Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei! :)

Det må være koselig med barseltreff - for både mor og barn.

Det er deilig påskevær her hos meg også, og det håper jeg det fortsetter med - hadde vært flott med ei knallfin uke nå, hadde det ikke? :wink:

Kose dere i helga da!

:klem:

K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innom med god helg og påskehilsen! Satser på at våren (og sola) slår til skikkelig nå i påskeferien. Det synes jeg vi fortjener etter en laaaaang vinter.

Jeg synes faktisk også det høres ganske hyggelig ut med barseltreff, selv om jeg i utgangspunktet har et litt ambivalent forhold til sånne greier. Men det må være fint å ha en sånn gruppe som er sånn mer eller mindre på samme stadie/sted som en selv. Også er det sikkert godt for barna også.

Fortsatt god fredagskveld!

Malou

Skrevet

I går la vi oss før klokka 21 :o Torstein har en sånn Ole Brum bamse som spiller sanger i senga si og den hadde han drevet og slått på (mer eller mindre bevisst) hele natt til i går :Gjesp: Mannen og jeg var temmelig trøtte etter å ha slått av den hele natta. Og ikke kunne vi flytte den heller for han lå oppå den :-? Så det ble tidlig natt i går ja. Men det gjorde litt godt også for det var en smule travelt i går.

- bursdag til svigermor

- 6 mnd kontroll

- var ute og gikk i herlig påskevær i 3 1/2 time :o

- legevakten med lillegutt

Puh.....

Svigermor ble 56 år i går så vi var der en tur på formiddagen. Mannen brukte pausen sin da, så det ble ikke det helt lange besøket, men svigers er syk og hun fikk sikkert huset fullt av venninner utover dagen likevel.

Vi var på 6 mnd kontroll. Den første ble flyttet da lillesmurf hadde litt feber tidligere denne uka. Trodde han skulle ha sprøyte med det skulle han ikke. Bare ved 3 og 5 mnd kontrollen og så når han blir 1 år. Han har iallefall blitt stor gutt. (tall i parentes fra 5 mnd kontrollen)

Vekt: 9000 gr (8500 gr)

Lengde: 70,5 cm (68,5 cm)

Hodeomkrets: 45,5 cm (44,5 cm)

Både legen og helsesøster var fornøyde med han rent motorisk og også med "bablingen" hans. For han satt der og prata hele tiden :ler: Nå skal vi ikke på kontroll før 16 juni (9 mnd kontroll).

Etter kontroll og bursdag tok jeg ut vogna og gikk en tur i flott vær. Faktisk ble det 3 1/2 time. Jeg er ikke lite stolt av meg selv. Er nemlig på intensiv slankings, for jeg har lagt på meg 10 kg etter fødselen :o , så nå skal iallefall 30 kg av. Motivasjonen er på topp og resultatet er allerede begynt å gjøre seg gjeldene etter 1 uke. Men jeg har tatt meg selv i nakken nå så det er ingen vei tilbake......

Måtte med lillesmurf til legevakta i går. Han hoster mye og det er bare tørrhoste. Men legen hadde ingen gode råd til oss. Ingen feber, ikke røde ører eller hals og ingen ulyd på lungene. Ser rett og slett ut som om han har fått samme hosten som jeg har nå :evil: Dakar liten.

Takk for masse kos besøk og god helg til alle som er innom..... :klem:

Skrevet

Oj, det var en lang tur. Kjempeflink er du, fortsett sånn så når du fint målet ditt. :tommelsmil:

Sender masse ((god-bedrings-vibber)) til lille smurfegutt. Håper det går over snart, ikke greit å ha det sånn.

Ha en fin lørdagskveld! :blomst:

Skrevet

:hoppe: Venninna mi har fått baby!!!! :hoppe:

Hun hadde termin 15. mars, men den lille hadde bestemt seg for å vente til i går, 19. mars, med å melde sin ankomst. En liten gutt på 3200 gram og 50 cm. Dessverre bor hun på Stange i Hedmark, så det blir litt langt å dra på barselbesøk :grine: Men til sommeren kommer de hit og jeg gleder meg allerede.

Blomster er bestilt (sammen med et annet vennepar som har termin om 8 uker :wink: ) og bilde mottatt på MMS. Herlig liten gutt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Åh, så koselig da! Gleder meg allerede til mine venninner begynner å få små - selvom det ser ut til at det kan gå en stund før det skjer. :wink:

God søndagkveld! :)

K

Skrevet

God Morgen!!!!

Overskyet idag, men det ser ut til å bli en flott dag likevel. Skal inn til byen en tur for å handle babysolbriller til ei på barselgruppa mi på NM, og så skal vi gå en tur. Ble litt lite med det i helga, så det blir en liten ekstra tur idag :wink:

Torstein sov til klokka 7 og har ikke hostet i natt så det virker som om han holder på å komme seg etter forskjølelsen. Men han har fått tannebiss nummer 2 så det har vært litt plagsomt i det siste. Forhåpentligvis har vi et gjennombrudd på den idag. Da er liksom det verste overstått.

Skrevet

Jeg er så trøtt. Lille gutten har begynt å våkne før klokka 7 hver morgen :Gjesp: Det blir sikkert kanonbra etter at vi har stilt klokka, for da våkner han sikkert når klokka er 6..... :roll: Tror årsaken er at det er lyst så tidlig nå. Ja ja, jeg skal ikke klage akkurat, for han legger seg før Hotel Cæsar så han sover jo ganske så bra vil jeg si.

I går fikk vi skoene vi har bestilt fra Robeez. Det var utrolig flotte og myke lærsko, minner kanskje litt om gymsokker. Han likte dem han - men best i munnen da :ler2: De ser iallefall sånn ut. Han skal få helt svarte til 17. mai også.

Idag er det overskyet, men varmt (+5 grader) og jeg åper jo på litt sol utover dagen. Dessverre ser det ut som om påska bringer med seg en del nedbør her så vi tar imot de få solstrålene vi får med takk. Skal iallefall ut å gå en tur idag når temperaturen en så behagelig.

Skrevet

Ble så inspirert av campingplanene i dagboka til Kverris at jeg nå surfer nett for å finne campingvogn :o . Har jo vokst opp med campingvognferie så det er liksom et must på sommeren. Mannen mener vi skal vente til neste sommer, men jeg jo bare titte litt likevel da :klaske:

Kanskje selge bilen hans for å få råd til vogn :ler2:

Skrevet

Jeg er også oppvokst med campingvogn, men kunne ikke, i allefall på nåværende tidspunkt tenke meg å feriere på den måten. Jo, jeg kunne godt funnet på å leid en, en sånn mobile home i Sør-Europa et sted, men ikke kjøpe en. Det får holde med telt! :ler: Men man skal aldri si aldri, et et barn eller to og noen år mer på baken skal du se at jeg kikker etter campingvogn jeg også..

1½ arbeidsdag igjen til forlenget påskeferie. Jeg flommer ikke akkurat over av arbeidslyst for å si det sånn.

Ha en forsatt fin dag!

Malou

Skrevet

Jeg har så lyst på "ny" stue..... :)

Nå har jeg altså lyst til å gjøre noe nytt hjemme. Får sånne lyster når sola skinner og våren banker på døra (håper jeg da 8) ).

Sånn er det nå: Sånn som stua vår er nå er det 2 1/2 vegg med helpanel - furu som er blitt temmelig mørk etter 20 år. Og så er det 2 1/2 vegg som er plater malt med en lys farge (Never). Vi har nesten bare syreluta møbler (bokhylle, hyller på vegg, framskap, hjørneskap) og et par lakkerte møbler (spisestue og TV bord). Synes det er så trist..... :( Vil ha forandring..... :Nikke: Har lyse lette gardiner, hvite taklister, trehvite lister rundt dører og vinduer og trehvite gulvlister. Vi har kisebær laminatgulv (ganske lyst egentlig).

Det jeg vil gjøre: Male panelet og veggene i en annen lys farge (antikkhvit kanskje? Ideer mottas med takk). Kanskje stua virker større da? Så vil jeg beise alle møbler i kirsebærfarge. Må slipe ned spisestua og TV bordet først. Bør jeg lakkere bordplata etter å ha beiset den? Sånn at den ikke slipper gjennom søl?

Har også lyst til å beise tak og gulvlister i kirsebær, men da må jeg vel kanskje beise lister rundt dører og vinduer også? Inni karmene er vinduene hvite, men de kan jeg kanskje male i samme farge som veggen? Og så vil jeg ha gardiner med blått og turkis i og innslag av turkis andre steder i stua (brikker, telysestaker, vaser?)

Hva tror dere? På tide med en make-over på stua mi??

:hoppe:

Gjest Gjesta
Skrevet

Åh - oppussing på gang - HERLIG!!! :hoppe:

Du, du er hjertelig velkommen til å sende meg noen bilder fra stua di, altså! :Nikke:

Og så må jeg bare si at jeg syns planene dine høres kjempefine ut - mal i vei, sier jeg!!! Men - forbered deg på at det å male ubehandla panel er litt av en jobb...Mye sparkling og pussing.

Ei venninne av meg beiset alle furumøblene sine i mahogny-farge, og det ble så lekkert! :hjerter2: Anbefales virkelig - møblene blir jo som nye, vettu!

Ang. listene vet jeg ikke helt hva jeg ville ha gjort. Går det an å beise noe som er malt fra før? :klø: Tror jeg ville ha valgt å ha samme farge på lister, karmer og vinduer, men det er meg da. Hos oss har vi små rom og mye lister/karmer/vinduer - ville blitt litt mye om vi skulle hatt ulik farge tror jeg.

Ellers er det jo så friskt og lekkert med turkis da - og det kommer jo til å passe så bra sammen med kirsebær og en lys veggfarge.

Vi har en veggfarge som heter Dun - den "alle" skulle ha for et år eller to siden - det er utrolig mange delikate farger å velge mellom, Lys Toscana er en annen jeg syns er fin - litt gulere enn Dun.

Nei, jeg sier: STIKK AVGÅRDE TIL FARGEHANDELEN!!!

:tommelsmil:

K

Skrevet

Det er bare taklistene som er behandla, Kverula! Og dem skal vi bytte ut likevel. Tenkte kanskje en annen farge ville bli fint som et skille mellom hvitt tak og lys vegg :klø: Hm....må tenke litt på det da. Kanskje jeg kan beise tak og gulvlister i kirsebær og male de vinduslister og dørlister i samme fargen som veggen??

Vi har lys Torcana i entreen. Kjempeflott farge!

Gjest Gjesta
Skrevet

Vet du den Dun-fargen? Vi har som sagt den på veggene i stua og kjøkkenet - den er jo ganske lys etter min mening. Og vi har hvitmalte lister "all over" - og det er faktisk en ganske stor kontrast mellom de to fargene - selvom man kanskje ikke tror det i utgangspunktet. :wink:

Men - jeg er enig i at hvis veggfargen blir veldig, veldig lys, så må man tenke litt på hvilken farge man velger på listene.

Tanta mi malte stua eggeskallhvit - og brukte antikkhvit på listene. Ble stilig det da - det er en nyanse-forskjell der.

Brunbeisede lister er jo veldig i tiden nå da, heff - for nå er det jo 70-tallet som gjelder - og mamma og pappas 70-tallskjøkken har beisede lister hele veien, både tak, gulv, dører og vinduer. Så ideen din er absolutt trendy, altså! :Nikke::wink:

Personlig mening ang. tak og taklister: Samme farge.

K

Skrevet

Nå må jeg gjøre noe her altså. Men det får nok vente til det blir litt varmer i været, sånn at vi får lufta - og så trenger vi barnevakt en helg da. Ikke så enkelt å bare slenge seg i det lenger :-?

Gjest Gjesta
Skrevet

Kanskje middis og jeg skal passe Torstein ei helg - og så kan du og mannen pusse opp! :wink:

(Tror vi bør være to, ikke fordi Torstein nødvendigvis krever det, men fordi jeg ikke tør ta på meg en hel baby alene! Har så altfor lite trening foreløpig! :ler: )

Det er gøy med forandringer! Hadde en sånn mini-makeover i dagligstua mi forrige helg jeg - gikk til innkjøp av knallgrønt tilbehør - lys, duker, puter, pledd. Det frisker opp! :Nikke:

K

Skrevet

Ja, kanskje det ja....Får sende han med sånn "jeg reiser alene" mappe rundt halsen da. Eller kanskje dere skal komme hit? :wink::ler2:

Det frisker virkelig opp med litt knæsje farger. Jeg har blitt helt hekta på turkis denne våren, mens mamma sverger til orange. Og det frisker opp veldig med en duk, en brikke, litt stæsj og et par puter. Herlig!

Skrevet

:vinke: Heisann, Heffalompen!

Er bare innom med en liten påskeklem! :klem:

Håper du og dine får en fin påske!

:kylling smiley:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...