Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Dere har hatt en hektisk lørdag/bursdag ser jeg - men det hørtes jo koselig ut med så mye besøk da!

Tror jeg skal bli flinkere til å ha besøk jeg - å invitere noen, mener jeg. For de gangene det kommer noen til oss er det så trivelig. Bare så synd det ikke blir så mye tid til sånt...vi er jo sjelden hjemme begge to på en gang...

Nå er jeg forresten hjemme alene...mannen er i utdrikkingslaget sitt - spent på når han kommer hjem. Prøver å holde Kg med selskap så lenge jeg! :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag våkna vi klokka kvart over 8 - til solskinn :o Den er det jammen meg lenge siden vi har sett. Men det gjør det jo så mye enklere å jobbe litt ute. Pappa kommer ikke likevel idag, for han er selvstendig næringsdrivende og måtte jobbe. Ja ja....mannen skal legge mer bordkledning på huset og jeg og Torstein skal dra for å treffe ei venninne som er hjemme i helga. Ikke så ofte vi møtes så det blir koselig.

Var koselig med masse besøk, Kverula. Og det er det samme her. Vi har jo aldri tid til å invitere noen hjem for vi er sjelden hjemme og når vi er hjemme er det masse stress med middag og legging osv.....sukk.

Får tro det blir bedre med tiden. Vi er ikke så flinke til å dra på besøk heller vi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

Hei,

bare innom for å ønske deg en herlig søndag med solskinn og varme! :klem:

...og vel overstått bursdag til Monjamannen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme.....

Har vært på besøk til ei venninne jeg hang med hver dag da vi var yngre. Nå hadde jeg ikke sett henne siden i desember :o Det var aaaaalt for lenge siden så vi nytta på når hun var hjemme hos foreldrene i helga (hun bor i Tr.heim). Kjempekos. Og Torstein var den sjarmøren da. Lo og smilte og ble litt sinna en eneste gang på over 3 timer. Men da fikk han litt mat og en dupp på fanget mitt og etter det var han i full sving igjen.

Og mens jeg var borte la gubbelars litt mer bordkledning på huset. Flinke mannen. Nå skal han få skifte bæsjbleie :-? og han er allerede i sving med middagen. Kjøttkaker med tilbehør :sikle: Ja, jeg vet jeg er bortskjemt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 8 MÅNEDER!!!!! :hoppe:

Og vi har hatt en liten egenkontroll på helsestasjonen:

Vekt: 10010 gram

Lengde: 72,5 cm

Stooooore fine gutten min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lizbet

Måtte bare sende "om å være mor" til en venninne som er omlag 2 måneder på vei. Lo mens jeg leste...

Jeg er første barn og søstra mi tredje barn...noe stemmer ganske bra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinx!!!! :kyss:

Vi skal din vei om ikke så alt for lenge.....

Nå er jeg ferdig med den siste arbeidsdagen denne arbeidsperioden. Nå har jeg tatt meg langfri. Det blir jo bare onsdag-fredag som mannen skal jobbe, for mandag og tirsdag er fri. Så har jeg tatt meg ferie onsdag - fredag neste uke - ergo 12 fridager :hoppe: Og 9 av dem sammen med både mann og barn - som en familie :hjerte:

Været er skyet, litt sol og litt regn så vi får se hva vi får gjort ute idag. Sikkert ikke mye. Jeg er knalltrøtt idag fordi bebiss har hatt vondter i gummene sine i natt. Våken med jevne mellomrom.... :Gjesp: Tror ikke jeg sovna skikkelig før klokka var nesten 3, og måtte opp igjen klokka 5 :o Den natta gikk jammen fort.... :Gjesp:

Tror jeg skal legge meg nedpå igjen en liten tur når smurfen skal ha duppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått meg 90 minutter i horisontalen og føler meg som et nytt og bedre menneske. Torstein sov som en stein ute i vogna til tross for at gubben hamra bordkledning på veggen rett ved siden av han. Virker som om han sover bedre når det er litt bråk rundt han.

Ingen årsak, Chiquita :wink:

Skal gi lillegull middag nå - men først holder mannen på med helskift. Det var i utgangspunktet en bæsjbleie, men med en gang bleien var vekk tissa han likegodt seg selv i ansiktet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er jammen ikke enkelt alltid Middis :ler2: Har vært en del uhell der han har tissa seg i ansiktet, i øret etc.... :roll:

God Morgen! Nå har historien gjentatt seg igjen. Når gubben er hjemme med trollet sover han til klokka er halv 8, mens når jeg er hjemme med han synes han kvart over 5 er en fin tid å våkne på :Gjesp: Jeg lurer veldig på hvorfor det er sånn. Men jeg har gitt han en flaske melk i senga nå, så nåde han om han ikke sovner og sover i minst to timer nå altså :ler: Akkurat som om det kommer til å skje. Men om han sovner skal ikke jeg være sen om å finne senga jeg heller.

Klokka 11 skal jeg ha barseltreff for de som bor på øya her, som fikk barn i 2004. Det blir vanskeligere og vanskeligere å møtes for det er flere og flere som går ut i jobb, men det møter som regel en 4 - 5 stykker, av 12 totalt, så det er ikke så ille det da.

Sola skinner, men det regner litt innimellom. Uansett ser det ut til å bli en flott dag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nå, hvordan går det med sovinga? :wink:

Ha det trivelig på barseltreff, selvom dere ikke blir så mange. Om noen måneder er det ingen av dere som har tid til det, så nyt det nå mens dere kan! :wink:

Ha en god dag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov fra klokka 7 til 8, men jeg klarte å ha han liggende til klokka halv 9 :Gjesp:

Barseltreffet slo ut både mor og sønn. Var 6 babyer totalt, og de var her i nesten tre timer. Ikke rart en liten pjokk ble sliten.

I ettermiddag har vi vært hjemme til mamma og pappa en tur. Kom hjem i halv 9 tiden og smurfen er enda våken. Skal se nyhetene på TV Norge før jeg kryper til køys.... :Gjesp:

I morgen skal jeg handle inn all middagsmaten vi skal ha de neste 4 ukene.....

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sover enda - uten å ha vært våken i natt. Men akkurat nå passer jeg litt mer på han for han sover på magen igjen :roll:

Jeg glemte jo å nevne en stor nyhet i går. Nummer to av mine beste venninner ble mamma til en flott gutt i går. Lille Mathias ble født klokka 05.09 og var 3100 gram og 50 cm. Så nå er alle vi tre bestiser fra videregående blitt mamma. Og alle har fått gutter:

Torstein (09.09.2004)

Mathias (19.03.2005)

Mathias (11.05.2005)

Nesten litt kjedelig at de begge valgte Mathias, men dem om det. De hadde iallefall klarert seg i mellom at det var OK at begge brukte det.

Idag er det meningen at mamma skal komme å beise mer på huset, men jeg vet ikke hva det blir til. Det er et ganske ustadig vær, med sol et øyeblikk og striregn det neste. Typisk namdalsvær :evil:

Har ikke så mange planer for dagen:

* sette på en oppvaskmaskin

* sette på en vaskemaskin eller to

* skifte på sengene

* sende gaven til Kverula og Kverulanten.

* handle inn middag og tørrvarer for en hel mnd

* støvsuge huset

Ja, det skulle være alt. Kanskje ikke så lite likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har vært her og rydda utenfor huset vårt til 17. mai :o Sammen med gubben da. Han jobba bare halv dag idag så de har brukt noen timer til å rydde unna gammel bordkledning og annet rusk. Mens jeg har kost meg sammen med lillegutt inne :sjarmor:

Idag har det sluddet!!!! :o

Skikkelig maivær ja :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet
Idag har det sluddet!!!!  

Skikkelig maivær ja

Det har det gjort her i helga og. Møtte biler da vi kjørte mot oslo igjen på lørdag som så ut som det hadde vært snøstorm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange planer for dagen:

* sette på en oppvaskmaskin :Nikke:

* sette på en vaskemaskin eller to :riste:

* skifte på sengene :riste:

* sende gaven til Kverula og Kverulanten. :riste:

* handle inn middag og tørrvarer for en hel mnd :Nikke:

* støvsuge huset :Nikke:

Ikke mye å skryte av her nei.... :flau:

Men gaven er pakket inn og monjamannen sender den i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...