Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Det er slett ikke slik at størrelsen på "krabaten" har noen sammenheng med størrelsen på kjærligehten vi føler for dem nei.

Vel, de eneste "husdyra" jeg har er hybelkaniner, dem har jeg få positivt følesler for, men det er jo en annen sak... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hybelkaniner? Hehe :ler: Prøv hybelelefanter du. Og tar jeg ikke helt feil finnes det helt sikkert en og annen med dinostørrelse under sofan også :ler:

Wee, Fredagsbarn, så koselig med besøk. Keep up the good work :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. stakkars chinchillaen da.. Det er ikke lett når man ikke har språk.

Vi fikk hunden inn fra hagen en gang vi.. Hun la seg rett på gulvet og puttet begge de enorme labbene inn i munnen. Vi skjønte ingenting før vi oppdaget en pinne som satt på tvers mellom jekslene i overmunnen hennes. Satt bom fast. Heldigvis fikk vi den ut da. Lettere for oss som har hender liksom.

Det samme skjedde en gang da hun var valp og fikk en hvetebolle. Plutselig har hun begge labbene i munnen og vi ser at nesten hele bolla har klistra seg fast i munnen hennes. :ler:

Vi har kjøpt en stooor ball til nurket i dag vi. Hun får den ikke inn i munnen (da er den delt i 1000 biter på en helvtime) og triller den rundt med snuten. Det er så morsomt å se på henne når hun bykser rundt på stuegulvet.

Håper at du snart får fint vær da.. for her er det nesten vår. Mildt og fint, men ikke sol da.

*Gleder seg til våren*

Ha en fin helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just like a boomerang.......

.......klarer ikke, klarer ikke, klarer ikke........å holde labbene borte fra KG mer enn noen timer i gangen. Skulle egentlig ha sittet i sofan sammen med sambo og kosa meg nå, men siden han for tiden står ved ovnen klarte jeg å lure til meg noen verdifulle minutter på PC'n :hoppe:

Har fått "dansbar" musikk på hjernen. Et band som heter Too Far Gone. Trønderband fra Verdal. Lager utrolig festlig musikk. Rykker i dansefoten kjenner jeg. Og jeg som ikke er inne på slik musikk i det hele tatt. Har liksom alltid syntes den er for de "eldre" (les: over 35 - ikke for å såre sjela til noen....sorry :rodme: ), men nå lurer jeg på om jeg holder på å bli eldre.......skriiiiiiiiik :sjokk: Kanskje jeg må bytte ut 20 års grense med Ole Ivars? Grøss :o Og Hellbillies, men det er liksom "godkjent" festmusikk her i Trøndelagen det. Må jo støtte opp om hallingdølene..... Og så har jeg funnet "Whiskey in the Jar" - originalen. Ikke noe Metallica tull her nei. Ekte skotske folketoner. Kommer til å bli knallsuksess på bryllupsfesten 8) Skikkelig allsang det - egner seg etter midnatt vil jeg tro.

Men nå skal jeg slå av Winamp, og kanskje helst også PC'n så sambo får litt kos ikveld han også :kysse:

*Planlegger å lure meg online i løpet av natta, når sambo sover søtt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg ble bare såååå trøtt i går kveld. Mistenker sambo for å ha "ole lukkøye pulver" i pizzaen :Gjesp: Plutselig var jeg helt utslått, og bare måtte finne dyna. Lurer på om jeg ikke egentlig sovna mens jeg pussa tenner *puss puss så får du en suss*

Men jeg var våken tidlig idag da. Spratt opp av senga før 8 tror jeg. Så de siste 2 minuttene på nyhetene på NRK, tente opp i peisen og så på "Stå opp" eller hva det heter. Spiste noen blingser og slo på PC'n - juhuuuu........ :hoho: ...........siden har jeg sittet her.

Men det er snart på tide å få huset i orden, for vi venter svigerfar med kone på middag. Da må det ryddes litt. De skal slippe å sitte på toppen av de rene klærne jeg skulle ha lagt i skapene i går :wink: De kommer heldigvis ikke før rundt 4, så det er masse tid igjen enda.

Så skal jeg vaske arbeidsbuksa til Gorgon vaktmester, og av tyngden å bedømme er den FULL av allskens skuer, plugger, lyspærer :forvirra: , verktøy, penner, papir - you name it.

*JA, jeg vet hvordan den frustrasjonen kjennes, Lea* :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle starte produksjon av arbeidsbukser?

Finne opp noe kjempesmart liksom?

Eller kanskje vi bare skulle sy en drøss med vaskeposer og selge?

Arbeidsbukser er noe møkk!

Heldigvis har maskinen overlevd vask av 4 bukser denne helga, så da kan jeg puste lettet ut for denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 gram kjøttdeig/karbonade deig  

1 liten løk (oppkuttet i små biter)  

1 liten paprika (i små biter)  

1 liten boks skivede champignoner  

(evt. andre grønnsaker du liker og som passer i gryteretter o.l.)  

Jeg steker alt dette i en stooor panne til det er.... brunt  eller stekt da...  

Så tilsetter jeg:  

1/2 boks hakkede tomater (heller av litt av krafeten)  

1 pose kjøttdeigsaus (fra Toro) men tilsetter ikke all væsken, ettersom det allerede er væske i pannen.  

Så lar jeg dette koke på svak varme en god stund, til den blir ganske tykk i konsistensen og krydrer med masse pepper, hot beauty spice osv.  

Til slutt heller jeg hele greia i en form (ovnsfast) og lager potetmos (1-2 poser) for gratinering. Husker ikke helt, men det står på posen med potetmos.. tilsette et egg eller noe...  

Så legger jeg potetmosen over kjøttblandingen og gratinerer til den er gylden på toppen og varm (hvis du har avkjølt den før gratinering eller skal varme den opp dagen etter).  

Serveres med masse fersk loff eller baguetter, ris eller pasta, salat eller noe annet.  

Jeg lager dobbel posjon i dag jeg.. men bruker bare EN pose kjøttdeigsaus. Ellers blir den lett litt "løs".  

Tror at det var alt....

Tryggest å legge den inn her også, for her er jeg iallefall hver eneste dag, så det er ikke noen fare for at jeg "glemmer" den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu ble det stress likevel idag. Og så jeg som skulle ta det heeeelt med ro, og kose meg med søndagsmiddag og svigers på besøk. Puh.....sånn ca en og en halv time før middagen skulle stå på bordet begynte sambo å føle seg uvel. Han ble kvalm og kaldsvetta, men sa ikke noe til meg (som satt opptatt på KG og ikke merka noen ting). Så plutselig begynner han å grynte og stønne og da går det opp for meg hva det er - nyresteinsanfall - igjen. Han har hatt det før og blitt operert for det i november 2001, så han kjenner symptomene. Han ringte mora si, og jeg ringte legevakta som skulle stå klare til å ta imot oss. På kjøreturen til sykehuset forbanna jeg at vi bor nesten 30 minutter unna, men hu hei som det gikk. Måtte bare stoppe for èn spypause også (noe som er ganske vanlig med nyrestein) så vi var der i løpet av 20 minutter. Da sto legen klar og venta og han ble tatt rett inn. Sprøyte med voltaren i ræva og så var det å få tatt en urinprøve da.....au au. Stakkaren slet i et kvarters tid før det kom tre dråper, og da var det rett inn på legekontoret igjen. Etter 10 minutter kom han ut med "ordre" om innleggelse så i natt får jeg senga for meg selv *snufs*. Selvfølgelig er det betryggende at han er der, men på en annen måte er det nå godt å ha han hjemme også da. Likevel tror jeg ikke at det hadde blitt noen suksess å ha han hjemme i natt. Husker alle de nettene da han hadde det sist der han våkna og hadde anfall. Da var jeg ikke mye høy i hatten. Og hadde jeg måttet kjøre nå, slik som han jamra seg, med masse hjort på vegen (det er MASSER av dem her vi bor), midt på natta hadde jeg nok dødd tror jeg. :o

Nå slapper jeg av litt. Har ringt mora hans og faren hans - selvfølgelig, ettersom det ikke ble noen middag, og mine foreldre. Mamma er på jobb på sykehuset, så jeg skal innom henne når jeg er der med klær og sånt til snuppen min. Må kjøpe noen blader og sånt til han. :D

Og så jeg som synes sykehus er tragisk....... :cry: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BANK - BANK - BANK......

Ikke sånn bank for å ha penger i, men en lyd/følelse jeg har på innsiden av nepa akkurat nå :( Det ble litt for mye stress på slutten av dagen tror jeg.

Har vært innom sambo på sykehuset, men han var så dopa at han knapt enset at jeg var der tror jeg. Han lå nå der da i senga si, men øynene halvveis igjen og den fæle venflonen i hånda *besvim* :o Kjøpe han et jaktblad, en sjokkis og hadde med klær til han, så han lider nok ingen nød den gutten. Da jeg kom opp dit var svigermor der også. Hun ringte meg tidligere for å si at hun skulle en tur, og det er jo greit det. Han satte stor pris på å ha mor der :D

I morgen skal de ta urografi, sånn røntgen greier med kontrastvæske og styr, og ultralyd av han for å se om de finner steinen. Mest trolig blir den knust med laser, og forhåpentligvis skjer det ganske så snart. Håper han er hjemme til torsdag jeg. Da synes jeg han har vært nok borte :lol:

Det verste som kan skje er at de sender han hjem uten at de har gjort noe med han først. Det gjorde de nemlig sist han hadde det - noe som resulterte i nye anfall både på natta og på jobben. Stakkar liten :cry:

Da jeg kom fra sykehuset orka jeg ikke å dra hjem til tomt hus, så jeg dro til ei venninne da. Satte der og jabla litt ei stund, men så lokka KG igjen da :D Vet ikke om jeg gidder å legge meg så tidlig idag heller. Men jeg skal nå opp før 7 i morgen tidlig, så det er vel kanskje best å lete seg vei til soverommet snart.

*Spørre Lea om hvordan hun greier å sitte våken halve natta og komme seg opp i rett tid på morgenen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppskrift

Hvordan sitte oppe halve natte og komme seg opp om morgenen.

1. TRENING.

Du må liksom øve litt på dette.

Kroppen instiller seg liksom litt etter døgnrytmen din.

Ikke særlig morsomt i begynnelsen sikkert, men det går griet etterhvert.

2. ARV

Muligens bør man være arvelig belastet (det er jeg :roll: )

Har en mor som er akkurat som meg.. må være våken om natta.

Men hun jobber ikke om kan sove leeenge.

Når man må på jobb, så må man på jobb.

3. VEKKING

Det er nødvendig med skikkelig vekking.

Har en klokkeradio som ringer slik at veggene rister, men våkner ikke av den. Har nok blitt vant med lyden etterhvert.

Deretter: MOBIL med en vekking når du bør stå opp. Kalenderen stilles inn på alarm 15 min FØR du bør stå opp, 15 min etter du burde ha stått opp og deretter hvert 15. minutt, helt til du MÅ stå opp.

VIKTIG: Mobilen må ha vibrator :-? . Den plasseres ca 1 meter fra senga i en tom kaffekopp, som står på et lokk av hardplast og oppi en trådkurv. Da rister og surrer det skikkelig.

I tillegg bør man alliere seg med samboer, slik at han ringer på et tidpunkt og man kan si: "Har vært våken leeenge jeg!".

Deretter bør man avtale med sjefen/kollegaer at de ringer hvis du ikke er på plass når du skal. Send en SMS hvis du er forsinka uten å ha forsovet deg.

:hoho:

Det er jo sååå lett dette...

Håper fortsatt at det går bra med Monja-mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å legge seg i hardtrening da.....

1. Fyrstikker - til å skille øyelokket fra våtkanten under øyet. :o

2. Kaffe?? - og jeg som ikke liker kaffe en gang :roll:

3. Arv? - Er jeg arvelig belastet med dette da? Nja, må være jeg som starter i såfall :ler:

4. Interessante temaer på KG - så kan jo det være nok til å holde meg våken. :lol:

5. Bråkete voffer - ser ikke ut som at de har tenkt å legge seg enda iallefall. :evil:

6. DOPING - finnes det dopingmidler til dette?? :kul:

Vel, vel.....klar ferdig - tren..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der knakk fyrstikken gitt......nå må jeg bare køye altså :Gjesp:

Men jeg er rimelig stolt av meg selv da. Halv ett og greier. Bare så grøsselig å tenke på at jeg skal opp og stå på beina igjen om 7 timer :x Jøss, det er jo 2,5 timer senere enn vanlig det jo......eeyyyy :o

God natt da alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Takk for koselig hilsen i dagboka mi. :P

Kjipt at samboeren din har havnet på sykehuset...

Nyrestein skal viss være grusomt vondt (har jeg hørt...). Håper du får ham hjem frisk og rask så fort som mulig. :P

Ha en fin dag når du står opp igjen, da! :P

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Men de sa på radioen at dette med "å venne kroppen til mindre søvn" hadde forskerene motbevist. Får du mindre enn 8 timer så funker kroppen like dårlig (mindre opplagt, tregere hjerne, tregere reaksjoner (=farlig å kjøre bil, etc) ) som om du IKKE HADDE SOVET I DET HELE TATT. Nåja, man er nå i det minste mindre trøtt, men forskerene mente altså at for kroppen var det like "skadelig" med 7 timer som med 0 timer.

Men jeg som står opp klokka 6 (vel halv 7 da, vekking 6) må jo i seng klokka 10 for å få 8 timer, og det rekker jeg ikke hver dag (men sovner lett jeg altså, det er ikke det som er problemet)

Vel, god bedring til din kjære i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for hyggelige hilsener, @lfa og Fredagsbarn. Er det noen sak å stå opp når det har vært besøk i dagboka iløpet av natta/morgenen? :D

Har skikkelig vårassosiasjoner jeg *vanskelig ord det der*. Det er 7 grader og vindstille :o idag. Litt overskyet, men det får man vel klare.

Huff, da er jo jeg trafikkfarlig (og sikkert farlig ellers også) hver dag da. Jeg som til vanlig er oppe klokka 4 :o må jo legge meg rett etter barne-tv jeg da :ler: Det slutta jeg vel med da jeg passerte 8 år tror jeg.

Men selv om jeg logga av KG klokka litt over halv ett var jeg faktisk oppe til klokka halv tre :o Og så kom jeg meg opp når klokka ringte 07.00. Det er jo sjokkerende. Jeg er jo ikke trøtt en gang *litt stolt av meg selv* :lol:

Må antakeligvis snorke på sofan i ettermiddag :-?

Idag skal jeg innom på jobben for å se om dem litt, så skal jeg innom der jeg jobba før for å hilse på dem, så skal jeg på sykehuset, så skal jeg besøke ei venninne jeg har lovt å besøke leeeenge.....Så idag skal jeg virkelig få unna masse besøk iallefall. Og det jeg skal gjøre hjemme? Eeeeh, siden en gang :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluu monja :)

Nå har jeg sittet her å lest litt i dagboka di. Må jo ta igjen det tapte :wink:

Litt av en racer du er til å stå opp om morran da. :lol:

Håper det går bra med samboen din.

*masse klemser fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...