Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MAS på vikarbyrå' date= MAS!!!!!!!!!!

Ring dem i morgen og maaaaas!!!!

:Nikke: :Nikke: :Nikke: :Nikke:

Håper det hjelper med en god natts søvn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter :kysse:

Godt å få litt trøst :)

Skal mase litt på vikarbyrået, tenker jeg.

Må bare avvente hvordan det blir med bokhandeljobben først.

Håper det går i orden :D

Vi har heldigvis sovet godt i natt, selv om jeg fryktet et skikkelig mareritt.

Pus har ikke vært noe mer dårlig, siden i går kveld. Vi måtte vaske alt rundt oss igjen inkludert katta.

Jeg skjønner og begriper ikke hva som er i veien. Nå har v jo vært hos veterinær to ganger med grundige undersøkelser!

Jeg kommer til å ringe dit nå snart og høre om vi evt skal løse ut resepten på Vibramycin. Håper evt det kan hjelpe.

I går virket det som hun kun kastet opp og ellers var i grei form,- kan godt være provosert av støvspisinga..... Men i dag har hun bare sittet på plassen sin, og vært helt apatisk igjen. Eller kanskje ikke apatisk da, men VEL stille og rolig i allefall. Hun pleier å mare og være kjempegal etter kos og klapp om morgenen, og sambo synes nesten det er irriterende,- så pågående er hun. Men ikke i dag.

Jeg får grå hår i hodet av dette og jeg hadde ikke blitt overrasket om jeg fikk magesår :o

Jeg visste at det innebar mye ansvar med katt, og jeg er klar over at vi må stå på, men hadde ikke akkurat tenkt at vi skulle oppleve ukevis av dette marerittet. Det er ikke gøy lenger og akkurat nå, så skulle jeg ønske at vi ikke hadde katt.

Ikke misforstå, - jeg er utrolig glad i dyr, spesielt katter og hunder, og jeg synes pusen vår er verdens søteste og hun er vanligvis utrolig kjælen.

Men nå synes jeg alt tar helt av og går over breddene.

Det virker som om det aldri tar slutt. Tør nesten ikke gå i dusjen jeg nå, av frykt for at hun skal spy ut over hele stua. Ikke kan jeg gå på besøk ti familie heller,- må jo være hjemme og passe på pus.

Jeg håper dette ordner seg før julen ringes inn.

Jeg gjør alt jeg kan for pus og jeg synes vi er gode eiere, og jeg vil henne det beste. Men dette slitet som har vært den siste uka, har vært hinsides jævlig.

Et eller annet må jo gjøre at katta er så dårlig, men jeg aner ikke hva.

Dyrlegen er ikke sikker heller.

Det merkligste er at hun er dårlig, og er det en stund,.- for hun blir bra igjen og spiser og drikker,- og så etter en dag blir hun dårlig igjen.....

:grine:

Nei, jeg får hoppe i dusjen

X`er fingree for at pus får sove og er ferdig med anfallene sine.

Glad jeg ikke er pus nå i allefall.

Ha en god morgen videre og tusen takk for hyggelige ord :stortsmil:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

God morgen Diva !

Det var jo ikke akkurat dette jeg ønsket å lese her inne da !

Jeg ville at pusen skulle være frisk og rask og legge seg på tastaturet og kreve oppmerksomhet. Slik puser skal gjøre....

Det er helt forferdelig med syke dyr når man ikke finner ut hva som feiler dem. Mye bedre å få en diagnose !

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Så leit at katten din likevel ikke er helt i form da...Skjønner godt frusterasjonen din. Du får avvente med veterinæren da - det er jo mulig at hun kan bli frisk av seg selv. Men jeg skjønner godt at du er lei - og det gjør deg slett ikke til en dårlig katte-eier - tvert i mot! Dere har jo masse omsorg for katten deres, og har gjort det dere kan for å hjelpe den. Håper at hun blir bra igjen, snart, snart!

Det er ikke moro med økonomiske problemer. Og jeg krysser fingrene mine for at du får jobben du har søkt på - og jeg håper inderlig at dere slipper å selge bilen og bunaden...Hold hodet kaldt, Diva - for det vil som regel løse seg og gå bra - uten at dere trenger å selge noe.

Men jeg unner dere absolutt ikke denne vonde situasjonen... :(

Håper du har en fin dag, på tross av vanskligheter og bekymringer!

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg!! Jeg lover - det ordner seg! Men det er ikke morsomt når det er kaldt i leiligheten, når katten er syk og du har økonomien å tenke på.. Men kom deg gjennom en og en dag, og plutselig så ordner ting seg!!!

Synes det virker som du har glimt i øyet og tar situasjonen med litt humør - det står det respekt av. Er nok ikke alle som hadde gjort det, meg selv inkludert...

Stooor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dakars, dakars deg! Og Pusen... Synd det skulle bli så mye "problemer". Har god erfaring med katt, men det er jo ikke vanlig at de kaster opp hele tiden. Hun må jo ha fått en forgiftning av et slag. Katter spiser ofte gress når de kjenner seg syke, men da er det jo gress som kommer opp igjen. Mysterium dette her...

Men jeg er så enig så enig med deg, du MÅ få en jobb snart. Fatter ikke hvorfor det skal ta så lang tid, du er jo ei kjempeålreit jente, med humor og gode tanker om andre. Skulle jeg ansatt noen, hadde jeg tatt deg på flekken! :wink:

Uff.. Håper dagen ordner seg for deg.

Kjempeklem fra bille-lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min

Får så vondt av deg nå at.... :(

NÅ fortjener du at ting går din/ deres vei snart, og at alt ordner seg. Jeg krysser fingre som en gal her for at det skal ordne seg med jobb for deg vennen min, og ikke minst at pusen blir bra igjen snart.

Forstår GODT din frustrasjon over alt nå, men du skal ikke bekymre deg over at du ikke er en god mams for katten din- for DET ER DU..

Det er sånn som skjer at de blir syke, men det tærer ekstra på når regningene fra vetrinæren øser inn og dere ikke finner ut av hva som feiler henne..

Jeg forstår din frustrasjon-

Jeg håper du vet at om det er noe, så er jeg her for deg vennen min, og vil prøve å hjelpe deg så godt jeg kan...

Cheer up- husk at vi bryr oss om deg og er glad i deg go'jenta.

Stor klem fra Skusla. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva.

Kjempekos med hilsen fra deg.

Huff - har ikke pusen blitt bra enda????

Det er ikke noe ok å bekymre seg over små veseners ve og vel, for det er så lite man kan gjøre. Får håpe det bare er noe forbigående "voksegreier"

Når skulle du bort til den bokhandelen, forresten. Har tenkt å sitte med alt krysset og sende masse positive tanker i din retning da, slik at eieren finner ut at han bare må ha deg som ansatt.

Forstår veldig godt vegringen i forhold til sosialkontoret, men de skal være en hjelpeinstans, så kanskje du kunne få litt hjelp - i en overgangsperiode bare. Det er så slitsomt å være bekymret hele tiden.

Ønsker deg en hyggelig kveld med en pus som er i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Tusen takk for hyggelige hilsner. Tar det til meg og dreier hjernen i den positive retningen...

Synes bare det er så forferdelig tung alt sammen nå, og jeg føler at tiden framover vil bli grusom. Forhåpentlig vil det ikke skje,- det er bare negativiteten og pessimismen som sniker seg fram.

Nå har pus heldigvis sovet og ikke vært noe dårligere i allefall. Men hun er litt varm.

Vi ventet i over en halvtime på apoteket i stad for å få tak i Vibramycin til pus (antibiotikum) så vi skal prøve denne i morgen sammen med litt mat. Har kjøpt inn en annen type våtför som vi tror hun liker bedre enn det forrige...

Nå har dette pågått stort sett i en uke og hun har svingt veldig i kurven mht syk og frisk og en mellomting. Så fort vi tror hun er frisk, og vi gleder oss over det, så er hun jaggu like fort dårlig igjen....

Virker ikke medisinen så må vi til veterinær igjen om to dagers tid.

Jeg er bare redd for at det blir problematisk å gi henne den flytende medisinen. Hun brekker seg jo mye fortida, og denne smaker visst ikke helt bra og skal taes i sammenheng med mat. Hvordan i alle dager skal vi klare det ? Og hvordan hindrer vi henne i å spy det opp ?

Føler at jeg stanger hodet i murveggen her...

Nuvel, - skal uansett krype under dyna, både jeg og sambo. Vi er trøtte, slitne og ikke minst -> det er KALDT i leiligheten. Må under dyna...brrrrr

Bettie :

Jeg var hos bokhandelen og snakket med sjefens høyre hånd om fredagen. Synes møtet gikk bra egentlig, og jeg håper inderlig at de kan og vil benytte seg av mine egenskaper og min serviceinnstilling :)

X`er fingree. Tror de ringer meg innen to uker. For da kommer sjefen tilbake og vil muligens kalle meg inn til et "ordentlig" intervju.

Åååå, er så lei av å gå arbeidsledig. Jeg FORTJENER denne jobben :D

Ha en super god kveld og en riktig god natt alle sammen :-)

Jeg setter stor pris på at dere titter innom her og jeg finner trøst i de hyggelige hilsnene deres... Det er både rørende og flott på en gang.

Tusen takk for at dere gidder å høre på sytet mitt :oops:

Nattaklem :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke syt! Du har all rett til å være frustrert nå. Er ikke slik ting skal være. Og dere fortjener mye bedre! Det vet alle vi her, og det vet du selv også! :P

:blomst: med lykkeønskninger

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva - du syter ikke!!! Selvfølgelig syns du situasjonen er tung og vanskelig, og jeg håper at det letter litt på sinnet å kunne skrive ned noen av tankene...Vi blir ikke lei - vi føler med deg, vi - og håper at ting ordner seg for dere i nærmeste framtid!

OG JA - DU HAR FORTJENT DEN JOBBEN!!!

Ha en god dag, Diva - gjør det beste ut av den! :D

Klem, Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Så hyggelig med oppmuntring. Føler at jeg sutrer litt, men dere er i allefall noen :engel: `er som gidder å høre :D

Pus har vært mye bedre i dag og jeg har til sammen gitt henne to doser med Vibramycin. En i dag morges, og en i kveld i 20-tiden.

Skal prøve å gi dem på samme tidspunkt resten av de 10 dagene kuren skal vare. Hun var ikke blid da jeg måtte gi henne medikamentet, men jeg har jo ikke så mye valg. Må nesten tvinge i henne guffa.. :( Får dårlig samvittighet, men det er jo ikke noen vei utenom. Dessuten kan jo kuren bedre hennes sjanser. Tør imidlertid ikke ha for høye forhåpninger da hun blir bra og dårlig om hverandre. Hun spiser og drikker godt i allefall og hun er pigg i forhold til i går. Håper det fortsetter :D

Ellers er formen grei, bortsett fra at tante rød meldte sin ankomst i dag morges. Som om jeg ikke er morgengretten og trøtt nok fra før av, så er det enda en ekkel hendelse som kommer..... Jeg får så innmari vondt og jeg føler meg halveis invalidisert. Magen er ganske vond nå, så jeg sitter oppe litt til (sambo har lagt seg) og prøver å trøtte meg ut....

Merkelig nok så er jeg ikke sliten.

For å trøste meg litt, kjøpte jeg sjokoladekake fra Lierne bakeri i dag (dvs. sambo kjøpte da...hehe. Obligatorisk med trøstegodt i menstider!)

Men den var ikke som den pleide. Mulig at jeg ventet litt for kort tid i forhold til opptining etc. Får prøve igjen imorra. Den er vanligvis knallgod! Tropisk aroma er også en av favorittene.

Vi hadde for en gangs skyld kyllingfilèt til middag i dag. Med basmatiris og kremet kyllingsaus. Smakte bra, men jeg er lut lei av slintrer og "blodårer" og annet snusk som Prior lar ligge igjen på sine filèter fortida. De var ikke slik før !?! Skjønner nå hvorfor det er så sjelden vi kjøper slike lissom... :o Blir nok en stund til neste gang.

Det har vært to svært irrterende og sure saker i dag :

1 ) Vår eminente nettleverandør, NextGenTel har vært sære igjen....

De har sendt oss mange regninger som vi egentlig ikke skal betale,- da vi ikke hadde nett i de periodene de i ettertid krever oss for. Vi skulle betale siste regningen i dag egentlig, men vi har vel fire dager på oss før de evt setter ned linjekapasiteten (noe de alltid truer med når de ikke får pengene med en gang). Men de gjorde det jammen i dag. :evil: Så jeg sliter litt mer enn vanlig på nettet og ting går relativt treigt.

De maser og maser og oppgir forskjellig info hver gang vi mottar noe fra dem. Ikke tro at vi ikke gidder å betale regninger, for det er første prioritet. Men vi gidder ikke betale FØR fristen og vi NEKTER å betale mer enn det vi har fått tilgang for. Nå er det plutselig en annen sum igjen.

Vi har sendt dem utallige mailer og ber dem rette opp misforståelsen, men de ser aldri ut til å gidde å lese mailene våre. De skriver kun masse svada uten å se på det vi har sagt til dem før.

Vi vurderer å kontakte Forbrukerrådet..... :sinna:

2 ) Så var det bladet (Ingelise) Alt om håndarbeide.

Nå har de gått bananas og virkelig vært ekle.

Jeg har fått med en regning på sum mellom 118,- og 132,- med hvert eneste blad. Jeg har vært medlem siden tidlig vinter, og jeg har bedt om betaling hver tredje måned. Jeg har betalt alle unntatt den siste, som jeg var litt treig med, fordi jeg allerede har betalt for mye.

Jeg skulle jo for pokker ikke få regning med HVERT blad!?!

Da er jo prisen 118,- / 132.- for en utgave!

Det er jo dyrere enn det mest fancy 3D -magasinet jo!

Imbesiler!

Idioter!

Suppegjøker!

Marekatter!

Sniker!

Fåreskaller!

Nå hadde jeg plutselig utestående ca 408,- kroner og det stemmer jo ikke i det hele tatt! Jeg har jo betalt ALT for mye fra før! Skulle bare sagt ifra tidligere. De klarer lissom ikke helt spesifisere prisen på hvert blad eller kvartalsvis abonement heller... Klarer aldri å bestemme seg :o

Jeg skal toppen betale kroner 132,- eller hva det nå var,- for EN periode.

De var FREKKE nok til å si at jeg ikke har betalt siden første utgaven av bladet jeg mottok!? :hakeslepp:

Det ER ikke i nærheten av sannheten!

Jeg skal lete og rote fram kvitteringer og alt mulig, og jeg håper bare jeg har alle....

Har lyst til å kontakte Forbrukerrådet der og,- men det blir jo litt søkt å kontakte dem med to forskjellige saker :oops:

Grrr....

Det er så mange svindlere ute å går, og alle prøver seg jo! Man må søren meg følge med, så man ikke blir loppet helt.

(føler meg helt paranoid, men det får bare være....)

Vel, over til noe hyggelig :)

Vi skal til et vennepar i morgen som vi ikke har sett på lenge, og jeg gleder meg veldig. Har ikke vært i den nye leiligheten deres før, så det skal bli spennende :) Det er hun som er kontakten min til den bokhandeljobben :)

Det er gøy å sosialisere litt. Var jo hos MarianneE og mannen hennes om lørdagen og nå skal vi til XXXX og hennes forlovede i morgen. Herlig å ikke bare styre med katter og sitte foran TV`n hele tiden lissom...:)

Utrolig nok så fikk vi også invitasjon til julebord med jobben til sambo. Vi fikk ikke være med forrige gang. Da skulle de avgårde på fjellet og på hotell osv... Men gangen før DET igjen fikk vi være med.... Da var det på restaurant igjen. Ikke for det,.- jeg er supertakknemlig for å være med jeg, og jeg tror det skal bli hyggelig og ikke minst god mat og drikke.

Men ledelsen stiller jeg meg litt tvilende til.

Sambo er liksom ikke "god nok" føler jeg,-. og jeg synes han får en drittbehandling av kona til sjefen. Sjefen er hyggelig nok, men ting er veldig urettferdig der. Kommer inn på det siden....

Håper ingen derfra kjenner meg igjen dah,.... Mulig jeg redigerer litt på innlegget etterhvert.

Uansett så skal det bli bra, og jeg leter febrilsk etter julebordantrekk. Må planlegges litt på forhånd serru :D

Er litt sær akkurat der....

Vel, Kverula nevnte noe i sitt forrige innlegg her, og det stemmer bra. At jeg får ganske så mye ut av å skrive i dagboka her. Det hjelper på psyken og jeg har ikke fullt så mange irriterende tanker i hodet når jeg skal legge meg etterpå. Det gjør seg absolutt.

Veldig hyggelig å få så hyggelig og oppmuntrende besøk i boka mi også :kgsmil:

Ha en super kveld, alle sammen :D

Setter STOR pris på dere!

Kjempeklem :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr..jækla svindlere da!! Fikk i alle fall meg til å tenke og jeg skal ta bedre vare på kvitteringer heretter, særlig til betalinger som gjøres til bokklubber og blad jeg abbonerer på.

Nextgentel har vi også, så dette var ikke bra å høre. Regningene betales av jobben til sambo så jeg har NULL oversikt der...og det er vel like greit.

Håper pus er på bedringens vei nå. :)

Legger igjen litt sjokkis og en varm god varmeflaske som du kan ha på magen.

God natt og sov godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, Diva

Tusen takk for kveldshilsen.

Er medisinen til pus flytende? Lærte et knep av en veterinær da en av kattene måtte ha medisin. Jeg brukte en sprøyte for da slapp jeg å sloss med pusen for å få medisinen s langt inn at han måtte svelge den, og jeg var sikker på at han hadde fått rett dose.

Det finnes dessverre en del firmaer som lever litt etter gsg-metoden (går det, så går det). Utrolig irriterende. Du har min fulle forståelse for grrrrr og huff.

Ellers er sjokoladekake god medisin for mye......

ha en god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helluuu :D

Klart du skal få kake Hilde K S :)

Her er det til alle som vil ha!

Den smaker ikke så godt som den har pleid å gjøre....

Men det fikser vi ved å lage en sterk og fyldig espresso :briller:

Den forkjølelsen din må vi fordrive : - )

Bettie :

Den er flytende og jeg har også fått med en slik "propp" som gjør at jeg kan bruke sprøyte og trekke ut ( som de gjør med injeksjoner etc, ) akkurat riktig mengde. Fikk med en slik mellomdel og sprøyte fra apoteket.

Men jeg klarer fremdeles ikke så bra. Tar det i etapper slik at pus får svelget unna,-. eller så renner det bare ut. Skjønner at hun vegrer seg..uff..

Gsg-metoden ja. Da har jeg i allefall et navn på oppførselen... grrrr

Middis : Svindlere er rett ordet ja. Det er jo ikke sikkert det er meninga, da. Men jeg synes de virker veldig uproffe og de liker tydeligvis å forvirre og mislede kundene sine :o

Veldig synd at jeg melder meg ut på en måte, for magasinene er veldig bra og det er mange fine mønstre som følger med. Heldigvis har jeg sikret meg en 6-8 numre av bladet i allefall.

Takk for sjokkis og varmeflaske :kysse:

Det hjelper alltid :D

I dag har jeg syvsovet ganske så lenge...

Til klokken 12!?!! :o Det var jo ikke helt meningen da.

Men da jeg våknet av ulinga til mobilalarmen så var jeg så trøtt, så tufs og hadde menssmerter som knivistikk i magen og jeg hadde dessuten veldig vondt i halsen. Sånn a la "pre-halsbetennelsesvondt"... Så jeg må virkelig begynne å gå med skjert, eller høyhalset snart... Er lite flink til det der.

Det hjalp i allefall å krype under dyna igjen, spesielt for halsen.

Fikk besøk av pus som satt nede og kjedet seg og.

Veldig kos at pus sover på hodeputa mi igjen :D

Formen hennes er foreløpig fremdeles bra. Så nå har hun vært bra i går og i dag foreløpig. Jeg håper det forsetter og at hun ikke får slike problemer igjen. Dakar snuppa vår :(

Leste avisa i dag i en av Tv3`s reklamepauser ( så Days of our lives ) og så en helsides reklame om "Ringenes Herre" og diverse "pakketilbud" i forbindelse med premierevisningen. Var middagsbuffet på Høyers hotell, og så fakkeltog eller noe slikt fram til kinoen som begynner klokken 00.00 den dagen. Forrige gang hadde folk kostymer som liknet den stilen de har i filmen og det så SÅÅÅ fint ut :D

Jeg er utrolig glad i kostymer og karneval etc.. og jeg skulle gjerne gitt lillefingeren på høyre hånd for å vært med på dette. Koster 400,- for middag, tog og kinopremieren.... Synes ikke det var så ille....

Men nå er det det med økonomien dah..... Det setter jo en skikkelig stopper. Ikke kan jeg sy noe særlig heller.....

Ååå, jeg har så lyyyst!

Men om vi har råd, er jeg ikke sikker på.

Tror det blir en kostymedugnad i forbindelse med dette noen dager før....

Så kan jo være en sjanse sånn sett da...

Ellers har jeg lagt min elsk på disse :

http://hollywood-costumes.com/swords/8-111sm.jpg

http://216.127.67.125/museum/8-069sma.jpg

http://hollywood-costumes.com/swords/8-321sm.jpg

http://hollywood-costumes.com/swords/9-809sm.jpg

http://hollywood-costumes.com/images3/ch88170sm.jpg

http://hollywood-costumes.com/images3/ch01570sm.jpg

http://hollywood-costumes.com/images3/ch01545sm.jpg

http://hollywood-costumes.com/images3/ch01038sm.jpg

http://hollywood-costumes.com/images3/ch00719sm.jpg

http://hollywood-costumes.com/costumes/lilren2.jpg

http://hollywood-costumes.com/renaissance/...e/ca00865sm.jpg -denne var fiiin, men likte ikke helt fargen.

http://hollywood-costumes.com/renaissance/cs70085.jpg -> så ut som en skikkelig middelalderdiva hihi :) Lekkert!

Sukk.

Sambo kom akkurat hjem og jeg tror søren meg han er med om vi får mulighet til å være med på den "happeningen" :)

Får se...

Vel, jeg får surre litt videre.

Skal på middagsbesøk snart klokken 18 : - )

Gleder oss!

God dag sålenge :D

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, vennen!

Er så glad for at det ser ut til at pusen din har det bedre - du skal se den bli helt frisk snart! :D

Fy søren, jeg er så lei av sånne folk som driver å lurer til seg penger - man bør virkelig følge med på regninger og beholde kvitteringer i disse tider. Håper det ordner seg for deg og at du slipper mer bråk!

Er bare en liten tur innom KG jeg, har tenkt til å ta kvelden snart. Ligge under pleddet og se på tv...Litt snufsete i dag, og det har jeg tenkt til å kurere før helga! :wink:

Ha det hyggelig på middag da, Diva!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...