Tristessa Skrevet 6. august 2007 #241 Del Skrevet 6. august 2007 Yowsa, jeg skammer meg når jeg leser om tidligere aktivitetsnivå her inne, nå røyker jeg igjen, har ikke jogget på ukesvis og spiser crapmat til vanlig. Full skjerpings, i alle fall i matveien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. august 2007 #242 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) uke 30: Mandag: solhilsen Tirsdag: solhilsen + haug beinharde mageøvelser (halvtime+ rusletur m/vogn) Onsdag: (1) 25' joggetur Torsdag: pushups og "benroing" (mageøvelse) + lang skogstur Fredag: bicepcurl & diagonalløft (ryggøvelse) Lørdag: (2) 30' joggetur + 3 runder "Nell's tummy excercises" Søndag: knebøy + utfall uke 31: Mandag: Tirsdag: (sjøbad) + (3) 29' joggetur + nells mageøvelser + pushups og dips Onsdag: Torsdag: knebøy utfall diagonalløft (rumpe lår rygg) Fredag: (4) 38' joggetur Lørdag: yoga+ masse mageøvelser Søndag: armer & rygg Uke 32: Mandag: (5) 25' joggetur med 3xkortintervall Tirsdag: Onsdag: Torsdag: (6) 27'+ joggetur Fredag: Lørdag: diagonalstrekk + 3 runder "Nell's tummy excercises" Søndag: (7) 30' joggetur Ny måling av lår hofte og mage to uker etter den første: 0 forandring Endret 12. august 2007 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. august 2007 #243 Del Skrevet 12. august 2007 Planen er, obviously, å jogge hver tredje dag. Ikke så ofte og ikke så langt, men jeg klarer i hvert fall å overholde det. Jeg regnet ut 13 joggeturer før Paris, så nå er jeg over halvveis. Jeg har også slått sunnhetsrunden fra i vår, da klarte jeg bare 6 turer før jeg syntes det ble for kjedelig og ga opp. Musikk hjelper. Jeg starter alltid med "ALARMAAAA!" som egentlig er ganske annoying, men som passer utmerket til å starte en joggetur. Jeg klarer ikke la være å smile av glede når jeg setter i gang og den fyller ørene mine, og det kanskje attpåtil er vakker sommerkveld ute. Eminem er også fin joggemusikk, for den er så sinna. Jeg må ha litt attitude. Og "One way or another" har faktisk ganske riktig rytme, i motsetning til resten. Trenger mer musikk, tips mottas med takk. Jeg tenker "I like bigg butts!" kunne gjort seg? Planen er også å gjøre styrkeøvelser og yoga gjerne hver eneste dag, men det holder visst litt hardere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yvette Skrevet 13. august 2007 #244 Del Skrevet 13. august 2007 Survivor- Eye of the tiger Og Lenny Kravitz- Where are we running Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 13. august 2007 #245 Del Skrevet 13. august 2007 Klips: det er jo et fantastisk turområde med skiløyper om vinteren ikke så fryktelig langt unna deg, da. Dere havner riktignok mye nærmere om dere flytter over veien En bakke har det sjarmerende navnet 'Dødsbakken'. Den er visstnok fryktelig fin til kondisjonstrening. Så dere er på den sunne linje igjen? Jeg kommer etter. Skal bare føde litt først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. august 2007 #246 Del Skrevet 13. august 2007 Eye of the tiger, naturligvis! Den må jo passe perfekt til "Dødsbakken" Men jeg mener jeg lette etter den før sommeren og ikke fant den til nedlasting... husker ikke :klø: Det er nettopp det, kommer vi oss over veien er alt så mye mer tilgjengelig. Herfra må jeg jogge nesten et kvarter oppoverbakke bare for å komme til skogen. Og på ski blir det vel enda vanskeliere. Å sette seg i bilen først gjør liksom alt litt mindre lettvint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. august 2007 #247 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Det høljer. Så sterk er ikke treningsmotivasjonen min, dessverre. Hva kan jeg gjøre i stedet? Betalt 150 kroner for en enslig drop-in-time på treningssenter? (Sjekket timeplanen - de siste timene begynte åtte, da kan jeg betale 150 kroner for å få lov til å løpe en halvtime på tredemølle ) Bør finne en løsning, for det går mot høst, så det er ikke siste kvelden med høljing i sikte. Endret 15. august 2007 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yvette Skrevet 15. august 2007 #248 Del Skrevet 15. august 2007 Mer sex? (Nelly Furtado påstod i et blad at mer sex gav henne en ny kropp) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. august 2007 #249 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hm, vet ikke helt hvor mye sex man må ha for at det skal være trening nok? Minst en halvtime akrobatisk sådan hver dag, vil jeg tippe. uke 30: Mandag: solhilsen Tirsdag: solhilsen + haug beinharde mageøvelser (halvtime+ rusletur m/vogn) Onsdag: (1) 25' joggetur Torsdag: pushups og "benroing" (mageøvelse) + lang skogstur Fredag: bicepcurl & diagonalløft (ryggøvelse) Lørdag: (2) 30' joggetur + 3 runder "Nell's tummy excercises" Søndag: knebøy + utfall uke 31: Mandag: Tirsdag: (sjøbad) + (3) 29' joggetur + nells mageøvelser + pushups og dips Onsdag: Torsdag: knebøy utfall diagonalløft (rumpe lår rygg) Fredag: (4) 38' joggetur Lørdag: yoga+ masse mageøvelser Søndag: armer & rygg Uke 32: Mandag: (5) 25' joggetur med 3xkortintervall Tirsdag: Onsdag: Torsdag: (6) 27'+ joggetur Fredag: Lørdag: diagonalstrekk + 3 runder "Nell's tummy excercises" Søndag: (7) 30' joggetur Uke 32: Mandag: tror jeg gjorde arm og ryggøvelser en av disse dagene Tirsdag: Onsdag: det regnet så mye Torsdag: ga blod, ble svimmel av fysisk anstrengelse Fredag: Lørdag: (8) 30' joggetur Søndag: liten skogstur Dårlig, dårlig uke Endret 20. august 2007 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. august 2007 #250 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hvis jeg kunne velge uten å tenke på om det lar seg gjøre tror jeg drømmetreningsuken min ville være - dynamisk yoga på en ordentlig yogaskole der man går på mer avanserte partier etter hvert som man ble flinkere - squash Kanskje også: - step styrke (også litt morsomt) - og en joggetur for å holde kondisen og/eller en langdistanse på spinning - klatring (utfordrende og bruker et utall muskler) - og muligens taekwondo. føler meg alltid så kul når jeg tar noen tøffe spark. det sitter jo fortsatt i kroppen Hvilket ville kreve: - medlemskontingent på yogaskole + treningssenter + leie av squash-hall evt. klatresenter (inkludert utstyr) - eller i hvert fall yogaskolen og squash'en, som er mer enn nok i seg selv (ikke minst når man må regne med å avlyse halvparten av yogatimene pga. uforutsette møter og 1001 forkjølelser) - noen å spille squash med (blir vanskelig med mannen, da må vi jo ha barnevakt) evt. noen å klatre med (kommer aldri til å gidde alene) Ikke nå kanskje. Men når jeg blir rik, mindre forkjølet, har spreke venner og bestemmer møtene mine selv. Endret 18. august 2007 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yvette Skrevet 19. august 2007 #251 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg skal melde meg inn på treningssenter til vinteren, når det blir for kaldt og guffent å trene ute. I kveld skal jeg ut og sykle på nye sykkelen min. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yvette Skrevet 21. august 2007 #252 Del Skrevet 21. august 2007 I går kveld syklet jeg. Fikk opp pulsen godt flere ganger og var god og svett da jeg kom hjem. Tok en dusj og så "Mars&Venus" med samboer, mens vi spiste nybakt grovbrød til kvelds. Spiser sunt daglig, men burde bli flinkere med grønnsaker utenom middagen (lunsjsalater?), pluss spise mer fisk. Laks til middag i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 22. august 2007 #253 Del Skrevet 22. august 2007 Weird. Jeg har tatt meg i å lure på hvordan det går an å gå opp en buksestørrelse i løpet av én sommermåned, og så ikke bli kvitt den igjen? 30-års-forbannelsen, er det ikke noe som heter noe sånt? Så veide jeg meg på helsestasjonen da datter var til fireårskontroll, og vekten viste 52/53 kilo. Hallo?!?! Dette henger jo ikke sammen. Pleide jeg å veie mer bare fordi jeg var så sabla full av muskler? Ærlig talt, SÅ vannvittig veltrent var jeg da ikke? Er det puppene som har ramlet ned på hoftene? HVA HAR SKJEDD? Har munnsår denne uken, kanskje det hjelper at jeg ikke orker spise noe. For slanke meg har jeg aldri gjort, og aldri tenkt å gjøre (hvis jeg begynner å tenke for mye på mat blir jeg helt opphengt i hvor lyst jeg har på alt mulig). Eneste andre alternativ jeg kan tenke meg er å amme et barn til. Da blir jeg radmager. Nei, dette ble et useriøst innlegg. Men som sagt, buksene passer ikke, jeg har begynt å jogge, men kommer det noen gang til å ha noen effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yvette Skrevet 23. august 2007 #254 Del Skrevet 23. august 2007 Det må være litt deprimerende... Kanskje du bare har kommet i den alderen der du må begynne å passe nøye på inntaket, for å ikke legge på deg? Noe med forbrenningen som senkes helt naturlig, tror jeg. (Det er vel kanskje en grunn til at man ser få sylslanke folk over 35?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yvette Skrevet 25. august 2007 #255 Del Skrevet 25. august 2007 Dagens aktivitet: Skogstur til beins, halve med tung bæremeis med baby i: 2,5 timer. Intensiv sykling: 40 minutter, med 50% bratte oppoverbakker, gikk ikke av sykkelen en eneste gang. Føler meg sprek og sporty! :juhu: (Og så er det rart hvor mye bedre humør jeg blir i av å være mye i aktivitet!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. august 2007 #256 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) uke 30: Mandag: solhilsen Tirsdag: solhilsen + haug beinharde mageøvelser (halvtime+ rusletur m/vogn) Onsdag: (1) 25' joggetur Torsdag: pushups og "benroing" (mageøvelse) + lang skogstur Fredag: bicepcurl & diagonalløft (ryggøvelse) Lørdag: (2) 30' joggetur + 3 runder "Nell's tummy excercises" Søndag: knebøy + utfall uke 31: Mandag: Tirsdag: (sjøbad) + (3) 29' joggetur + nells mageøvelser + pushups og dips Onsdag: Torsdag: knebøy utfall diagonalløft (rumpe lår rygg) Fredag: (4) 38' joggetur Lørdag: yoga+ masse mageøvelser Søndag: armer & rygg Uke 32: Mandag: (5) 25' joggetur med 3xkortintervall Tirsdag: Onsdag: Torsdag: (6) 27'+ joggetur Fredag: Lørdag: diagonalstrekk + 3 runder "Nell's tummy excercises" Søndag: (7) 30' joggetur Uke 33: Mandag: tror jeg gjorde arm og ryggøvelser en av disse dagene Tirsdag: Onsdag: det regnet så mye Torsdag: ga blod, ble svimmel av fysisk anstrengelse Fredag: Lørdag: (8) 30' joggetur Søndag: liten skogstur uke 34: Mandag: Tirsdag: (9) 30' joggetur Onsdag: Torsdag: Fredag: ute og pilset etter jobb, derfor: Lørdag: (10) 27' joggetur Søndag: mageøvelser! + arm/bryst/skuldre Enda en dårlig uke Men hadde det ikke vært for den pilsingen som dukket opp, så ville jeg klart å fortsette med joggetur hver tredje dag, nå som været er bra. Det er faktisk blitt en vane. Det er veldig mye bakker her, og noen ganger legger jeg inn litt intervalltrening, finner en fin bakke og løper med lange, spenstige steg eller sprinter opp og jogger rolig ned igjen en tre-fire ganger. Sånt er morsomt. Møter jeg en trapp sprinter jeg opp. Og så videre. For variasjon. Dessuten starter jeg nesten alle turene på samme sted, i toppen av en lang bratt bakke, for da får jeg to minutter oppvarming mens jeg går så fort jeg klarer opp den bakken så det svir i rumpa. (Og de to minuttene er ikke med i antall minutter jogget, bare så det er sagt ) Håp for neste uke: Uke 35: Mandag: jobbet til nesten 21 Tirsdag: (11) 34' joggetur Onsdag: Torsdag: Fredag: jobb til 23 Lørdag: mageøvelser og arm/bryst/skuldre Søndag: jogge Endret 31. august 2007 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. august 2007 #257 Del Skrevet 25. august 2007 Komplimentet fra i går (the long version): Jeg klager vanligvis aldri over kroppen min. Både fordi jeg ikke har giddet bruke spesielt mye tid på å være misfornøyd med den, og fordi jeg er redd for å virke uhyre tåpelig hvis jeg skal sitte og syte når jeg jo er slank. Men i går ramlet det ut av meg, denne overraskelsen over å gå opp en buksestørrelse på tre sommerferieuker, og så ikke gå ned igjen. De to andre syntes jo ikke jeg hadde stort å klage over, men at jeg kanskje var nådd en alder hvor jeg ikke kunne spise seks brødskiver hver tredje time uten å merke det. Så sa jeg at jeg er 1.60 høy, har stor nese, slapt hår og ingen pupper, men jeg har i hvert fall alltid vært tynn, jeg har alltid hatt det! Og da sa hun ene: men se på L (en annen gammel kollega&instruktør på treningsstudio), hun har heller ikke pupper, men hun er så veltrent at hun har et sånt søkk nedover her (mellom brystmusklene, hvis dere skjønner hva jeg mener), og det er skikkelig stilig (eller noe i den duren, husker ikke ordbruken), og akkurat sånn har du også! Yeah right. Synes det er artig at andre jenter også legger merke til sånne ting, for jeg synes selv det er kjempelekkert med jenter som er så veltrente at de får en sånn definert linje mellom brystmusklene, spesielt på de som har små pupper. Men at jeg har det selv, det går jeg ikke med på. Derimot økte det treningsmotivasjonen min. For jeg vil ha! (Lang og kjedelig historie, men kanskje den vil inspirere meg en dag jeg trenger det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. august 2007 #258 Del Skrevet 25. august 2007 http://www.detskjerioslo.no/Linker/Idrett/Innebandy/ http://www.startsiden.no/sport/alle_sports...ebandy/klubber/ http://www.aktivioslo.no/innebandy.php Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 25. august 2007 #259 Del Skrevet 25. august 2007 For en super tråd! Er det for sent å melde seg som nytt medlem av Sunnhetssøstrene? Litt om meg: 30 år, samboer, ingen barn. Har nylig flyttet til en ny del av landet, og har ikke kommet i gang med gode treningsrutiner her enda. Men nå er vi (men ikke møblene ) på plass i nytt hus så nå bør vi komme i gang igjen. Tidligere pleide vi begge å trene spinning 2 dager i uka og styrke 1-2 dager i uka. Treningstilbudet her er MYE dårligere enn hvor vi bodde før, så krever mye mer planlegging for å få til det samme er. På matfronten har det også sklidd litt ut... Det største problemet her er at samboeren har en forbrenning uten like og pleide før jeg kom inn i bilde å gjerne spe på maten med en desiliter olje for å få litt mer kalorier i den Nok unnskyldninger, noe må hvertfall gjøres! Målet mitt er å komme i bedre form og gå ned i vekt/fettprosent (i prioritert rekkefølge). Treningsmål: * Spinning 2 ganger i uka* Styrke en gang i uka* Få med meg samboer (eller søsteren hans ) på fjelltur et par ganger i måneden* Gjenoppta min nitidige statistikkføring over treningstimer som jeg holdt gående i over 3 år (ikke oppdatert siste 5 mnd, men så har jeg kanskje bare trent 5 ganger også). Bruker et program som heter Velocipede. Egenlig utviklet for syklere, men ligger mange andre aktiviteter inne + at det går an å legge inn 4 egendefinerte aktiviteter. Dette synes hvertfall jeg er veldig motiverende! Kostholdsmål: * Spise frokost! Her synder jeg grovt. Har i perioder vært flink, spiste da yoghurt med Fedon-müsli. Så vil gjerne få det innarbeidet igjen. * Få med samboer til å forstå at selv om han ikke trenger å passe på kaloriene er det lurt å spise sunt. Og så vil jo han forhåpentligvis få en slankere og mer sexy samboer * Tenke litt mer over hva jeg spiser i lunsjen, mer salat og mindre varmmat... Men spiser en del fisk til lunsj, så det er jo bra.* Spise enda mindre godterier (kjøper så å si aldri selv, men har problemer med å si nei når noen byr)* Drikke mye mer vann! Burde egentlig stå helt øverst! Har kjøpt SodaStream så vi lager brusevann selv og har alltid 4 liter kaldt brusevann i kjøleskapet, burde jo være en smal sak å få i seg da... Vektmål: Vil miste 5-7 kilo fett og beholde eller aller helst gå opp 2-3 kilo i muskelmasse. Har vekt som måler fettprosent, så kan følge med litt. Puh, ble en lang post. Dagen i dag har forresten ikke vært noe bra, ingen bevegelse what so ever Men ble så inspirert av denne tråden at i morgen SKAL jeg på trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 28. august 2007 #260 Del Skrevet 28. august 2007 Bra! Her er definitivt plass til fler, for de opprinnelige har falt litt fra. (Gjorde jeg vel selv en periode... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå