og at du i alle fall kommer på intervjuer. Det fører jo til jobb til slutt.

Lykke til!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tusen takk for hyggelig besøk :)

Leiligheten ble det ikke no av...jeg var vel for usympatisk...greit nok, jeg hadde ikke likt å bodd i samme hus med noen som egentlig ikke ville ha meg der, så det er jo så...

Men vi får se om det dukker opp noe mer jeg kan se på.

Intervjuet gikk greit, men er litt tvilende til jobben, delvis fordi det er snakk om å bo i Oslo, ikke i Bærum (som er stedet jeg var på intervju). Er tross alt flest jobber i Oslo, og demed greit å bo der (månedskort koster jo over 1000 spenn....)

Dessuten er det "bare" vikariat fram til juli. Men det er jo selvfølgelig bedre enn ikke noe da.

Likevel, folkene der virket utrolig hyggelige, og det virket som en flott arbeidsplass. Er litt splittet der tror jeg. Men går det som jeg frykter, så får jeg ikke tilbud om den heller. Lite å engste seg for, egentlig,

Skal på intervju på Ullevål sykehus nå på mandag, og det er jeg ganske spent på. Gruergleder meg!

I dag hadde vi bestemt oss for å ikke sitte inne og deppe, men komme oss ut en tur og ha det koselig. Er ingen grunn til å sitte å sture, selv om vi begge er litt triste og følelsesmessig preget nå. Vi var på en liten vindusshoppingtur på Alnabru før vi prøvde å finne "Living" på Karihaugen, som vi derimot ikke fant. Men vi tok rett og slett en real kjøretur og tok i tillegg en kebab på Pizzabaronen. Den var grisegod!

Har vært en artig dag egentlig, og nå skal vi se på Sopranos (tar opp Homsepatruljen, må jo få med deg og!!)

Ønsker alle en riktig fin kveld :D

Kjempeklem, D : - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten ble det ikke no av...jeg var vel for usympatisk...greit nok, jeg hadde ikke likt å bodd i samme hus med noen som egentlig ikke ville ha meg der, så det er jo så...

Ikke tenke sånn da, Diva! Du er helt sikkert ikke usympatisk - men noen må jo få avslag, og da hadde kanskje huseier spesielle kriterier h*n gikk etter...Du må ikke ta det så personlig - huseier kjenner deg jo ikke etter kun et møte!

Ikke ta på vei for dette - det dukker snart opp noe annet!

Høres ut som dere har hatt en fin kveld - det er godt å høre! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Skal ikke ta så på vei, jeg. Men har lett for å miste motet i blant.... Var så frustrerende dette her.

Anyway, jeg må bare stå på og lete videre. Føler at jeg egentlig er i en litt spesiell periode nå. "Alt" er så uklart og jeg har mange valg jeg står foran. Det er egentlig litt skremmende. Har alltid vært så ambisiøs og målrettet før, og vært ganske sikker på hva jeg vil. Nå er det ikke slik.

Forholdet - hva skjer ? Hva føler jeg egentlig ? Utover at jeg er utrolig utrolig glad i gutten, han er helt topp. Men noe mangler, og jeg er blitt usikker. Jeg føler meg ekstremt splittet og deprimert på grunn av dette og det er ganske tungt. Måtte bare dra hjem fra jobb forleden, fordi tårene truet med å flomme i flere timer. Hadde ikke orket å holde ut, demningen måtte opp og jeg kunne liksom ikke sitte å grine på jobb... :cry:

Jobb - veldig usikkert. Det er nå ca 2 måneder igjen av min sikre tid på jobben. Kanskje jeg står på bar bakke fra nyttår :o Kanskje jeg har fått meg en fast jobb ? Jeg KAN jo være heldig, men føler at det er så alt for få som vinner i det lotteriet fortida. Det er også stort sett "bare" korte vikariater å søke på, og noen faste stillinger.

Jeg skal heldigvis på jobbintervju på Ullevål på mandag, og jeg har begynt å få nerver dø luks.... Håper bare jeg kan gjøre en god presentasjon av meg selv og det jeg kan. Uansett er intervju en erfaring, og jeg kan se på det som læring også.

Greia er jo at jeg ikke vil være "stuck" i dette yrket for evig, og det var jo heller ikke planen. Det var jo egentlig ingeniør jeg skulle bli, men jeg skal innrømme at jeg var altfor sløv på forkurset. I tillegg var jeg i stor tvil på om jeg tok sjansen på den utdanningen, siden det er ganske vanskelig å få jobb innen teknologi/ingeniøryrker.

Jeg finner det vel ut tidsnok, i mellomtiden er det viktigst å tjene litt cash, og endelig føle at jeg kan unne meg litt ekstra og være stabil i økonomien en stund.

Jah, nok filosofering.... :-?

Godt det er helg, for jeg er lei av bitchy sykepleiere som tror at "alt går på skinner" og ikke klarer å samarbeide, og håndtverkere som suser fram og tilbake og bråker og mekker på kontoret. Riktignok er det jo bra at de er der, så vi får det ordentlig igjen. Er mer det at det er vanskelig å jobbe i all støyen og kaoset. Vi får heller ikke jobbet så fort som vanlig, og det hoper seg derfor opp journaler i fleng.

Nå skal jeg bare nyte helgen , lese Vogue og aviser, drikke kaffe, slappe av og kanskje vi tar en liten tur ut i frisk luft om været blir litt bedre. Må prøve å skru av det som har med resten av problemstillingene å gjøre og prøve å slappe av helt. Da blir det jo også lettere å samle krefter til ny arbeidsuke.

Dett var dett for nå egentlig.

Jeg har satt inn nye pusebilder, forresten

Galleri

Ønsker alle som er innom en riktig fin aften og en hyggelig helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare sende deg en klem, jeg, Diva!

Du er sterk som tar motet til deg og flytter for deg selv. Det ER forferdelig vanskelig, har vært der selv vettu. Men det er i motbakke det går oppover! :-)

Du skriver du bor i Bærum. Har du bodd der hele tiden? Du må gjerne sende meg PM om du vil, jeg bor i Asker og kan gjerne prøve å hjelpe deg å finne et sted å bo om du vil det! :wink:

Klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så hyggelig, *Lillian*! Ble helt rørt jeg nå... Blir fort det fortida...

Utrolig snilt av deg altså! Jeg vurderer litt om det blir boplass i Oslo eller Bærum, avhengig av hvor jeg søker jobber hen (må søke jobber pga at vikariatet jeg har nå går ut rundt nyttår og det ser stygt ut mht videre jobb der jeg er), har vært på intervju i Bærum også, så ser hva det blir til :)

Tar å sender deg en pm jeg :D

Klem, D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen - takk for koselig pm - skal prøve å svare deg snart! Har hatt problemer med pc'n et par dager nå, så jeg har ikke orka å bruke den så mye...

:klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Takker for en koselig msn-samtale forleden! :)

Og så ble jeg så glad for at vi endelig skal treffes! :hoppe:

Det er jammen på tide! :Nikke:

Ha det fint til vi ses! (Det kommer en sms når det nærmer seg! :wink: )

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann!

Så kos å komme inn til så mange hyggelige hilsner :klem:

For å være ærlig, så har jeg ikke det så bra fortida. Dvs. jeg tar noen dypdykk i depresjon og tårer og jeg synes jeg takler situasjonen hjemme ganske dårlig nå. Jeg har konstant dårlig samvittighet fremdeles, og jeg skjønner ikke helt hvor følelsene mine er nå eller hva de egentlig består av. Det forvirrer meg veldig, og jeg skjønner ikke helt dette her. Jeg har også hatt det pyton de tre siste ukene på jobben, siden jeg alltid tenker på det vonde.

Æsj, jeg håper det går bra. Føler i allefall at jeg bør bo litt for meg selv. Det er ikke rettferdig mot noen av oss å tviholde på hverdagen slik vi har den nå, da bør jeg heller få litt tid til refleksjon og bygge meg selv opp litt før jeg evt. kanskje får noen klarere "vision" på hva som skjer. Dessuten har jeg faktisk ikke bodd alene noe særlig, og det er da vitterlig på tide.... :oops:

(ikke det at DET er det viktigste her, men det er en gyllen sjanse til å klare meg selv litt mer nå når vi har det sånn og muligens har godt av litt tid fra hverandre...)

Jeg har også lyst til å være litt mer uavhengig og samtidig føle det at jeg stort sett bare har meg selv (og pus da) å ta vare på og ta hensyn til. Jeg tror at jeg trenger å være litt alene nå...

Jeg er også så utrolig glad i sambo og synes han både er kjekk og snill fremdeles, og i tillegg har vi ganske lik humor. Men det er jo mer som skal til. Jeg orker ikke prøve mer for så at vi skal krangle SKIKKELIG og bli ordentlig uvenner og så splitte opp i sinne. Jeg vil heller ta å pause litt nå før det evt. kan utvikle seg slik, for det er akkurat det er jeg er redd for. Jeg vil jo bare det beste for oss begge, og jeg kan ikke "late som ingenting" heller. Det er ingen som brenner noen broer foreløpig, og for alt jeg vet så kan det jo hende vi finner tilbake til hverandre (?)

Vi får se. Tiden vil vise i allefall.

Jeg var og så på en fin og hyggelig leilighet like i nærheten av hvor vi bor nå, og jeg krysser fingre og tær for at jeg får den.....

Skal også på jobbintervju internt på jobben min (en annen avdeling/seksjon) og det blir på mandag om en uke. Så nå satser jeg fullt på at jobb og husrom går i orden... :::pliiiiis:::

Håper virkelig at sambo får jobb snart også, han har vært utrolig flink og viljesterk i det siste og har søkt på en god del stillinger. Han fortjener virkelig en jobb nå! Det er forferdelig at han og andre med ham med en god utdanning, men uten erfaring innen feltet, kommer på sisteplass. Han er flink, kreativ, har god arbeidsmoral og er god på det han driver med, så han er absolutt en medarbeider som passer inn hos de fleste.

Fra det ene til det andre:

Kverula og Middis:

Jeg gleder meg vilt til å se dere! ENDELIG! Jeg ser veldig fram til den lørdagen og det kommer sikkert til å bli kjempekos :D

Liv: Artig å se deg her, takk for hyggelig hilsen :klem:

MarianneE-vennen: takk for at du fikk opp humøret mitt på jobb i dag :hoho: Savner deg jeg...

Aricept: Står til med deg ? PM lest og besvart :) Håper vi ses igjen snart : - )

Lizbet: Nå må vi se å få til et treff snart,. vi bor jo forsåvidt i samme by foreløpig (nesten da), så det er bare å si ifra om vi skal ta en kaffe eller noe en dag :)

*Lillian*: :vinke: til deg og! Du virker som en kjempesympatisk jente, håper vi ses en dag :D

Nå skal jeg hoppe i dusjen før vi drar ut for kvelden og natta,- skal se 3 x Ringenes Herre på Colosseum og jeg er utrolig gira og ikke minst spet på om jeg klarer å se film i ca 9,5 time (!) Weee :hoppe:

Har hamstra brus, og skal nå drikke kaffe, og vi kjøper nok noe digg før vi går inn. Virker jo helt vilt da, være på kino hele natta liksom :o

Resten av helgen går vel med til å sove på, slappe av, rydde litt, vaske litt tøy og bare nyte fridagene.

- Holder forresten på å jakte på en kattepus til også, har sett en bengalkattunge til kr. 8000,- (!) MØE dyrt, men jeg får tenke på det. Hadde vært helt knall :)

God kveld, folkens! Kjempe gla`i dere alle sammen :klem: :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizbet: Nå må vi se å få til et treff snart,. vi bor jo forsåvidt i samme by foreløpig (nesten da), så det er bare å si ifra om vi skal ta en kaffe eller noe en dag :)

Klar for kaffe når som helst jeg :ler: hvem skulle trodd det skulle blitt en slik kaffekjærring av meg....For et år siden rynket jeg på nesa og drakk brus på kafè. Nå har jeg byttet på det....

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...