Gå til innhold

Jento skal bli kone

jento

Anbefalte innlegg

Dumme kvisene som popper opp når man stresser. Har litt sånn jeg også når jeg blir for stressa, det er ikke noe gøy. Det finnes vel noen salonger som klarer å fjerne de hvis du gidder å bruke penger på det. Ellers så kan du jo få de til å sminke bort litt, tror det kan fungere altså.

Nei, det er ikke lurt å tulle med deg nå, skjønner du bli hissig av folk som roter det til. Du har fått gjort mye, men huske og puste da :)

Prøvetimen hørte gøy ut, ser frem til den altså. Litt moro at noen diller med deg og får deg til å se pen ut.

Har gått litt glipp av dette med navnet jeg da, har noen tenkt til å stjele navnet dere vil ha?

Teite kviser ja, håper bare de kan sminkes over dersom de ikke skulle bli bedre. Kjenner jeg er litt stresset om dagen, så mulig det spiller inn.

Må slutte å irritere meg over teite folk, men ikke så lett med kroppen full av hormoner..

Jeg digget å bare sitte i stolen og bare bli fin liksom, kunne tenkt meg å gjort det oftere..

Navnet ja, vi hadde bestemt at bebyen vår skulle hete Leander dersom det ble en gutt, og dette sa jeg til venninen min, to uker etterpå så kom hun å da at de hadde bestemt seg for navn til bebyen deres. Han skulle hete Leander...... :frustrert: (hun skal ha en gutt og er 5 uker lenger enn meg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fremdeles samme kviseproblem som deg. Håper på at solen tar dem. :slåss:

Krysser fingre og tær :) Ha du en plan i tillfelle det ikke skulle skje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skjønner ikke hva det går av vennene dine jeg! :slåss: :slåss: :sur::frustrert::forvirret:

Synes ikke du overdriver eller er bridezilla i det hele tatt, dette kan da umulig være normalt!!

Skjønner at dere ikke vil vite kjønnet om det ikke er 100% sikkert ... veldig dumt å tro man får jente, så får man plutselig en gutt! Men hva med 3d-ultralyd? Det vil iallfall jeg ta når den tid kommer ... ikke for å finne ut kjønnet, men for å virkelig se babyen;)

Begynner å stresse litt nå, men bare litt. Mest pga jeg ikke vet om forloveden er ferdig med bordplasseringen, noe jeg ikke tror han er. Håper han blir ferdig i dag, ellers har han lite tid...

:klem:

:hallo:

Tror jeg er omringet av folk uten sosial intlegens..men kan ikke irritere meg over det mer, for da glemmer jeg at jeg skal gjøre..

Kommer nok til å vurdere 3d ja, en gang på høsten kanskje, og da ser en vel kjønnet ganske godt?

Håper du har alt under kontroll og at du får en fantastisk dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du? Jeg trodde ikke slikt var normalt, men jeg begynner å forstå at det er mange som gjør slike rare ting likevel. Jeg hadde aldri vært bråkjekk nok til å gjøre noe slikt!

Vi inviterte kollegaer til kaffe uten følge, dvs. at det sto f.eks "Kjære Anders", "DU er invitert", "DU er velkommen" osv., men likevel har minst 5-6 av dem sagt at ja, "VI" kommer gjerne i bryllupet og tatt det som en selvfølge at de skal ha med følge. Jeg synes det er kjemperart, jeg hadde aldri tatt med min kjære hvis jeg var invitert personlig og det ikke sto noe om følge. Grunnen til at vi inviterte uten følge var jo at vi ikke kjenner dem det er snakk om i det hele tatt, og vi hadde bestemt oss for at vi ikke skulle ha totalt fremmede i bryllupet vårt. Blir så forundret over folk som gjør slikt jeg... :forvirret:

Og her har venninnen din for å stjele babynavnet ditt!!

:slåss: :slåss: :slåss: :slåss: :slåss: :slåss: :sprettoy::frustrert:

Takk for hjelpeslåssing, kjennes godt :)

:overrasket: Seriøst, folk er så frekke, og viss vi tilfeldigvis tørr si noe, så er vi sure bruder osv. Skjønner ikke hvor folk tar det i fra :overrasket: Ikke mulig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i et blad at i uke 14 av graviditeten så får en mer pigment..Så hvor er nå dette pigmentet da :sjenert: :slåss: Jeg er i uke 15 og har ikke sett noe til det.. :forvirret:

Føler jeg er i startfasen til å bli skikkelig stresset..Håper jeg klarer å slappe av litt i helgen og ta livet med ro. Ønsker ikke å stresse, for tror vi har det meste under kontroll, men jeg er en liten kontrollfrik da...

Nå skal jeg ta sol, og håper de kvisene har tenke seg et annet sted snart. Har igjen 5 ganger i solarium før bryllupet. Skal også til hudpleier å få ansiktsbehandling og da skal jeg spørre om dette kvisegreiene. Elles må jeg kjøpe nye bordkort pga mine kjekke gjester som melder seg på og av hele tiden.. :frustrert: og så skal jeg skrive ut ordrene jeg har skrevet til servitørene og kopiere opp bordplanen, slik at de kan se hvor hver enkelt skal servere.

Må frem med planleggingslisten jeg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Teite kviser ja, håper bare de kan sminkes over dersom de ikke skulle bli bedre. Kjenner jeg er litt stresset om dagen, så mulig det spiller inn.

Må slutte å irritere meg over teite folk, men ikke så lett med kroppen full av hormoner..

Jeg digget å bare sitte i stolen og bare bli fin liksom, kunne tenkt meg å gjort det oftere..

Navnet ja, vi hadde bestemt at bebyen vår skulle hete Leander dersom det ble en gutt, og dette sa jeg til venninen min, to uker etterpå så kom hun å da at de hadde bestemt seg for navn til bebyen deres. Han skulle hete Leander...... :frustrert: (hun skal ha en gutt og er 5 uker lenger enn meg..)

Skjønner navnekrigen, men det er bare å holde på deres valg. Mest sannsynlig så regner hun kanskje med at dere skal droppe det. Bare lat som om dere kjører på med det navnet og ikke har tenkt til å snu. Du får "tulle" litt med henne og si noe sånt som at: "her var vi først så det er bare å ligge unna" og se hva hun sier. Sette hardt mot hardt :slåss:

Jeg gleder meg litt til prøvetime altså, må si det. Jeg var til frisøren i går hos henne jeg har lyst til skal ordne mitt hår til bryllupet. Aldri vært der før så det var en liten "test" om jeg likte meg der. Måtte klippe meg uansett så da tenkte jeg at de like gjerne kunne ta de som noen andre. Er ganske fornøyd, hun virket snill og veldig interessert. Snakket mye bryllupsting da, men det er jo stas å snakke med noen som har peiling på ting jeg ikke vet noe om. Var der i sikkert to timer for klipp og striper, jaja.. :)

Det er teit med de som bare drar med seg folk altså, hadde ikke turt jeg altså, må bare si det igjen..

Endret av Pesto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste ukene før bryllupet:

Torsdag 14. Juni

- Snakke med organist.. :frustrert:

- Ta sol

- Skrive mail til presten

- Mannen ringe til de somskal spille på festen

- Skjekke ut ang mikrofon på festen

Fredag 15. Juni

- Samtale med toastmaster

- Forhøre meg om bestilling av mineralvann og dagligvarer

- Ringe hun som skal synge i kirken

- Skrive ut bordplan

- Levere bordplan til svigers, de kopierer opp-

Lørdag 16. Juni

- Ta sol

Søndag 17. Juni

- Bestemme oss for sang til dansen

Mandag 18. Juni

- Skrive opp bestilling av mineralvann, og dagligvarer

- Ta sol

Tysdag 19. Juni

- Samtale med presten kl 17.00

- Mannen bestemme seg for fyll i kaken.

- Mannen avtale møte med de som skal spille.

Onsdag 20. Juni

- Ringe saksofonist - si fra hvilke sanger, og om han ønsker å spille i lag med piano.

- Ringe Organist... :frustrert:

- Ta sol

- Endeliggjøre kirkeprogram

- Sende mail til hun som skal spille i kirken med kirkeprogram og tidspunkt

- Ringe bakeren og gi beskjed om fyll og pynt til kaken. Spørre om levering.

- Ringe kokken, ang. meny

- Purre på sanger som ikke er levert inn.

- Ringe brudebutikk og spørre når vi kan hente dress + underskjørt

- Skrive ut det brødrene våre skal lese i kirken og lime disse på fine ark.

Torsdag 21. Juni

- Siste frist for å levere inn sanger.Mangler 2

- Bestille mer alkohol

Fredag 22. Juni

- Sende kirkeprogram og festprogram til trykking

- Møte med han som skal trykke festprogram + kirkeprogram

- Bestille mineralvann o.l.

- Bestille 100 sjokolader

- Ta sol

Lørdag 23. Juni

- handle dagligvarer

- Skaffe stoff til å ha på scenen

Søndag 24. Juni

- Forhøre meg med svigers om de har tenkt mer på engangsglass.

- Samtale med han som skal spille på festen

- Levere endelig program til toastmaster

Mandag 25.Juni:

- Ta sol

- Levere inn ringer til inngravering og pussing

- Skrive detaljert hva servitørene skal gjøre

- Ringe brudebutikken igjen om de ikke har ringt meg

Tysdag 26. Juni:

- Prøvetime hos frisør kl. 20.00. Ta med alt jeg skal ha på hodet.

Onsdag 27. Juni:

- Ta sol

- Hente sjokolader

- Pakke inn sjokolader har tatt 50

Torsdag 28. Juni:

- Samtale med fotograf kl .17.00

- Pakke inn resten av sjokoladene - Har igjen 50 stk

- Ordne sløret mitt

- Ringe kokken

- Skrive to nye bordkort

- Endelig bordoppsetting...

- Skrive opp liste over ting vi må låne

- Pynt i kirken?Lys?

- Minnebrikker?

- Skjekke når brudebutikken stenger onsdager

- Skåler til jordbær

Fredag 29. Juni:

- Ta sol

- Bekrefte reservasjon på renseriet- duker.

- Skrive ut skriv til servitører.

- Hudpleietime kl 15.30

- Kjøpe flere bordkort....(pga den sist anmeldte....)

Lørdag 30. Juni:

- Henge kjolen ut av posen

Søndag 1. Juli:

- Skjekke at vi har alt til bordet.

- Ta sol

Mandag 2. Juli:

- Rekne på vin

- Bekrefte alle kakene

- Bekrefte brudebukett og blomster

- Bekrefte servitører og si når de skal møte opp.

- Bekrefte bryllupskaken

- Bekrefte jordbær - at dette blir levert

- Hente ringene

- Kjøpe klesrull

- Tannpirkere

- Isbiter

Tysdag 3. Juli:

- Sende mail til avisen med notis om bryllupet.

- Kjøre rundt å samle inn karafler og kakespader.

- Samle inn 5 duker som skal nyttest til gavebordet og kakebordet.

- Jordmor kl. 12.00

- Vaske hus

- Sende duker med svigers

- Sende isbitposer med svigers

- Pakkedamer

- Kopiere opp bordplan

- Skjekke at kjolen passer + at alt tilbehøret er i orden.

Onsdag 4. Juli:

- Hente all alkohol på polet

- Hente brus på butikken

- Filming i kirken?

- Ta sol

- Tannpirkere

Torsdag 5. Juli:

- Legge frem kirkeprogrammene

- Ringe kokken

- Siste skjekk av alt.

- Sette opp bord i lokalet

- Vaske og gjøre i stand lokalet

- Samtale med servitørene (hverfall hun som er sjefen)

- Hvem henter bryllupskaken??

- Nappe bryn

- Handle div. dagligvarer som mangler

Fredag 6. Juli:

- Levere kjolen og alt tilbehøret hos frisøren.

- Levere dressen til mannen.

- Hente duker på renseri.

- Pynte alle bord og klargjøre lokalet.

- Ta med bort all alkohol vi har her hjemme.

- Skrive endelig bordplassering

- Henge opp bordplassering

- Forloveren til mannen og mannen gjør i stand bilen

- ta sol

- Manikyr kl.15.00

- Generalprøve kl.18.00

- Levere kirkeprogram til bror til mannen, han skal dele de ut i kirken.

- Pakke bag

- pakke sminke

- Legge frem alt brudeutstyr

Lørdag 7. Juli:

7.45: Stå opp, dusje og spise en god frukost.

8.45: Avreise til frisør.

9.00- 12.00: frisør.

Brudebuketten blir levert kl.11.00 hos frisøren

- Bruden blir hentet av forlover og kjørt til kirken, det samme med brudgommen.

- Forlover til mannen pynter bilen

:bryllup:

Endret av jento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeeeeeeee! Det nærmer seg!!! :hoppe:

Nå har jeg gått bakover i boka di og oppdatert meg!

1 uke igjen!!!! *gleder* meg på dine vegner jeg! :)

Lista er jo minimalt av ting å gjøre ! :klappe:

Jo.... :slåss: :slåss: :slåss: venninna di er slem som stjeler navnet deres!!!!

Jeg hadde to kviser på ryggen i fjor, og gikk til hudpleier, hun sprøytet inn noe i dem og to dager etterpå var de borte!!! Det fins muligheter :)

En helge :klem: til deg!

:sol: Kath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en hærlig time av hudpleier i dag, ansiktsrens og massasje :sminkedokke: Var helt fantastisk!! Spurte om kvisene og hun sa at sol og en olje som jeg fikk med meg, iallefall skulle gjøre de ndre hissige og redusere de litt. Så da får jeg prøve det. Oljen var frå clarins og koster hele 345 kr. men hva gjør en ikke for skjønnheten, så nå bare krysser jeg fingrene for at dette skal fungere..Veldig glad for at jeg tok denne timen før bryllupet, slappet av og bare koste meg :danser: Kan anbefales, jeg skal sette av 500 kr i mnd heretter for å unne meg slike ting :)

Endret av jento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeeeeeeee! Det nærmer seg!!! :hoppe:

Nå har jeg gått bakover i boka di og oppdatert meg!

1 uke igjen!!!! *gleder* meg på dine vegner jeg! :)

Lista er jo minimalt av ting å gjøre ! :klappe:

Jo.... :slåss: :slåss: :slåss: venninna di er slem som stjeler navnet deres!!!!

Jeg hadde to kviser på ryggen i fjor, og gikk til hudpleier, hun sprøytet inn noe i dem og to dager etterpå var de borte!!! Det fins muligheter :)

En helge :klem: til deg!

:sol: Kath

Ikke lenge igjen nei, var ganske stresset i går, men i dag er jeg rolig og slapper av. Har ikke så mye igjen, så kan jo ikke gjøre mer enn jeg har å gjøre. I morgen ska jeg henge kjolen ut av posen, slik at slepet får rettet seg ut.

Ja, slem vennine..

Mye en kan gjøre for kvisene, har fått tips om solarium og en viss olje, så vi får håpe. Hun renset, skrubbet og smurte på de i dag, så vil tro hun har peiling på hva hun driver med. Hun sa at om de ikke var helt borte, så kunne en sminke det bort, og en ville nesten ikke se det.

Helgeklem tilbake :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager igjen......wooooooooooow

du har kontroll,iallefall med lister ha ha

kos deg i helgen.enig at hudpleie er herlig.....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg og var nesten ikke kvalm i hele tatt :icon_razz: Så vanvittig godt!!! Håper dette kommer seg enda mer den siste uken, slik at jeg får nyte bryllupsdagen helt og fullt og at jeg kan begynne i jobb igjen etter ferien *Krysse fingrer*

Nå har jeg nett hengt kjolen ut av posen, den hadde fått en brett der hvor slepet har vært brettet, så håper dette blir borte når den får hengt utstrekt en uke. Elles er det ikke så mye bryllupsplanlegging i dag, har tatt sol eneste og begynner bli fornøgd med fargen. Kunne godt tenkt meg å vært brunere, men er vel begrenset hva en får til i solarium og så bli jeg i utgangspunktet ikke så veldig brun heller.

Har vært på hytten i helgen, godt å slappe av og ikke bare tenke bryllup. Slapper så godt av på hytten. Så nå får nå bare dagene gå og ting som må gjøres må gjøres og så kommer dagen når den kommer. Tysdag etter bryllupet drar vi til syden og torsdagen etter vi kommer hjem skal vi på UL og se på gullet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mannen din sett kjolen din, jento? Hvis ikke, hvor henger du den slik at han ikke ser den før bryllupsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mannen din sett kjolen din, jento? Hvis ikke, hvor henger du den slik at han ikke ser den før bryllupsdagen?

Hehe, nei han har ikke sett den. Jeg har hengt den opp i kjelleren, vi har tre boder der. Så har jeg hengt opp laken fremfor døropningen, slik at han ikke kan se den. Han vet også at den henger der, og har fått beskjed om å ikke gå ned der før han har avklart det med meg. Så alle ærend i kjelleren blir mine denne uken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tannpirkere kjøper dere? Finner bare de i butikken, men vi må jo ha ganske mange..og så isbiter..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kanksje å foretrekke å kjøpe sånne som er innpakket en og en? Kanskje det er mulig å få tak i på binders eller noe?

Isbiter har jeg sett i hvert fall på ica og 7-eleven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skjekke opp litt. Prøvde å laste opp magebilder, men fikk beskjed om at filen var for stor??? Kan jeg gjøre noe med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke et av de medfølgende bildebehandlingsprogrammene til å forminske det. Det ligger som oftest alltid et eller annet program inkludert i Windows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...