Gjest Nattblomst Skrevet 13. november 2006 #201 Del Skrevet 13. november 2006 Med unntak av vaffellunsj hos et vennepar på lørdag, har det vært en sunn uke. Har spist godt, men sunt, og gått tre turer med barnevogn på litt over en time hver. (Siste i går etter at mørket hadde falt på, herlig å trille ute i mørket med refleksvest på og kikke inn i alle husene) Trillet en times tur igjen i dag tidlig, etter å ha trillet til barnehagen og levert eldste der. Skal trille til og fra barnehagen en gang til igjen litt senere i ettermiddag. --------------------- Vekta viste 10. november: 66,5 kg Ikke mye nedgang. Men det er nedgang, i alle fall. Skjerpings med middagsporsjonene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 13. november 2006 #202 Del Skrevet 13. november 2006 Jag är ute och går små trilleturer med barnvagnen varje dag. Inte så långt och snabbt ännu men det är alltid en början. Om jag får sova bättre i natt tror jag jag tar en långtur i morgon när storebror är lämnad på dagis och så laddar jag med musik i mp3-spelaren för extra inspiration. Annars vet jag inte om jag är så sund just nu... Äter väl bra men har fått ett otroligt godissug. Jag antar att det har med amningen att göra men det känns inget bra. Jag har också kollat upp priser med träningcentret. Jag ska byta center från SATS till Nautilus och får väl ett årskort 2000 kr billigare eller nåt i den stilen! På centret tyckte de dock att jag skulle vänta tills efter återkontrollen hos barnmorskan/jordmor innan jag började träna. Det kändes bra - som att de tänker mer på mig än på mina pengar... Jag nöjer mig med trilleturer än så länge och köper kort i mitten av december. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. november 2006 #203 Del Skrevet 13. november 2006 Er det lov å skrive her når man sliter med inspirasjonen? Jeg har sagt til meg selv at jeg for tiden kan nøye meg med kveldsturer, og gikk EN gang, for noen uker siden. Saken er jo at jeg ikke kommer til å merke noen fysisk forskjell av kveldsturer. Skal jeg merke noen fysisk forskjell må det hardtrening til. Dette med sterk og sunn inn i fremtiden er visst ikke nok for øyeblikket. Jeg har det jo hele tiden i hodet, men der kjemper det om plassen med 1000 andre ting, og noe faller alltid ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattblomst Skrevet 13. november 2006 #204 Del Skrevet 13. november 2006 Det er synd at fysisk styrke og kondis ikke er noe som kommer av seg selv mens man driver med andre ting. Det hadde vært utrolig praktisk. (Har noen her sett den reklamen med hun supereffektive dama som klarer alt- kombinerer barnebursdag med styremøte, som strikker mens hun får seg en kjappis av gubben- "kom igjen, Gunnar", *strikke strikke*? Blir jo sliten bare av å se på...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. november 2006 #205 Del Skrevet 13. november 2006 Problemet er at jeg ikke har dårlig nok kondis til at jeg merker det om jeg ikke kjører meg ganske hardt. Tror jeg, for jeg har jo ikke prøvd Problemet er at jeg ikke har noen kilo som skal vekk, og hvis jeg skal ha knallharde lår så krever det time på time på spinning. Å bare motivere seg ut fra tanken på langtidseffekt er ikke lett for en som ikke tenker lenger enn til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 14. november 2006 #206 Del Skrevet 14. november 2006 Visst ska det vara lov att skriva om bristande inspiration. Det kan vara en tröst för oss alla, för jag tror alla sliter med bristande inspiration emellanåt. Jag tänker ibland på att det faktiskt ÄR en viss form av träning och aktivitet att ha hand barn. Inte "trimning" direkt men aktivitet. En vänninna till mig sa det när hon var hemma hos mig: "Men Furstina, du sitter ju aldrig still!" Och det var bara en vanlig kväll, med blöjbyte, matlagning, lite disk, någon bil som åkt in under sängen, en leksak som var överst på en hylla, något som spilldes och behövdes torkas.... ni vet? En helt vanlig kväll med små barn i huset. Det ger aktivitet, mer aktivitet än att ligga på soffan och dricka läsk och äta snacks. Kanske handlar det om att lägga målen på en uppnåbar nivå? Om knallhårda lår är målet och medlet för att nå målet är tre spinningpass i veckan - hinner du med det? Om inte är det ett dumt mål, för då kommer du slita med inspriationen och sitta där med en känsla att misslyckas. Jag har föresten handlat massor med god frukt i dag. Ananas, clementiner, galia melon, bananer. Nu ska jag tillfredställa mitt sockerbehov med frukter! (syndade dock med en kaka till kaffet nyss...) Jag tog bussen hem. Ska snart amma och sen hoppas jag på lite sömn. I eftermiddag (om inte vädret blir ännu fuktigare och ruggigare) ska jag banne mig ta en lång trilletur med mp3-spelaren inpluggad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. november 2006 #207 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Om knallhårda lår är målet och medlet för att nå målet är tre spinningpass i veckan - hinner du med det? ← Nei, det rekker jeg ikke, så det er ikke målet. Målet kan som sagt være å gå kveldstur tre ganger i uken (fordi det er for dårlig føre til å jogge). Men hvilke resultater ser jeg av det? Og hvordan motivere seg hvis man ikke ser noen resultater? Følelsen av frisk luft og bevegelse gir kanskje resultater oppe i hodet om ikke annet. Men det er klart, man sitter jo aldri stille, nei Endret 14. november 2006 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattblomst Skrevet 14. november 2006 #208 Del Skrevet 14. november 2006 For de av sunnhetssøstrene som gjerne vil holde et lite øye med vekta anbefaler jeg boka French women don`t get fat av Mireille Guiliano. Leste den før jeg ble gravid, og ble veldig inspirert av de franske, slanke kvinnenes måte å omgås mat og spising på. De spiser det meste de har lyst på, men de begrenser seg. Det er hemmeligheten. Og så spiser de mest den første halvdelen av dagen. Ettermiddag/kveld preges av lett mat, gjerne hjemmelaget suppe. (For min del er rett-i-koppen suveren, varm kveldsmat nå vinterstid) I ekte fransk ånd spiste jeg bare TO kjempegode pannekaker til middag i dag. (Vanligvis klarer jeg glatt tre, fire, eller fler. Rekord fra mine barneår: Sju. Da var jeg mett da!) Jeg tror på to-tallet når det gjelder sånne halv-usunne, grønnsaksløse middager. F.eks pizza (løk og paprika teller nesten ikke som grønt i så små mengder); maksimum to stykker. Det er ikke godt å være stappmett heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. november 2006 #209 Del Skrevet 19. november 2006 Har ikke vært like aktiv som jeg hadde planlagt, men kostholdet har vært veldig bra. Mye frukt, ikke no brus og liiite snop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattblomst Skrevet 19. november 2006 #210 Del Skrevet 19. november 2006 Så bra for deg! Jeg har ikke spist sjokolade på mange uker. Og ikke er det et savn heller. Popcorn hver lørdag holder i massevis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. november 2006 #211 Del Skrevet 19. november 2006 Så bra for deg! Jeg har ikke spist sjokolade på mange uker. Og ikke er det et savn heller. Popcorn hver lørdag holder i massevis! ← Nope.Merkelig nok er snop,brus og annet skvip ganske vanskelig å legge av seg men når man først har klart det så har man heller ikke noe behov for det. Men jeg skal kanskje ikke snakke så høyt for i dag satt jeg på stua med pepperkakedeig boksen fra Ikea i fanget og spiste fra den med skje Tror jeg skal bake pepperkaker en av de nærmeste dagene så slipper jeg fristelsen i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2006 #212 Del Skrevet 20. november 2006 Nå er PMS`en rett rundt hjørnet her og godtesuget STORT. Så da sambo skulle dra til en kompis i sted ba jeg han på kødd om å gjemme pepperkakedeigen, og jammen har han ikke gjort det også Å jeg finner den virkelig ikke igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattblomst Skrevet 25. november 2006 #213 Del Skrevet 25. november 2006 Dagens veiing ble oppløftende! Veier nå 65,1 kg. Det vil si at siden jeg kom hjem fra sykehuset 1. oktober, har jeg gått ned litt over 7 kg til sammen. Nå skal jeg ut og trille tur med baby og vogn- det er fare for regn, så jeg tar med regntrekk og paraply. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2006 #214 Del Skrevet 25. november 2006 Gratulerer så mye Foxy Jeg fikk på meg julekjolen i dag Dog uten push-up bh som jeg er akk så avhengig av, men den satt som et skudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 26. november 2006 #215 Del Skrevet 26. november 2006 Her har det sklidd skikkelig ut den siste uken, men har man hatt ferie så har man hatt ferie. Har ikke lagt på meg noe, men har spist store middager, gjerne med dessert, og det har blitt både brus, sjokolade og is i tillegg. Men shoppingturer på 7 timer og trilleturer på strandpromenader og tunfisksalat til lunsj hjalp nok på for å veie opp for resten. Men nå er jeg hjemme igjen, så da er det tilbake til sunn mat og forhåpentligvis trening igjen snart. (Må bare bli kvitt en grusom forkjølelse!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #216 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg var veldig flink med maten til jeg begynte å bake julekaker i helga. Men jeg var på trening både på lørdag og i dag, for å veie opp den dårlige samvittigheten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2006 #217 Del Skrevet 4. desember 2006 I kveld har jeg spist masse dritt og det kjennes på både samvittigheten og magen Starter på ny frisk i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattblomst Skrevet 11. desember 2006 #218 Del Skrevet 11. desember 2006 Vekta viste i går, 10. desember> 65,5 kg. Littegrann OPP siden forrige veiing. Har begynt på p-piller siden sist, håper det er derfor. Ikke vært flink å gå turer i det siste pga været... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 31. desember 2006 #219 Del Skrevet 31. desember 2006 I morgon är det nytt år och nu är det för en gångs skull dags för nyårslöften! 2007 ska jag: * träna igen - köpa träningskort redan 2:a januari? * äta sunt - har redan köpt en middagskalender Middagskalendern ska användas både som piska och morot. I den ska vi skriva vad vi äter till middag varje dag. Min tanke är att den ska fungera som dåligt samvete. Vem vill skriva upp att vi åt korv och makaroner - igen? Dessutom ska den fungera som inspiration och kom ihåg. Bra saker vi äter, goda maträtter med mera kommer vi kunna hitta genom att bläddra tillbaka i boken. Nu ska gamla goda matvanor in igen och ut med godissuget. Inget mera godis, ingen läsk och in med massor med fukt igen!' Hepp! Gott nytt år allesamans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattblomst Skrevet 10. januar 2007 #220 Del Skrevet 10. januar 2007 10. i dag, altså veiedag. Vekta viste 62,7 kg. Nå har jeg "bare" 4,7 kg igjen før jeg er ved målet. Dette har gått veldig bra så langt. Til tross for- eller kanskje på grunn av at- jeg spiser det meste jeg har lyst på, men bare passer på mengdene. Merker at et par av jeansene mine begynner å skli godt ned på hoftene, samtidig som at rumpa og lårene ikke fyller ut stoffet lenger, det sitter ganske løst. Og flere og flere av resten av plaggene jeg har i klesskapet sitter pent! Når jeg har nådd målet, er det "bare" den mest slitsomme jobben igjen: Oppstramming. Men tenk så bra jeg skal føle meg når jeg er godt i gang, og resultatene kommer. Akkurat som nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå