Gå til innhold

Status presens

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er ikke så lett. :trøste: Husk, følelser er noe man bare ikke kan styre. Sånn er det bare. :klem:

Håper ting går seg til! :trøste: :klem:

Skrevet

Hei vennen!

Så trist at ting ikke er helt bra hos dere for tiden. Jeg krysser fingre og tær og håper virkelig at ting ordner seg tilslutt!!!

Kanskje nettopp en liten pause kan gjøre susen, men kanskje bare den helgeturen kommer til å gjøre godt!! Det kan være godt å få et lite avbrekk fra alt det tunge, så får dere begge tid til å tenke litt over saker og ting.

Du skal se at det ordner seg vennen! :wink: Det er i motbakke det går oppover.:)

Jeg og Emil sender deg mange store klemmer. :klem:

Skrevet

Ville bare titte innom for å legge igjen en klem og ønske god helg!

Håper pusen din blir frisk etter operasjonen!

:klem:

K

Skrevet

Nå er det sååå mye bedre :D :D :D

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...1484966#1484966

Jeg er så lettet, så sliten og så glad for at pus lever og er ganske frisk. Hun slapp operasjon, da dette fremmedlegemet fant veien ut selv, med litt hjelp av dyreklinikken og klystèr.

TAKK OG LOV :rosasmil: :D Nå trenger jeg en helg med ro, lite stress og nok søvn, før jeg kan fokusere på resten av problemene fortida.

Er ganske i tvil fortida om hva jeg vil, men vi kommer til å se etter leiligheter begge to, og vi kommer nok til å dra sammen på visning og hjelpe hverandre litt, om det blir til at vi flytter fra hverandre. Man trenger jo ikke brenne alle broer. Likevel er det svært trist og vondt, og jeg håper vi finner ut av det på en eller annen måte.

Men nå skal jeg gjøre noe hyggeligere, "That 70`s show" er på TV :D

Oppdaterer mer senere :)

Skrevet

Hei vennen!!

Så godt å se deg igjen.:) Og så fint at lille pusen slapp operasjon da! Klystèr gjør susen. :wink:

Det er skikkelig leit at du og din kjære ikke har det så greit for tiden....Men det virker ihvertfall som om dere ikke har gitt helt opp, og det er jo bra. Litt tenketid for seg selv kan gjøre godt. Dere kommer nok fram til noe fornuftig uansett tilslutt, enten dere velger å være sammen eller gå hver til sitt. Dere gjør jo bare det som er det beste for dere. Men jeg håper dere finner tilbake til hverandre!!!!

Skal prøve å få skrevet en mail til deg snart, har vært veldig slækk på den fronten...Sorry! Men det kommer snart.

Vi prates snart vennen, skal se etter deg på msn. :-)

Stor klem fra meg :dagensrose:

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Hei!

Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en kjempe flott helg.

Klem fra meg :klem2:

Skrevet

Så koselig å høre fra dere :klem::blomst:

Jeg husker ikke helt når jeg oppdaterte sist eller hva jeg sa, har egentlig gått langt bak i harddisken. Skjer ikke så mye fortida nå, bortsett fra at jeg faktisk har vært på hele to jobbintervjuer og skal på et til på tirsdag. Det er hinsides det jeg trodde det ville bli, siden jeg er ung og relativt uerfaren i forhold til mange andre. Men jeg gleder meg over det, og synes det styrker selvtilliten bittelitt, bare det å vite at jeg er litt interessant for en stilling, liksom!

Jeg har som sagt ikke så trygge fremtidsutsikter i min nåværende jobb, og står muligens uten jobb fra januar. Derfor har jeg nå fått blod på tann og søker på alt jeg ser av helsesekretær-relaterte stillinger og annet som jeg evt. har erfaring fra.

Var på et intervju for et par uker siden på Rikshospitalet (søkte tre stillinger totalt der), men det ble ikke noe videre der. Like greit på en måte, det var en stilling som var "litt på siden" av det jeg kunne etc. Fikk også avslag på en annen stilling på Medisinsk Genetisk laboratorium, og det var synd, for den ville jeg ha. VELDIG gjerne ha. Men sånn er det. Har man vært arbeidssøkende lenge før, så tåler man avslag og skuffelser og blir heldigvis litt mer tykkhudet. Jeg har jo tross alt en jobb, mange har jo ikke det en gang, og jeg skjønner hvor pyton det er. Nesten så jeg er litt skamfull for å si at jeg har vært på div. intervjuer, men jeg kan ikke hvile på laurbærene mine og tro at jeg får fortsatt stillingen min på jobben. Det har jeg ikke råd til å tenke på. Jeg må opp og fram! Og jeg håper på en bra stilling. Det er jo lov å drømme ?

Den siste stillingen på Rikshospitalet, har jeg ikke hørt noe om ennå. Muligens skulle aktuelle kandidater bli innkalt i løpet av neste uke eller så. Jeg må bare prøve å ikke tenke mer på det, og bare fokusere på å søke flere jobber.

Var også på intervju på et privat sykehus i hovedstaden, og jeg synes egentlig intervjuet gikk veldig bra og at vi hadde en god tone. Selv om jeg var migrenepreget, var usminket og trøtt :o Håper ikke det var det som evt. felte meg :ler:

Mulig de også tar kontakt med den aktuelle til uken. Får krysse fingrene, for den jobben var KREM! Akkurat en slik arbeidsplass jeg kan tenke meg.

Skal også på intervju som tidligere fortalt, nå på tirsdag. Jeg kjenner hvordan kvalmen stiger opp i meg, bare jeg tenker på det. Jeg er en sosial og blid person, men jeg hater jobbintervjuer og føler meg syk hver gang før jeg skal på intervju. Alt går til hælv..... får urolig mage, må på do, orker ikke spise etc. Også er jeg utroooolig redd for å se fæl ut og si de gale tingene, og jeg sitter ofte å skjelver under intervjuet :grine:

Menmen, jeg håper jeg kan lære av intervjuer også, selv om det ikke nødvendigvis blir noe mer. Skal jo selvfølgelig være fornøyd med det!

Har også flere andre søknader inne div. steder, men har ikke hørt noe, og jeg har bestemt meg for å mase til uken om jeg ikke hører et pip. Er så utålmodig, og synes folk bruker urimelig lang tid, og de fleste sier jo ikke fra en gang om hvordan ting går :(

Ellers har jeg vært på MR-undersøkelse denne uken.

Har aldri vært til MR før, så jeg var noe nervøs. Pleier stort sett å takle medisinske ting ganske bra, men jeg var ganske blek om nebbet da jeg ble "spent fast" og skjøvet inn i "trommelen".

Fy, fa## å trangt det var der! Jeg finnes ikke klaustrofobisk, men det var grusomt de første par minuttene. Hadde såvidt noen få cm`s klaring fra panna og opp, og jeg lå skvist inn i maskinen, og kunne ikke lee meg det spøtt. Var nesten redd for at de kom til å ta kvelden og "glemme meg" der inne :ler:

Kjente dessverre en følelse av panikk som bredte seg og ble verre og verre. Vurderte å si ifra til personalet at jeg ville ut, og jeg hyperventilerte nesten. Var helt forferdelig der og da. Men jeg bestemte meg for at "dette skulle jeg klare, SÅ ille var det ikke". Er jo mange som helt sikkert har hatt det verre inni den boksen, og det var jo helt nødvendig at jeg måtte gjennom denne undersøkelsen. Nå vet jeg i allefall hvordan det er, og det kan jo hjelpe til en evt,. neste gang (gud/gudinnen forby :ler: ). Nå kan man si jeg har opparbeidet meg litt mer empati mht pasienter som skal gjennomgå samme undersøkelse i allefall.

Jeg vet ikke om det var noen negative funn på bildene, men jeg håper på å høre fra legen så fort resultatene foreligger. Nå¨er jeg lei av å bekymre meg, og jeg tror jeg bekymrer meg syk.

Pus har det i allefall bra, og vi krangler ikke her hjemme fortida. Vi er heller litt avventende på hva som skjer, og jeg ser etter leiligheter, både for en og to personer, siden vi ikke helt har funnet ut hva vi gjør ennå. En ting er i allefall sikkert,- denne kåken er for dyr! Sukk....

Nå skal jeg nyte helgen fullt ut, og jeg er så trøtt at jeg må ta kvelden snart. Men først litt jobbsøk.

Jeg er kjempeglad for at dere tar turen innom boka mi i ny og ne og sier hei :dagensrose:

Kjempenattaklem til dere :D

Skrevet

Hei!

Håper det står ditt navn på en av jobbene! Det gjør det nok.

Godt å se deg innom igjen! :klem:

Skrevet

En :klem: og en :dagensrose: .

Skrevet

Hei Lizbet, Middis og Kverula! Tusen takk for hilsner :D

Intervju vel overstått. Jeg tror det gikk bra, følte at det var fin kjemi og åpen tone. Ellers aner jeg ikke utfallet, selvfølgelig. Jeg er så gira og spent og håper virkelig på en av disse to jobbene jeg har vært på intervju på.

Jeg føler at det blir mindre og mindre å gjøre på jobben dessvere, noe jeg ikke helt skjønner, for de tar jo ikke inn færre pasienter akkurat. Vi er vel over en voldsom periode med ting som har hopet seg opp og ting som har ligget i kø for å bli skrevet. Og nå er det ikke så mye mas lenger,- hvilket er et ganske sikkert tegn på at vi er for mange slik situasjonen er i dag.

Synd, for jeg trives relativt godt der, og sjefa er faktisk blitt "snill",- i allefall så er det levlig der, og vel så det. Og det er mange humørfylte hyggelige mennesker der, både innen personale og pasientene.

Føler at jeg dro oss fra Skien for så å kun få jobbe i ca 9 måneder, og så er jeg på "scratch" igjen. Sambo har heller ikke funnet seg jobb, men jeg håper inderlig han får en snart. Han fortjener det virkelig!

Jeg vet ikke helt hva jeg vil, hva jeg føler, eller hva jeg har lyst til å bli når jeg blir stor en gang. Akkurat nå så er jeg veldig i beita, og føler meg "trent opp i et hjørne" av skjebnen. Det er egentlig ganske vondt, siden jeg føler at ting "går på gress" nå. Det er ikke mye som skjer, verken den ene eller andre veien.

På toppen av alt, så er jeg svært bekymret for helsa. Jeg føler meg generelt i fin form, og MR-resultatene var uten funn. Men jeg har fått tilsendt rekvisisjoner til blodprøver nok en ¤#%%&/&¤ gang og enda en ny blodprøve (som jeg ikke ANER noe om) har blitt lagt til. Nuvel. Håper det kan gi noen hint om hva som evt. skulle være i veien. Tenkte å ta dem på mandags morgen før jobb, begynner sent. Kunne spurt de på sentrallab om å gjøre det igjen, men det var så rart/føltes teit forrige gang, så jeg må nok ned på legekontoret.

Føler at jeg ikke orker å konkludere med noe i livet mitt, før jeg klarer å roe meg litt ned mht helseproblematikken.

Det eneste jeg egentlig har problemer med fysisk, er magesmerter og noe kvalme. Det kan vare opp og ned, ca hele uka. Men nå har tante rød akkurat gjort seg ferdig da, så det kan også ha hatt noe å si.

Det psykiske derimot er noe verre, og jeg begynner å lure på når jeg møter veggen. Har til og med fått en STOR rynke i panna, like ved høyre øyenbryn, og den er DYP! :grine:

Jeg må lære meg å avspenne litt og kanskje begynne gå turer etc. Er alt for flink til å fokusere på det vonde, og lar det ta helt overhånd. Fy på lanken!

Vel, i morgen skal vi til Skien igjen.

Det skal bli bra med litt forandring,- de siste par helgene har vi bare vært hjemme, også mye pga pus sin helse, men nå blir det bra å ta en tur.

Gleder meg stort til lørdag, for da skal vi møtes hos MarianneE, Aricept, Catwoman og meg. Det blir knall og jeg ser utrolig fram til det!

Har lyst til å dra til frisøren på dagen og shine opp øyenbryna litt og, når jeg først er en plass der jeg VET de kan det. De mister fort fargen som blir lagt på (kolokrem-liknende greie, tror jeg) og de vokse fort ut igjen :(

Hørte på jobben i dag at de skal ha en slags julemesse der i desember, en kollega foreslo at vi kunne stille opp sammen og selge hjemmelaga ting etc.

Jeg tenkte jo på at det jeg hovedsaklig lager, er jo tiaraer, og det spørs om det er så voldsom etterspørsel etter akkurat det før jula :ler: Men jeg kan jo prøve å lære meg å hekle armbånd da, og mekke noen andre smykke-greier. Også evt. hjemmelaga drops ? Jeg er ikke så flink til å lage vanlige "brukskunst-ting", men det går jo an å høre hva de pleier å selge - det er visst en årlig happening.

Er jo en god idè, vi får se om vi får gjort noe med det.

Har ikke rota fram smykkelagesakene mine på lenge, dessverre. Har vært lite med tid og energi, og kreativiteten har foreløpig vært i dvale pga andre ting som har vært mer fremtredende, men jeg føler at jeg klør etter å gjøre noe snart.

Vel, nå får jeg gå å tørke håret, og så sende mail til bestefar, og så se Sopranos på tv i kveld :D Gleder meg som en unge til julaften på torsdagskveldene :wink:

Ønsker alle en riktig god helg på forhånd :blomst:

D.

Skrevet

Hei på deg!

Høres ut som en god ide å plukke fram smykkene dine igjen - du trenger å ha noe positivt å fokusere på - og ikke minst KOBLE AV med! Jeg tror helt sikkert at smykkene dine er en flott ting til julemessa - så det er bare å sette i gang! :)

Håper at du får tilslag på en av jobbene du har vært til intervju på - det unner jeg deg! Akkurat nå vet jeg hvordan du har det - søker jo jobber for tiden sjøl, og jeg vet hvor vanskelig det er!

Håper det ordner seg for oss begge!

Gla' i deg!

K

Skrevet

Tusen takk for gode ord :klem:

Gla`i deg også, vennen :D

Jeg krysser fingre, armer, ben og tær for deg :) Du fortjener virkelig en flott jobb nå!

:blomst:

Skal se å få dilla litt med smykker igjen snart jeg, tror det kan ligge litt terapi i det.

Kjempeklem :klem2:

Skrevet

Heisann!

Lenge siden jeg har stupt nedi dagboka nå.

Det som er nytt nå, er at jeg skal flytte for meg selv. Tror jeg da. Håper jeg fortsatt har mot til det. For det er forferdelig vanskelig, skummelt og jeg har vært igjennom en lang prosess. Om jeg tenker for mye på det, så er jeg redd for at jeg kryper inn i skallet igjen og fortsetter å "prøve" med forholdet vårt. Nå har jeg prøvd så lenge, men føler at det ikke går per i dag. Jeg føler meg utslitt rett og slett.

Har endelig klart å begynne å se etter leilighet, for jeg tror jeg trenger tid for meg selv nå. Det er naturligvis vanskelig for sambo, på flere måter, men jeg tror han takler situasjonen godt, i allefall etter forholdene.

Hva som skjer videre vet jeg ikke, at jeg må gjøre dette, tror jeg i allefall er godt for meg, selv om jeg ikke vet hva framtiden vil bringe for oss to. At vi kommer til å prøve å forbli venner, er i allefall noe jeg håper på uansett, og det tror jeg sambo håper på også.

Det har vært som om vi heller har vært venner, og ikke kjærester den siste tida, og da synes jeg det blir feil å bo sammen, i allefall på den måten.

Jaja, jeg vet ikke hva mer det er å si om den saken foreløpig. Jeg bare krysser fingrene for at vi begge får det bra. Det er vanskelig å leve sammen når en har ganske mye vondt og kjipe problemstillinger. Det tærer jo på oss begge.

Jeg støtter i allefall han så godt jeg kan med jobb og ting ellers, og håper han får det bra uansett. Han er også utrolig snill og støtter meg i det jeg ønsker å gjøre. Han blir med å se på leiligheter, og det er jeg utrolig takknemlig for.

Skal på en visning i morgen faktisk, og leiligheten og beliggenheten virker super!

Fikk også avtalt TO (!) jobbintervjuer i dag og skal på det ene i morgen og det andre neste mandag. Jeg har jo utrolig nok vært på et par intervjuer i det siste, men jeg har ikke kommet i mål tydeligvis. Føler meg jo litt skuffet, men håper sjansene er bedre nå.

Jeg har vel ikke så mye mer å skrive egentlig, men jeg er veldig spent på hva tiden bringer nå og jeg er litt forventningsfull. Ikke minst gleder jeg meg bittelitt til å være for meg selv,- har jo aldri bodd alene i praksis, så det blir nok sunt for meg også...

Kjempeglade i dere folkens!

Og :bursdag: til Lizbet :D

Kjempeklem, Diva, the original, watch out for copies...hinthint;)

Undres om jeg bør skifte nick, det er litt for mange av oss nå....

:vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...