Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det kan nok bli den største utfordringen. Heldigvis er jeg størst av mine søsken jeg og, så jeg skal iallefall ikke gå i sammen "fellene" som mine foreldre gjorde :ler:

:ler: Jeg også er eldst, men var bare 1,5 år nåe jeg ble storesøster. Så husker det ganske dårlig gitt...

Svigerinnen og mannen fikk nummer to for 1,5 år siden. Har sett litt av problemene der... Men virker ikke helt lett å unngå heller... Men det blir jo bra til slutt.

Ha en fin fredag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ventet meg de heftige detaljene i dag nå, men neida :fnise:

Hvilken felle gikk de i da tro? :lur:

De har ihvertfall en fantastisk datter så noe riktig har de vel måttet gjort?

Ingen saftige detaljer :lol:

Jeg blir jo helt rørt av de fine ordene dine, Jinx *tørke tårer*

Joda, noe bra har de gjort, men det er vel gjerne sånn at den som er eldst må ta støyten for den/de yngre. Bane vei på en måte. Her skal vi nok få til en mer individuell fordeling :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg også er eldst, men var bare 1,5 år nåe jeg ble storesøster. Så husker det ganske dårlig gitt...

Svigerinnen og mannen fikk nummer to for 1,5 år siden. Har sett litt av problemene der... Men virker ikke helt lett å unngå heller... Men det blir jo bra til slutt.

Ha en fin fredag :klem:

Det er tre år mellom meg og lillebroren min. Da jeg var yngre ville jeg bare sende han dit pepper'n gror for jeg måtte bane vei for han i alt. Stakkars lille uskyldige bror. Men nå er jeg jo superglad for at jeg har han da. Så det går seg nok til ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok fint for Smurfen å bli storebror. Sikkert litt rart i begynnelsen, men sånn er det nok for alle.

Da jeg ble storesøster for første gang, var jeg ikke to år en gang, så det husker jeg ikke noe av. Men neste gang var jeg 4, og husker godt at jeg ville være baby jeg også. Har sett bilder av oss da vi var små; en baby med med babyflaske, og og så en fireåring med babyflaske :ler:

Nå er du vel snart klar for akupunktur. Det blir nok deilig. Det har jeg aldri prøvd før. Er det ikke litt vondt med nålene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ihvertfall det var vondt å sette nålene, men det gikk fort over.

Jeg hadde to nåler i hver storetå, og en på hver side av foten.

Pluss noen nåler i hofta/sete-området.

Jeg hadde kjempeeffekt av nålene! Det endret hele svangerskapet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en nål midt oppe i hodet (den fikk jeg under forrige fødsel og) for å slappe av. Idag ble jeg så trøtt at jeg gjespa så tårene skvatt :ler: Så får jeg fire nåler i øret (de veksler mellom høyre og venstre for hver gang) og sitter der og synker godt ned i godstolen i 45 minutter.

Det er ikke vondt å sette nålene. Det svir i ørene noen sekunder men så blir det bare deilig. Og etter behandlingen idag er jeg nesten smertefri :hoppe:

Jordmor-faren som setter nålene på meg sier det ofte er verre å få nåler satt på kroppen enn i ørene. Men det er sikkert individuelt hva man synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle høre om de drev med modningsakupunktur for jeg har jo hørt så mye bra om det. Men det begynner de vel uansett ikke med før i uke 35 så jeg har god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra akupunkturen hjelper da!

Modningsakupunktur har jeg hørt om... Men da må vel hodet være festet først tror jeg. Hvor kan man få det? Driver alle jordmødre med akupunktur da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange jordmødre driver med akupunktur for tiden. Hør med jordmora di neste gang du er på kontroll så kanskje hun vet om noen som gjør det. Her får vi jo komme på fødeavdelinga for å være prøvekaniner. Helt gratis, og det er jo flott, for hos privatpraktiserende koster det fort 350 kr pr gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du får det gratis må du passe på å benytte deg ja.

Kjempebra at det har så god effekt!

Jeg betalte 300 kr per gang, hadde 4 behandlinger ganske tett og det hadde kjempeeffekt. Verdt hver en krone, og jeg skal definitivt gjøre det igjen i et evt. neste svangerskap (regner egentlig med det blir likedan da også).

Jeg skulle ha modningsaku. også. Hun jeg gikk med sa hun satt det mellom tommel og pekefinger. Jeg rakk aldri å sette det.

Hvis en går over termin kan en sette igangsettingsakupunktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...