Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Gjest ~Milla~
Skrevet

Kom deg i seng nå, det er en komando :gjeiper:

Lykke til idag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninna mi som er fadder på lillemann ble mamma til en gutt idag :juhu: Han ble tatt med hastesnitt to uker over termin.

Skrevet

Så herlig bilde!

Blir ikke vanskelig for venninna di å huske dåpsdagen for sønnen din! Hun fikk ikke vært med på dåpen da, regner jeg med??

Skrevet

Hun fikk ikke vært med nei. Lillegutten hennes kom under middagen vår.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Har dere kommet dere litt etter gårsdagen :-D

Flott kake forresten ;)

Skrevet

Se der ja, dere har hatt dåp allerede, flott bilde av dåpsbarnet :)

Vi skal ikke ha dåp før i august/september.

Håper alt er vel med dere :klemmer:

Skrevet

Gratulerar med overstått dåp! Nydeleg dåpsgut! :hjerte:

Skrevet

Gratulerer med vel overstått dåp! Og så skjønn han var da.

Skrevet

Åh, så fin liten dåpsgutt! :hjerter:

Godt å høre at dagen ble fin! :-D

Skrevet

Næmmen åååååh så fiiiiiiiiiiiiiiiin, flotte former, sjarmerende utseende....bruker'n mye på mila? :lol:

Også lillegutt da! *sukk* Skikkelig :hjerte: knuser er han :-D Ja, vel (veldig) overstått dåp. Han oppførte seg eksemplarisk hm? ;)

Minner meg om en historie som bestemoder'n fortalte meg for mange år siden. Dette var i de hine hårde dager når landspresten kom til bygda anna hvert nyttår og da var det bare å presse flest mulig dåpsbarn og andre barn inn i gudstjenesten. Ungene ble rimeligvis ganske store fram til presten kom da han ikke var innom så ofte... Anyways, en gutt var blitt rundt 4 år når presten endelig kom til denne forblåste bygda. Han satt på armen til sin stolte far mens presten talte til forsamlingen. Plutselig hører man fra, ja dåps'babyen'

"Eeeeeeen pikk i daget, toooo pikk i daget, treeee pikk i daget - pappa, dæven han deiki kor mange pikka i daget det e hær" (pikk = spiker, klarte jo ikke snakke reint. Daget = <kirke>taket)

Det hører med til historien at presten holdt på sette altervin i vranghalsen og man kunne høre spede, og litt fånyttes forsøk fra forsamlingen med å holde seg alvorlig :ler:

Men for alt jeg vet ble ungen døpt :fnise:

Forutenom å komme innom med historier på skråtaket er jeg også her for å sjekke tilstanden og hvordan livet ellers rører seg i det monjaske hjem ;) Guess what : i morgen drar vi på ferieeee!! Danmark here we come :-D

Be good :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...