Gå til innhold

.:sunnhetssøstrenes inspirerende nedtegnelser:.


Gjest Mireya

Anbefalte innlegg

Onsdag: blir forbisyklet av en på sånn eldgammel haug uten gir  :hoho:

Stivere og slitnere for hver dag, full av melkesyre fra jeg ser sykkelen.

... og det var TIL jobb. Fem minutter til styrkeprøven :overrasket: (min personlige, altså, ikke Trondheim-Oslo i denne omgang).

Peptalk, søstre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg mp3-spiller med tempomusikk på! :)

Kos deg med bakkene... :sjarmor: (Tenk på den fine buen lårene får når de er veltrente)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi nyti en fantastisk middag med svinekjøtt, paprika, sukkererter, chili og sweet&sour sauce. Ved siden av hadde vi ris. Valgte å ikke benytte salt, kun pepper. :)

Sunt&raskt!!! :sikle:

Endret av Lamadama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemveien ble jeg syklet forbi av en mann som minst var 70 :rodme:

Med sykkelhjelm som liknet et halvt egg. Seig jævel.

Men jeg blir det jeg også, etter hvert. Selv min Trh.-Oslo/Birken/osv-mann blir stiv i muskulaturen dagene etter årets første sykkeltur til jobb. Nemlig. Det tar en uke.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klips, jeg støtter forslaget til Mireya om mp3-spiller med musikk. Jeg merker stor forskjell på hvor rask jeg er alt hva jeg hører på. Og ellers må du jo også tenke på alle du sikkert kjørte forbi og ikke bare henge deg opp i den ene som var raskere enn deg! ;)

Skal vi se, hvordan gikk gårsdagen?

Fem om dagen,- OK

Trening,- nesten en time på elipsemaskinen

Spise ofte,- OK

...men dessverre snek det seg inn en usunn ferdiggodis. Det fine er at jeg ikke har noen fristelser i dag, for det var den siste i skapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kommentaren min fra i går?  ;)

Absolutt!

(Tenk på den fine buen lårene får når de er veltrente)

God idé!

Tør ikke høre på musikk når jeg sykler i så mye trafikk, dessverre.

I dag sov vi så lenge at jeg ikke rakk å levere rosa i barnehagen, så da ble det like gjerne buss. Kroppen kjennes ut som den ikke har tenkt å våkne på enda en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie är rysligt gott. Ska se om jag kan få in en vana där igen...

I går var vi på konferens med jobbet och åt god mat. Det blev ju ingen ön eller vin på gravida mig, och inte heller snacks eller godis - däremot en massa vindruvor och lite äpplen från fruktfatet. Yummi.

I dag är det fullkornshavregrynsgröt till lunch, med lingonsylt (tyttebärsyltetöj - ett jättefint ord :)) och mjölk. På skrivbordet finns (kaffekoppen, halvtömd), et vattenflaska, en banan och två äpplen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furstina: :klappe:

Kjempeflink du!!! :tommel:

Jeg har vært ute og gått i 40 min, og kroppen sa klart i fra at jeg ikke er helt frisk ennå så den satte i gang noen svettekuler som var helt vanvittige. derfor sitter jeg nå kun iført string og bh (too much information kanskje :ler: ) og skriver her.

Ellers i uka har det vært lite fysisk aktivitet fordi et lumskt virus har herja kroppen min, men ernæringsmessig har det vært veldig bra. Jeg har spist sunt, men litt for sjelden. Har blitt noen smoothies så der har jeg fått i meg en del frukt og bær. :sikle:

Nå skal jeg straks lage en sunn versjon av tzaziki som er helt fantastisk til det meste. F.eks som dip til grønnsaker, som pålegg, oppå pålegg, ved siden av middagsretter osv. Minimalt med fett og kcal. :)

Legger ut oppskriften senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på trening!

Fem om dagen begynner å sitte bra, men resten vil jeg helst ikke snakke om... :sjenert: Satt barnevakt i går, og der ville mora skjemme oss bort med sjokolade. :sur:

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk og sunn tzatziki-oppskrift:

1 beger yoghurt naturell

2 fedd hvitløk

½ agurk

½ ts salt

½ ts pepper

La yoghurten renne av seg ca 1 time i et kaffefilter el.l.

Skrell agurken og riv den på et råkostjern. Putt den i et dørslag og press ut vannet.

Bland agurken i yoghurten sammen med finhakket hvitløk.

Smak til med salt og pepper.

Jeg synes det er godt å putte i litt hvitvinseddik og olivenolje, og litt ekstra krydder, det er bare å prøve seg frem.

Lag en stor porsjon med en gang. Den er nesten bedre etter noen dager. :)

Fantastisk god!!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag denne uka var Maia og jeg på vår første skogstur. I regi Trondheim Turistforening. Sånn trilletur. Jeg bar Maia i sjal på magen, og kunne knapt gå dagen etterpå :ler: Om to uker er det på'n igjen ;)

Jeg får være mer instpirerende og litt lengre i svarene når vi får nett igjen :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stifler's mom

:vinke: Hei, kan jeg melde meg på? :)

Ble så motivert av å lese her at jeg endte opp med å apise en appelsin i stedet for sjokolade :sjokkert:

Jeg tror jeg vil ha målet mitt langsiktig, i stedet for type "ti kilo på to uker"-konsept. Jeg er ikke SÅÅÅ overvektig, vil ned to str i klær ca (tror jeg) og bare behandle kroppen min litt bedre.

Hittil er jeg begynt å bli flinkere med bevegelse generelt, jeg jobber litt med å få logistikken i hop da jeg bor alene med poden, men over tid ser jeg optimistisk på det. Jeg gjør styrke og Pilates hjemme og lar bilen stå uansett hva jeg skal, sykler en mil flere ganger i uken og litt sånne ting.

Jeg har noen spørsmål til dere som er sånne perfekte husmødre, lager mat og greier (jeg hater det og gjør det kun på må ha-basis - gudene må vite hve jeg hadde spist hvis jeg ikke hadde hatt barn hjemme...)

Når man lager smoothie - jeg har ikke egen blender, jeg har en kjøkkenmaskin med tre ulike beholdere, og den ene er sånn blender-liknende med knivblader i (og før du lurer; ja, jeg er kjøkkenanalfabet, maskinen var en gave og ja, den står for det meste i skapet...). Jeg ser at det ofte er is i smoothien, altså knust is. I min begrepsverden burde jeg kunne bruke en blender til å blende is også, men tåler knivbladene det - eller må jeg faktisk stå der og knuse isen før jeg putter'n oppi? Jeg innser at det er sjanser for at jeg kutter ut den ingrediensen hvis det er tilfelle...

Hva er godt å blande i cottage cheese'en som en frokost/kvelds?

Jeg har mensen og har bare sjokolade i hodet nå, jeg får gå og ta en appelsin til... og komme tilbake når jeg er mer inspirert.)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!!! :klem:

Og ingen her skal ha mål som lyder: 3 kg ned på to uker o.l.

Det er det jeg blei så glad for når jeg leste denna tråden!! :hoppe:

Men dere MÅ gi meg styrke, jeg skal på kveldsvakt og jeg veit at det er no kjempegodt stående på vaktrommet når jeg kommer dit... :grine:

Hjelp meg å motstå dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei, kan jeg melde meg på?  :)

Ble så motivert av å lese her at jeg endte opp med å apise en appelsin i stedet for sjokolade  :sjokkert:

Jeg tror jeg vil ha målet mitt langsiktig, i stedet for type "ti kilo på to uker"-konsept. Jeg er ikke SÅÅÅ overvektig, vil ned to str i klær ca (tror jeg) og bare behandle kroppen min litt bedre.

Hittil er jeg begynt å bli flinkere med bevegelse generelt, jeg jobber litt med å få logistikken i hop da jeg bor alene med poden, men over tid ser jeg optimistisk på det. Jeg gjør styrke og Pilates hjemme og lar bilen stå uansett hva jeg skal, sykler en mil flere ganger i uken og litt sånne ting.

Jeg har noen spørsmål til dere som er sånne perfekte husmødre, lager mat og greier (jeg hater det og gjør det kun på må ha-basis - gudene må vite hve jeg hadde spist hvis jeg ikke hadde hatt barn hjemme...)

Når man lager smoothie - jeg har ikke egen blender, jeg har en kjøkkenmaskin med tre ulike beholdere, og den ene er sånn blender-liknende med knivblader i (og før du lurer; ja, jeg er kjøkkenanalfabet, maskinen var en gave og ja, den står for det meste i skapet...). Jeg ser at det ofte er is i smoothien, altså knust is. I min begrepsverden burde jeg kunne bruke en blender til å blende is også, men tåler knivbladene det - eller må jeg faktisk stå der og knuse isen før jeg putter'n oppi? Jeg innser at det er sjanser for at jeg kutter ut den ingrediensen hvis det er tilfelle...

Hva er godt å blande i cottage cheese'en som en frokost/kvelds?

Jeg har mensen og har bare sjokolade i hodet nå, jeg får gå og ta en appelsin til... og komme tilbake når jeg er mer inspirert.)

God helg!

Så lenge kvivene er store er ikke dette noe problem, det går i hvert fall helt fint i min kjøkkenmaskin. I min vanlige blender (som skal være beregnet til slikt) min går det ikke i det hele tatt... :forvirret:

Smoothies er i hvert fall :sikle:

Hvis du leser litt tilbake la jeg inn en fantastisk god smoothiesoppskrift i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til informasjon:

1 glass appelsinjuice inneholder 170 ulike antioksidanter.

1 gulrot inneholder 217 ulike antioksidanter.

1 eple inneholder 150 ulike antioksidanter.

Godt mot kreft... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mireyas Middelhavsmuffins

1 løk

1 ss olivenolje

100 g mozarellaost

12 stk marinerte soltørkede tomater

50 g oliven

Deig:

4 dl grovbakstmel

2 ts bakepulver (event Natron)

1 ts salt

2 stk egg

2 dl Biola naturell

1 ss olivenolje

Rør deig-ingrediensene sammen. Ha i de øvrige ingrediensene. Tilsett Biola til du får rett konsistens. Ha i STORE muffinsformer. Stekes midt i ovnen i 20-30 min på 200 grader varmluft.

Gode som lunsj o.l. Ta med to-tre stk. frosne om morgenen, i pose eller matboks- de er tinte til lunsj. Kjempegode. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startes det opp for fullt i morgen, må få kommet meg på butikken og handlet sunn og god mat. Mens vi venter på det koser jeg meg med isvann med limebåter i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, middelhavsmuffins skal jeg jammen prøve!

(og ta med til ekstralunsj, vi har jo kantine nå, men bare klokken 12. hvordan overleve? må jo spise 09 og 15 også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...